Autor Wątek: Uszczelka pod głowicą?  (Przeczytany 29533 razy)

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Uszczelka pod głowicą?
« dnia: Sierpień 01, 2016, 20:15:01 pm »
Witam. Niestety problemów ciąg dalszy, wąż od chłodnicy górny twardy, okręcam korek płyn wywala w kosmos, bulgocze w zbiorniczku. Mam zamiar zrobić test CO2. Do tej pory wymieniłem pompę wodną na nówkę i korek od chłodnicy też na nowy ale bez zmian...Gość nie wiem po ch... kazał mi pompe kupić jak stara jest w idealnym stanie, ale już trudno nie zmarnuje sie... Wydałem ponad 1000zł i żaden czarodziej nie może mi powiedzieć co to jest, już szlag mnie trafia na tych pseudo fachowców, jeżdżę od jednego do drugiego...Żaden nie wpadł na to żeby test CO2 zrobić więc zrobie sobie sam....W każdym bądź razie w płynie oleju nie mam chłodniczym, ani w oleju nie mam płynu.... Sam już nie wiem...Może na jakiś trop mnie naprowadzicie bądź mieliście podobnie? I koszt robocizny za dwie głowice, zwalenie planowanie + montaż nowych uszczelek w jakiej kwocie? Mam ochotę pogonić to auto bo mi tylko nerwy psuje.

Tutaj wrzucam pare filmików.

https://vid.me/YjqN
https://vid.me/pRNU to już po zgaszeniu i odkręceniu korka.
https://vid.me/1YKz

A wszystko się zaczęło jak mi wentylator wymieniał....
« Ostatnia zmiana: Sierpień 01, 2016, 20:40:20 pm wysłana przez qlimaxer »
GO HARD OR GO HOME...

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 01, 2016, 20:44:49 pm »
Od kiedy już kiedy o tym CO2 mamlam....
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 01, 2016, 20:47:12 pm »
Byłem przekonany że czarodziej mi go wykona ale jak widać się pomyliłem. Ch... już w tą pompę, nowa nie zaszkodzi. Zobaczymy co wyjdzie, ale kurcze auto chodzi bardzo dobrze i aż dziwne żeby to była uszczelka..
GO HARD OR GO HOME...

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 01, 2016, 21:03:57 pm »
A kto powiedział że będzie źle  pracował  przy uszkodzonej uszczelce. Dwa tygodnie temu mówiłem Ci przez telefon o CO2 i co męczysz kota dalej. Zrób test i sprawdź kompresję  na ciepłym. Może na którymś  garnku będzie mniej i to może na nim dmuchać w kanał wodny.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2016, 08:53:44 am wysłana przez MicGin »
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Offline ArturP

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 01, 2016, 22:14:13 pm »
Witam. Niestety problemów ciąg dalszy, wąż od chłodnicy górny twardy, okręcam korek płyn wywala w kosmos, bulgocze w zbiorniczku. Mam zamiar zrobić test CO2. Do tej pory wymieniłem pompę wodną na nówkę i korek od chłodnicy też na nowy ale bez zmian...Gość nie wiem po ch... kazał mi pompe kupić jak stara jest w idealnym stanie, ale już trudno nie zmarnuje sie... Wydałem ponad 1000zł i żaden czarodziej nie może mi powiedzieć co to jest, już szlag mnie trafia na tych pseudo fachowców, jeżdżę od jednego do drugiego...Żaden nie wpadł na to żeby test CO2 zrobić więc zrobie sobie sam....W każdym bądź razie w płynie oleju nie mam chłodniczym, ani w oleju nie mam płynu.... Sam już nie wiem...Może na jakiś trop mnie naprowadzicie bądź mieliście podobnie? I koszt robocizny za dwie głowice, zwalenie planowanie + montaż nowych uszczelek w jakiej kwocie? Mam ochotę pogonić to auto bo mi tylko nerwy psuje.

Tutaj wrzucam pare filmików.

https://vid.me/YjqN
https://vid.me/pRNU to już po zgaszeniu i odkręceniu korka.
https://vid.me/1YKz

A wszystko się zaczęło jak mi wentylator wymieniał....

Miałem identyczną sytuację, ale w citroenie C5. Twardy wąż, bulgotanie przy odkręcaniu korka itd. Wody nie było w oleju, ani oleju w wodzie. Nie gotował się i śmigał pięknie, ale wąż twardy jak cholera. Mi mechanik powiedział żebym chłodnicę wymienił bo jest zakamieniona i tworzy zatory. Wymieniłem i gówno to dało. Jeśli mogę Cię pocieszyć to zrobiłem w takim stanie wcholerę kilometrów i nic się nie stało. Cytrynę sprzedałem ze 3 miesiące temu i nowy nabywca do tej pory jeździ ;)

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 02, 2016, 00:18:07 am »
Ale to do czasu... wypierdzieli mu kiedyś wąż albo nie daj boże coś innego od tego ciśnienia podczas jazdy i będzie kaput :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2016, 08:54:43 am wysłana przez MicGin »
GO HARD OR GO HOME...

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 02, 2016, 06:25:22 am »
U mnie kiedyś tam przy 2.5 v6 był odczuwalny spadek mocy przy wydmuchanej uszczelce :)
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 02, 2016, 22:08:25 pm »
No i jak tam? Testowałeś?
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 02, 2016, 23:03:55 pm »
Czekam na test, nawet go nagram. Jeszcze do mnie nie dotarł, mam nadzieje, że jutro temat będzie wyjaśniony. W razie czego już mam nagranego gościa, który będzie mi uszczelke robił i sam najpierw ją potwierdzi. Troche się wykosztuje, ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.
GO HARD OR GO HOME...

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 03, 2016, 10:44:27 am »
Ale korek odkręcasz na zimnym czy ciepłym?

Przy odkręceniu na ciepłym to jest normalny objaw - bo spada ciśnienie w układzie i płyn zaczyna wrzeć w całej objętości zwiększając swoją objętość.

Jak bulgocze na zimnym obstawiałbym jednak HGF.

PS. Może to głupie pytanie ale układ chłodzenia masz dobrze odpowietrzony?
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 03, 2016, 11:00:38 am »
Układ jest odpowietrzony prawidłowo. Z tego co się orientuję, to wywalanie płynu po odkręceniu korka nie powinno występować na ciepłym silniku. Powinno troche syknąć, płyn może delikatnie sie podnieść ale nie powinien wywalać w kosmos. Wąż również nie powinien być tak twardy jak teraz. Może dojść do sytuacji gdzie ciśnienie wywali wąż od chłodnicy.
GO HARD OR GO HOME...

dann01

  • Gość
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 03, 2016, 13:16:06 pm »
Mam ten sam problem. Wywala mi płyn w ilości ok 2 litry po przejechaniu ok 20 km w temp przynajmniej 25 stopni. Nie wiem co jest bo żaden magia nie jest w stanie jednoznacznie podać przyczyny. Na pewno wiem że mam rozwalony korek ale wylewa mi się tylko po zgaszeniu silnika. Samochód nie dymi na żaden kolor Nie ma śladów płynu chłodniczego w oleju ani wąż nie jest twardy. W czasie pracy silnika po otwarciu zbiornika wyrównawczego płyn się tam nie miesza na wolnych obrotach. Dlatego chyba też zacznę od wymiany zbiorniczka z korkiem oraz pompy wody

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 03, 2016, 13:20:34 pm »
W samochodach płyn chłodniczy podczas pracy jest często przegrzany (w stanie ciekłym w temperaturze wyższej od temp. wrzenia)
Przed wrzeniem chroni go tylko zwiększone ciśnienie w układzie.
Za utrzymanie prawidłowego ciśnienia odpowiedzialny jest także korek, który MUSI być sprawny.

Jeżeli ciśnienie jest za niskie (uszkodzony korek albo jego brak)-  płyn się będzie gotować i nie ma w tym nic dziwnego. To wynika z praw fizyki.
Jeżeli nagle odkręcimy korek na gorącym silniku - zacznie gwałtownie wrzeć w całej objętości układu chłodzenia.
Przechodząc w stan gazowy ciecz gwałtownie zwiększa tez objętość powodując wylewanie płynu.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2016, 13:36:13 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 03, 2016, 13:26:14 pm »
Jak już wspomniałem korek mam nowy, oryginalny. Pompa wody nowa jak i termostat. Wąż jest bardzo twardy a nie powinno tak być. Nawet gdy układ jest zalany samą wodą to nie powinno mieć to takich dużych skutków. Zobaczymy co wykaże test. Jeżeli nic to wymienię płyn, bo teraz to jest tam praktycznie sama woda. Tak czy siak - wąż nie powinien być taki twardy.
GO HARD OR GO HOME...

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 03, 2016, 13:37:48 pm »
@qlimaxer
tak wiem, ale kolega dann01 jeździ z uszkodzonym korkiem...

U Ciebie, skoro wąż jest twardy to trzeba zrobić ten test CO2 nie ma rady, bo to niestety może być uszczelka. Takie ciśnienie nie bierze się tam znikąd.
X-Type 3.0, Rover 416Si