Autor Wątek: Uszczelka pod głowicą?  (Przeczytany 29677 razy)

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #75 dnia: Sierpień 12, 2016, 00:36:04 am »
jak chcesz wiedzieć to szykuj ok 6 tysięcy na taką naprawę, jeśli ma być odpowiednio zrobiona, jak nie masz tyle na naprawę to nawet nie zaczynaj go robić,bo przy tej robocie nie można pół środków stosować, bo okaże się że po jakimś czasie będziesz robić tą samą robotę od nowa i tak jeszcze raz porządnie. Pamiętaj też że jak zrobisz go porządnie, to będziesz mieć praktycznie nowy silnik na długie lata bezawaryjnej jazdy.
6 tysi  i to jest poprawna wycena remontu głowic oczywiście można zrobić taniej zdjąć  głowice z planować dać tylko nowe uszczelki pod głowice  a resztę czarnym dekarskim silikonem zapierd....
Nie będę robił tu szczegółowej  wyceny  ale kwota ok 6 tysi jest realną ceną  za poprawnie wykonaną  naprawę  głowic w pełni tego słowa znaczeniu
To nie jest VW Golf IV  1.6
W jaguarze nie ma paska rozrządu  i jednej głowicy .
« Ostatnia zmiana: Sierpień 12, 2016, 00:47:08 am wysłana przez niewaskieauto »
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #76 dnia: Sierpień 12, 2016, 13:23:15 pm »
Ale to też nie jest 2 czy 3 letnie auto, żeby dawać robić kapitalny remont silnika jeżeli tego nie wymaga i ładować w niego połowe jego wartości.
GO HARD OR GO HOME...

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #77 dnia: Sierpień 12, 2016, 13:52:45 pm »
Niestety ze starszymi autami z wyższej półki to tak jest, że czasem naprawy są droższe niż auto.
Mój ojciec w tym roku włożył w omegę 2.5 v6 więcej niż jest warta. Same hamulce prawie 2k.
Ale lubi to auto i nie chce zmieniać.

Problem w tym, że jak nie zrobisz porządnie to np. uszczelka przykręcona uszkodzoną śrubą może znów puścić.
I będziesz robić 2 razy, a to żadna oszczędność. I wiek auta nie ma tu nic do tego ani jego wartość.
Poza tym po zdjęciu głowicy może być dobra okazja do wymiany jakichś zużytych uszczelniaczy czy coś. Bo za 10kkm może padnie to i znów trzeba będzie zrzucać głowicę i znów parę tysięcy...

Jeżeli chcesz oszczędzić to przynajmniej kupiłbym 1 śrubę do porównania z resztą i wymienił te w gorszym stanie.

Temat trudny, sam władowałem w Rovera więcej niż jest wart. Sprzedać szkoda bo niewiele wart, wsadzać więcej kasy też. Tym bardziej że mam już inny samochód. Niedługo będę mu robić po raz drugi uszczelkę pod głowicą, ale kupiłem najlepsze części bo nie wiem czy głowica wytrzyma kolejne planowanie :(
« Ostatnia zmiana: Sierpień 12, 2016, 13:58:14 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #78 dnia: Sierpień 12, 2016, 16:57:53 pm »
Auto już oddałem. Najpóźniej we wtorek będę wiedział gdzie mam przedmuch, bo uszczelka akurat jest pewna.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 12, 2016, 18:30:37 pm wysłana przez qlimaxer »
GO HARD OR GO HOME...

Offline ArturP

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #79 dnia: Sierpień 12, 2016, 22:26:47 pm »
Coś mi ostatnio (po wymianie oleju na motul 10W 40, wcześniej  był Texaco 10W 40) klepie od spodu na zimnym silniku. Pojechałem do zaufanego i sprawdzonego mechanika i pytam: Co to może być?  Odpowiada: a co ja wróżka? Pytam: Rozkręcamy? Odpowiada: Silnik? jak masz w zapasie 5-6 tys. to rozkręcamy i robimy.

Każdy remont takiego silnika można zrobić tanio - na kolanie - ale to będzie  "środek przeciwbólowy na chwilę", a nie naprawa.

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #80 dnia: Sierpień 13, 2016, 01:31:33 am »
Ale to też nie jest 2 czy 3 letnie auto, żeby dawać robić kapitalny remont silnika jeżeli tego nie wymaga i ładować w niego połowe jego wartości.
W 2 lub 3 letnim aucie większość  części nie jest tak zużyta jak w ponad 10 letniej padaczce zmęczonej kilkukrotnym gotowaniem i grzebaniem przez ostatnie dwa miesiące przez pseudo mechaników. Więc gdyby jaguar miał  dwa lub trzy lata i ok 100 tysięcy  na liczniku to wymienił bym uszczelki  pod głowicami uszczelke pokrywy rozrządu uszczelki pokryw wałków  i po temacie a w starym pudle zgrzanym i katowanym  po stodołach może się okazać że  po rozebraniu niewiele da się uratować
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #81 dnia: Sierpień 13, 2016, 14:18:04 pm »
Jaki jest koszt zrobienia tych gniazd zaworowych i planowania takich glowic 2.5v6?
:)

s-type 4.0 2000r

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #82 dnia: Sierpień 13, 2016, 15:12:02 pm »
U mnie w Toruniu planowanie głowicy wraz ze sprawdzeniem szczelności 120zł od głowicy.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2016, 10:07:53 am wysłana przez MicGin »
GO HARD OR GO HOME...

Offline jaguarstype2004

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 531
  • Kocham to forum
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #83 dnia: Sierpień 14, 2016, 15:02:02 pm »
Uszczelniacze gniazd zaworowych kupisz na v12 po 10 zł/szt to 240 zł, z głowicami to zależy od warsztatów. Wejdź na google i posprawdzaj sobie ile mniej więcej biorą, nie są to duże koszta akurat.

Mój s type będzie składany już w przyszłym tygodniu, czekam jeszcze na części ze stanów i podam tutaj co zrobiłem i ile co kosztowało. Ty i inni na przyszłość będą widzieć jak się za to zabrać i ile to wszystko kosztuje. Fota jak to wygląda rozebrane. 3 dni samego rozbierania, więc za tysiąc złotych nikt tego nie zrobi.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2016, 10:27:26 am wysłana przez MicGin »

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #84 dnia: Sierpień 14, 2016, 21:14:18 pm »
To nie wiem nie kumam jak to liczycie szpilki uszczelki ok 2tys planowanie 250 uszczelniacze 250 to daje 3tys to robocizna 3tys? Przesada az popytam u siebie z ciekawosci. Zabicie nowych gniazd zaworowych ma chyba sens przy 30-50letnim aucie tymbardziej ze od nowosci silnik na bezolowiowke poza tym miliona km nie nakrecil?
:)

s-type 4.0 2000r

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #85 dnia: Sierpień 18, 2016, 18:57:17 pm »
Słuchajcie. Kumpel mi mówi, że jak ściągnie głowice i da do planowania to niby trzeba dać głowice żeby szczeliny w zaworach ustawili bo niby jak zrzuci rozrząd to coś może być źle ustawione... nie wiem czy coś mi pociska, czy jak to jest? Czy po ściągnięciu głowicy i daniu do planowania trzeba coś takiego robić? Mówi mi że ustawienie tym szczelinomierzem niby 500zł od głowicy. Żadnych zaworów nie słychać żeby cokolwiek tam pukało czy brzęczało. Ani na zimnym ani na ciepłym zawsze było dobrze. I zaznaczam, że głowice są w eleganckim stanie. Zero sadzy, wszystko czyściutkie. I nie wymagają reanimacji.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 18, 2016, 19:46:27 pm wysłana przez qlimaxer »
GO HARD OR GO HOME...

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #86 dnia: Sierpień 18, 2016, 20:26:59 pm »
Ja sam nie mam pojęcia jak to się odbywa i dlatego zrobiłbym tak: zadzwoń do kilku firm w Polsce które się tym zajmują i zapytaj jak to jest czy przy planowaniu jest potrzeba wyjęcia zaworów itd
:)

s-type 4.0 2000r

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #87 dnia: Sierpień 18, 2016, 21:29:14 pm »
Koleś mi powiedział że to nie jest konieczne. Na czytałem się na różnych forach o uszczelkach i nikt nic takiego nie robił. U mnie jest wszystko git nic nie klepie to po ch to ruszać.
GO HARD OR GO HOME...

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #88 dnia: Sierpień 18, 2016, 21:34:51 pm »
No nie wiem tu np razem z zaworami
https://m.youtube.com/watch?v=vClJs3pamRw
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #89 dnia: Sierpień 18, 2016, 22:45:48 pm »
Oj ten mechanik to może lepiej niech się nie uczy na Jaguarze. Ustawienie szczelinomierzem 500????  :-nie szczelinomierzem to chyba sprawdzić tylko, tam płytki są, i koszt regulacji jest zależny od ingerencji w płytki. Albo je przekładasz według obliczeń, szlifujesz, lub jak trzeba kupujesz niezbędne, odpowiedniej grubości. Moja propozycja.... zmień kowala na mechanika, przynajmniej na uczciwego, bo widzę że znów cie doją. 
« Ostatnia zmiana: Sierpień 18, 2016, 22:49:56 pm wysłana przez Jedrzej »
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982