Autor Wątek: Uszczelka pod głowicą?  (Przeczytany 29676 razy)

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 03, 2016, 20:30:59 pm »
Ale myślisz, że z pękniętym blokiem zrobiłbym ponad 1600km i by mi nie wysadziło węża od chłodnicy?
GO HARD OR GO HOME...

Offline ArturP

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 03, 2016, 20:35:27 pm »
Nie wiem co myśleć i nie chcę straszyć, ale pęknięcie powstałe pomiędzy kanałem układu smarowania a kanałem układu chłodzenia może w niektórych przypadkach powodować podobne objawy jak uszkodzona uszczelka pod głowicą. Podobnie jest gdy pęknięcie zdarzy się pomiędzy kanałem układu chłodzenia a komorą spalania. Wtedy ubywa płynu chłodzącego, z układu wydechowego wydobywa się znacznie więcej niż zwykle pary wodnej. Ciśnienie w układzie chłodzenia drastycznie wzrasta, auto o wiele łatwiej się przegrzewa.

Takie ciśnienie jak u Ciebie po 2 minutach to naprawdę źle wygląda. Sąsiad, który załatwił sobie blok przez głupotę potrafił z tą usterką jeździć. Ponoć w trasie jak było lepsze chłodzenie dało się jeździć, ale jak tylko się zatrzymał to zaraz mu wywalało wodę jak z odkręconego hydrantu.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 05, 2016, 08:05:37 am wysłana przez MicGin »

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 03, 2016, 20:36:49 pm »
no ładnie... Druga próba była poniżej minimum, to mówię kwestia 8 minut aż podeszło do góry.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2016, 20:40:50 pm wysłana przez qlimaxer »
GO HARD OR GO HOME...

Offline ArturP

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 03, 2016, 20:41:42 pm »
Widzę, że edytowałeś swój wcześniejszy wpis, a mianowicie najpierw porządnie nagrzałeś silnik, a dopiero później po 2 minutach wywaliło. Jak tak, to zmienia postać rzeczy. Myślałem, że odpaliłeś na zimnym i po 2-ch minutach już taki wulkan

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 03, 2016, 20:43:03 pm »
Nienie. Na zimnym absolutnie czegoś takiego nie ma. No dopisałem, bo wiedziałem że może to mieć znaczący wpływ, a człowiek zdenerwowany to połowy rzeczy zapomni..
GO HARD OR GO HOME...

Offline ArturP

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 03, 2016, 20:47:09 pm »
Poschylaj się, wejdź do kanału i spróbuj zlokalizować miejsce, z którego nakapało Ci tę plamę w garażu.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 05, 2016, 08:05:51 am wysłana przez MicGin »

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 03, 2016, 23:29:54 pm »
Jutro pójdę i obadam, może gdzieś wąż nieszczelny?
Koledzy jak macie jakieś jeszcze przemyślenia to śmiało.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 04, 2016, 05:23:10 am wysłana przez Choina »
GO HARD OR GO HOME...

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 04, 2016, 13:16:13 pm »
Dzisiaj wszystko spuszczam z układu, przeplucze i zaleje świeży płyn, przy okazji sprawdze szczelność węży.
GO HARD OR GO HOME...

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 04, 2016, 13:27:13 pm »
I dobrze go odpowietrz. Nie ma tam gdzieś śruby odpowietrzającej?

Jeżeli chodzi o to czy płyn czy zwykła woda to nie powinno mieć znaczenia, więc świeżość tu chyba nie pomoże.
Tak jak napisałem wcześniej nie gotuje się ze względu na fakt ze temperatura wrzenia cieczy rośnie wraz z ciśnieniem.

Ale to naprawdę dziwny objaw. Skoro test CO2 nic nie wykazał, to znaczy że
a) wali tam zwykłym powietrzem a nie gazem z procesu spalania
b) układ jest zapowietrzony
c) gotuje się bo nie ma cisnienia

natomiast na zimno mówisz ze jest wszystko spoko więc ja bym jednak sie upierał na B albo C.
Silnik się nie przegrzewa w momencie gotowania się płynu? Może to jednak korek ciśnienia nie trzyma?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 04, 2016, 13:38:51 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

silionus

  • Gość
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 04, 2016, 14:32:18 pm »
Z tego co raz mi powiedziano - nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ - ale położenie reduktora LPG ma tu dużo do gadania z zapowietrzaniem się układu.

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpień 04, 2016, 18:14:12 pm »
 Powiem Wam coś to na tyłek usiadziecie... Idę rano do auta patrzę w zbiorniczek a tam czarno w tej komorze od powrotu plynu. Mówię kur... Co jest?! Wyciągam zbiorniczek patrzę a tam normalny piach.... Nie wiem czy facet specjalnie mi go wsypal czy lał wodę z jakiegoś ch... Wiadra jak wymieniał mi wentylator?? Teraz płyn ani razu mi się nie zagotowal a zrobiłem 30km.. Sprawdzalem 10 razy zawsze ten sam poziom. Jedynie wąż od chłodnicy Górny wydaje mi się twardy. Wiem tylko że jak odkrecilbym korek to by mi wyrzucil do góry. Ale silnik się nie grzeje i jest wszystko dobrze... Poziom płynu jest ten sam. Jak silnik ostygl nie było ciśnienia żadnego tylko delikatnie syklo i to tyle. Zaznaczę że w układzie jest sama woda.

A tak wyglądał zbiorniczek po dwóch plukaniach...

GO HARD OR GO HOME...

Offline ArturP

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpień 04, 2016, 18:30:00 pm »
A może facet chciał filtrować ten płyn przez piasek?  ;D

Odkręć chłodnicę i przepłukaj solidnie jakimś kretem. Oczywiście po takiej ilości piasku w układzie wypadałoby tez reduktor sprawdzić, bo zaraz go szlag trafi

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpień 04, 2016, 18:42:55 pm »
Faktycznie nie wpadłem na to że gotowanie płynu może być spowodowane obecnością dużej ilości piasku  :-R
Może to nowa wersja K-Seal  :-chyt
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpień 04, 2016, 18:47:39 pm »
Ostro ale skąd ten piasek???????
:)

s-type 4.0 2000r

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpień 04, 2016, 18:51:24 pm »
Gościu dużo opowiadał mi o tej uszczelce jak to on super robi, wszystko wymieni żeby nie po łebkach tylko porządnie... Może sobie szykował klienta? W każdym bądź razie ja nigdy piasku nie sypalem..... I powiem tylko tyle że od teraz robię wszystko SAMEMU
GO HARD OR GO HOME...