Autor Wątek: Napęd 4x4 - szczegóły  (Przeczytany 235694 razy)

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #150 dnia: Kwiecień 01, 2019, 13:14:25 pm »
A czy czasem nie wywalili też wiskozy ?
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #151 dnia: Kwiecień 01, 2019, 18:53:24 pm »
Tak, i jej rolę przejęła kontrola trakcji. Więc taka skrzynka z polifta, w przedlifcie będzie raczej kiepsko działała.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #152 dnia: Kwiecień 04, 2019, 11:03:00 am »
A co jeśli przedlift ma kompletny DSC system ? Wtedy powinno to chyba działać ? Czy nie do końca ?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2019, 14:45:20 pm wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #153 dnia: Kwiecień 06, 2019, 10:57:31 am »
Hmmm, trzeba by sprawdzić ;)
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline pavlox

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Jaguar Power
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #154 dnia: Lipiec 08, 2019, 23:24:44 pm »
Witam
    Jaguar X-type 2001 rok 4x4 3.0 v6. Niema tu żadnego systemu kontroli trakcji, jest tylko to niesamowite sprzęgło wiskotyczne składające się z kilkunastu tarcz i wypełnione specjalnym olejem który w miarę podgrzewania staje się bardziej lepki, przez co w momencie poślizgu tarcze w ułamku sekundy podgrzewają ten olej co prowadzi do zespolenia wałów i koło wychodzi z poślizgu, coś a"la automatyczna szpera. I jeszcze  co do wymiany łożyska podpory wału to, nie trzeba wału przecinać, wystarczy odkręcić moduł łożyska, rozebrać krzyżak przy tylnym moście i ściągnąć łożysko, wał dalej ma mniejszą średnicę więc łatwo schodzi.
                            Powodzonka z probl....z wyzwaniami!!! :-super :-super :-super
Jaguar X-Type ño 1

Offline Mike44

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #155 dnia: Lipiec 09, 2019, 07:15:26 am »
Jak to nie ma systemu kontroli trakcji w 2001, nie wprowadzaj w błąd. Nie jest tak rozbudowany może jak w polifcie, ale jest.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #156 dnia: Lipiec 09, 2019, 22:06:44 pm »
Nie każdy ma - zależy od wyposażenia.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #157 dnia: Sierpień 07, 2019, 09:49:00 am »
Panowie, które z tych podanych łożysk, to dwa łożyska znajdujące się na wałku atakującym reduktora?
Dodatkowo pytanie, czy ktoś rozbierał dyfer i podzieliły się fotkami?
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Offline KoloRZ

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #158 dnia: Listopad 27, 2019, 23:34:34 pm »
Tak, wiem, że gdyby był napęd tyłu z półosi, to byłby mało skuteczny. Zastanawiałem się tylko, czemu dwa wielokliny, ale to chyba trzeba by przeanalizować co się dzieje w kątówce.

Dzięki za potwierdzenie, że to był olej ze skrzyni biegów. Wymiana w niej nie jest kłopotliwa, więc to zrobię (wiadomo - trzeba wiedzieć czym kręcić, żeby wsteczny przetrwał :-)).

Czytałem też coś, na temat simmerringu na łączeniu skrzyni z kątówką. Faktycznie jest tam coś na co trzeba uważać? Bo chyba faktycznie najlepszy sposób na wymianę oleju w kątówce to jej wyjęcie.
Voitec wg mnie do kątówki muszą być dwa wielokliny bo to centralny mechanizm różnicowy. A więc jednym wieloklinem jest przekazywany moment obrotowy ze skrzyni biegów do skrzyni kątowej a drugim "wraca" moment obrotowy do mechanizmu różnicowego przedniej osi.
Przy demontażu półosi warto zlać choć trochę oleju ze skrzyni. Wg mnie jak wyciągniesz prawą półoś to olej ze skrzyni biegów może się już przedostać do skrzyni kątowej a tam powinien być zupełnie inny olej ...
Po wymianie i rozebraniu swojej skrzyni kątowej uważam za najlepszą opcję wymiany oleju w kątówce po odkręceniu dekla i flanszy na tylny wał. Uda się wtedy zlać cały syf bo korek spustowy jest jednak trochę wyżej. Najsłabszym miejscem w kątówce są podobno dwa łożyska podpierające wyjście napędu na tylną oś ... Zawsze pracują w tym co spłynie z góry a ciężar i wibracje wału to ciężkie środowisko...

Offline Mike44

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #159 dnia: Styczeń 31, 2020, 20:58:36 pm »

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #160 dnia: Styczeń 31, 2020, 21:13:38 pm »
Ktoś ma zdjęcia, jak wygląda dyfer od środka?
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #161 dnia: Luty 23, 2020, 11:58:47 am »
Panowie ma ktoś wiedzę czym objawia się wadliwość tych łożysk z wałka ataku w skrzyni kątowej?
Ponawiam prośbę o zdjęcia środka dyfra tylnego.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Offline Bsat

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Kocham to forum
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #162 dnia: Kwiecień 28, 2020, 22:06:26 pm »
Potwierdzam to co wspomniał voitec. Najbardziej obrywają łożyska na wałku wychodzącym na tył. Wałek jest krótki, łożyska blisko siebie i do tego jest to jedyna przekładnia kątowa wewnątrz. U mnie buczy jak zatarta pompa wspomagania. Właśnie wróciłem z garażu po demontażu gniazda tych łożysk - robi się to na samochodzie, bez wyciągania całej skrzynki. Łożyska zatarte, jak że by inaczej. Jutro jadę po nowe łożyska i szukam majstra co mi je wprasuje.

Wydaje mi się, że 75% problemów z hałasem ze skrzynki powodują te łożyska. Koszt naprawy razem ze świeżym olejem powinien wynieść około 300zł  ;D

Offline Bsat

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Kocham to forum
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #163 dnia: Kwiecień 29, 2020, 19:13:04 pm »
Dupa zbita. Dałem mechanikowi do wprasowanie nowe łożyska NTN. Wprasował, kasę wziął. W domu zabieram się za składanie a tu pół zęba ułamane i kilka uszkodzonych... Jutro jadę się ze świadomością że panowie wszystkiego się wyprą, chyba że się miło zdziwię.

Offline Synkro

  • Aspirant
  • Wiadomości: 9
  • X-Type Executive 3.0 V6 AWD Aut. 2005
Odp: Napęd 4x4 - szczegóły
« Odpowiedź #164 dnia: Marzec 17, 2021, 16:01:19 pm »
Napęd AWD w X-Typie z 2005 roku w praktyce:

https://www.youtube.com/watch?v=B52oXl__XyU

Skrzynia kątowa polifta od wewnątrz + numery wszystkich łożysk w skrzyni:

https://www.youtube.com/watch?v=i8dSWswK658