Mike44 czy to sprzęgło wiskotyczne ma jakąkolwiek możliwość regeneracji lub wymiany oleju? Piszecie z ziutek567 o jakiś łożyskach, podejrzewam że chodzi o łożyska w skrzyni kątowej a nie w samym sprzęgle?
Tak, łożyska w skrzyni. A czy wisko ma możliwość? Pewnie trzeba rozciąć - mam drugie wisko to może podziałam kiedyś z nim coś...
Pytam bo u mnie chyba jest jakiś problem z tą wiskozą. Na podnośniku niby kręcą się po jednym kole z każdej osi, ale w zeszłej zimy nie mogłem podjechać tyłem na podjazd. Kręciło się jedno koło osi tylnej i ani jedno przednie ...
a kontrola trakcji nie zadziałała?
Ostatnio na badaniach technicznych facet zapomniał że mam 4x4 i wjechał na normalne rolki na test hamulców. Po chwili przerwał i pyta się mnie "czy to 4x4 bo coś ciężko idzie". Przednie koła kręciły się oba a tylne jednak nie obróciły się i nie wypchnęły samochodu z rolek. Idzie zima więc będzie okazja jeszcze po testować ale zbieram już informacje o tym wisko.
Na przeglądzie normalnie się wjeżdża bo test hamulców jest do 5km/h (czy jakoś tak) i poniżej tej prędkości kontrola trakcji nie działa. Przy wyjeździe z rolek diagnosta powinien je blokować, bo napęd na jedną oś też ma potem problem z wyjazdem, aczkolwiek w X-Type te wiskozy już są powycierane i nie działają jak trzeba, dodatkowo nie działają od razu z pełną mocą...
Moją wiskozę sprawdzałem zdejmując wał i wyjeżdżając z garażu - mało gazu lub na samym sprzęgle (chyba, że masz automat) i przód ciągnął z lekkim uślizgiem wyjścia napędu na tył (obroty szły do góry jak na ślizgającym się sprzęgle)
Coś z tym cofaniem jest nie tak albo mamy ( a raczej ja miałem ) tak samo uszkodzone skrzynki - jak próbowałem wyjechać z zaspy do tyłu to ślizgało się tylko jedno koło na tylnej osi i auto nie ruszyło a jak załączyłem D i dałem gazu to ciągnął na cztery koła wypchał śnieg zderzakiem i pojechał dalej jak czołg. Czyżby w starszych modelach napęd na przednią oś był tylko podczas jazdy do przodu ?? dziwne trochę.
Napęd jest stały na 4 koła. Oprócz powycieranych wiskoz nie ma tutaj żadnych blokad ani szper, więc wszystko działa na otwartych dyfrach, czyli może się kręcić 1 koło z 4. To nie quattro, że zawsze ciągnie równo 4 koła. Na śniegu jak się ruszy porzadnie to ciągną wszystkie równo. Trzeba pomyśleć jak zregenerować wiskozę to już będzie jakiś sukces, na tył przydała by się szpera...