Autor Wątek: Uszczelka pod głowicą?  (Przeczytany 29548 razy)

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 03, 2016, 13:39:08 pm »
No właśnie o to chodzi. Czekam jak na zmiłowanie na sms od paczkomatu, bo od 6 rano już jest u mnie w mieście a jeszcze nikt go tam nie wsadził.
Mam ten sam problem. Wywala mi płyn w ilości ok 2 litry po przejechaniu ok 20 km w temp przynajmniej 25 stopni. Nie wiem co jest bo żaden magia nie jest w stanie jednoznacznie podać przyczyny. Na pewno wiem że mam rozwalony korek ale wylewa mi się tylko po zgaszeniu silnika. Samochód nie dymi na żaden kolor Nie ma śladów płynu chłodniczego w oleju ani wąż nie jest twardy. W czasie pracy silnika po otwarciu zbiornika wyrównawczego płyn się tam nie miesza na wolnych obrotach. Dlatego chyba też zacznę od wymiany zbiorniczka z korkiem oraz pompy wody

Na twoim miejscu wymienił bym tylko pompę i korek, wstrzymaj się ze zbiorniczkiem. Nie pchaj się od razu w koszty, bo wymiana zbiorniczka może okazać się niepotrzebna.

No więc ja już po testach. Wynik? Pierwsza próba ponad 2 minutowa nie ukazała nic, bo wyrzucilo mi od razu wodę. Druga próba postanowiłem spuścić przed minimum żeby mi za szybko nie wyrzygalo. Minęło jakieś 6 minut przy podwyższonych obrotach a płyn delikatnie wyblakl i znowu wyrzucilo mi plyn. Dodaje foto. I nie wiem co teraz myśleć. Pomierze chyba kompresję. Przy okazji zastałem plamę z wody w garażu i był to płyn [ słodkawy ] . możliwe żeby przez nieszczelność tak się działo? Było sprawdzane i nie było widać przecieków. Test robiony na benzynie. Widziałem inne testy i nawet jeżeli kolor zmienił się na żółty to nikomu płynu nie wyrzucilo... Za 2 razem jakieś minimalne kropelki wody również mogły być w tym całym testerze, bo woda mi podeszła do niego. Lecz go najpierw dobrze wysuszylem zanim podjąłem druga próbę. I sam teraz już nie wiem co z tym fantem. Wg mnie jakby spod uszczelki tak dawało że aż go wyrzuca płyn powinien zabarwić się momentalnie.

« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2016, 19:24:40 pm wysłana przez Choina »
GO HARD OR GO HOME...

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 03, 2016, 18:16:51 pm »
Obstawiam uszczelkę ale zrób kompresję dla pewności
:)

s-type 4.0 2000r

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 03, 2016, 18:18:43 pm »
W przyszłym tyg auto oddaje do mojego kolegi i zobaczymy co powie...
GO HARD OR GO HOME...

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 03, 2016, 18:47:53 pm »
To przez zbiornik wyrównawczy nie wyrzuca? To może wcale nie uszczelka.
:)

s-type 4.0 2000r

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 03, 2016, 18:52:08 pm »
Przez wyrównawczy. Musiałem zdjąć ten test bo by mi wypadł do komory silnika. Bo nie wierze ze jezeli spaliny robiły by takie cisnienie zeby wypchnac płyn to by sie reakcyjny płyn nie zabarwił jak należy, a auto chodziło dobre 6-7 minut. W poprzednim tescie też wywaliło po 2 min, na tym co Wam wrzuce i nic sie nie stało z płynem...
« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2016, 19:03:23 pm wysłana przez qlimaxer »
GO HARD OR GO HOME...

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 03, 2016, 19:07:49 pm »
U mnie było tak gotowalo płyn jak silnik się nagrzał bulgotało nawet z zakreconym korkiem(a działo się tylko dlatego że już było w układzie więcej wody, woda wrze w 100°C a płyn w 120°C) po odkręceniu jeden wielki wulkan, przyczyną był termostat. Po wymianie już nie gotowalo i po odkręceniu korka już mniej wyrzuciło, ledwo ledwo i test mogłem spokojnie zrobić, płyn uciekał ale już inna droga w wydechowy układ. Silnik Opla 2.5 v6
« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2016, 19:38:46 pm wysłana przez Szwagier »
:)

s-type 4.0 2000r

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #21 dnia: Sierpień 03, 2016, 19:09:06 pm »
Test który wykonałem był robiony bez termostatu. Został wyjęty całkowicie.
GO HARD OR GO HOME...

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #22 dnia: Sierpień 03, 2016, 19:16:22 pm »
To uszczelka tylko u Ciebie wali w układ chłodzenia stąd takie ciśnienia
:)

s-type 4.0 2000r

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 03, 2016, 19:25:10 pm »
Teoretycznie. Bo praktycznie test tego nie wykazał. Film się uploaduje, jak go wrzucę to sam ocenisz. Bo mi sie nie chce wierzyć, skoro spaliny robią takie ogromne ciśnienie że wyrzuca płyn, a nie zabarwia płynu reakcyjnego. A zabawić się za +- 2 tysie to nie tak na łapu capu :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2016, 19:34:23 pm wysłana przez qlimaxer »
GO HARD OR GO HOME...

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 03, 2016, 19:45:37 pm »
Wiem że tanio nie będzie ale ktoś ma lepszy plan układ szczelny, termostat i pompa nowa to co jeszcze????
Już pisałem chłopak wziął 8lat temu 500 za dwie głowice z planowaniem (robocizna). Tu koszt i tak wyższy ze względu chociażby na same uszczelki( nie tylko pod głowice)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2016, 19:58:59 pm wysłana przez Szwagier »
:)

s-type 4.0 2000r

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 03, 2016, 20:04:06 pm »
https://youtu.be/ekJ72EoYfCc oto filmik z próby. U mnie wołają 1100zł bez planowania... więc nie wiem czy szukać dalej, czy to cena ok..
GO HARD OR GO HOME...

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 03, 2016, 20:09:05 pm »
Uszczelka ale niech się inni wypowiedzą
:)

s-type 4.0 2000r

Offline ArturP

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 03, 2016, 20:20:50 pm »
https://youtu.be/ekJ72EoYfCc oto filmik z próby. U mnie wołają 1100zł bez planowania... więc nie wiem czy szukać dalej, czy to cena ok..

Po jakim czasie ten płyn tak wywaliło?

Offline qlimaxer

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 632
  • S-type 2002, I lift, 2.5 V6/LPG
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 03, 2016, 20:21:30 pm »
Po takim jak długość filmiku. A płyn był wlany przed maximum. Oczywiście po 2 minutach mi wywaliło, ale zanim nagrzałem porządnie silnik.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2016, 20:33:58 pm wysłana przez qlimaxer »
GO HARD OR GO HOME...

Offline ArturP

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 134
  • Kocham to forum
Odp: Uszczelka pod głowicą?
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 03, 2016, 20:27:12 pm »
U la la. Jak po dwóch minutach tak wyrzuca, to niekoniecznie szukaj winy w uszczelce. Zrób jeszcze tę kompresję, ale to wygląda naprawdę źle. Kiedyś sąsiad umył sobie gorący silnik  :-nuts  i miał identyczny objaw. Przyczyną był pęknięty blok
« Ostatnia zmiana: Sierpień 05, 2016, 08:06:28 am wysłana przez MicGin »