
Z braku nowych tropów kupiłem uszczelkę na all...o za 209 zł bo w ASO zawołali coś koło 800. Różnica jest taka, że ta z ASO powinna być gotowa do montażu a zamiennik trzeba było dociąć i skleić na końcu.
Może komuś przyda się mała instrukcja wymiany uszczelki:
1. Starą uszczelkę podważamy czymś delikatnym (np. płaskim. plastikowym ściągaczem do tapicerki) i ściągamy
2. Rowek montażowy można przeczyścić szczoteczką do zębów
3. Nową uszczelkę smarujemy na bogato dobrym smarem silikonowym
4. Odsuwamy szyber trochę dalej niż za połowę i zaczynamy montaż od przedniej części szyby i dokładnie od środka uszczelki (końcówki zostają na tył).
5. Uszczelkę na bokach szyby wciskamy za pomocą tego samego narzędzia co w p. 1. Ściągacz warto też dobrze posmarować silikonem i wprowadzić uszczelkę przynajmniej na długości 1/3 krawędzi bocznej szyby.
6. Zamykamy szyber i otwieramy uchylnie
7. Zakładamy resztę uszczelki i docinamy z małym zapasem tak by końcówki uszczelki spotkały się mniej więcej na środku tylnej krawędzi szyby. Cięcie powinno być dokładne, pod kątem prostym.
8. Odtłuszczamy końcówki uszczelki i sklejamy klejem do uszczelek (cyjano-coś tam).
9. Jak klej chwyci, wciskamy ostatni fragment uszczelki w szybę (ten z miejscem klejenia) i powinno być git.
U mnie wyszło całkiem elegancko. Demontaż szyby nie jest w żadnym wypadku konieczny do tej czynności. W żadnym momencie zakładania uszczelki nie było ryzyka uszkodzenia gumy. Miejsca na uszczelkę między dachem a szybą jest tyle, że nawet przy zamykaniu i uchylaniu z na wpół założoną uszczelką nic się nie pozaginało i nie odkształciło.