Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1
XJ Seria I do III (1968-92) / Odp: Kręci nie odpala
« Ostatnia wiadomość wysłana przez John76 dnia Wczoraj o 23:22:11 »
Witam Kolegę.

Mam podobnego, którego aktualnie odrestaurowuję i którego podobnie jak Kolega też kupiłem od Niemca.

Jeżeli chodzi o pompę, to jest jedna w bagażniku, jest tam obok zawór rozdzielający, który steruje z którego zbiornika pompa ma zasysać paliwo. To właśnie w kabinie na pulpicie jest ten przełącznik, którym przełącza się zbiorniki paliwa. Po drodze są jeszcze elektrozawory na powrocie paliwa, które sterują do jakiego zbiornika ma trafić paliwo. Te elektrozawory są w nadkolu, u mnie były unieruchomione od jakiegoś osadu w układzie paliwowym. Ale po demontażu i opukaniu zaczęły działać ponownie.

Generalnie nie wyobrażam sobie mieć taki samochód i nie mieć do niego książki serwisowej. Ja kupiłem parę książek z wyprzedaży w Anglii (przez internet).
Nawet taki głupi układ paliwowy ma tam tyle elementów, które mogą szwankować, że bez znajomości chociażby schematu układu paliwowego, szukanie przyczyny awarii będzie trudne.

Proszę pamiętać o przekaźnikach, które są w komorze silnika, one sterują poszczególnymi komponentami. Ważne są też bezpieczniki (zalecają niektórzy wymienić wszystkie od razu), oraz wszystkie punkty masy, które trzeba rozkręcić i oczyścić.

Polecam też zdemontować zbiornik paliwa, którego Niemiec nie kazał używać. Może się okazać, że oprócz zbiornika, będzie do zrobienia jeszcze trochę rzeczy dookoła.
Proszę sobie popatrzeć na zdjęcia mojego samochodu, który remontuję. Wątek założony na tym forum nazywa się "Przygody domowego mechanika" Jest tam trochę informacji, które mogą się Panu przydać.

Nie wiem, w jakim stanie kupił Kolega ten samochód.
Jak odrestaurowany i bardzo zadbany, to tylko mieć trochę kasy na jakieś bieżące naprawy u mechanika, który ma doświadczenie w tych modelach.
A jeżeli to samochód taki za kilkanaście - dwadzieścia tysięcy złotych, to niestety trzeba być pasjonatem, mieć warunki i bardzo dużo czasu, albo worek pieniędzy.

Zrobiło się trochę długo i może niekoniecznie na temat, ale na pytanie dlaczego nie odpala, odpowiedzi może być kilkanaście.
2
X-TYPE (2001-2010) / Odp: zawieszenie przód jaguar x type 2,1 petrol
« Ostatnia wiadomość wysłana przez voitec dnia Grudzień 12, 2025, 22:13:00 pm »
Najgorsze, to wyjęcie sworznia wahacza ze zwrotnicy ;) Za każdym razem szukam innego patentu na to, bo poprzedni nie działa ;)
3
XJ Seria I do III (1968-92) / Kręci nie odpala
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Rafcn dnia Grudzień 12, 2025, 20:49:22 pm »
Witam forumowiczów. Zostałem szczęśliwym posiadaczem jaguara xj sovereign z 1985 roku. Miesiąc temu normalnie wjechałem pod wiatę garażowa i czekałem na rzeczoznawcę by zarejestrować go na żółte blachy. Intu przykra niespodzianka bo autko kręci a nie odpala. Po przekręceniu zapłonu gdy skrzynia jest w pozycji  nie słychać buczenia pompy paliwa natomiast jak dam skrzynie w pozycję np r albo to coś tam buczy ale dopiero przy próbie zapalenia. Laik jestem totalny ale czy ten model ma dwie pompy w zbiornikach czy te usronstwa co znajdują się w bagażniku w okolicy koła zapasowego to są pompy? Niemiec od którego kupiłem autko powiedział mi jeszce żeby nie przełączać zbiornika że ten z prawej strony nie działa.  Z góry dziękuję za podpowiedź
4
X-TYPE (2001-2010) / Odp: zawieszenie przód jaguar x type 2,1 petrol
« Ostatnia wiadomość wysłana przez gonzo7 dnia Grudzień 12, 2025, 10:38:46 am »
Robota nie jest skomplikowana z wyciagnięciem nogi. Jak ktoś miał w ręku choć z dwa razy klucze to ogarnie. Filmików z wymiana amora na necie sporo. Najgorsza robota przy jaguarze to urywające się śruby mimo penetratorów itd. - mnie ukręciło łeb śruby mocowania dolnego amortyzatora i było rozwiercanie (obecnie na szczęście pod ręką jest w ekipie indukcja z Ali i działa cuda).
5
X-TYPE (2001-2010) / Odp: zawieszenie przód jaguar x type 2,1 petrol
« Ostatnia wiadomość wysłana przez marek michalak dnia Grudzień 12, 2025, 09:14:37 am »
Dziekuję Ci bardzo za podjęcie tematu.Też tak myślałem ,bo zacząłem zgłębiać temat.Chciałbym sam wymienic te poduszki i już widzę jak do tego podejść/internet/Mam wrażenie ,że zaczyna nam brakować naprawdę zdolnych mechaników a do tego jak mechanik zobaczy że to jag to panika.Byłem w serwisie Jaga w Długołęce/okolice Wrocławia/ale nie podjąłem się serwisu,bo za samo określenie gdzie może leżeć przyczyna zaśpiewali 1500,00. Dzięki jeszcze raz i w kontakcie !!
6
X-TYPE (2001-2010) / Odp: zawieszenie przód jaguar x type 2,1 petrol
« Ostatnia wiadomość wysłana przez gonzo7 dnia Grudzień 11, 2025, 17:27:21 pm »
Co prawda nie spotkałem się z taką przypadłością ale zerknął bym na górną poduszkę amortyzatora.
Raz miałem uwaloną sprężynę i dało się to wybadać tylko w momencie gdy samochód był podniesiony. Stojąc na kołach wszystko było w normie.
7
X-TYPE (2001-2010) / zawieszenie przód jaguar x type 2,1 petrol
« Ostatnia wiadomość wysłana przez marek michalak dnia Grudzień 11, 2025, 15:32:29 pm »
Dzień Dobry. Mam na imie Marek i jestem tu dopiero od wczoraj.Mam jaga z 2002 roku 2,1 petrol .Mam problem z zawieszeniem przód.Kiedy najeżdżam na wypukły karb na drodze następuje bardzo głośne uderzenie-to tak jakby uderzać w beczke ale bardzo głośno.Byłem u mechaników ale każdy tylko coś przypuszcza i tak do końca nie wie co to może być,wszystko wygląda bardzo dobrze.Gdy wjeżdżam w dziurę/wklęsły karb /nic się nie dzieje i nie ma uderzeń.Jeżeli ktoś ma wiedzę na ten temat to proszę o info-Pozdr Marek/zawieszenie samochodu jest w bardzo dobrym stanie samochód stał parę lat i nie był używany/
8
E-PACE (2017 - obecnie) / Jaguar E-Pace 2018 ? obraz z kamery cofania do góry nogami i czarna plama
« Ostatnia wiadomość wysłana przez vicehzhl dnia Grudzień 11, 2025, 00:08:28 am »
Witam.
Mam problem z Jaguarem E Pace z 2018. Obraz z kamery cofania jest wyświetlany do góry nogami oraz dodatkowo pojawia się na części obrazu czarna dziura. Wymieniłem kamerę na nowy zamiennik z Aliexpress i jest dokładnie to samo. Prośba o poradę co to może być i czy ktoś miał taki sam przypadek.
9
XJ X350, X358 (2003-2009) / Odp: Uszczelka drzwi przy listwie chromowej. Uszczelniać czy wymieniać?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Prezeslaw dnia Grudzień 10, 2025, 22:26:30 pm »
I jeszcze w dzień.
10
XJ X350, X358 (2003-2009) / Odp: Uszczelka drzwi przy listwie chromowej. Uszczelniać czy wymieniać?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Prezeslaw dnia Grudzień 10, 2025, 22:25:56 pm »
Załączniki się nie mieszczą więc puszczam w partiach.
Strony: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10