Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10
81
XF (2008 - obecnie) / Wymiana silnika 3.0SC na nowszy - co z zaworem ciśnienia oleju?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Filippiotr18 dnia Kwiecień 06, 2024, 10:14:43 am »
Dzień dobry wszystkim forumowiczom!  jcpf-stanby

Od pewnego czasu stałem się posiadaczem w mojej opinii bardzo ładnego egzemplarza XF'a 3.0SC z 2013 roku, jednak ma on pewien mankament - zatarty silnik. W dosyć przyzwoitej kwocie udało mi się zakupić drugi silnik 3.0SC pochodzący z Jaguara XJ'a z 2016 roku. Przy przezbrajaniu silnika okazało się, że nowsza jednostka posiada w bloku zawór ciśnienia oleju, który w oryginalnym silniku z mojego Jaguara nie występuje. W tym momencie pojawia się dylemat - co dalej? Czy muszę znaleźć inny silnik nie posiadający tego zaworu, czy może w tym wymienić pompę oleju w którą wchodzi zawór, na typ ze starszej jednostki, a zawór zaślepić, czy może włożyć to tak jak jest, nie podpinając po prostu tego zaworu? W grupie VAG'a i silnikach TFSI 3gen. odpinanie zaworu ciśnienia oleju jest częstą modyfikacją, aby zwiększyć ogólne ciśnienie panujące w silniku, zwłaszcza przy podnoszeniu mocy. Natomiast czy w Jagu odpięcie zaworu poskutkuje tym samym? Mógłbym stworzyć adapter w miejsce pokrywy filtra oleju, umożliwiający zmierzenie ciśnienia po montażu silnika, jednak w dokumentacji technicznej nie znalazłem informacji jakie powinny być jego wartości w zależności od obrotów silnika. Niestety nigdzie nie odnalazłem odpowiedzi pomagających mi określić co dalej zrobić, stąd decyzja o stworzeniu nowego wątku.

Z góry dziękuje za pomoc.  :-thank
82
X-TYPE (2001-2010) / Odp: Jaguar xtype 2.1 V6 nie kręci
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Viator dnia Kwiecień 06, 2024, 07:47:38 am »
Czyli wymień akumulator.
83
X-TYPE (2001-2010) / Stuknięcie przy ruszaniu i zmianie biegu na drugi.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Viator dnia Kwiecień 06, 2024, 07:46:55 am »
Ten temat był poruszany lata temu na forum, ale jednoznacznej odpowiedzi w treści nie znalazłem. Może z biegiem czasu niektórzy z Was walczyli z problemem i został on rozwiązany bez wymiany połowy samochodu.

Podczas ruszania, gdy sprzęgło jest już niemal puszczone następuje nieprzyjemne, głośne stuknięcie - raczej z tyłu. Dokładnie tak samo jest podczas jazdy po przełączeniu na bieg drugi. Jeżeli sprzęgło jest puszczane delikatnie "z wyczuciem", często stuknięcia udaje się uniknąć.
Od trzeciego w górę jest cisza.

Zanim zacznę jeździć po mechanikach, którzy zapewne będą chcieli wymieniać po kolei części na nowe, może podpowiecie gdzie szukać przyczyny. Wał, skrzynia kątowa, poduszka skrzyni biegów a może podpora tylnego dyferencjału? Ja obstawiam wał.

Tylne półosie są nowe, podpora wału nowa. Nie występuje żaden niepokojący hałas podczas jazdy. Drgania są minimalne w zakresie prędkości 70-110 km/h.

84
X-TYPE (2001-2010) / Odp: Jaguar xtype 2.1 V6 nie kręci
« Ostatnia wiadomość wysłana przez arczi405 dnia Kwiecień 05, 2024, 17:20:59 pm »
Napięcie na Aku 7.5V
Tak wcześniej po przekręceniu kluczyka na zapłon kontrolki ciemniały i chyba gasły. Teraz już prawie nic nie świeci.
Po podłączeniu boostera do Aku miernik pokazał 8.4V i nie szło więcej. Odpalić nie chciał
85
Szukam części / Zamek lewy przód x type
« Ostatnia wiadomość wysłana przez krystian382 dnia Kwiecień 05, 2024, 17:14:07 pm »
Cześć poszukuje zamka od drzwi kierowcy do x type a o kodzie 1X43-219A45-AN lub jeśli jakiś elektryk się orientuję czy inne zamki pasują również będę zainteresowany
86
X-TYPE (2001-2010) / Schemat wzmacniacza x type 2004
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Eryk96 dnia Kwiecień 05, 2024, 11:49:10 am »
Witam.
Potrzebuje schemat wzmacniacza do jaguara x type z 2004r. 3.0 V6.
Mój znajomych elektronik wymienił kondensator który był przepalony ale dalej nie ma głosu z radia i powiedział że bez schematu nic nie zdziała. Czy jest ktoś w posiadaniu takiego schematu?
Szukałem na forum ale nie znalazłem takiego tematu.
Pozdrawiam
87
XJ X300, X305, X308 (1994-2003) / Odp: Kolor skóry / KOD skóry x300
« Ostatnia wiadomość wysłana przez XJSC dnia Kwiecień 04, 2024, 22:13:36 pm »
jeszcze raz wysyłam w wysokiej rozdzielczości
88
XJ-40, XJ-81 (1986-1994) / Odp: xj40 - daimler - 1992 - łupnięcie przy odpuszczeniu i naciśnięciu gazu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jagmaniac dnia Kwiecień 04, 2024, 21:23:13 pm »
dzieki ogromne za wskazowki!

potwierdzam ze slysze to z tylu , dodatkowo pojechalem na skp - wlazlem do auta i poprosilem diagnoste zeby poruszal lewo prawo i dokladnie ta sama barwa dzwieku... dokladnie taki odglos jest w budzie jak on ruszal lewo prawo osiowo tym walem ...

cholera wie co jest w sumie do naprawy w takim razie - myslalem moze blednie to ze cos w moscie ale co... nic nie wyje a przeciez jakby sie tam cos wyrobilo to pierwsze zawsze jest wycie a nie to lupanie...

jutro znow pojade na skp i zrobimy ogledziny wg waszych wskazowek ale czy cos sie tak organoleptycznie da znalezc???


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
89
XJ X300, X305, X308 (1994-2003) / Odp: Kolor skóry / KOD skóry x300
« Ostatnia wiadomość wysłana przez katar83 dnia Kwiecień 04, 2024, 21:02:04 pm »
Pokaz zdjecie.
90
Sprzedam części / Odp: Dużo części xj40
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mercedenz dnia Kwiecień 04, 2024, 19:19:57 pm »
Aktualne?
Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10