Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10
31
XJ-S (1975-1991) oraz XJS (1991-96) / Jaguar XJS - problem z rejestracją na żółte tablice
« Ostatnia wiadomość wysłana przez FilipB dnia Lipiec 03, 2025, 20:04:41 pm »
Cześć wszystkim!

Jestem nowym członkiem naszej społeczności. Moja Mama, od prawie 20 lat jest właścicielką Jaguara XJS (kabriolet w specyfikacji amerykańskiej) z 1995.

Początkowo był młodym, użytkowym autem, które z czasem (przynajmniej w moich oczach) stało się pełnoprawnym youngtimerem, a może i zabytkiem. W dodatku to pamiątka rodzinna z bliską sercu historią. Przejąłem go szczęśliwie kilka miesięcy temu, a teraz po doprowadzeniu wszystkiego do porządku chcę zabrać do Warszawy, gdzie mieszkam i mam przygotowany dla niego garaż. Z uwagi na strefę czystego transportu, chciałbym zarejestrować go na żółte tablice. Po złożeniu opinii od rzeczoznawcy i białych kart poinformowano mnie, że z uwagi na to, że ma tylko 30 lat (województwo Mazowieckie wymaga 35, a już niedługo 40) potrzebują dodatkowych wskazówek, które pozwolą im uznać mojego XJS-a za pojazd unikatowy. Poproszono mnie o możliwie najszybsze złożenie pisma z informacjami, ile tych Jaguarów wyprodukowano oraz ile ich jeździ w Polsce. Trochę nie wiem co mogę z tym fantem zrobić. Archiwa Jaguara mają miesiąc na odpowiedź, a cepik nie jest dostępny dla zwykłych obywateli. Nawet gdyby był, pewnie tam nie będzie wglądu w to jakie konkretnie Jaguary jeżdżą w naszym kraju.

Czy ktoś mierzył się z podobną zagwozdką? Wie ktoś może ile powstało takich Jaguarów? Ile ich może u nas być?

Podaje specyfikację autka:

Rocznik 1995
Kolor - perła, wnętrze - biała skóra
Kabriolet
VIN - SAJNX2747SC222205
Pochodzenie - Kalifornia

Załączam również zdjęcia pacjenta :)

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką pomoc!
FB
32
XE (2014 - obecnie) / Odp: Interwały serwisowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez rmazurek dnia Lipiec 03, 2025, 09:12:24 am »
33
XE (2014 - obecnie) / Odp: Interwały serwisowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MarcinK. dnia Lipiec 02, 2025, 21:55:27 pm »
AWD rok 2022
34
X-TYPE (2001-2010) / Odp: x-type 2.0 d 2004 r. kody wtryskiwaczy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez bogdanz dnia Lipiec 02, 2025, 16:08:27 pm »
.
35
X-TYPE (2001-2010) / Odp: x-type 2.0 d 2004 r. kody wtryskiwaczy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez bogdanz dnia Lipiec 02, 2025, 15:55:31 pm »
siemka
W załączniku dodam zdjęcie mocowania czujnika, jest tam otwór fasolkowy i można ustalić odległość.
Na plaka już nie raz odpalałem inne auta, zwłaszcza w pracy jak było zimno, jeżdżę zawodowo i czasami nie było wyjścia.
W Jaguarze jest katalizator zaraz pod turbem i jeżeli coś pujdzie w wydech (jakiś olej, paliwo, środek do czyszczenia geomertii) to wydaje mi się że szybko może się na nim osadzić, ale to tylko takie moje prywatne zdanie. Chciałem się nim podzielić z innymi i zaczerpnąć opinii.
Wtryski samodzielnie sobie robiłem, nie będę teraz pisał po kolei jak bo długo by zeszło, jeżeli ktoś chce to podzielę się doswiedczeniem w oddz. poście.
Musiałem tylko jechać na kodowanie do znajomego na kompa bo samoadaptacja kodów to koszmar, podobno jest to możliwe ale ciezko spełnić warunki. Aaa  przewody nadmiarowe wtrysków zaraz po odpięciu trzeba zaślepiać zeby się nie zapowietrzył.
Alternator, postaram się dostać do szczotek bez demontażu alternatora, od góry po zdjęciu osłony plastikowej i za pomoca lusterka obejrzeć o co tam chodzi i czy da się wymontować w ten sposób.
Wielkie Dzięki za zainteresowanie, posty i wogóle, i proszę o więcej.



36
X-TYPE (2001-2010) / Odp: x-type 2.0 d 2004 r. kody wtryskiwaczy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez gonzo7 dnia Lipiec 02, 2025, 13:41:48 pm »
Hej,
co do czujnika położenia wału - nie było mnie tam nigdy wiec nie pomogę.

Co do wtrysków.
Odpalanie na plaka to standard - je ciężko odpowietrzyć (zwykła wymiana przewodów paliwowych metalowych do wtrysków i miałem dusze na ramieniu czy uda się go odpalić mimo ręcznej pompki paliwa itd.).
Te silniki mają auto adaptację pod katem dawek paliwa - może to pomoże skoro czujesz ze jest lekko zamulony.
U mnie po robieniu wtrysków miałem bardzo słyszalne spalanie stukowe aż się nie rozgrzał.
Rozwiązaniem było zostawienie odpalonego silnika, na luzie, na min 30 min
(może nawet do godziny, już nie pamiętam dokładnie).
37
X-TYPE (2001-2010) / Odp: x-type 2.0 d 2004 r. kody wtryskiwaczy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez bogdanz dnia Lipiec 01, 2025, 23:44:31 pm »
Ale na postoju są ok., dopiero jak ruszę to podnosi i wogule podczas jazdy. Z domu mam wyjazd pod wzniesienie, lekkie i jak ruszę to nie muszę gazu dotykać a on sobie jedzie
38
XJ-40, XJ-81 (1986-1994) / Odp: Klima nie chlodzi, ucieka gaz
« Ostatnia wiadomość wysłana przez wtom dnia Lipiec 01, 2025, 22:29:34 pm »
Zmień mechanika, g.. się zna! Tu klima pracuje na wisko. Ten wentylator elektryczny jest tylko wspomagający chłodzenie w przypadku gdy temperatura płynu osiągnie 95*C załączy go czujnik temperatury, który jest w chłodnicy na dole wkręcony. Także masz wszystko w porządku. Jak chcesz sprawdzić wiatrak, to wyjmij jego przekaźnik za lampą pasażera i na krótko spinaczem zewrzyj styki w gnieździe- tylko te właściwe !
39
XJ X350, X358 (2003-2009) / Odp: Silnik 4.2 298KM 200.000km przebiegu - rozrząd? na co zwrócić uwagę.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jagandme dnia Lipiec 01, 2025, 22:28:24 pm »
No ładna cena. Mi we Wrocku wycenili 15k. Rozrząd, wariatory, regulacja zaworów. Masz jakieś mechanika godnego polecenia? Przy takiej inwestycji lokalizacja nie ma większego znaczenia.
40
X-TYPE (2001-2010) / Odp: x-type 2.0 d 2004 r. kody wtryskiwaczy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zbyszek01 dnia Lipiec 01, 2025, 22:24:08 pm »
Może podnosić obroty aby doładować aku.


Wysłane z iPhone
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10