(http://www.autocar.co.uk/contentImages//Car/Jaguar/Concepts/173993185377356x236.jpg)??
kriss moze podasz jakies namiary na firmy,ktore robia klasyki od podstaw lub gdzie mozna by takowy zakupic.w tej materii wole jak ktos zrobi za mnie cala robote,nie lubie zalegac pod autami.
powoli cos widac ..czy to nie BMW
myślicie że nowy XJ będzie takim wielkim krokiem w stronę statków kosmicznych w porównaniu z klasycznymi liniami x300 czy x350 ? te wszystkie zdjęcia wyglądają mi na komputerowe abstrakcje na temat, zrobione przez internautów, mam nadzieję że mam rację ;DJuz niedugo i bedziesz wiedzial czy miales racje.Moim zdaniem pujda w kierunku xf.
Klientom ma się podobać. Ma odciągnąć klientów od BMW, Merca, Audi i Porsche. Ma być świeży, atrakcyjny, nowoczesny - taki jak XJ series I 41 lat temu, czy xj40 w 86. + musi być jeszcze do tego funkcjonalny. Skończyły się czasy wybaczania tylko dlatego, że to jest Jaguar. Tak się dziś nie da zdobyć klientów.Jezeli bedzie do zludzenia przypominal xf.To w tym przypadku moim zdaniem nie bedzie swiezy i atrakcyjny.(co do xf to bardzo mi sie niepodoba.Patrzac na zdjecia wyglada jeszcze ciekawie.Ale jak go widze z bliska lub jak jedzie droga to faktycznie tak jak napisal Luqasek wyglada jak nadmuchany balon)I pewnie tak samo bedzie wygladal nowy xj.Jezeli ma byc to przeduzona wersja xf to napewno nie jest to krok do noweczesnosci i swiezego wygladu.Poprostu pruba wprowadzenia na rynek niby swiezego xj.Bez wiekszej ingerencji w koszta produkcji z mysla osiagniecia zysku.
Panowie!A mi sie bardzo podoba ta ciasnota w mojej 40stce.
wierzcie mi - będzie podobał się nam wszystkim, tylko aby się o tym przekonać trzeba trochę czasu ;)
to fakt, że jaguar w nowym xj musi poprawić jakość materiałów we wnętrzu i na zewnątrz (klamki :-thumpdown), oraz postarać się o więcej miejsca w środku (żeby xj nie był już tylko autem dla Pigmejów ;D)
@EMIL - na całe szczęście klientom się podoba i to bardzo. Dzięki XF-owi Jaguar zanotował wzrost a nie spadek sprzedaży. Mam nadzieję, że XF będzie to kontynuować. Panowie designerzy wiedzą co robią. Cały sukces wizerunkowy Astona to ich robota.Tak ale sa gusta i gusciki.To ze Jaguar odnotowal wzrost sprzedazy nieznaczy wcale o prestizu auta.Tym bardziej ze kiedys firma miala zupelnie inne zalozenie.Koenigsegg produkuje zaledwie kilkanascie aut rocznie i sa to jedne z najlepszych aut na swiecie.Kriss co do XJ to zgadzam sie stoba ze X350 to wykrecona do granic koncepcja pierwszego XJ.Bo naprawde juz trudno bylo by cokowiek zmienic jak przez tyle lat klepie sie te same nadwozia.I niedziwi mnie fakt ze Jaguar postanowil wprowadzic nowy model XJ.Ale prawdziwi zwolennicy tego modelu napewno spodziewali by sie czegos innego niz przeduzonej wersji XF.
Opowiadanie o bagażnikach, ciasnotach w xj40. Masz do wydania 320 tys. I chcesz mieć samochód a nie Jaguara (bo to Jaguar). To zastanów się ilu ludzi kupi "klasycznego w formie i lini" Klienci mają to gdzieś. Potrzebują samochód a nie ideologię. Dlatego powstał XF i dlatego odniósł sukces.
Podoba Ci się klasyczna linia itd - to wydaj 250 kawałków na series 3 i będzie jeździć aż miło. Będziesz mieć klasyczną linię, bezproblemowy samochód, wszystkie udogodnienia i wszystkie wady, abs, nawigację, tyle koni ile chcesz, gwarancje na lakier i przebieg ZERO km. No właśnie i tutaj zaczyna się ten drobny szczegół. Jak wydajesz 20 tys kręci Cię to, że masz tyle za tak nie wiele. Ale wydaj teraz 300 patyków na to samo. ( x350 to w zasadzie wykręcona do granic możliwości koncepcja pierwszego xj )
I na tym to właśnie polega... Musi być inny, bo rynek jest inny i oczekiwania są duuużo większe.
Jak ktoś kocha klasyczne linie, to przecież nic nie stoi na przeszkodzie, żeby jeździł oryginalnym, klasycznym XJ.
Jaguar chce pozyskiwać nowych klientów, dlatego zarzuca stare koncepcje i robi coś nowego. Właśnie z tego powodu.
Przepraszam Cię, ale najbardziej rozpoznawalny Jaguar w historii to E-type i nic absolutnie tego nie zmieni. :) I mimo wszystko nie produkują go :)Stym sie nie zgodze E-Type jako pierwszy trafil do histori motoryzacji i tam juz ma swoje miejsce.A prawda jest taka ze najbardziej rozpoznawalnym byl XJ.I wlasnie to potym modelu najwiecej ludzi rozpoznaje Jaguara.Kiedys trafi tez tam xjs.I byc moze nawet kturas seria XJ.A co do XF to jezeli gdzies trafia to najwyzej za 15 lat na Angielskie szroty.Dla nich poprostu juz niema miejsca w histori motoryzacji
Przepraszam Cię, ale najbardziej rozpoznawalny Jaguar w historii to E-type i nic absolutnie tego nie zmieni. :) I mimo wszystko nie produkują go :)I bardzo dobrze ze go nie produkuja bo dzisiaj to bylby tylko cien tamtego auta i nigdy nie osiagnal by tego co osiognol.Prawda jest taka ze E-type kiedy zostal wypuszczony na rynek byl bardzo tanim samochodem .A dzisiaj choc minelo bardzo wiele lat ceny tych samochoduw przekraczaja wartosc jaka mialy wyjezdzajac nowe z salonu.Co do XF to te auta nawet nigdy nie beda w stanie osiagnac takiego wieku.Niemozna patrzec pod tym wzgledem ze XF ma ladne pokretlo jak w domowej super wiezy do zmiany bieguw.I poruwnywac do aut juz bardzo wiekowych .Swiat idzie z postepem.Trzeba popatrzec na to z innej strony E-type tez kiedys byl nowy i poruwnac auta stamtego okresu jak wypadaly na tle konkurencji.I dopiero puzniej mozna sprawdzac jak wypadaja nowe.Prawda jest taka ze Jaguar kiedys robil auta z mysla o ludziach.A dzisiaj z mysla o pieniadzach.Stawiajac sobie za cel takie rozwiazanie jak od wielu lat stawia sobie Ford.Poprostu zrobic jak najtanszym kosztem.Osiagnac dobra sprzedaz i jak najwiecej zarobic.
EMIL--tylko weż pod uwagę ,ze jakosc materiałów uzywanych do budowy- e-type czy xjs -bije na głowe obecne auta taki 50 letni e-type będzie jezdził i nastepne 60 lat :-V :-V- niczym rolls royce :-VStym sie zgadzam w stu procentanach.Prawda jest taka ze kiedy po drogach jezdzil nowy e-type czy chocby nowy xjs to w Polsce ludzie ogladali te auta tylko na filmach a dzieci na obrazkach z gumy balonowej.Kazdy szanujacy sie Anglik w tamtych czasach pod swoim domem posiadal Jaguara i nawet niezwracal uwagi na niemieckie Mercedesy czy BMW.To bylo ich auto i symbol ich milosci do motoryzacji.Wiekszosc angielskich juz teraz emerytuw ma te auta od nowosci az do teraz.Prawda jest taka ze jak kupowali to juz te auta byly traktowane jak czlonek rodziny.A dzisiaj poprostu przesiadaja sie juz na auta niemieckie.Prawda jest taka ze milosc i sentyment do tej marki w nich zostala.I prubowali sie przekonac do xj300 ale poprostu on juz pod wzgledem wykonania i uzytych materialuw byl tylko cieniem xj40.Dzisiaj w Angli Jaguar bardzo traci na wartosci prawda jest taka ze ludzie sie juz ich poprostu pozbywaja XJ z 1999r.mozna kupic juz za 1000 funtuw ale i tak nikt zbytnio niechce.
Emil--tu wygrała ekonomika,spalanie,cena benzyny :-zly dlatego w angli koty sa tanie :-VTo jest nieprawda.Ze w tym przypadku wygralo spalanie.Jaguar dobrze juz wie ze na rynku Angielskim nie zrobi furory jak robil kiedys i dlatego stylistycznie zmienia swoje modele prubujac szczescia w europie.Adlaczego xjs niejest tani jak spalanie ma o wiele wieksze?Ktos napisze bo zabytkowy chodzi mi nawet o modele po 90 roku a do zabytku mu jeszcze daleko wiec powinien byc bezwartosciowy ale niestety tak niejest czy chocby nawet xj40 kturych tu jest pelno i do zabytku tez daleko w dobrym stanie przekraczaja cene xj z 99
Przepraszam Cię, ale najbardziej rozpoznawalny Jaguar w historii to E-type i nic absolutnie tego nie zmieni. :) I mimo wszystko nie produkują go :)
Ja sprawdzam olej, tak samo ciśnienie w oponach itd itp. Co 1000km wypadałoby. W każdym samochodzie.Wiedzialem ze przepiszesz to z neta ze PSA ma najlepsze silniki na swiecie.Tylko daj mi choc jeden przyklad na to czy chocby w gupim VW po kilku latach ktos wymienial silnik diesla.Bo zabraklo oleju.pytanie dlaczego zabraklo?A w Jaguarach to wystepuje czesto i nie tylko w dieslach bo to samo tyczy sie znaczka R. W przeciwienstwie do M czy RS kture dysponuja nawet wieksza moca to jest poprostu niespotykane
Po drugie - wymieniam olej co 7-8 tys km - bo tak mam, czyli dystans 1600 to akurat 1/5 wymiany. No ale dla mnie to są podstawy. Ja wiem, że teraz już Jaguar wprowadził mierniki, bo ludziom się nie chce nawet maski otworzyć, ale to jest normalna rzecz - olej sprawdzić. Tego na prawie jazdy uczą.
Inna sprawa to customer service - nie poradzisz nic. Chcesz mieć porządnie - kup od specjalisty - taka prawda, stara jak świat. Zapłacisz za wiedzę i za św spokój. Kwestia ile było tego oleju w silniku. Nawet najlepszy na świecie samochód stanie jak nie będzie mieć oleju. Wina samochodu?
no a teraz na drugiego posta:
po pierwsze - PSA produkuje silnik dla Jaga, a nie stworzyła silnik dla Jaga i LR - to duża różnica. Po drugie - to są jedne z najlepszych silników na świecie.
AUDI??? mówisz o tym czymś, co napędza Skodę? Tak ten unikalny silnik z Audi? Właściciele Bentleya i Lambo chyba nie śpią po nocach, bo silniki z ich ultra drogich samochodów jeżdżą... w VW... ups...
275 kucy z 3 litrów - tego nie ma Audi, tego nie ma BMW dziś, pewnie jutro będzie mieć. Kup benka, będziesz mieć unikalnego VW pod maską - daj spokój to nie te czasy. BMW - silniki spoko, dużo doświadczenia, brak mariażu z Fordem czy innym shitem - luz. Nuda, nuda, nuda. Przejedź się 6-stką.
Jaguar wkłada podzespoły z forda? To znaczy co? X-type 2.0? tak?
Audi wkłada podzespoły ze skody, Lambo też. Benek jest beznadziejnym klonem Audi, a uwaga ASTON MARTIN TO CAŁY JAGUAR i ma piloty z Volvo :) i każe za to płacić ogromną kasę.
Jeżeli mówisz o przełącznikach - to właśnie takie podzespoły Jaguar wkłada z Forda to tak, masz rację. Bentley ma nawet dźwignię biegów z A4-ki!! BMW ma swoje przełączniki. Jaguar też już się w nie uzbraja. Lusterka, klamki, zawieszenie, hamulce koła itd itp - swoje swoje swoje. Zostaw X-type, zapomnij o tym. To jeszcze żyjący kawałek brutalnej ingerencji Forda.
Jaguar zrobił aluminiaka w 48-roku. Postęp jest nie w aluminium tylko w technice łączenia tego aluminium. O to w tym chodzi, a nie o materiał. Sztywność itp itd
Ale... za to XF ten śmieszny samochód wyznacza standard wyposażenia seryjnego taki, że BMW, AUDI i Mercedes - ABY MIEĆ TO SAMO CO JAGUAR MUSZĄ SIĘ DO-PO-SA-ŻYĆ!!! w efekcie jeżeli chcesz mieć to samo w BMW co w Jagu to zapłacisz więcej. Od lat 40-tych jest to ta sama filozofia, którą stosuje Jaguar. Od zawsze. Wysoki standard wyjściowy.
Pokaż mi 5-tke czy A6-stkę która zaczyna od 17stki felgi
Pokaż mi to samo, która zaczyna od pełnej skóry
Od Trac DSC - w ogóle jeszcze tego nie ma, ale to inna historia.
Sztywność poprzeczna XF-a jest NAJLEPSZA W KLASIE!! trzyma się jak przy-kle-jo-ny.
Pokaż mi 5-tkę, albo a6 które zaczynają od silnika 3.0
Pokaż mi jakikolwiek samochód za te pieniądze, który zaczyna od całego środka w skórze, łącznie z deską rozdzielczą. Od takiego wykończenia detalu ( łącznie z tym wysuwającym się selektorem )
Pokaż mi firmę na świecie, która dla modelu klasy a6, bmw 5 czy tym podobne zaprojektowała od podstaw całą konstukcję!! Zawieszenie, koła, budę itp. Aha i teraz zrobiła to wszystko na nowo w nowym XJ. Nieźle, naprawdę nieźle.
XF klasa to 5-ka. to A6, to E-klasa, to LeX GS - zbudowany w jednej spójnej koncepcji sportowej - limuzyny.
i nie pisz tylko ze piątka jest unikalna w jakimkolwiek aspekcie bo to mutacja 3, x3, x5 i poprzedniej piątki, przekonfigurowanie i tyle.
Dlatego też wrażenia z XF są absolutnie unikalne, nie przypomina niczego po za XF-em. Słabo jak na małą firmę sterroryzowaną przez prawie 20 lat przez olbrzymi koncern Forda?
Aż muszę dopisać - semi-aktywne lub w pełni aktywne wydechy w nowym XK + zmienna geometria dolotu + ( zapomniałem jak to się fachowo nazywa ) odwiera specjalną zapadkę w dolocie, tak aby dawać jeszcze lepsze wrażenia słuchowe przy dawaniu w gaz... Siedzieli i kombinowali jak zrobić, żeby samochód brzmiał. I wykombinowali!!! Masz to w Audi?
Właściciele Bentleya i Lambo chyba nie śpią po nocach, bo silniki z ich ultra drogich samochodów jeżdżą... w VW... ups...Kriss zapomniales jeszcze dodac Bugatti.A prawda jest taka ze to nie Volkswageny jezdza na silnikach Bentleya.Tylko Bentley i Bugatti jezdza na silnikach Volkswagena.Silniki W12 I W16 to sa poprostu sklejone VR6.I to wlasnie to jest prawda ze niemozesz w to uwiezyc ze te auta jezdza na silnikach Volkswagena W16 najlepszy silnik w histori motoryzacji 64 zawory 4 turbosprezarki i pierwszy silnik fabryczny ktury osiagnal moc ponad tysiac koni montowany do Bugatti Veyron samochodu na kturym Volkswagen traci miliony euro.Ale nie mysli o tym zeby na nim zarabiac i pozyczac chocby klamek z forda.A swoja droga to niechodzilo mi o X-type ze ma czesci z forda bo XJ ruwniez je posiada i to nie tylko klamki czy jakies pokretelka tylko podzespoly.A prawda jest taka ze ludzie chcieli by kupowac Jaguara a nie forda. A swoja droga to Bentley nie jest klonem audi i nieposiada jakis tam pokretelek stego auta.A to dla przykladu
Napisałem ze silniki z ich samochodów jeżdżą w VW a nie, że są produkcji Bentleya, ergo to jest ten sam silnik, ergo sytuacja identyczna jak w Jaguarze. W 16 - no wiesz, jest mocny i tyle. Continental nie ma nic z Audi? Oj to chyba nie siedziałeś :)Właściciele Bentleya i Lambo chyba nie śpią po nocach, bo silniki z ich ultra drogich samochodów jeżdżą... w VW... ups...Kriss zapomniales jeszcze dodac Bugatti.A prawda jest taka ze to nie Volkswageny jezdza na silnikach Bentleya.Tylko Bentley i Bugatti jezdza na silnikach Volkswagena.Silniki W12 I W16 to sa poprostu sklejone VR6.I to wlasnie to jest prawda ze niemozesz w to uwiezyc ze te auta jezdza na silnikach Volkswagena W16 najlepszy silnik w histori motoryzacji 64 zawory 4 turbosprezarki i pierwszy silnik fabryczny ktury osiagnal moc ponad tysiac koni montowany do Bugatti Veyron samochodu na kturym Volkswagen traci miliony euro.Ale nie mysli o tym zeby na nim zarabiac i pozyczac chocby klamek z forda.A swoja droga to niechodzilo mi o X-type ze ma czesci z forda bo XJ ruwniez je posiada i to nie tylko klamki czy jakies pokretelka tylko podzespoly.A prawda jest taka ze ludzie chcieli by kupowac Jaguara a nie forda. A swoja droga to Bentley nie jest klonem audi i nieposiada jakis tam pokretelek stego auta.A to dla przykladu
heh płakać nie będę :)Oby to się spełniło!!! "Wyjątkowy samochód dla wyjątkowych ludzi" to nie była zła idea!
Najlepsze value/money to ma twój century bo po pierwsze v12 po drugie wartość idzie w górę.
Swoją drogą, wiesz mimo wszystko brakuje mi w Jaguarze tego rozpasania z lat 80/90 tego zatrzęsienia opcji wykończeń limitowanych serii pojawiających się tu i ówdzie itd itp. Zobaczymy, może to się zmieni, a może nie ma już miejsca w tej marce na specjalne limitowane serie na specjalne okazje :)
Jest jeszcze jedna rzecz, ofiara niestety. Nie wiem czy to prawda, bo słyszałem już różne plotki, ale podobno ofiarą padł Daimler ;(Lord w swej książce napisał:
Zostało już mniej niż 4 dni ;) Radość, hihi.Kyrios ty żyjesz :-yipee :-yipee :-yipee Gdzieś ty był jak cię nie było ::)Jak ma na imię? ;D
Zostało już mniej niż 4 dni ;) Radość, hihi.Kyrios ty żyjesz :-yipee :-yipee :-yipee Gdzieś ty był jak cię nie było ::)Jak ma na imię? ;D
Kto robi liste kolejkową ;D - ciekawe czy sa juz robione zapisy ??????