Autor Wątek: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.  (Przeczytany 20633 razy)

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 25, 2018, 10:57:17 am »
Pojawiły się właśnie zamienniki nowe na Allegro firmy BRV za niecałe 500zł/szt. A do iksów bez 4x4 są tańsze koło 50zł.

To widzę, że wydatki na auto masz mniej więcej zbliżone do moich  :-R
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 25, 2018, 11:02:18 am »
Jeszcze jedno - czy półosie do 2.5 i 3.0 są takie same do automatu jak i manuala ? Bo różnią się chyba jeśli chodzi o 2WD i AWD ? Dobrze myślę ?
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 25, 2018, 11:07:07 am »
Cóż tanio nie jest  :-nie

Nie wiem jak z 2WD/4WD, ale miedzy manualem a automatem są na 100% zamienne. Na 99% 2.5 i 3.0 ma te same bo tam wszytko chyba jest identyczne.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 25, 2018, 11:24:06 am »
Właśnie wolę się upewnić bo pisano już na forum, że są zamienne a ktoś kupił i okazało się, że liczbą zębów się różniły.
Dzięki Sobrus !   :-K

Nikt nie zakładał, że Jaguar będzie tani :) Choć w głębi serca myślałem, że będzie trochę lepiej.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 25, 2018, 11:33:29 am wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 25, 2018, 11:31:01 am »
Ja mam manual a półosie mam z automatu, więc tu na pewno problemu nie ma.

Co do wydatków to wydaje mi się, że doprowadzić do stanu idealnego jakiekolwiek kilkunastoletnie auto - to nie będzie ani tanio ani szybko.
Chyba że ktoś lubi jeździć rozpadającym się trupem i wtedy faktycznie mówi że tylko leje paliwo i nie dokłada. Takie niezawodne ma auto w którym połowa rzeczy już nie działa jak trzeba.
Gdyby to nie były Jaguary to pewnie by już dawno leżały przerdzewiałe na złomie jak reszta aut których nie opłacało się ratować.



X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 25, 2018, 14:30:40 pm »
Na fejsbuku ktoś sprzedaje skrzynię z nowymi łożyskami za 800zł.
Gwarancji niestety tylko 14 dni.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Mski

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 154
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 26, 2018, 08:23:49 am »
Rozbiorę reduktor to się dowiem :) Kupowałeś nowe półośki czy używki ? Bo z tego co zauważyłem sam nowy przegub wewnętrzny jest nie do zdobycia.

Kupiłem używki z zerowymi luzami. Jak się szuka źródła wibracji nie-wiadomo-skąd to trochę szkoda wydać z 10 tysięcy na nowe części żeby się przekonać że to nie to było :-hehe
Mam wymienione 3 półosie, 3 piasty i wał. I wibracji już nie ma.

A po czym przestało Ci wibrowac ? :) Bo zakładam ze nie robiles wszystkiego na raz. Wczoraj zrobilem trase 700km. I nie byla przyjemna. Majac 2 pasy puste przez kilka km i nie moc jechac szybciej niz 140 to katorga :P

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 26, 2018, 09:10:06 am »
Nie wiem niestety. Wszystko zaczęło się po wymianie podpory wału. Jechać się nie dało.
Do tej pory nie wiem dlaczego tak, wymieniona była tylko podpora, skończyło się jak się skończyło.
Auto ponad miesiąc przestało u mechaników. Nie wiadomo było co to. Już nawet miałem felgi nowe kupować.
Jedna tylna półoś była trochę jakby krzywa, przeguby wewnętrzne z przodu miały luzy. Piasty z tyłu do wymiany. Z przodu na łożysku luz.
Na koniec (już w tym roku) jeszcze doszła wymiana sprzęgła bo było w fatalnym stanie. Może fabryczne lol nie wiem działało dobrze a wyglądało jak po wojnie.

Po tylu zmianach nie pamiętam już ani jak auto jeździło przed zmianami, ani kiedy ustąpiły.
I skoro było tyle usterek dlaczego tego nie czułem.

Myślę że to może być wada X-Type. Że mimo usterek jeżdżą dobrze, bezobjawowo.
Świec też już nie miałem (może fabryczne?) a silnik działał równo nawet na LPG. Mechanik powiedział że tak zjechanych jeszcze nie widział.
Auto użytkowane przez kobietę  :-gwizd

PS. Moje wibracje były w przedziale 90-140, najgorzej przy 110. Także mogłem ekspresówką albo jechać jak żółw albo nieprzepisowo.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 26, 2018, 09:20:09 am wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 26, 2018, 10:24:57 am »
Nie wiem niestety. Wszystko zaczęło się po wymianie podpory wału. Jechać się nie dało.
Wypisz wymaluj mój Jaguar :) I także ten zakres prędkości. 90-130 katorga, potem problem zaczyna powoli ustępować. Może to wina lakieru SEC? Bo Ty masz taki sam jak ja haha  :-gwizd

Ja wczoraj znalazłem mały szrot, który akurat teraz ma tych Jaguarów kilka i stał właśnie uderzony anglik z uszkodzonym automatem (legendarna taśma od wstecznego), więc dziś ma mi facet wyjąć dwie półosie i reduktor. Półosie mi policzył po 120 a reduktor... 250zł ! Aż wysiedzieć w pracy nie mogę, bo czekam aż zadzwoni, żeby pojechać i zobaczyć czy wygrałem na loterii czy też nie :P

Mski weź auto na kanał i złap za półośki bliżej przegubu wewnętrznego - jak Ci będą latać albo mieć luzy to znaczy, że to one mogą być przyczyną. Osobiście jestem na 99% przekonany, że to właśnie problem półosi bo ... wymieniłem już wszystko inne co mogło powodować drgania :)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 26, 2018, 10:31:02 am wysłana przez sztandi7 »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline Mski

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 154
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 26, 2018, 12:49:53 pm »
U mnie to samo. Wymieniona podpora i zaczeło sie sypac. Z tym ze u mnie zaczyna drzec od 140 do 170.
Luzów na półosiach nie mam. Było sprawdzane. Wał tez mam drugi wsadzony.
Zastanawiam sie czy nie wymieniac po kolei polosi-bo rozumiem ze sa one polaczone z przegubem wewnetrznym...?

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 26, 2018, 13:55:34 pm »
X-Type często cierpiały na wibracje, ale właśnie w przedziale 90-130.

A z kołami wszytko w porządku? Może opona któraś?

X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Mski

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 154
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 26, 2018, 14:08:04 pm »
Nie. To napewno nie wina opon. Nowe zimowe, zmieniane na letnie i ciagle tak samo. Zaczne od wymiany półosi z przodu.
Pytanie czy kupować uzywki czy zamienniki firmy Multiparts na v12 ? Jesli zamienniki-o co pytac sprzedawce, badz na co zwrocic uwage zeby sie nie władować na minę?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 26, 2018, 22:07:51 pm wysłana przez MicGin »

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 26, 2018, 14:58:50 pm »
To oczywiste, że najlepiej kupić nowe.
Pytanie tylko czy jesteś chętny wydać takie pieniądze, nie wiedząc nawet czy to pomoże.

Przy kupnie używki przez internet nie ma sensu pytać sprzedawcy chyba o nic. Półoś ma być sprawna. W dobrym stanie.
Widzi co sprzedaje, czy są luzy na przegubach itd.
Jeśli będzie chciał wysłać złom, to wyśle, niezależnie od tego o co zapytasz.

Zwróć uwagę czy daje gwarancję rozruchową i ile.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline Mski

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 154
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 06, 2018, 18:44:47 pm »
Panowie a czy te huczenie/drgania rozniły sie gdy obciazenie auta było wieksze? Ewentualnie czy zauważyliście aby problem byl wiekszy gdy robiliscie dluzsza trase, powiedzmy ponad 300km?

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 06, 2018, 21:20:59 pm »
U mnie chyba nie. Jedynie co zauważyłem to, że jak już pojeździłem autem kilkanaście kilometrów to wycie reduktora występowało dużo rzadziej. Z tymi wibracjami to generalnie jest dziwnie, raz są, raz ich nie ma, a jeszcze innym razem są niewielkie a po kilku kilometrach się zwiększają, jakiejś zależności bynajmniej u mnie nie ma. W środę bądź czwartek będę wymieniał reduktor i półośki to jak zauważę coś ciekawego to dam znać.
« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2018, 22:15:03 pm wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.