Autor Wątek: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.  (Przeczytany 20380 razy)

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #75 dnia: Czerwiec 22, 2018, 22:41:51 pm »
Voilà :)

Millers CRX 75W140 NT+

STOSOWANIE:

Do użytku w wyczynowych skrzyniach biegów, które są mocno obciążone, lub pracują w trudnych warunkach, jak np. wyścigi długodystansowe w samochodach o dużej mocy i momencie obrotowym. Skrzynie manualne, zsynchronizowane, kłowe sekwencyjne, skrzynie reduktorowe, dyferencjały hipoidalne bez szper, które wymagają oleju API GL4 lub GL5.

Polecany do nowoczesnych przekładni wymagających w pełni syntetycznego oleju , zwłaszcza podczas intensywnego użytkowania na drogach i torach. Znakomity do przekładni takich jak: Hewland, Xtrac, Glebe Transmissions, ZF, Tran X, Elite Transmissions.

Uwaga: Nie zawiera modyfikatorów tarcia. Do szper płytkowych należy stosować CRX LS 75w140 NT+
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #76 dnia: Czerwiec 22, 2018, 23:01:09 pm »
mnie kusi ten
ELF TRANSELF SYN FE 75W140 1L
tańszy to raz, drugie primo spełnia normy dla ciężarówek a one lekkiego życia nie mają, i tri nic nie pisze o dodatkach zwiększających tarcie a jedynie o tym że jest gl5. Ale to wszystko sie okaże jak zrzucę dyfer i ocenie szkody. Może po prostu łożysko zjadło, choć wątpie :( Jest jeszcze opcja że to opiłki spod podkładek dystansujących wałek ataku, ale kurcze te wycie nie daje mi spokoju, zupełnie jak łożysko

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #77 dnia: Czerwiec 22, 2018, 23:14:36 pm »
Ja do swojego zakupiłem castrol 75w140 i w sumie nic się nie dzieje. Generalnie powiem wam, że na swoje dwa x-typy nie narzekam, jedynie 2.1 odwalał jakieś numery z katami, ale wymieniłem i lata jak nowy... Dlatego jestem trochę w szoku z tymi waszymi przygodami. W moim 3.0 kompletnie nie słychać szumów itd cisza i spokój.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #78 dnia: Czerwiec 22, 2018, 23:28:10 pm »
Ale chyba 2.1 nie ma napędu 4x4 a z moich obserwacji 50% problemów z X-Typem to beznadziejne przeniesienie napędu na 4 koła i wszysko z nim związane, czyli łożyska kół, półosie, wał, podpora, dyfrer, skrzynia kątowa - wersje z napędem na przód albo tego nie mają, albo mają inne 2 razy tańsze części, chciażby łożyska kół tylnich czy półosie ... W moim kocie rzekłbym, że 4x4 to zdecydowanie ponad 50% wszystkich k*rw i ch**ów jakie się posypały na to auto :P


BTW: Pólosie są chyba z Mondeo, tyle, że przefrezowane, to skoro już brali od nich półośki to po cholerę wywalali podpory półosi ? Myślę, że ułatwiłoby to Nam życie. Trwalsze przeguby wewnętrzne -> trwalsze półosie -> całe uszczelnicze przy reduktorze -> mniej problemów z reduktorem :) No i nie czuć by było aż tak tych zasranych drgań na kierownicy przy lekkich luzach.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #79 dnia: Czerwiec 22, 2018, 23:40:29 pm »
Nie będę dyskutował ja żadnych takich cyrków ze swoimi jaguarami nie mam. Tak jak wspomniałem wyżej zalałem do x'a 3.0 4x4 z 2008 roku olej castrol 75w140 i problemów żadnych nie ma. Cisza i spokój.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #80 dnia: Czerwiec 22, 2018, 23:51:14 pm »
No napęd to zrobili beznadziejny. Teraz jak tylko zwale dyferek to odrazu robie przednie półosie, amorki bo sie wysypały od jesieni, tarcze bo znowu sie pogieły, o a dzisiaj mi zbiorniczek pękł od płynu i lampy coś sie opuściły na początku miesiąca, więc fajnie  :-yipee

Offline greenhunter911

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Kocham to forum
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #81 dnia: Styczeń 09, 2019, 10:26:29 am »
Podpinam się do tematu. Również zabieram się za regenerację skrzynki rozdzielczej. Poza tym w terenie ten napęd wcale nie jest zły. Wczoraj w gęstym śniegu w okolicach Nowego Targu musiałem wyjechać pod górę po nie odśnieżonym asfalcie. Samochód sprawił się świetnie. Gdyby ten napęd był kiepski już dawno dałbym sobie spokój z tym.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #82 dnia: Styczeń 09, 2019, 10:59:40 am »
Napęd jest bardzo fajny ale niestety dość awaryjny.
W czasie produkcji auta był wielokrotnie ulepszany, wersję sprzed liftu są bardziej awaryjne, wersje po mniej (za to teoretycznie są gorsze, bo mają otwarty dyfer w skrzyni rozdzielczej).

Ja i sztandi mamy wersję z 2001r i co prawda w śniegu rewelacja, ale ja mam już wymieniowe trzy półosie (dwie fabrycznie nowe), trzy piasty, trzeci wał i wciąż nie jest dobrze (ma wibracje).
Niedługo czeka mnie wyważanie wału i wymiana podpory ale cudów się nie spodziewam.

Te auta miały jeszcze na gwarancji wały wymieniane wielokrotnie. Nowy wał przewyższa obecnie wartość auta.

Najciekawsze jest to, że np u mnie wszystko było bezobjawowe i autko śmigało super. Do czasu aż zechciałem wymienić podporę wału bo piszczała na mrozie. I wtedy sie zaczeło ... :-tylko
Wał był tak zjechany, że nie mogli go wyważyć. Zużyte przeguby wewnętrzne na półosiach, itd.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2019, 11:33:02 am wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #83 dnia: Styczeń 09, 2019, 12:13:14 pm »
U mnie z 2008 roku czasami przy zmianie biegów, czuć było stuknięcie, a przy gwałtownym przyśpieszeniu delikatne wibracje. Wszystkie objawy ustąpiły po wymianie podpory wału.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #84 dnia: Styczeń 09, 2019, 13:43:00 pm »
Podejrzewam, że auta z końcowych lat mają już te wszystkie problemy rozwiązane.
Niestety bardzo trudno jest dostać używane części z takich aut. Gdy kupowałem swojego X-Type zadbane egzemplarze z tego rocznika (ostatni lift) chodziły jeszcze po 60-80tys.
Większość jeszcze pewnie nie wybiera sie na szrot.

X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #85 dnia: Styczeń 09, 2019, 13:57:01 pm »
U mnie z 2008 roku czasami przy zmianie biegów, czuć było stuknięcie, a przy gwałtownym przyśpieszeniu delikatne wibracje. Wszystkie objawy ustąpiły po wymianie podpory wału.

Czasami to też wina luzów na homokinetykach.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline milun

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 81
  • X type sport 3.0 awd aut.
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #86 dnia: Marzec 11, 2019, 18:06:53 pm »
Witam, Znowu mam problem ze skrzynią kątową.
Posypało się te łożysko od strony półosi, te co sie wkłada półoś.
Znacie numery tego łożyska. Wyglada one jakby bylo z smeringiem.
HELP....

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #87 dnia: Marzec 11, 2019, 19:18:06 pm »
To będzie albo NTN 32911 albo NTN 32912XA ale ręki sobie uciąć nie dam bo są największe

Offline aksel

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 39
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #88 dnia: Marzec 11, 2019, 22:44:58 pm »
Nie narzekajcie na markę Jaguar, pól roku temu kupiłem x typa, zrobiłem nim ponad 25tys km. i jest ok. Problemem są mechanicy, za wyminę świec zapłaciłem 1000zł. Teraz mam pierwszą awarię, do wymiany wysprzęglik bo cieknie z niego płyn, pewnie wymienię razem z całym sprzęgłem, aby mieć spokój. Próbujecie wszystko robić tanim kosztem i temu macie problemy!!!!
s±:
x type 3,0
Ford Mondeo Hybryd
Citroen C5
Citroen C-elysee
Renault Espace
Renault Trafic

Offline ziutek567

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 495
  • x-type 3.0 automat
Odp: Skrzynia kątowa ("reduktor") - regeneracja, wymiana i wszystko inne.
« Odpowiedź #89 dnia: Marzec 11, 2019, 23:46:20 pm »
Nie obraź sie ale nikt nie kupuje do xksa hamulców za przysłowiową stówkę bo sie gną i jest tu mnóstwo tematów na ten temat, a kwestia to ile co kosztuje to nie jest jakiś wyznacznik jakości bo płacąc tysiaka za wymianę świec dałeś sie po prostu naciągnąć. Każdy jeździ po swojemu i akurat xkstype sie nie nadaje do mocniejszego pociśnięcia, ani na słabsze drogi. Z porównania xksa do mondeo mogę powiedzieć tylko że jakość ta sama na niekorzyść cięższego jaguara któremu to akurat wyszło bokiem