Autor Wątek: Kilka pytań dotyczących X-type  (Przeczytany 9172 razy)

mathias

  • Gość
Kilka pytań dotyczących X-type
« dnia: Marzec 21, 2015, 14:44:36 pm »
Przenoszę się z pytaniami to działu X-type :)

1. Zawieszenie, trwałość, koszty napraw?
2. Silniki jaki najlepiej wybrać oraz jak wygląda spalanie w jednostkach 2.0 V6 w stosunku do 3.0?
3. Napęd 4x4, trwałość koszty ew napraw?
4. Jak wyglądają ogólne roczne koszty utrzymania w sprawności takiego X?

ghrh

  • Gość
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 21, 2015, 16:10:38 pm »
1. Zawieszenie jest bardzo dobre, super się prowadzi, jest wygodnie i pewnie. Trwałość całkiem normalna, koszty typowe dla auta tej klasy. Tylko nie daj sobie wmówić, że to Mondeo... Przynajmniej w benzynie 4x4.
2. Dla mnie problemu nie było - tylko 3.0. Jaguar zawsze robił samochody z zacięciem sportowym i mniejsze silniki trochę do tego nie pasują. Spala 11l w trasie przy jeździe +20 względem ograniczenia i dość dynamicznym wyprzedzaniu.
4. Koty to kapryśne stworzenia. Na pewno będzie trochę drożej niż w E46 czy A4 B6, ale nie powalająco więcej. Większym problemem jest to, że mało kto zna te samochody i poza zakładami specjalistycznymi naprawy są problematyczne i trwają. Dostępność części też jest słabsza, sporo trzeba zamawiać i czekać.


ghrh

  • Gość
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 21, 2015, 21:19:44 pm »
A po co to komu? W 2.5 i 3.0 masz 4x4...

Ten pierwszy śmierdzi na kilometr. 3.0 diesel? Amerykanin, czyli na 90% rozbitek. Co zresztą potwierdza śmieszny grill. Do tego gaz, więc raczej miał go już ktoś w Polsce.
Na 2.1 z burackimi felgami nawet nie chce mi się patrzyć.

Nie lepiej pogadać z kolegami z forum? Jest kilka ogłoszeń w dziale Sprzedam.

cyberda

  • Gość
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 21, 2015, 21:33:01 pm »
A co ma śmiesznego w grill'u - ma po prostu wsadzoną chromowaną siatkę stalową - zestaw do kupienia w Ebay.

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 21, 2015, 21:37:37 pm »
Kolego, dam Ci bezcenną radę.
Nie kupuj X-sa z niepewnych rąk, bo utopisz mnóstwo kasy i nie rozwiążesz bolączek tego auta pomimo nakładu finansowego. Jaguar X-Type to auto bardzo upierdliwe, jeżeli robiono go druciarstwem na sprzedaż!!! Załamiesz się, gdy trafi Ci się taki egzemplarz.

Pierwsze auto jest amerykanem, raczej bitym w przód (nieoryginalny grill i popisana pokrywa akumulatora mogą o tym świadczyć, poza tym pas przedni chyba jest od auta w kolorze racing green a nie niebieskiego - zdjęcia nie do końca pozwalają to ocenić). Następna sprawa - instalacja LPG w takim aucie to na 95% kłopoty. Wydłubane kapsle w alufelgach przy opisie "super hiper" stan to też jakieś nieporozumienie. To nie jest wóz zgodny z opisem jaki mu wystawiono i z pewnością kryje więcej niespodzianek.

Co do drugiego, to słyszałem, że te silniki są dość awaryjne. Osobiście nie miałem, więc nie potwierdzam.

A ostatni to też amerykaniec i dla mnie auto poniżej 2004 roku jest odrzucane od razu, bo nie zniósłbym widoku kierownicy przedliftowej przed oczyma. Po prostu tak już mam - uważam, że ta kiera jest koszmarna.

Reasumując... Nie ma tam ani krzty prawdy w opisach tych aut jak i 99,9% wszystkich aut wystawianych w Polsce przez handlarzy do sprzedaży. KTO JESZCZE WIERZY W TE BZDURY WYPISYWANE PRZEZ HANDLARZY???!!!!

Jak chcesz kupić X-sa to osobiście pofatyguj się gdzieś za granicę i kup auto od prywatnego właściciela. Mała uwaga... zapłacisz za nie więcej niż za wystawiane u nas, ale jak mądrze kupisz to pojeździsz długo i nie dołożysz wywrotki pieniędzy do niego.
« Ostatnia zmiana: Marzec 21, 2015, 22:07:29 pm wysłana przez bodi »
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

artleks

  • Gość
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 21, 2015, 22:29:43 pm »
...a może 2,0d?...jeśli reflektujesz to za chwilę będę wystawiał na sprzedaż 2007, 170tys km, w moich rękach od 2007 roku, kolor granatowy, jasne skóry

mathias

  • Gość
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 21, 2015, 22:35:09 pm »


Reasumując... Nie ma tam ani krzty prawdy w opisach tych aut jak i 99,9% wszystkich aut wystawianych w Polsce przez handlarzy do sprzedaży. KTO JESZCZE WIERZY W TE BZDURY WYPISYWANE PRZEZ HANDLARZY???!!!!

Jak chcesz kupić X-sa to osobiście pofatyguj się gdzieś za granicę i kup auto od prywatnego właściciela. Mała uwaga... zapłacisz za nie więcej niż za wystawiane u nas, ale jak mądrze kupisz to pojeździsz długo i nie dołożysz wywrotki pieniędzy do niego.

Zakup za granicą nie wchodzi w grę bo za zagranicą kupić zadbane auto to też nie lada gratka. Trzeba człowieka który indywidualnie znajdzie a nie tek jak niedawno pojechałem z typem co organizuje wyjazdy i do tego miał oprócz mnie 2 osoby które tez szukały auta, wszystko odbywało się pod presją czasu, auta albo wymęczone albo z kiepskim wypasem. Ja nie kupiłem nic a tych dwóch kupiło nie to zamierzali bo to co chcieli i w takim sanie jakim chcieli nie było.

...a może 2,0d?...jeśli reflektujesz to za chwilę będę wystawiał na sprzedaż 2007, 170tys km, w moich rękach od 2007 roku, kolor granatowy, jasne skóry
Jaka kasa?
« Ostatnia zmiana: Marzec 22, 2015, 11:36:45 am wysłana przez Choina »

artleks

  • Gość
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 21, 2015, 22:41:12 pm »
 :-trudno około 25 tys

mathias

  • Gość
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 21, 2015, 22:44:35 pm »
:-trudno około 25 tys
Niestety przekracza mój budżet :(

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 21, 2015, 22:45:15 pm »
podzielam te uwagi w  wiadomości kolegi bodi, kolego mathias napisałem ci w dziale s typa szukaj i nie zrażaj się,  x to też dobry kot godny uwagi tylko trzeba szukać i mieć trochę szczęścia życzę powodzenia i cierpliwości.
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 22, 2015, 11:21:30 am »
Mathias, Jakbys byl zainteresowany automatem (uwazam ze Kot w manualu to nie to samo  :-V)  to zapraszam do działu sprzedam - wystawiłem niedawno swojego, ponieważ chcialbym kupic starszego x300  :-tylko

X-type bardzo dobre autko - 3 lata mam swojego i oprocz przygody z przepustnicą (padl czujnik polozenia przepustnicy) auto mnie nigdy nie zawiodło. Fajnie dziala napęd i systemy kontroli trakcji.
Jest bezpieczny, dobrze wyposazony i trwały. Jedyne jednostki jakie mogę polecic to 2,5 i 3,0L. Idealna moc daje oczywiscie 3L bo roznica w spalaniu jest praktycznie niezauważalna.


Ja znalazłem warsztat do swojego Kota, wiec druciarstwa na szczęście nie miałem i autko serwisowało się dość przyjemnie - trzeba o niego dbac i odpłaci Ci się przyjemną jazdą
 :-A
========================
Był Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => Był Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Może XK? :)

mathias

  • Gość
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 22, 2015, 13:26:43 pm »
Teraz moje konkretne pytanie.
Zakładając że kupie zadbany egzemplarz 3,0 to ile trzeba rocznie wsadzić tys zł przy jeżdzie w granicach 15-20kkm żeby X-a utrzymać w sprawności i żeby go nie pchać i nosem nie podpierać :)???

Offline NorbertN

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 159
  • Jaguar X300 Sovereign 4.0
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 22, 2015, 14:20:10 pm »
to zalezy w jakim stanie kupisz. Ja kupilem w srednim i regenerowalem automat, wymienilem alternator, rozrusznik, sondy, przepustnice, aku, regenerowalem pompe abs, zawieszenie wiec jak jest baza to potem pozostaje dbac o rolki w silniku, paski, pompe wody, filtr, oleje na czas w skrzyni! i silniku i kontrolowac stan zawieszenia i czy nie ma wyciekow plynow. Masz w silniku lancuch, ktory jest dosc wytrzymaly i nie straszne mu przebiegi 200tys pod warunkiem ze auto faktycznie ma taki przebieg ;) a reszta to pucowanie auta i cieszenie sie nim  :-clap auto w utrzymaniu jest na podobnym poziomie co inne marki. Pamiętaj ze malo czesci z modeo pasuje :) to nie 2.0d
« Ostatnia zmiana: Marzec 22, 2015, 14:55:00 pm wysłana przez NorbertN »
========================
Był Jaguar X-Type 3.0 High 2002 => Był Jaguar X300 Sovereign 4.0 1996 => Może XK? :)

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 22, 2015, 16:04:06 pm »
W żony iksie przez 3 lata wymieniłem 2 gumy stabilizatora tylnego i tylne klocki. 34kkm w 3 lata. Do tego dochodzą koszta nowych opon zimowych, drugi komplet felg, dywaniki, przeglądy itp.
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996