Autor Wątek: Kilka pytań dotyczących X-type  (Przeczytany 9174 razy)

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 23, 2015, 20:18:18 pm »
Ja mam można powiedzieć dość zadbane auto z pewnym przebiegiem, wiec się wypowiem jak jest w moim przypadku. Kupiłem auto lekko bite z przodu w USA w 2010 roku, wysłałem do Polski i przestało rok w garażu brata do czasu mojego powrotu do kraju. Stan licznika w momencie zakupu to 108k km. Brat odpalał auto co ok 2 tygodnie, aby się nie zastało.

Zacząłem go użytkować w połowie 2011 roku. Od tamtej pory (z jedną półroczną przerwą, bo musiałem jeszcze wyjechać do USA) najeździłem 62k km. Czyli mniej więcej daje to rocznie ok. 20k km...
Olej zawsze wymieniałem w swoich autach co 10k km lub jeżeli nie przejeździłem tyle to 2 razy w ciągu roku (przed zimą i po zimie). Do tej pory lałem najczęściej MOBIL1 5W50 lub 0W40. Czyli na 2 wymiany idzie 12L to dawało ok 400PLN + filtry oleju 2 szt ok 60-70PLN + 2 x usługa wymiany w moim wypadku 60 PLN. Total olej ok. 520PLN. 2 razy do roku zmieniam też filtr powietrza ok 80PLN (sam zakładam). Raz w roku zmieniam filtr kabinowy ok. 30-50PLN zależy jaki kupię (zmieniam sam).

Od razu kupiłem komplet opon zimowych 17" (ok, 2k PLN) i drugi komplet kół na lato (dałem za to ok. 4k PLN), ale teraz nie wydaję na przekładanie sezonowe opon. Jednak takie rozwiązanie w moim odczuciu pociągnęło za sobą sporo innych wydatków, które w innym wypadku chyba by się nie pojawiły. Problem jest taki, że felgi są 18", a drogi w mojej okolicy dziurawe. Zaczęło mi więc po jakimś czasie "wytrzepywać" zawieszenie. Wymieniłem już wszystkie 4 łożyska (tylne płaciłem coś ponad 500PLN/szt - jedno zmieniałem sam, a drugie w warsztacie i zapłaciłem 120PLN chyba, za przód płaciłem coś ok. 100PLN/szt i za wymianę obu chyba ze 200PLN). Dodatkowo wymieniłem na poliuretany gumy stabilizatora i część gum w tylnym zawieszeniu, bo zaczęło mi trzeszczeć. Sam sobie jestem winny, bo podczas wymiany tylnego łożyska spryskałem gumy jakimś olejem w spraju i od tego zaczęły się hałasy. Potem jeszcze próbowałem coś z tym zrobić, ale ostatecznie powymieniałem. Zmieniałem sam, więc zapłaciłem tylko za części ok. 400-500PLN. Wymieniłem też łożyska McPersonów (nie pamiętam już kwoty, ale to kilka stówek, bo zmieniałem w warsztacie i łożyska ściągane były z Anglii, bo wtedy nigdzie nie mieli). Niedawno zmieniłem tarcze hamulcowe wraz z klockami w całym aucie. Robiłem sam, ale na części wydałem ok. 1300 PLN. Ok. 2 lata temu zmieniałem też klocki z przodu - koszt ok 200PLN. Oprócz tego ze 2 lata temu ukręciłem korek wlewu paliwa - koszt ok. 50PLN. Wymieniłem już z garść żarówek H1 z przodu (wydałem pewnie z 200PLN na to bo chyba za 3 pary kupiłem takich lepszych po ok 50PLN para). Z prawej strony z tyłu wymieniałem też zacisk hamulcowy. Teraz to bym sobie kupił zestaw naprawczy i go rozebrał, przeczyścił i złożył, a tak zapłaciłem ok 200PLN o ile dobrze pamiętam. Wymieniane były też regulacje lamp, ja dałem coś koło 150PLN, ale teraz już dużo potaniały.
Kilka miesięcy temu miałem przygodę i wpadłem w dziurę (przebita opona). Koszt nowej, wywarzanie, sranie, geometria itp ok 700 PLN.
Oprócz tego spalam ok. 1500L LPG rocznie i może ze zbiornik lub dwa PB do tego. Na początku miałem sprawdzaną, nabijana i odgrzybianą klimę. Nie pamiętam ile płaciłem, ale chyba coś ok. 150PLN. Teraz też już muszę koniecznie to zrobić, bo tą kwestię akurat trochę zaniedbałem.
Ze 2 razy miałem jakieś niewielkie poprawki i czyszczenie filtrów w instalacji LPG (koszt ok. 200PLN total).

Oprócz tego założenie LPG 5k PLN, kupiłem sobie trochę dobrych kluczy, podnośnik żabę, jakieś przyrządy do cofania tylnych tłoczków, udarowy wkrętak itp itd - wszystko pewnie ponad 1kPLN. następny tysiak doinwestowałem w poprawę audio...

Także niby auto z pewnego źródła i nie sprawiające problemów, ale jak widać to przez te ponad 3 lata użytkowania wsadziłem w nie pewnie więcej niż teraz byłbym w stanie za nie wziąć hehe.

PS. Z pewnością jeszcze jakieś drobne rzeczy mi umknęły...
Zapomniałem jeszcze dodać, że ja nie oszczędzam raczej na częściach i daję markowe. np łożyska były dawane SKF 3 szt i 1 szt FAAG, opony zawsze dobre i nowe, felgi na lato nowe MOMO, klocki raz były ATE na przód, a teraz EBC RedStuff, oleje też dobre MOBIL1, a teraz już kupiłem na dwie wymiany VALVOLINE 5W50, a zapomniałem jeszcze, ze zmieniałem końcówki drążków w przodzie, bo nie można było geometrii wyregulować  - to też dałem LEMFORDER-a. Gdy ktoś serwisuje po taniości to koszty mogą być sporo niższe. Ja mam taka filozofię, że kupuję dobre części, ale co dam radę to robię sam i mam pewność, że nie zrobione no tzw. odpierdol...
Ciągle coś dopisuję,,,
rok temu skończył mi się oryginalny akumulator. Koszt nowego Bosch Silver chyba coś ok 300PLN
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2015, 20:45:14 pm wysłana przez bodi »
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 23, 2015, 21:58:07 pm »
kolego bodi ty to masz talent do opisywania kosztów użytkowania jak dla mnie to super wyjaśnienie tego tematu myśle że lepiej nie można. i to jest prawidłowy opis kosztów  użytkowania  kota
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 23, 2015, 23:17:38 pm »
Podobnie jak kolega niewaskieauto tez mam zielonego - bestja jednak go nazwac nie moge.
Jest tez z 2002 goda - ale to tylko 2.1l V6 na pb.
Kolorek ladnie sie nazywa: Jaguar Racing Green - blachy ma w stanie idealnym.
W mojej okolicy zima czesto sniegu nie ma - wiec oszczedzam na zimowkach.
Bedac w okolicach wieku w ktorym nawet kardynalow wywalaja na emeryture
nie widze sie drajwowac jakims zbyt poteznym kotem - moj mi wystarcza pod
wzgledem komfortu jazdy ewidentnie mniej dynamicznej jak kolegow z 2.5 i 3.0 l.

I tutaj chcialbym zadac nastepujace pytanie:
Jesli abstrahujemy od mocy silnika to chcialbym wiedziec czy w kazdym X-typie (2.1,2.5,3.0)
konfort jazdy jest identyczny - jesli poruszamy sie z ta sama szybkoscia i na
identycznym ogumieniu?

Finansowa spowiedz kolegi bodi jest dla mnie wskazowka jak nalezy "chodzic" kolo swojego kota. Wiem, ze trzeba czesto wydac prewencyjnie troche grosza aby zapobiec wiekszym
jeszcze wydatkom w przyszlosci. Tak staram sie czynic.

A jaka konkretnie zielen prezentuje Twoja bestia? Kod mojej to HGZ.

Pozdrawiam obydwoch :-tylko




Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 23, 2015, 23:32:34 pm »
kolego niunia zobaczysz go na wystawie w kwietniu przecież będziesz piękna zieleń kodu nie znam ale to ten ładny zielony tak ludzie z sekcji mówili a co do komfortu w ixe z rożnymi motorami to im mocniejszy tym twardszy przynajmniej tak powinno być a na pewno będzie różnica między  najmocniejszym a najsłabszym, jak chcesz to jutro podam ci kolego ten kod lakieru
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2015, 23:43:14 pm wysłana przez niewaskieauto »
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 23, 2015, 23:44:13 pm »
Wierze Ci na slowo - ale dlaczego nie jestes na liscie Slawka?

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 23, 2015, 23:52:20 pm »
bo bedę tylko na wystawie na rynku
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 24, 2015, 11:47:33 am »
W moich wypocinach pojawił się dość istotny błąd, który zauważyłem...
Oczywiście gazu spalam rocznie ok. 3000L a nie 1500
Średnie spalanie szacuję na 15L/100km i myślę, że to jest dość dokładne szacowanie.
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 24, 2015, 12:33:34 pm »
Czy mozna uznac ze gazu spala sie okolo 20 procent wiecej niz benzyny - na tym samym
silniku i przy podobnym stylu jazdy?

Czy kolega bodi ma instalacje Agisa - polecana przez filara 12 - czy tez jakas inna?

Jesli inna - a dobra - to tez mozna by ja polecic tym, ktorzy chca gazowac...

Wymiana osobistych doswiadczen jest wielkim  plusem tego forum. :-za

kurak22

  • Gość
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 24, 2015, 15:15:27 pm »
mi na starym sterowniku stag 300(jeden z pierwszych) wtryski bfc w01 i reduktorem r01 red pali non stop od 14.5-15.5l/100. Jeżdżę z prędkościami 105-140. Na autostradach nie przekraczając 140 to samo. opony 225 fulda sport

Phantom1988

  • Gość
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 24, 2015, 20:01:19 pm »
Witam!
U mnie wyglądało to w następujący sposób:
Kocura kupiłem w styczniu ubiegłego roku, jako że bardzo podobał mi się gril po lifcie od razu go kupiłem i zmieniłem- 700zł. W czasie użytkowania miałem problem ze światłami- okazało się, że były pourywane zawiasy- wymiana 2 świateł na używki 1000zł, wymiana regulatora napięcia- 100zł, wymiana 2 rolek i paska wielorowkowego- 300zł, wyprucie katalizatorów- 200zł (i tutaj mechanik powiedział, że tylko dlatego tak nisko ponieważ tak wcześniej ustaliliśmy), wymiana chłodnicy 600zł, płyn chłodniczy 70zł, sprawdzenie i nabicie klimy- 150zł, parownik gazu- KME Gold 400zł z wymianą... Więcej grzechów nie pamiętam... W najbliższym czasie szykuje mi się wymiana tarczy i klocków z przodu- zdecydowałem się na Mikodę, wymienię sam-400zł. Zastanawiam się nad kupnem felg 17" i opon letnich do nich lub alternatywnie tylko opon na stare 16'' i przekładka.
Tydzień temu wymieniałem olej (Castrol Edge 5W30 6l), który kupiłem za 170zł (miałem kod rabatowy -10zł), filtr oleju, paliwa, kabinowy i powietrza- wszystko Filtron-150zł. Mój Kotek podczas jazdy na trasie z prędkością 100-110 pali ok. 11l LPG, po mieście 14-16l LPG także nie jest źle, tym bardziej że przeliczając na zł wychodzi taniej jak Astra 1.7 TD mojej żony :)

kurak22

  • Gość
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 24, 2015, 20:22:29 pm »
Ja u siebie wymieniałem:
-przewody do sprężarki klimy 150zł
-naprawa gazu tu ponad 1.5k(ale to wina cymbałów do których trafiałem)
-prawa pół oś 150zł
-wypadek przy pracy(wypalone gniazdo świecy na 3 cylindrze, chyba z mojej winy) 600zł
-wymiana świec+dwie cewki(jedną zalałem przy myciu komory) koszt świec + 140zł na cewki.
-dokupiłem przedni chwytak powietrza(miałem urwany) 40zł
-klapka w kolektorze 40zł
-uszczelniacz wału 130zł
 :-gwizd :-V
do zrobienia:
-malowanie przedniego zderzaka i renowacja felg. czyli 550zł
-coś mi brzęczy przy wydechu od strony podszybia głownie na zimno(od akcji z rozwaloną cewką)  :-zly
ale już teraz śmigam bez stresu  :-super

ghrh

  • Gość
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 24, 2015, 21:41:38 pm »
Akurat dobrałem się do książki serwisowej, u mnie było trochę więcej atrakcji od początku 2013 (jakieś 50kkm):
- chłodnica 700
- zalana cewka + świece - 700
- przegub - 200
- nowe amortyzatory i komplet tulei poliuretanowych - 4000 (wydatek niekonieczny)
- kompresor klimy - 1500 (wydatek niekonieczny)
- uszczelka pod głowicą 6k (wymienione obie, planowanie, wszystkie uszczelniacze, zaworki, co tam przy okazji wyszło, wymiana oleju w skrzyni, skrzynce kątowej i moście tylnym) - moja niewiedza, za długo jechałem z rozwaloną chłodnicą
- łożysko koła + mocowanie górne mcphersona - 300
- regeneracja tylnego mostu - 2k
- renowacja felg - 1000 (wydatek niekonieczny)
- światła dzienne/przeciwmgłowe/doświetlanie zakrętów - 1500 (wydatek niekonieczny)
- łączniki stabilizatora - 300
- awaria sterownika ABS, regeneracja zacisku PT, sworzeń wahacza - 400zł
Do tego 2x wymiana oleju i kompletu filtrów, 2x przegląd klimatyzacji z odgrzybianiem - ~2000, 6x przegląd LPG - 600.
Nie uwzględniam przypadków drogowych, za które zwróciło ubezpieczenie i jakichś drobiazgów zrobionych na zasadzie dorzucenia do następnego rachunku czy wyciągnięcia 50zł z portfela.
Można doliczyć jeszcze parę grubszych rzeczy, ale robionych wcześniej lub niezależnie - LPG 4k, opony 2x2k.
I do tego z 10k wrzuconych od czerwca 2011 na drugie 50kkm.
Razem 100kkm i jakieś 40k kosztu utrzymania, gdyby nie brak wiedzy (UPG) i trochę szaleństwa to można by to ściągnąć do 25k.

kurak22

  • Gość
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 24, 2015, 21:50:41 pm »
Ja juz tam olejów i filtrów nie dopisywałem. Mnie wyszło 4k ze wszystkim. Plus opony. Ale dyfra chyba będę szukał bo mimo wymiany oleju to i tak juz wyje. Za dużo mi przez ten uszczelniacz uciekło i o. Ty robiłeś regeneracje felg rozumiem że z prostowaniem?

ghrh

  • Gość
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 24, 2015, 22:11:10 pm »
Tak, wrąbałem się w roboty drogowe i trochę podgiąłem. Debile wycięli jakiś metr asfaltu na szerokości całej jezdni a znak z ograniczeniem schowali za drzewem. No to jak już musiałem prostować to od razu poprosiłem o lakierowanie, bo było już widać po nich wiek.

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 24, 2015, 22:22:52 pm »
Witam!
U mnie wyglądało to w następujący sposób:
Kocura kupiłem w styczniu ubiegłego roku, jako że bardzo podobał mi się gril po lifcie od razu go kupiłem i zmieniłem- 700zł. ..................................................................................................

Gril po lifcie...  ma kota na siatce.  Twoj jest chromowany czy malowany?
Sam go zalozyles?
Tez mi sie on podoba - wiec moze... :-tylko