Autor Wątek: XJ 358 4.2 Vanden Plas  (Przeczytany 19563 razy)

Offline KaeN

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 60
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 18, 2016, 12:57:41 pm »
Spryciarze, tak zrobili fotki, że nie ma "profilu" auta, tylko pod kątem :)

Dziwi mnie jednak, że do końca aukcji prawie miesiąc, a cena już 2.750 zielonych...

http://www.copart.com/us/Lot/19097926

Koszty naprawy w Stanach oszacowali na 18k baksów :)

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 18, 2016, 14:04:57 pm »
Zdjęcia  zrobione tak żeby  nie  było widać  jak mocno go zlamalo bo to parę centymetrów  jest
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 18, 2016, 22:13:29 pm »
Wisi cały, przyłóż kartkę z inią boku, wtedy zobaczysz jak to siedzi. Teraz żeby naprawić trzeba mieć auto ucięte przed kanapą, bardzo dokładnie to wszystko rozwiercić na punktach, i wyjątkowo starannie złożyć, a to nie jest łatwa sprawa, ani tanie rzeczy, więc wymaga chłodnej kalkulacji, specjalistycznego sprzętu, jakiś TIG na argonie przynajmniej. Nitowanie i jakieś pomysły z ciąganiem nie mają racji bytu, do prawidłowego spasowania dawcy, niezbędna jest rama, i miary punktów bazowych (operacja w trzech płaszczyznach, z tolerancją 0.5 mm!!! tu nie ma żartów) pobrane z serwisu, lub wyjątkowo starannie z całej karoserii. Zaniedbania na łączeniu, przy takim gabarycie, spowoduję "ucieczkę" linii, i szczelin, na krańcowych punktach z 2mm zrobi się nawet 10mm i tu już np, nie zamknie się drzwi, albo szyba trzaśnie, nie mówiąc ze będzie miał cztery ślady. Bezpieczeństwo w składaku haniebnie zmotanym na sryty i nity, to już temat oczywisty, którego nawet nie poruszam.
« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2016, 00:22:25 am wysłana przez Jedrzej »
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 18, 2016, 22:41:00 pm »
dla tego za naprawę policzyli jak za całe drugie auto. no prawie więc tak jak pisałem wcześniej jedyna pociecha z tego auta to klamoty po małym przebiegu
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 441
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 19, 2016, 10:03:01 am »
Jak u mnie w S-Type było podobne, ale dużo mniejsze uszkodzenie, całkowity koszt naprawy na oryginalnych częściach wynosił ok. 13000 zł brutto. Z tym że u mnie nie trzeba było naprawiać podłogi, ani błotników, tylko pas tylny do wymiany, zderzak bez wymiany PDC, prostowanie na ramie, lakierowanie. Jak nie wierzysz, to mogę podesłać fotkę z uszkodzeniem. Takie uszkodzenia tylko pozornie wyglądają na małe, tanie, łatwe do usunięcia, zwłaszcza że reszta auta błyszczy. Wyjścia są dwa, albo odpuszczasz, albo liczysz się z kosztami nieproporcjonalnymi do wartości auta. U mnie, gdyby szkoda nie była likwidowana z OC sprawcy, to na pewno bym tego nie naprawiał z własnej kieszeni tylko sprzedał wrak.
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 19, 2016, 11:11:18 am »
ups... szanowny kolego :-W S-type jest ze stali, więc możesz go rozciągać na ramie. W przypadku XJ rama jest niezbędna do ukotwiczenia elementów w celu spasowania.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 441
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 19, 2016, 13:07:18 pm »
ups... szanowny kolego :-W S-type jest ze stali

Tak wiem, że jest ze stali i wiem, że S-Type to nie XJ. Chodziło mi o pokazanie skali kosztów naprawy na przykładzie mojej naprawy. Jak S-Type wymagał aż takich kosztów przy mniejszym uszkodzeniu niż omawiany egz. XJ, to przez ile należy pomnożyć wydatki na naprawę na tego XJ-ta?
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

Offline KaeN

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 60
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 21, 2016, 16:56:26 pm »
Dzięki Koledzy.

Właśnie dlatego piszę, żeby uniknąć wtopy. Dla mnie, jako dla laika w kwestii napraw, auto wyglądało na niespecjalnie uszkodzone.

Auto ma być dla mnie, niewielka naprawa byłaby ok, ale nie wstawianie tyłu od innego samochodu. Oczywiście, już sobie temat odpuściłem, szukam dalej :)

Jeszcze raz dzięki za cenne rady :-super

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 22, 2016, 19:44:51 pm »
Nie ma za co, taki sens istnienia wszelkich forów...
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline KaeN

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 60
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 04, 2016, 15:55:25 pm »
Dobra Koledzy, podejście numer 3 do rozbitka. Może ma ciut za duży przebieg, ale jak się okaże, że koszt naprawy sensowny, to kto wie...







Na fotkach nie widać, co z środkowym słupkiem. Kurtyna z tyłu wystrzelona. Poza tym reszta wygląda ok. Odpala i jeździ.

Z plusów, to oczywiście Vanden Plas, no i auto serwisowane w Stanach.

Proszę znowu o Wasze przemyślenia, no chyba że ktoś z Was wie coś o podobnym kocie do sprzedaży w PL :)

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 04, 2016, 20:15:28 pm »
Jeśli to tylko drzwi to dobry temat
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 04, 2016, 23:08:56 pm »
 :-za
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 04, 2016, 23:16:12 pm »
jest więcej fot tego auta
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.281
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 04, 2016, 23:42:59 pm »
Ze wszystkich które pokazałeś najlepszy wybór. 2 błotniki, 2 drzwi, poducha boczna też wystrzeliła także słupek pewnie dostał. Jak na VP bardzo skromne wyposażenie.
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline KaeN

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 60
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 05, 2016, 12:02:20 pm »
@ niewaskieauto:

Auto wystawione na aukcji Copart. Więcej foto tutaj: http://www.copart.com/us/Lot/18428866 Poza prawą oponą z tyłu reszta auta chyba ok.

@ Choina

Kolego, skąd wiesz, że skromne wyposażenie? Czyżbyś miał jakieś super tajne informacje? :)

No i pozostaje pytanie o:
- mocno szacunkowy koszt naprawy ;)
- co ze słupkiem bocznym?

 :-thank