Autor Wątek: XJ 358 4.2 Vanden Plas  (Przeczytany 20774 razy)

Offline KaeN

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 60
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 18, 2016, 12:57:41 pm »
Spryciarze, tak zrobili fotki, że nie ma "profilu" auta, tylko pod kątem :)

Dziwi mnie jednak, że do końca aukcji prawie miesiąc, a cena już 2.750 zielonych...

http://www.copart.com/us/Lot/19097926

Koszty naprawy w Stanach oszacowali na 18k baksów :)

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 18, 2016, 14:04:57 pm »
Zdjęcia  zrobione tak żeby  nie  było widać  jak mocno go zlamalo bo to parę centymetrów  jest
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 18, 2016, 22:13:29 pm »
Wisi cały, przyłóż kartkę z inią boku, wtedy zobaczysz jak to siedzi. Teraz żeby naprawić trzeba mieć auto ucięte przed kanapą, bardzo dokładnie to wszystko rozwiercić na punktach, i wyjątkowo starannie złożyć, a to nie jest łatwa sprawa, ani tanie rzeczy, więc wymaga chłodnej kalkulacji, specjalistycznego sprzętu, jakiś TIG na argonie przynajmniej. Nitowanie i jakieś pomysły z ciąganiem nie mają racji bytu, do prawidłowego spasowania dawcy, niezbędna jest rama, i miary punktów bazowych (operacja w trzech płaszczyznach, z tolerancją 0.5 mm!!! tu nie ma żartów) pobrane z serwisu, lub wyjątkowo starannie z całej karoserii. Zaniedbania na łączeniu, przy takim gabarycie, spowoduję "ucieczkę" linii, i szczelin, na krańcowych punktach z 2mm zrobi się nawet 10mm i tu już np, nie zamknie się drzwi, albo szyba trzaśnie, nie mówiąc ze będzie miał cztery ślady. Bezpieczeństwo w składaku haniebnie zmotanym na sryty i nity, to już temat oczywisty, którego nawet nie poruszam.
« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2016, 00:22:25 am wysłana przez Jedrzej »
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 18, 2016, 22:41:00 pm »
dla tego za naprawę policzyli jak za całe drugie auto. no prawie więc tak jak pisałem wcześniej jedyna pociecha z tego auta to klamoty po małym przebiegu
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 19, 2016, 10:03:01 am »
Jak u mnie w S-Type było podobne, ale dużo mniejsze uszkodzenie, całkowity koszt naprawy na oryginalnych częściach wynosił ok. 13000 zł brutto. Z tym że u mnie nie trzeba było naprawiać podłogi, ani błotników, tylko pas tylny do wymiany, zderzak bez wymiany PDC, prostowanie na ramie, lakierowanie. Jak nie wierzysz, to mogę podesłać fotkę z uszkodzeniem. Takie uszkodzenia tylko pozornie wyglądają na małe, tanie, łatwe do usunięcia, zwłaszcza że reszta auta błyszczy. Wyjścia są dwa, albo odpuszczasz, albo liczysz się z kosztami nieproporcjonalnymi do wartości auta. U mnie, gdyby szkoda nie była likwidowana z OC sprawcy, to na pewno bym tego nie naprawiał z własnej kieszeni tylko sprzedał wrak.
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 19, 2016, 11:11:18 am »
ups... szanowny kolego :-W S-type jest ze stali, więc możesz go rozciągać na ramie. W przypadku XJ rama jest niezbędna do ukotwiczenia elementów w celu spasowania.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 19, 2016, 13:07:18 pm »
ups... szanowny kolego :-W S-type jest ze stali

Tak wiem, że jest ze stali i wiem, że S-Type to nie XJ. Chodziło mi o pokazanie skali kosztów naprawy na przykładzie mojej naprawy. Jak S-Type wymagał aż takich kosztów przy mniejszym uszkodzeniu niż omawiany egz. XJ, to przez ile należy pomnożyć wydatki na naprawę na tego XJ-ta?
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

Offline KaeN

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 60
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 21, 2016, 16:56:26 pm »
Dzięki Koledzy.

Właśnie dlatego piszę, żeby uniknąć wtopy. Dla mnie, jako dla laika w kwestii napraw, auto wyglądało na niespecjalnie uszkodzone.

Auto ma być dla mnie, niewielka naprawa byłaby ok, ale nie wstawianie tyłu od innego samochodu. Oczywiście, już sobie temat odpuściłem, szukam dalej :)

Jeszcze raz dzięki za cenne rady :-super

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 22, 2016, 19:44:51 pm »
Nie ma za co, taki sens istnienia wszelkich forów...
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline KaeN

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 60
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 04, 2016, 15:55:25 pm »
Dobra Koledzy, podejście numer 3 do rozbitka. Może ma ciut za duży przebieg, ale jak się okaże, że koszt naprawy sensowny, to kto wie...







Na fotkach nie widać, co z środkowym słupkiem. Kurtyna z tyłu wystrzelona. Poza tym reszta wygląda ok. Odpala i jeździ.

Z plusów, to oczywiście Vanden Plas, no i auto serwisowane w Stanach.

Proszę znowu o Wasze przemyślenia, no chyba że ktoś z Was wie coś o podobnym kocie do sprzedaży w PL :)

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 04, 2016, 20:15:28 pm »
Jeśli to tylko drzwi to dobry temat
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 04, 2016, 23:08:56 pm »
 :-za
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 04, 2016, 23:16:12 pm »
jest więcej fot tego auta
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 04, 2016, 23:42:59 pm »
Ze wszystkich które pokazałeś najlepszy wybór. 2 błotniki, 2 drzwi, poducha boczna też wystrzeliła także słupek pewnie dostał. Jak na VP bardzo skromne wyposażenie.
Jest XE MY20, XJ6 1995, Daimler Super Eight 2006
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline KaeN

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 60
Odp: XJ 358 4.2 Vanden Plas
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 05, 2016, 12:02:20 pm »
@ niewaskieauto:

Auto wystawione na aukcji Copart. Więcej foto tutaj: http://www.copart.com/us/Lot/18428866 Poza prawą oponą z tyłu reszta auta chyba ok.

@ Choina

Kolego, skąd wiesz, że skromne wyposażenie? Czyżbyś miał jakieś super tajne informacje? :)

No i pozostaje pytanie o:
- mocno szacunkowy koszt naprawy ;)
- co ze słupkiem bocznym?

 :-thank