Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10]
91
X-TYPE (2001-2010) / Odp: Lusterko fotochromatyczne
« Ostatnia wiadomość wysłana przez a1410 dnia Czerwiec 24, 2025, 22:25:09 pm »
Mam x 3,0 z 2009 roku z lusterkiem fotochromatycznym i jeżeli dostęp do kostek jest łatwy i nie będzie wymagał demontażu czegokolwiek, to jutro zrobię fotki
92
XE (2014 - obecnie) / Odp: Interwały serwisowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez rmazurek dnia Czerwiec 24, 2025, 16:14:37 pm »
zalezy jaki silnik:
20d I4
Olej - na sucho 7.25 litra
Servisowo - 6.52 litra

Skrzynia jak w zalaczniku:

93
XE (2014 - obecnie) / Odp: Interwały serwisowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kogut199109 dnia Czerwiec 24, 2025, 14:38:55 pm »
Na stronach producentów środków smarnych znajdziesz konkretne specyfikacje.
Wpisz w google: "dobierz olej xxx" gdzie xxx to producent oleju
94
XE (2014 - obecnie) / Odp: Drgania całego auta 3.0 SC
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kogut199109 dnia Czerwiec 24, 2025, 14:35:50 pm »
Znalazłem zblżzony temat na forum jaguara xe uk.
https://www.jaginfo.org/threads/zf-8hp70-gearbox-vibration-judder.113356/
Gość stwierdził, że wymienił tylne mocowanie skrzyni, zmienił olej i pomogło. Ale żadnych szczegółów.
95
S-TYPE (1999-2007) / Odp: Braki w oświetleniu wewnętrznym przyrządów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Marcin7288 dnia Czerwiec 24, 2025, 11:54:00 am »
Sorry ale nie jestem tak techniczny i niestety nic mi to nie mówi, jeżeli masz jakąś wiedzę wolałbym/ prosiłbym abyś normalnie napisał mi sprawdź to czy tamto, tak po prostu jak chłop do chłopa ?

- bezpieczniki wszystkie sprawdziłem i są ok
- światła obrysowe nie działają bo są to odblaski( udało mi się wyciągnąć jeden i już wiem)
96
S-TYPE (1999-2007) / Odp: Oświetlenie deski rozdzielczej i przycisków konsoli
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Marcin7288 dnia Czerwiec 24, 2025, 11:45:43 am »
Mógłbyś coś więcej powiedzieć jak to ogarnąłeś? Mam to samo w swoim modelu
97
XF (2008 - obecnie) / Odp: Obroty silnika
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Robik dnia Czerwiec 24, 2025, 08:08:00 am »
Niestety tutaj nie ma dobrego rozwiazania poniewaz silniki maja wady konstrukcyjne i zbudowane sa z kiepskich materialow, to wszystko determinuje nieuchronną katastrofę. Jedyne co mozna robic to czesto zmieniac olej (max 10tys.) i sprawdzac jego poziom. Z najbardziej znanych przypadlosci wymienie kilka kluczowych; turbiny padaja bezobjawowo czesto powodujac spustoszenie, bywaja problemy z cisnieniem oleju(pompa), tuleje owalizują się co powoduje spalanie oleju, w skrajnym przypadku jak auto jezdzi po miescie wypalanie dpf powoduje rozcienczanie oleju i uzytkownik nie widzi jego ubytku pomimo spalania(zapycha sie dpf i robi sie błędne koło), w rocznikach z poczatku produkcji pekały tłoki, bywaly problemy z łożyskami wałków balansujacych i rozciagajacym się łancuchem rozrzadu<100Kkm. Generalnie uwazam ze szansa na wieksze przebiegi rpsnie tylkp wtedy kiedy od poczatku byl wymieniany olek co 10Kkm. W przypadku tych silnikow haslo powinno brzmiec "najpierw obserwowac a potem jezdzic". Wpisz haslo na YT Ingenium Engine to przekonasz sie jak wiele jest poruszaonych wątków na temat awarii i niedoskonalosci technicznych.
98
XJ X300, X305, X308 (1994-2003) / Odp: Jaguar X300 4.0 Kręci nie odpala. Ratunku!!!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Yoohas dnia Czerwiec 23, 2025, 22:19:30 pm »
To raczej było z przymrużeniem oka. Niewielkie przestawienie rozrządu może prowadzić do braku kompresji i wtedy silnik nie zapali.

Check engine wskazuje, że immo nie jest aktywne. A kluczyki normalnie działają (zamek centralny itp.)?

Kiedyś w xj40 miałem problem za odpalaniem i po prostu przełącznik przeciążeniowy został przypadkowo wciśnięty. Po odblokowaniu auto działa do dziś  ;D
99
XJ X300, X305, X308 (1994-2003) / Odp: Jaguar X300 4.0 Kręci nie odpala. Ratunku!!!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez chrystian dnia Czerwiec 23, 2025, 22:15:20 pm »
Zauważyłem, że jak wyciągnę przekaźnik po prawej stronie w komorze silnika to nie gaśnie kontrolka check engin. Jest to przekaźnik od zapłonu więc kontrolka powinna zgasnąć i nie powinien kręcić rozrusznik. Jednak u mnie kręci. Jeszcze bardziej utwierdza mnie to, że jest problem z immo. Pojawił się również kod błędu P1621. Samochód kręci ale nie odpala. Tylko jak to zdiagnozować? Wszystkie komputery sprawdzone zostały w innym samochodzie i działają bez zarzutu.
100
XE (2014 - obecnie) / Odp: Interwały serwisowe
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MarcinK. dnia Czerwiec 23, 2025, 18:27:35 pm »
Nie zupełnie.
Chodziło mi o informację jakiego rodzaju i jaka ilość płynów eksploatacyjnych wchodzi do danego typu silnika/przekładni/dyferencjału/mostu napędowego/układu hamulcowego/układu chłodniczego itp.
Kolejną rzeczą są zalecane wymiany płynów/elementów eksploatacyjnych pojazdu - przebieg/czas
Tego wszystkiego mi brakuje, a książka serwisowa online tych informacji nie zawiera i nie umiem ich znaleźć.
Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10]