Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
41
XE (2014 - obecnie) / Odp: Jaguar Xe p 250 2020 rok Problem z plynem od chlodnicy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez wtom dnia Sierpień 21, 2025, 22:33:38 pm »
Co wy za bzdety.piszecie! Jak się nie przejmować ubytkiem płynu? Z układem zamkniętym nie ma prawa grama ubyć, przy układzie otwartym trochę odparowuje ze zbiornika wyrównawczego ale to jest znikome w ciągu roku. Jak ubywa to masz na bank nieszczelność układu, szukaj śladów nalotu białego po wyschniętym płynie, może pompa puszczać otworem kontrolnym, może chłodnica mieć mikro nieszczelności.
42
XJ X350, X358 (2003-2009) / Odp: Szczelność dolotu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez PeterX dnia Sierpień 21, 2025, 22:20:03 pm »
Dzięki bardzo za info. Zatem dym leci spod tego EGRu,  /już go namierzyłem w EPC/, dokładnie spod tego czarnego plastiku, śruby puściły bez problemu, tylko nie wiedzieć czemu nie można go podnieść wyżej niż na te 2 cm, nie widzę w EPC żadnej uszczelki, może ten plastyś był kiedyś miękki i sam się uszczelniał do podstawy. Sam kolektor i wszystko dookoła uszczelniałem jakies 1.5 roku temu, uszczelki OE, Victor i coś tam od Erlinga + nowy OE wężyk podciśnienia także tu powinno wszystko grać i raczej nie zamierzam tu wracać bo ilość pracy z tym jest masakryczna hehe.

PS
A na załączonym foto nowego EGRu z podstawą widać, że tam jednak jest jakaś metalowa uszczelka pod tym czarnym plastikiem.
43
XJ X350, X358 (2003-2009) / Odp: Szczelność dolotu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez nick0000 dnia Sierpień 21, 2025, 18:54:52 pm »
Ta kreska wskazuje zawór EGR.
Tego zaworu raczej nic nie blokuje. Albo śruby pokorodowały albo wężyk na płyn chłodzący, który idzie pod kolektorem i łączy EGR z przepustnicą. U mnie śruby nie chciały puścić. Zlewałem kilka (naście razy WD40) i w końcu puściły.
Do tego zaworu podchodzą uszczelki metalowe. Są dostępne bezpośrednio u źródła w UK.
https://parts.jaguarlandroverclassic.com/parts/index/part/id/350.1251.3470.15550/brand/jaguar/
Potrzebujesz numery 4 i 5
Nie wiem z której uszczelki z tych dwóch Ci leci Jeśli z numeru 5 to słabo. Problemem jest też to że flansza z rurki EGR wygina się w banan i różnica pomiędzy środkiem i miejscami przez które idą śruby może mieć z 1mm i wtedy uszczelka tego nie uszczelni bo jest za cienka. odkręcenie tej rurki to masakra. Ja moją cierpliwie wyrównałem gładkiej tafli z naklejonym papierem ściernym.
Biorąc pod uwagę, że kosztują tyle co nic, to dokup sobie przy okazji pozostałe uszczelki.
https://parts.jaguarlandroverclassic.com/parts/index/part/id/350.1234.3358.15227/brand/jaguar/
Tu 3 i 4 uszczelki przód i tył kolektora i ewentualnie
https://parts.jaguarlandroverclassic.com/parts/index/part/id/350.1237.3377.15290/brand/jaguar/
i numer 2 czyli uszczelka przepustnicy
Do tych uszczelek nie znalazłem zamienników.
Gdyby Cię naszło zdjąć kolektor to pamiętaj, że uszczelki pomiędzy kolektorem a głowicami są metalowe czyli w praktyce jednorazowe. Tu można oryginały albo zamienniki. Robi je z tego co pamiętam Victor Reinz.
A i aby Ciebie nie podkusiło rozkręcać kolektor tzn część plastikową od metalowych stopek. Tam jest uszczelka, która nie występuje jako część zamienna. Gdzieś ktoś w US dorobił takie uszczelki ale to ile za nie chce to pomyłka.
To co piszę to o eSce ale ten dolot jest identyczny.
44
XF (2008 - obecnie) / Problem z lusterkami
« Ostatnia wiadomość wysłana przez matlow dnia Sierpień 21, 2025, 13:02:14 pm »
Cześć,
mam problem ze składaniem lusterek w XF 09. Manualnie z przycisków bez problemu za każdym razem składają się, ale podczas zamykania auta z pilota już wyrywkowo a najczęściej to nie składają się w ogóle...
Mam też problem z lampką oświetlenia wnętrza, która gubi pamięć- jest stale wyłączona podczas otwierania drzwi po zmroku- ręczne włączenie działa za każdym razem a ponowne zaprogramowanie pomaga na kilka dni... i nie wiem czy to nie jest jakoś powiązane z lusterkami...
Przerabiał ktoś podobny temat u siebie?
PS akumulator był wymieniany
Pozdr
45
XJ X350, X358 (2003-2009) / Szczelność dolotu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez PeterX dnia Sierpień 20, 2025, 23:32:53 pm »
Cześć

Incydentalnie wyskakuje mi błąd zbyt wysokiego ciśnienia paliwa, zauważyłem też, że wzrosło zużycie paliwa. Przeczuwałem jakąś nieszczelność na dolocie,  zrobiłem dzisiaj próbę smogową i okazało się, że miałem rację. Dym leci spod tego pizdrykwa zaznaczonego czerwoną kreską, umiejscowionego na kolanku pomiędzy przepustnicą a kolektorem dolotowym, wygląda to na jakiś zawór czy coś tam. Odkręciłem go, ale da się unieść tylko na 1-2 cm i coś go blokuje, spodziewam się, że pod nim jest jakiś oring etc, który puścił. Czy ktoś wie co to jest i gdzie to znaleźć w EPC? Szukałem w części EPC dot. przepustnicy, kolektora, chłodzenia i lipa, nie ma go tam. Pozdr i dzięki za info.
46
Rajdy, Zloty i Pikniki Jaguar Club Poland Foundation / Odp: PUSZCZA NOTECKA - JESIEŃ 2025 - 12-14.09.2025 r.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez JCPF7777 dnia Sierpień 20, 2025, 19:32:11 pm »
Lubię Twoje dowcipy Wojtas.

Wiem, że jako przedsiębiorca, sprawdziłeś, że to cena z Jesień 2022 r., więc rabat dostali wszyscy.

Do zobaczenia.
47
XE (2014 - obecnie) / Odp: Jaguar Xe p 250 2020 rok Problem z plynem od chlodnicy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Famparampa1 dnia Sierpień 20, 2025, 19:08:42 pm »
Dziekuje za odpowiedzi mam nadzieję ze tak jest ze trzeba tylko dolewac
48
Rajdy, Zloty i Pikniki Jaguar Club Poland Foundation / Odp: PUSZCZA NOTECKA - JESIEŃ 2025 - 12-14.09.2025 r.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Wojtas dnia Sierpień 20, 2025, 12:27:59 pm »
jakas znizka na dzieci do lat 8 ?  :-K  :D
49
XE (2014 - obecnie) / Odp: Jaguar Xe p 250 2020 rok Problem z plynem od chlodnicy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez czarson dnia Sierpień 20, 2025, 07:18:42 am »
Tym płynem bym się nie przejmował. U mnie 3 auto w rodzinie z Ingenium 2.0 benzynowym i każdy czasem potrzebuje dolewki. Te silniki tak mają.  :-clap
50
XE (2014 - obecnie) / Odp: Grzechotanie przy zimnym rozruchu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez JanekXE2019 dnia Sierpień 20, 2025, 04:52:11 am »
Cześć,
Informacyjnie dla potomnych. Wyżej wymienione objawy były spowodowane cewką zmiennej fazy rozrządu po stronie wydechowej. Od wymiany 3 tys kilometrów w pełnym zakresie obrotów oraz prędkości, brak jakichkolwiek niepokojących objawów cena oryginału za sztukę w granicach 300 zł
Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10