Autor Wątek: X300, po dłuższej jeździe przerywa i gaśnie  (Przeczytany 1057 razy)

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 704
  • XJ x300 sovereign
X300, po dłuższej jeździe przerywa i gaśnie
« dnia: Wrzesień 15, 2023, 10:38:42 am »
Witajcie  :-V
Ostatnio podczas powrotu z pracy pojawiła się dziwna przypadłość: Jag przerwał, tak na 1-2 sekundy i zasygnalizował to błyśnięciem lampki Check Engine.
Po tym zaczął jechać całkowicie normalnie i lampka zgasła natychmiast. Powtórzyło się to po jakichś 400m i znów. Aż w końcu co raz częściej zaczął przerywać. Wyrzuciłem na luz, silnik zgasł. Zjechałem w bezpieczne miejsce, podpiąłem skaner (miałem w aucie), pokazał się błąd P0331 Nieprawidłowy sygnał czujnika spalania stukowego Bank 2. i P1178.
Pomyślałem, że zaczął padać czujnik PWK. Ale po wymianie nic się nie zmieniło.
Po wstępnym ostygnięciu, auto chodziło na tyle długo, że dało się wycofać, po czym zgasło. Dało się dojechać do domu na wysokim gazie, silnik przerywał i ogólnie było czuć bardzo bogatą mieszankę.
To przerywanie odbywa się i na gazie i na benzynie.
Bezpieczniki i przekaźniki sprawdziłem, wyglądają ok.
Rozłożyłem ECU, przelutowałem podejrzanie wyglądające piny na kostkach. Auto chodziło normalnie przez 40min. Później jazda próbna - ok. Po powrocie, zaparkowałem i auto zgasło. Znów to samo.  :-gwizd
Po próbach utrzymania silnika pracującego na wysokim gazie, wszystkie świece okazały się okopcone. A więc problem to zanikający zapłon. Sterowanie cewek?  :-thumpdown
Wszystkie świece i cewki są nowe, wymienione 2 miesiące temu.
Obstawiam problem z kompem silnika, ale może ktoś ma jeszcze jakąś wskazówkę?
Ewentualnie ma ktoś komputer LNA1410WC/311?  :-trudno
>per aspera ad astra<

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: X300, po dłuższej jeździe przerywa i gaśnie
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 15, 2023, 12:56:27 pm »
Kiedyś wymieniłem wszystkie cewki na raz. W sklepie internetowym mieli tylko 4szt oryginalne i kilka zamienników ponoć dobrej jakości. Padło wręcz stwierdzenie, że możliwe że to oryginał bez znaczków. Już po miesiącu miałem problem z przerwą z zasilaniem na ułamek sekundy. Wskazówki wszystkie opadały i zapalały się wszystkie kontrolki, tak jak przy przekręceniu kluczyka. Winna była jedna cewka w zamienniku. Druga padła po 10 miesiącach. Dokupiłem dwa oryginały i problem nie powrócił.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 704
  • XJ x300 sovereign
Odp: X300, po dłuższej jeździe przerywa i gaśnie
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 15, 2023, 13:48:16 pm »
Hmm, w sumie ciekawe, nie pomyślałem o tym... Spróbuję podmieniać cewki, kiedy znów go zagrzeję tak, że znów zacznie świrować.
To, że wszystkie cewki są nowe, to takie lekkie naciągnięcie faktów, ponieważ 4 cewki dokupiłem nowe z 2 miesiące temu i chodzą ogólnie świetnie. Wszystkie są marki NTY, ale dwie z nich mają już chyba 4 rok. Ale może faktycznie któraś łapie jakieś dziwne przebicie wewnętrzne i stąd ten efekt...
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 15, 2023, 13:53:55 pm wysłana przez truten23 »
>per aspera ad astra<

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 270
Odp: X300, po dłuższej jeździe przerywa i gaśnie
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 15, 2023, 15:01:18 pm »
A czy ktoś ma może jakieś doświadczenia z cewkami Janmor?

Offline jarek-jerryjag

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
  • Ja kochaminienawidze Jaga to jest jedno s³owo
Odp: X300, po dłuższej jeździe przerywa i gaśnie
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 15, 2023, 20:38:29 pm »
Kiedyś miałem przypadek ze gość opowiadał ze jak jedzie to  w pewnym momencie  skaczą mu zegary od 0 do max. Dziwne . przejechałem się autem i faktycznie skaczą.
auto xj6 1996 rok . Po rozmowie z gościem doszliśmy ze wymienił 2 cewki  .
 Fakt ze  to były początki jak aftermarket cewki chińskie zeszczały sie masowo pokazywać na rynku to mało kto wiedział co to produkt.
 Fakt ze oryginalne  były dostępne po ponad 150 $ za sztukę a te chińskie można było po 10 dolarów czasem nabyć.  Oglądając te cewki wyrazie widać różnice w wykonaniu . od stalowych tulejek po inne  zalanie  od góry tej cewki .
 Trzeba przyznać ze nawet późniejsze cewki fabryczne tez miały problem . Znany sprzedawca oryginalnych cześć na ebay  podczas sprzedawania nowej  oryginalnej cewki pisał ze to już nie te co kiedyś były produkowane. Lucas- denco chyba przestał sprawdzać jakość produkcji tych cewek.
 Jednak mając problem z cewkami warto  kupić parę ekstra  i  zawsze wozić w bagazniku .
I love and hate Jaguars

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 704
  • XJ x300 sovereign
Odp: X300, po dłuższej jeździe przerywa i gaśnie
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 15, 2023, 22:54:51 pm »
Te dwa miesiące temu wrzuciłem mu 4 nowe cewki, bo podejrzewałem stare o przebicia. A że na allegro była promka na nie...
Na tych cewkach silnik pracuje równiutko i nie czuć wypadania zapłonów. No ale może coś się zaczęło dziać teraz i któraś ma jakieś wewnętrzne przebicie. Potestuję.
>per aspera ad astra<

Offline msiwow

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 567
Odp: X300, po dłuższej jeździe przerywa i gaśnie
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 17, 2023, 07:51:32 am »
Odnośnie cewek i odnośnie Janmora o którego ktoś wyżej pytał…

https://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,36207.0.html


Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 704
  • XJ x300 sovereign
Odp: X300, po dłuższej jeździe przerywa i gaśnie
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 17, 2023, 07:53:00 am »
@Choina, jesteś wielki! Tak, to była cewka. Siedziała na 1 cylindrze.
Po przejażdżce i rozgrzaniu auta i wystąpieniu tego gaśnięcia zacząłem podmieniać cewki od 6 cylindra. Dopiero po założeniu starej cewki na 1 garze silnik przestał gasnąć.
Chyba bym nie wpadł na to, że to cewka.
Ciekawi mnie mechanizm tej usterki. Przebicie na stronę pierwotna?
A czy ktoś ma może jakieś doświadczenia z cewkami Janmor?
Myślę że to jest to samo co te moje NTY. Tanie, po założeniu działają pięknie. Dwie jeżdżą w silniku już 3-4 lata. Choć dobrze nie wyrzucać starych cewek  :-V
>per aspera ad astra<

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: X300, po dłuższej jeździe przerywa i gaśnie
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 19, 2023, 09:31:22 am »
Mialem identyko sytuacje kilka lat temu, jadac z gory takiej porzadnej, nachylenie z 20%, na dlugosci kilometra, gacie pelne jak ci tak silnik przygasa, kontrolki migaja i pedal hamulca twardnieje a aut z przodu cala masa. Oczywiscie cewka, chyba numer 2 u mnie.

Offline truten23

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 704
  • XJ x300 sovereign
Odp: X300, po dłuższej jeździe przerywa i gaśnie
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 19, 2023, 11:10:58 am »
U mnie zagoszczą na stałe w bagażniku zapasowe 4 stare cewki w razie W  :-V
>per aspera ad astra<

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.030
Odp: X300, po dłuższej jeździe przerywa i gaśnie
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 19, 2023, 11:34:18 am »
Haha, od tamtej pory tez wozilem cztery zapasowe cewki(uzylem jednej poki co) i jeszcze jest nowy zestaw w garazu.