sztandi7, P1229, to błąd silnikowy. Jeśli nie połączysz się konkretnie z modułem skrzyni, to nie odczytasz z niej błędów. Oznaczałoby to, że oprócz P1229, miałeś jeszcze jakiś inny błąd skrzyni.
Wracając do P1229 - z wtyczką przepustnicy wszystko okej?
P1229 wyświetliło się łącząc ze skrzynią, a nie silnikiem. Nie wiem czemu ale tak to właśnie wyglądało.
Co do zamrożonych ramek - nie miałem możliwości ich odczytać, będę próbował jak dorwę się do lepszego sprzętu diagnostycznego.
Olej wymieniałem parę tysięcy kilometrów temu.
Nie wiem... Nie widzę w tym żądnej logiki już. Podejrzewam, że to może być jakieś pokłosie podpory wału, może jakieś drgania na skrzynię się przeniosły etc. Tak jak już mówiłem, po zgaszeniu auta więcej się błąd nie pojawił. Auto jeździło normalnie. Wcześniej ani zresztą później też nie zaobserwowałem jakichkolwiek problemów ze skrzynią czy też 4x4, w którym także wymieniałem olej niedawno. Odbiorę auto od mechaników po wymianie podpory i wyważeniu wału, wtedy będę się tym dalej zajmował.
Co do gazu - mamy przypuszczenie, że to sterownik gazu (Nevo...) coś odcina auto po wyłączeniu gazu. Auto pracuje normalnie na benzynie jak i na gazie, tylko czasem na wolnych obrotach jak wyłączam gaz to gaśnie. Na ELM-mie zauważyłem wtedy spadek ciśnienia paliwa poniżej 3 bar, jak dodam lekko gazu auto nie zgaśnie, podusi się kilkanaście sekund po czym ciśnienie paliwa wróci do normy.