Autor Wątek: P0171  (Przeczytany 6988 razy)

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: P0171
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 20, 2017, 12:45:19 pm »
Dziś odebrałem auto z wymiany progów i znowu błędy: P0171 i doszedł P0174 czyli bank 2. Wykasowałem i za 10 min to samo. Ponownie wykasowałem i wyłączyłem gaz. Póki co się nie powtórzył. Gaz będziemy regulować za 2-3 dni, przy okazji przyjrzymy się odczytom z sond i korektom paliwa. Zgodnie z Waszymi radami wybiorę się ze znajomym mechanikiem w małą traskę około 30-40km w jedną stronę. Droga fajna będzie o tyle, że będziemy zarówno pchać się przez miasto, potem przez wiochy, żeby wrócić z powrotem autostradą, czyli warunki jazdy kompletne.

Jak to nie pomoże to w dalszej kolejności zabiorę się za sprawdzenie auta pod kątem lewego powietrza.

Jeśli kolega ma nieszczelność na przykład na zaworach IMT, bo ma żółte uszczelki...
Możesz rozwinąć ? Są inne lepsze ?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2017, 18:47:18 pm wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: P0171
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 20, 2017, 13:22:19 pm »
A jak Ci odpala na zimnym silniku?

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: P0171
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 20, 2017, 13:29:51 pm »
Nie było z tym problemu nigdy. Zawsze od pierwszego przekręcenia kluczykiem. Raz na kilkanaście razy trzeba było pokręcić rozrusznikiem ze 2 sekundy dłużej.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: P0171
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 20, 2017, 14:14:36 pm »
Jeśli kolega ma nieszczelność na przykład na zaworach IMT, bo ma żółte uszczelki...
Możesz rozwinąć ? Są inne lepsze ?

Ty wymieniałaś dolne, dolne są żółte, natomiast te przy zaworach IMT (takie dwa czarne z wtyczkami po lewej stronie dolotu) - jakbyś nie daj Boże musiał wymieniać - powinny być zielone (nowy typ).

Póki co odpuść sobie gaz, regulacje i takie tam. Wydaje mi się, że szkoda pieniędzy - chyba że gazownik robi Ci to za darmo.

Po prostu poużywaj trochę auto na benzynie i napraw co trzeba, a do gazownika pojedź na koniec z w pełni sprawnym autem.
Wtedy i dla niego zadanie będzie łatwiejsze, żeby wszystko doprowadzić do ładu.

To będzie najtaniej i najszybciej.

Bardzo możliwe, że w Twoim samochodzie już nic więcej nie dolega, poza marnie wystrojoną instalacją. Ale dobrze, żebyś o tym wiedział :)

Plan masz dobry. Myślę że dość szybko dojdziesz do tego czy na benzynie wszystko jest OK.

PS. do samego gazownika również pojedź na benzynie, żeby po drodze się jakieś głupoty nie pojawiły.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 20, 2017, 14:18:59 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: P0171
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 20, 2017, 18:59:17 pm »
Dziś przejeździłem po mieście chyba z 1,5 h na samej benzynie i nie działo się nic. Na gazie wcześniej w 30 min 3 razy - podejrzenie pada na gaz. Regulować i tak zamierzałem, bo dawno tego nie robiłem a muszę zmienić temperaturę przełączania. Robi to znajomy, więc kosztem będzie pewnie czteropak :P

Jeszcze jedno - oczywiście zamiast emulatora mam zamontowany powrotny zawór mechaniczny benzyny. I raz na jakiś czas jak w większości instalacji gazowych pojawia się check z błędem powrotu benzyny, który w zasadzie oprócz świecenia nie objawia się niczym.
Czy przy regulacji włączenie opcji "turbo" czyli lekkiego posiłkowania się benzyną przy depnięciu w pedał (można ustawić coś takiego w sterowniku NEVO) będzie miało jakiś wpływ negatywny lub pozytywny na występowanie tego błędu ?
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: P0171
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 21, 2017, 07:50:28 am »
A ten błąd to nie jest coś w rodzaju "nieszczelność baku" ? Wtedy raczej to nic nie da. Ale kto wie, tylko pewnie musiałbyś z tego turbo dość często korzystać.

« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2017, 10:11:32 am wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: P0171
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 21, 2017, 10:36:07 am »
Nie, to tylko Nasz ukochany P0191, który doskwiera większości użytkowników X-Typów z LPG :) Raczej pytam czysto teoretycznie, bo rzadko wciskam pedał gazu do oporu (w Łodzi trudno o takie coś), ale wydedukowałem sobie, że może to mieć jakieś powiązanie i jak ustawię lekkie podlewanie benzyną przy agresywnym dodawaniu gazu to coś może się w tej kwestii zmienić. No ale to tylko moje przypuszczenia :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2017, 15:07:15 pm wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: P0171
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 22, 2017, 20:17:08 pm »
Informacyjnie: powodem jest na 100% gazior. Jeździłem dwa dni na benzynie i bez problemu, przełączyłem na podtlenek LPG i po 10 min jeb ... Check ! Jutro mam dzień dla Jaguara także będzie przegląd wszystkiego.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: P0171
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 24, 2017, 14:34:22 pm »
Porządna regulacja gazu załatwiła problem z checkiem. 2,5 godziny zabawy przy ustawianiu mapy gazu, 85 kilometrów jeżdżenia i instalacja ustawiona wzorowo. Interesujące jest także to, że czasy wtrysków między Pb a LPG różnią się raptem o 1ms :)  Generalnie w dotychczasowej mapie gazu brakowało punktów z środka zakresu obrotów. Dorzuciłem sobie Przy okazji zaczął mniej palić :)


EDIT: Jednak się pospieszyłem... W trasie na autostradzie znowu się zapalił... Trzeba szukać dalej problemu :(
« Ostatnia zmiana: Grudzień 24, 2017, 17:10:02 pm wysłana przez sztandi7 »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: P0171
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 29, 2017, 16:03:42 pm »
No więc tak:
- Gaz wyregulowany
- MAF wyczyszczony (był dosyć mocno brudny)

Spokój przez jakiś czas, dziś podczas przełączania na gaz ponownie P0171

Kolejne za co chciałbym się wziąć to element który powinien tu być w miejsce tego "zestawu naprawczego by Janusz", bo wyczytałem, że też może mieć wpływ na ten błąd. Jak on się nazywa bo nie wiem jak go szukać. Podejrzewam, że tam jakiś zaworek jednostronny powinien być przy tej odmie tak jak miało to miejsce w innych moich autach. Dobrze rozumuję ?
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 877
Odp: P0171
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 29, 2017, 16:59:40 pm »
Niestety zdjęcie mi nie działa. Błąd od razu w czasie przełączenia na gaz?
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: P0171
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 29, 2017, 19:35:47 pm »
Generalnie nie ma na to reguły, ale w ostatnim przypadku tak się złożyło. Potrafi jeździć dzień bądź dwa bez błędu, a następnego dnia wyskoczyć 3 razy. Nie zaobserwowałem, żeby zdarzyło się tak tylko na benzynie, więc przyjmujemy, że to tylko problem gazu. Regulacja nie pomogła.

Skoro nie widać fotki to zamiast załącznika wrzucam link:
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2017, 11:27:45 am wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 877
Odp: P0171
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 30, 2017, 12:36:10 pm »
Może być z tym jakiś myk, że zaciąga lewe powietrze, ale wydaje mi się, że problem byłby zarówno na Pb jak i LPG.
U mnie w 2002 i 2005 ten wąż wygląda inaczej, taki "zbrojony", ale podobno były dwa rodzaje, jeden zwykły, a drugi zbrojony - nie zagłębiałem tematu, bo .. bo u mnie działa. Na próbę zaślep całkiem to wejście w kolektorze i zobacz czy to coś zmienia.

Czym odczytujesz i kasujesz błędy? Masz możliwość zrobienia jakichś logów z jazdy z RPM, STFT, LTFT, MAF? Najlepiej jak by udało Ci się złapać ten moment, kiedy błąd się zaświeca.

PS. Zdjęcia teraz obydwa mi działają i na telefonie i na komputerze. Wcześniej na telefonie coś się nie mogło załadować.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: P0171
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 30, 2017, 14:47:56 pm »
Używam ELM-a i Torque Pro, pod lapka jakąś apkę w wolnym czasie tez zamierzam pobrać. No właśnie to nie jest takie łatwe jak się wydaje bo tak jak mówiłem, czasem dwa dni i więcej jest bez problemu, a jeżdżenie i za każdym razem łączenie się z OBD i zczytywanie logów byłoby uciążliwe. Co jakiś czas przed dłuższą jazdą odpalam go i patrzę jak zachowują się sondy, MAF etc. W końcu może go ustrzelę :)
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 877
Odp: P0171
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 30, 2017, 18:15:23 pm »
A jeszcze jedno - Wszystkie wtryskiwacze tak u Ciebie leżą?
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG