Autor Wątek: P0171  (Przeczytany 6985 razy)

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: P0171
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 30, 2017, 19:14:29 pm »
No coś w ten deseń jak mam być szczery. A czemu pytasz ?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2017, 19:18:31 pm wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: P0171
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 30, 2017, 21:35:50 pm »
Problemów ciąg dalszy... Przed chwilą auto straciło moc na gazie, prawie w ogóle nie było reakcji na gaz, jedynie w niskim zakresie obrotów około 1500 przy lekkim dodaniu coś tam ruszał (co prawda gazu już było niewiele). Wyłączyłem gaz i zaczął normalnie jechać na benzynie, tyle, że 2 km dalej mi zgasł także na benzynie. Odpaliłem i pojechałem dalej na benzynie ale też coś jakby była opóźniona reakcja na gaz, trochę go szarpało. Wjechałem do garażu, wcisnąłem parę razy mocniej gaz i słychać było strzelanie, jakby gdzieś z silnika (mniemam, że to może okolice kolektora). Wskazówkę paliwa mam jeszcze ponad rezerwę (rzekłbym nawet, że około 1/4) a na kompie pokazuje mi zasięg 29km. Żaden błąd się nie wyświetlił... Ręce opadają ...
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: P0171
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 30, 2017, 23:40:40 pm »
Dodam swoje 3 grosze - chociaż może nie na 100% w temacie, ale jednak...
Moim zdaniem jest problem z emulatorem (nie wiem jaki masz zamontowany razem z LPG).
U mnie wywalało non stop błąd P0191 (ciśnienia PB) i było tak na zwykłym emulatorze założonym podczas montażu i różnym próbom regulacji na nim. Tak samo było na emulatorze, który miał być super hiper sprzętem (ACON AGIS), a okazał się również niewystarczający dla mojego Jaga. Po różnych regulacjach czasami był spokój na kilkaset km i potem znów pojawiał się błąd albo błąd pojawiał się o wiele szybciej. Gdy przekonałem się, że nigdy mój Jag nie osiągnie porozumienia z tym emulatorem - zdecydowałem się na przelew mechaniczny. Od razu zniknął błąd P0191, ale... co z tego jak zaczął pojawiać się błąd P0455 (duża nieszczelność w układzie paliwowym) i gazownik nie wiedział co z tym zrobić. Przez kilka miesięcy tak jeździłem, bo po pierwsze nie wiedziałem co z tym zrobić po drugie sytuacja zdrowotna mi na to nie pozwalała. Następnie w porozumieniu z bratem pojechał on do Warszawy do gazowników, którzy mieli na swojej stronie w realizacjach 3 X-typy i wyglądali na profesjonalistów. Jak się okazało, to jeden z tych trzech X-sów był identyczny z moim (czyli pochodzenia USA) i niestety po wyjeżdżeniu kilkuset km zapalił się w nim check a potem żadne regulacje na emulatorze, który zastosowali nie przyniosły efektu. Zamontowali więc swoją wersję przelewu, wyregulowali i Jaguar miał robić kilometry w celu sprawdzenia. W momencie wizyty mojego brata w tym warsztacie właśnie tamten Jag był w trakcie tych testów. Jeżeli chodzi o mojego Jaga, to niezbyt mieli czas na robotę przy nim, ale szef rzucił okiem i powiedział, że być może zmiana przewodów benzynowych zastosowanych w tym powrocie na lepsze i ciut inne rozwiązanie w okolicy filtra paliwa coś by zmieniło. Został ponownie wklejony zaworek na zbiorniku, bo tamten (taki klej plastikowy na ciepło z pistoletu) wydał się mu nieprawidłowy...
Oczywiście po kilkuset km znów check się pojawił z błędem oczywiście nieszczelności układu paliwowego ponadto w środku bardzo waliło benzyną co oznaczało, że gdzieś w okolicach zamontowania tego zaworka (miejsce pod siedzeniem w tej dziurze, która daje dostęp do pompy paliwowej) jest nieszczelność, ale...
mój brat miał pewne przeczucie (oczywiście wynikające z obserwacji i przemyśleń). Początkowo myślałem, że to jakieś bzdury, to jego myślenie. Mianowicie zaworek był w położeniu poziomym, a on twierdził, że w położeniu pionowym ten zaworek całkiem inaczej pracuje. I rzeczywiście po zmianie jego położenie jeździłem mnóstwo kilometrów (coś koło 1500-2000km)bez założonej kanapy, ponieważ spodziewałem się checka już dużo wcześniej, a nic takiego nie następowało. I w końcu sobie odpuściłem i pogodziłęm się z tym, że brat jednak ma rację i w sumie to chyba wie o co w tym powrocie mechanicznym, który zaczął gazownik w Łomży i potem na tym swoim dziele poległ...
Później był jeszcze jeden incydent przy założonej już kanapie, że wystąpił błąd P0191 i niewielkie problemy z jazdą na LPG i jeszcze większe na PB, ale to tylko utwierdziło mnie, że ten zaworek jak jest przekręcony w poziomie to nie pracuje i wtedy instalacja wywala błędy. Po zdjęciu siedzenia okazało się, że zaworek leży poziomo i nie "cyka" w trakcie jazdy!!! Dlatego pozostało tylko do rozwiązania w jakiś sposób zmiana położenia tego zaworka lub takie zabezpieczenie miejsca wokół niego, aby osoby siedzące na tylnej kanapie nie były w stanie swoim ciężarem spowodować zmiany położenia tego zaworka!!!

W końcu po tylu latach od montażu instalacji LPG mam rozwiązany problem wyskakujących checków i oczywiście po jakimś czasie (gdy się nic z tym nie robi) problemów z jazdą, odpalaniem, falowaniem obrotów, szarpaniem, gaśnięciem itp zarówno na LPG jak i na PB.

Oto moja historia, która może komuś pomoże... Ja wiem tylko jedno, że trafić w odpowiedni sprzęt i jeszcze poprawnie go wyregulować w WERSJI AMERYKAŃSKIEJ !!! jest praktycznie niemożliwe. Ja widziałęm tylko jedną instalację, która pracowała poprawnie, ale raczej nie wchodziła dla mnie w grę, bo musiałbym za nią zabulić 100% lub prawie tyle, ponieważ instalatorzy godzili się co najwyżej zostawić zbiornik z mojej obecnej, a resztę trzeba byłoby wywalić. Dlatego postanowiłem pokombinować jeszcze troszkę zanim zdecyduję się na taki krok, a to byłby wydatek 4k PLN.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2017, 23:46:29 pm wysłana przez bodi »
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: P0171
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 31, 2017, 00:43:34 am »
A ja zdecydowałem się na krok w postaci tygodnia urlopu od tego brytyjskiego dziadostwa ...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 31, 2017, 00:53:58 am wysłana przez sztandi7 »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: P0171
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 31, 2017, 13:43:07 pm »
Dziś zatankowałem benzyny i gazu i auto chodzi poprawnie na obu paliwach. Problemem jak już zauważyliśmy jest instalacja LPG, która po pół roku bezproblemowej jazdy zastrajkowała. Zastanawia mnie czemu po przełączeniu na benzynę wczoraj zaczął szarpać i strzelać. Ktoś kiedyś na tym forum napisał, że u niego LPG w trasach powyżej 100 km zaczyna się dławić, a po przełączeniu na benzynę w takim wypadku pompa nie daje rady. Czyli wychodzi, że u mnie podobny przypadek. Zastanawia mnie jednak czemu pompa paliwa po dłuższym czasie jazdy na gazie i przełączeniu na benzynę zachowuje się tak a nie inaczej. Jest na to jakieś logiczne wytłumaczenie ?
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 877
Odp: P0171
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 31, 2017, 14:19:51 pm »
Jest. W dużym uproszczeniu, w Jagu masz układ paliwowy jednokierunkowy, bez powrotu paliwa do zbiornika, tak jak w wielu innych autach. Pompa jest sterowana modułem, który kontroluje ciśnienie paliwa i steruje pracą pompy. Normalnie przy pracy na benzynie pompuje paliwo, które trafia do cylindrów, a sterownik pompy odpowiada za utrzymywanie odpowiedniego ciśnienia. Przy pracy na gazie, wtryski benzynowe nie pracują, więc ciśnienie by rosło, aż do jakiejś górnej granicy (kiedy to zaczyna przelewać się zaworem bezpieczeństwa w zbiorniku). Żeby nie powodować zbyt dużego wzrostu ciśnienia, sterownik spowalnia pompę, żeby utrzymywała 3 bary w układzie paliwowym. Po czasie okazuje się, że pompa potrzebuje np. 10% swojej normalnej pracy, żeby utrzymać te 3 bary (no bo nie ubywa paliwa w listwie). Więc auto chodzi na LPG, 3 bary ciśnienia paliwa i pompa pracuje na 10% swoich możliwości. Przełączasz na Pb, paliwo z listwy zaczyna być wtryskiwane do silnika, i nagle okazuje się, że zamiast 3 bar, ciśnienie to np. 1 bar, bo sterownik "nauczył" się, że wystarczy 10% możliwości pompy, nie zapewnia to prawidłowej "mgiełki" paliwo nie miesza się dobrze z powietrzem, jest go za mało i auto nie chce jechać.

Edit: taki ~1 bar w listwie powoduje błąd P0191 o którym jest już pełno wątków.

Edit2: Torque może pokazać ciśnienie paliwa, więc dowiesz się czy to z tego wynika problem. Zawsze możesz zrobić reset akumulatorem, wtedy adaptacja sterownika pompy jest kasowana, więc eliminuje tymczasowo problem ciśnienia.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 31, 2017, 14:23:59 pm wysłana przez voitec »
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: P0171
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 02, 2018, 08:12:20 am »
Zestaw naprwaczy by Janusz jest na wężu z PCV.
Masz wąż starego typu, który zwyczajnie w świecie lubi pękać.
Ponadto zapewne masz stary, pewnie fabryczny, zawór odpowietrzania skrzyni korbowej (czyli ów PCV). którego żywotność nie jest duża, a jak padnie auto będzie brało olej do układu dolotowego.

Moje auto miało obie te części wymienione na nowy typ, czyli pewnie wcześniej padły. Nowy wąż jest wzmocniony, karbowany.
Ale jeżeli na benzynie jest OK to bym się tym na razie nie przejmował.
Tak jak kolega powyżej obstawiam emulator.

X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: P0171
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 02, 2018, 13:00:23 pm »
Zestaw naprwaczy by Janusz jest na wężu z PCV.
Masz wąż starego typu, który zwyczajnie w świecie lubi pękać.
Ponadto zapewne masz stary, pewnie fabryczny, zawór odpowietrzania skrzyni korbowej (czyli ów PCV). którego żywotność nie jest duża, a jak padnie auto będzie brało olej do układu dolotowego.

Jakiś namiar na sklep, który sprzeda to w racjonalnych pieniądzach ? Mam ASO Jaguara centralnie obok firmy, ale znając ich to sobie zaśpiewają z 300-400zł. Bo to bardzo złe ASO jest  :-thumpdown
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: P0171
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 02, 2018, 13:39:16 pm »
Są dwa rodzaje zaworów PCV które różnią się kątem wchodzenia węża.
Nowy pasuje do nowego węża (zawór wygięty 90 stopni), stary do starego (zawór prosty). Skoro masz stary wąż, to powinieneś mieć prosty zawór, czyli wąż jest zagięty.
(potwierdź proszę bo mnie to tez ciekawi, chyba że wąż też masz od Janusza)

(są to informacje które mam z internetu niestety ebay tego nie potwierdza, zawory są tam według rocznika auta i VINu!).

Według ebay są 3 rodzaje (aukcje pierwsze lepsze, nie są to na pewno najtańsze oferty!)
- najtańszy prosty zawór
https://www.ebay.com/itm/PCV-Valve-AIRTEX-6P1252/192185882231?fits=Model%3AX-Type&epid=76863019&hash=item2cbf2bd677:g:EXwAAOSwR6RZ-5BL&vxp=mtr
- droższy zakrzywiony V516
https://www.ebay.com/itm/Standard-Motor-Products-V516-PCV-Valve/162381212104?fits=Model%3AX-Type&epid=136968892&hash=item25ceaca9c8:m:m62-BvnBrUe_zIp3NQmqvLA&vxp=mtr
- najdroższy też zakrzywiony V517
https://www.ebay.com/itm/Standard-Motor-Products-V517-PCV-Valve/192387500026?fits=Model%3AX-Type&epid=140386444&hash=item2ccb3047fa:m:mvVbiYrHzXfahqN64xbyRGA&vxp=mtr

V516 i V517 różnią się rocznikami aut do których pasują - czy na pewno nie wiem. Na forum pisali że są tylko proste i zakrzywione więc nie wiem skąd różnica w cenie i skąd 3 rodzaje.
V516 od #173664 a V517 wcześniejsze auta. Zmiana gdzieś około roku 2003.

Nie zdziwiłbym się gdyby V516 i V517 były zamienne, ale ja mam (patrząc na kolor) V517 - i zgadza się z rocznikiem.

A to rurka nowego typu:
https://www.ebay.com/itm/Jaguar-X-Type-Emission-Crankcase-Control-PCV-Valve-Hose-With-2-Valve-Seals/360637000026?fits=Model%3AX-Type&epid=1617896615&hash=item53f7a3e95a:m:m58EHiyy-cC5JdsjL_ypxDQ&vxp=mtr

(zielone uszczelki na obrazku to nowe uszczelki do zaworów IMT, o których już gdzies pisałem - one tez moga powodować zasysanie lewego powietrza, są do kupienia za około 60zł komplet na v12, wymienić można samemu. Nie są jednak częścią PCV).

Części dostaniesz pewnie na v12.pl
kiedyś pytałem o ten najdroższy zawór był za 200 ileś złotych więc ceny podobne jak na ebay. Przy czym oni mieli oryginał, a na ebay jest chyba zamiennik Airtex.

Nie mają ich w sklepie internetowym, trzeba pytać po numerze części.

Przy czym powtórze jeszcze raz: jeżeli na benzynie działa OK, to szkoda pieniędzy, chyba że januszowa rurka Cie razi ;)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2018, 13:52:34 pm wysłana przez sobrus »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: P0171
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 02, 2018, 15:27:32 pm »
Zawór mam zagięty na 100%. Chciałem od razu wymienić wąż z zaworem, gdyż wąż to na 100% Made by Janusz, a zawór wymienić profilaktycznie.  Uszczelki zaworów IMT też pewnie wymienię.

Wąż faktycznie jest na V12, uszczelek i zaworu póki co nie znalazłem, ale zadzwonię do nich tak jak mówiłeś.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2018, 15:32:05 pm wysłana przez sztandi7 »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: P0171
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 02, 2018, 17:40:08 pm »
Uszczelki IMT na pewno mają, bo u nich kupowałem. Chociaż było to ze 2 lata temu.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 02, 2018, 18:22:23 pm wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: P0171
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 02, 2018, 23:01:36 pm »
Uszczelki IMT na pewno mają, bo u nich kupowałem. Chociaż było to ze 2 lata temu.

Napisałem. Uszczelki wycenili mi na 23 zł/sztuka a zawór PCV oryginał AJ812570 42 zł tyle, że czas oczekiwania do 14 dni. Tak więc zamawiam! Dzięki ziomeczku za namiary :)

X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: P0171
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 03, 2018, 02:55:40 am »
Od siebie dodam, że gazownicy bardzo często wymieniają te karbowane węże na zwykłe (u mnie tak zrobili i widziałem też w kilku Jagach to samo). Jak również gazownicy bardzo często wycinają tzw. komorę rezonansową występującą po lewej stronie puszki filtra powietrza i zaślepiają otwór czymkolwiek się da, bo w to miejsce często montowana jest listwa wtryskiwaczy gazowych (u mnie tak jest zrobione). Oczywiście na początku instalacja chodziła jakiś czas temu poprawnie, a potem również a le z zastosowanym kasownikiem błędów na przejściu na gaz, więc takie "drobnostki" nie zostały przeze mnie wyłapane. A potem to już było za późno, aby szukać gdzieś tych rzeczy u instalatora i dochodzić, aby jednak inaczej ta cała instalacja została rozplanowana bez wyrzucania takich rzeczy. Niby to są mało znaczące szczegóły, ale u perfekcjonisty już jakaś tam rysa na wizerunku jest...
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: P0171
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 19, 2018, 17:10:12 pm »
Zamówiłem profilaktycznie zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej razem z odmą i uszczelkami zaworów IMT (stare były jedna czarna a druga pomarańczowa...)

Problemem okazała się instalacja LPG (emulator do ****y i jak się okazało, za mało wydajny reduktor jak na silnik 3.0), także będę robił kompleksówkę razem z poprawą montażu wtrysków.

Problem był na tyle uciążliwy, że z racji c*****wego emulatora nawet po wyłączeniu gazu pierdzielił się na benzynie bo spadało ciśnienie paliwa poniżej 2 bar. A reduktor miał ciśnienie aż 3,6 bar i regulowanie śrubą nic nie zmieniało, więc niestety też idzie do śmieci.

Za kilka dni mam wymianę także napiszę czy pomogło w razie gdyby ktoś kiedyś miał podobny problem, ale myślę że to już tylko formalność.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 19, 2018, 18:45:49 pm wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieć fantazję
Odp: P0171
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 26, 2018, 08:09:50 am »
Otóż zrobiłem następujące rzeczy:
- Wymiana uszczelek zaworów IMT na zielone.
- Wyczyszczenie MAF Sensora|
- Wymiana zaworka oraz odmy odpowietrzenia skrzyni korbowej (ten patent by Janusz)
- Poprawiony montaż wtrysków gazu (ułożone po bożemu, zmienione miejsce montażu, gdyż 3 szt. były wmontowane w kolektor wyżej od reszty
- Wymiana reduktora (poprzedni był za mały jak na 234KM i nie wyrabiał
- Wymiana uszkodzonego czujnika ciśnienia gazu oraz zamontowanie dwóch filtrów gazu.
- Nowy emulator działający dynamicznie po OBD oraz upgrade softa KME Nevo (no niestety jest to KME)
- Wcześniej wymieniałem górne uszczelki kolektora.

Zrobiłem przez ten czas 1000km, check pojawił się trzykrotnie, więc jak widać jest już zdecydowanie lepiej, bo błąd pojawia się sporadycznie. Ale jednak jeszcze się pojawia. Zaczynam tracić pomysły. W aucie w zasadzie wszędzie szczelnie. LPG w zasadzie zrobione porządnie i to widać bo ze względu na świetne opinie dymałem do tego gazownika 40km za Łódź. Jakiś pomysł?
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.