Autor Wątek: P0171  (Przeczytany 8089 razy)

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
P0171
« dnia: Grudzień 04, 2017, 17:26:10 pm »
P0171 System Too Lean (Bank 1) - co może być przyczyną ? Błąd pojawił się drugi raz w przeciągu kilku dni.

Auto oczywiście z gazem, więc moje pytanie czy może to być nieszczelność na jednym z wtrysków gazu, bo zauważyłem, że na jednym z  gumowych węży brakuje opaski zaciskowej.  Czy bardziej sonda, ew. nieszczelność na dolocie?

Podczas testu na Torque Pro wyskoczył mi także błąd (czymkolwiek to jest): TID:$22 CID:$11 (Max w tym wypadku to 2359, jednakże Current: 65535), choć nie wiem czy to w jakikolwiek sposób jest wiarygodny pomiar.

Aha i dodam, że około 3 miesięcy temu wymieniałem komplet cewek razem z górnymi uszczelkami kolektora na górze (oryginalne z ASO), świece też mają max 5 tys. km, więc raczej nie tu tkwi problem.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2017, 17:32:47 pm wysłana przez sztandi7 »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline Gikonzx9r

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 26
Odp: P0171
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 04, 2017, 21:02:01 pm »
Miałem podobny przypadek, z tym że u mnie check występował dużo częściej. Pomogła autokalibracja lpg, więc może w regulacji lpg tkwi problem.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: P0171
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 04, 2017, 21:49:52 pm »
Już umówiony jestem za tydzień, jak odbiorę od blacharza, który będzie robił mi progi  8)
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: P0171
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 05, 2017, 09:56:14 am »
Podstawowe pytanie czy błąd jest na benzynie, czy tylko na gazie.

Jeżeli błąd jest również na benzynie, to szkoda głowę zawracać gazownikowi. Nie będzie w stanie wyregulować instalacji.
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: P0171
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 07, 2017, 18:44:32 pm »
Włączył się dwa razy na gazie, obecnie nie mam jak sprawdzić bo stoi u blacharza (progi robię). A do gazownika i tak muszę iść bo temperaturę przełączania na gaz chciałem podnieść, a przy okazji regulację wtrysków zrobię bo mają może z 8-9 miesięcy i regulowane były tylko miesiąc po założeniu - najwyższa pora.
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: P0171
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 08, 2017, 07:35:10 am »
lpg to regulacji, ja zanim porządnie swoją wyregulowałem to zrobiłem ca 200km. Autokalibracja jest ok, ale i tak trzeba robić korekty, bo na dole da Ci za bogato, przez co przestanie Ci ładnie odpalać na zimnym po jakimś czasie. Podczas zbierania mapy warto też przejechać się szybciej i agresywniej po autostradzie czy innej drodze szybkiego ruchu.

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: P0171
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 11, 2017, 13:27:21 pm »
Tak, zgodzę się z Tobą. Tak mam zamiar właśnie regulować gaz. Może akurat nie na 200km, ale te 20-30km na pewno zrobię :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2017, 14:38:32 pm wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: P0171
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 11, 2017, 13:50:17 pm »
20-30 km może być za mało, przy rozjechanych korektach i emulatorze nawet najlepszym będziesz miał problemy z pompą paliwa

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: P0171
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 11, 2017, 14:24:39 pm »
Dzięki za spostrzeżenie. Postaram się w takim razie zrobić trochę dłuższą trasę.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2017, 14:38:46 pm wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline Coma

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 103
Odp: P0171
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 12, 2017, 21:21:57 pm »
Taki błąd miałem w XKR kiedy poluzował się wężyk pomiędzy kompresorem a czujnikiem ciśnienia (auto bez gazu).

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: P0171
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 13, 2017, 15:37:25 pm »
 :-super

Dlatego pytałem czy błąd jest na benzynie. Jeśli kolega ma nieszczelność na przykład na zaworach IMT, bo ma żółte uszczelki, to żadna trasa, resety pompy paliwa i żaden gazownik nie pomoże.
Jak będzie ogarnięty to po zobaczeniu korekt paliwa odmówi regulacji.

Nieszczelność dolotu w kilku newralgicznych miejscach to w X-Type problem dość powszechny.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2017, 16:26:57 pm wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline sztandi7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 983
  • Trzeba mieæ fantazjê
Odp: P0171
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 14, 2017, 17:58:15 pm »
Niestety ... Ja przy wymianie świec zauważyłem, że na górnych uszczelkach od kolektora ktoś już jechał silikonem. Mimo, że nie było z nimi problemów to profilaktycznie kupiłem nowe... w ASO... Za 420,00zł / komplet. No cóż ... Przynajmniej mam komfort psychiczny  :-tylko
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2017, 09:53:14 am wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0 AWD Sport Aut.

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: P0171
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 15, 2017, 08:09:25 am »
Że whaaaaat??????? Ja za obie uszczelki (oryginalne jaguara) zapłaciłem 60zł w v12.pl. I wydawało mi się, że drogo za dwie gumki-recepturki ;) Chyba że mówisz o całych zaworach.

Ale to nie jedyne miejsce gdzie może ssać powietrze, jeszcze zawór PCV oraz wężyk do serwo. I coś jeszcze tylko nie pamiętam, na forum jest na pewno.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2017, 09:52:33 am wysłana przez MicGin »
X-Type 3.0, Rover 416Si

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: P0171
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 15, 2017, 11:13:20 am »
Jak ssie to raczej na dolnych, tych przy głowicy

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: P0171
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 15, 2017, 12:16:12 pm »
A dobra teraz rozumiem :)

U mnie było akurat przy zaworach IMT. Silikon zdzierałem z pół godziny.
X-Type 3.0, Rover 416Si