Autor Wątek: Kilka pytań dotyczących X-type  (Przeczytany 10099 razy)

Phantom1988

  • Gość
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 24, 2015, 23:07:44 pm »
@Niunia kupiłem oryginalną używkę chromowaną z Kocura bodajże z 2008 czy 2009r.
Sam go założyłem, bo są prawie identyczne- środkowe mocowanie minimalnie się różni przez co odstaje około 1cm, czego kompletnie nie widać, ewentualnie jak ktoś jest niesamowitym estetą, to może z dodatkowej blaszki zrobić coś na zasadzie przedłużenia i wtedy nic nie będzie odstawało  :-V

Wygrzebałem stare zdjęcie po myciu Kocura :)
« Ostatnia zmiana: Marzec 24, 2015, 23:42:17 pm wysłana przez Phantom1988 »

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 25, 2015, 12:03:01 pm »
Pieknie wypucowales swojego kota.
Na dachu widze conajmniej 8 produktow do kosmetyki.
Czy mozesz wyszczegolnic ich przeznaczenie - az 8 - to bardzo duzo.

Co do grila to wkurza mnie fakt ze trzeba dokladac jakies blaszki aby poliftowy lezal idealnie.
To wina Jaguara - bezproblemowa mozliwosc zamiany grilow powinna byc zapewniona "fabrycznie"!
Dokladanie blaszki pachnie mi druciarstwam - a tego nie lubie.

Prawda jest ze poliftowy chromowany podoba mi sie bardzo.  :-za :-tylko

Phantom1988

  • Gość
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 25, 2015, 15:05:30 pm »
Tak jak pisałem wcześniej, ja nic nie wstawiałem i naprawdę nie widać, żeby coś odstawało :)
Jeśli chodzi o środki czyszczące, to może rzeczywiście mnie poniosło, ale miałem trochę wolnego w pracy :-clap
Od lewej:
- środek do mycia felg
- środek do nabłyszczania deski rozdzielczej i plastików w środku
- do pielęgnacji skóry
- szampon do mycia samochodu
- do nabłyszczania czarnych plastików zewnętrznych
- czernidło do opon
- wosk Carnauba
- płyn do mycia szyb :)

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 25, 2015, 17:49:08 pm »
Niunia osiem to początek ja koncze na 14 bo jeszcze drewno i chromy  :-tylko
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 25, 2015, 22:46:39 pm »
Miej ta czternastke w swojej bestji, bo zamierzam je wszystkie spisac jak sie spotkamy na Rynku.
Incz Allah!    :-tylko


Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 31, 2015, 00:06:56 am »
u mnie w bagażniku oprócz powietrza nic więcej nie jeździ ale powiem ci co i jak jak tylko  sie spotkamy
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Adam5504

  • Gość
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 21, 2015, 10:43:16 am »
Witam z racji chęci zakupu  jaguara  chciałbym uzyskać konkretne porównanie dwóch jednostek napędowych z skrzynią manualną ponieważ tylko one mnie interesują .
1. jak wygląda  sprawa spalania wersji 2.1 i 2.5  ?
2. jak wygląda sprawa montażu lpg  bo domyślam się że jednostka  2.5 jest zbliżona do tej pochodzącej w fordzie cougar 2.5
3. jak wygląda sprawa napędu 4x4  ? żywotność i awarie , ogólnie napę 4x4  nie jest mi on do szczęścia potrzebny ale niestety jest w każdej wersji 2.5 ;/

ogólnie temat zakupu jaga przerabiam od ponad pół roku ,przeczytałem dużo wątków  i oglądałem kilka rożnych aut, w związku z powyższym  wydaje mi się że najbardziej racjonalnym rozwiązaniem jest jaguar w wersji 2.1 v6 wersja manual , jest to wybór chyba najbardziej racjonalny i ekonomiczny a zaraz takie auto będzie sprawiało chyba najmniej kłopotów pod względem utrzymania i kosztów napraw, nie miej jednak takich aut jest na lekarstwo a ceny co niektórych egzemplarzy są wyższe od młodszych lepiej wyposażonych wersji 2.5 których w ofertach sprzedaży jest ogrom, czy jest ktoś wstanie porównać te auta w zestawieniach 2.1v6 i 2.5 v6  pod względem awaryjności ,porównania jednostek  napędowych oraz kosztów utrzymania ? dodam jednak że przeczytałem kilka wątków odnośnie napędu 4x4 i koszty napraw o jakich przeczytałem i mocno ograniczony dostęp do części trochę mnie przeraził.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 21, 2015, 23:37:17 pm »
Nie pchaj się w 2.1. Przydławiony, spali tyle co 2.5, a założenie LPG prawie jeden karabin w obu silnikach. Napęd na 4 może być kapryśny ale nie musi....zależy jak się trafi, jak auto było jeżdżone i ile ma nalatane.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

cyberda

  • Gość
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 21, 2015, 23:43:46 pm »
Jakoś mi moje 2.1 nie jest przydławione, a u mnie ma gdzie jeździć pod ostre górki. No i jeden problem mam z głowy - 4x4.

Nie kupuj na silnik tylko na stan techniczny.

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 22, 2015, 01:31:08 am »
Miałem 3.0 w manualu. Jak kupowałem miał przelatane 71.000km, jak sprzedawałem 108.000km. Auto paliło 11,5 litra PB, LPG 14-15l w zależności od pory roku. Na 42 litrach latem 280-300km, zimą nawet 320km. 2.5 będzie palił podobnie co 3.0, a 2.1 może litr mniej. Według mnie 2.1 za mało kuca. Szukałbym na twoim miejscu 3.0, ale istnieje opcja że padnie napęd. Ja miałem 2004 rok, niby poprawiona już skrzynia kątowa, ale u mnie skrzynie zmieliło przy 99.800km. Okazało się, że nie zawiniły zębatki, lecz obudowa. Odpadła część obudowy-odlew i wpadła do skrzyni kątowej. Mechanik twierdzi, że to wina producenta.

Manual wcale nie jest tańszy od automatu. Sprzęgło drogie i dochodzi do tego dwumasa. Koszt wymiany, naprawy=kosztowi naprawy automatu.
2.1 lipa, 2.5 i 3.0 lipa napęd, 2.0D nie najlepszy klekot. W każdej wersji jaką byś nie kupił komfort słaby. No chyba, że się przesiądziesz z jakiegoś małego pierdziszewa to będziesz podjarany jak woźny wakacjami. Komfort jak w Fordzie Mondeo, nie oszukujmy się. Po znaczku na grillu spodziewałbym się czegoś więcej.

Summa summarum. Auto szału nie ma, dupy nie urywa. Jedno jest pewne. Wolałbym X-Type'a niż S-Type'a, gdzie zawieszenie jest jeszcze gorsze i na dodatek jeszcze mniej miejsca. Po 8 latach jeżdżenia Jaguarami mogę śmiało stwierdzić Jaguar jest tylko jeden - XJ (w limuzynie- czytaj sedanie).
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 22, 2015, 08:10:57 am »
Mam 2,5 sport w manualu, u mnie automat odpadł w przedbiegach, chociaż ma swoje zalety, to jednak manual jest mniej awaryjny moim zdaniem, i nie zgodzę się z przedmówcą że sprzęgło drogie, jest w normalnej cenie, co do dwumasy, to też nie ma problemu bo w benzynie nie jest ona awaryjna.
Teraz nt silnika, celowałem w 3,0 ale po obejżeniu kilku ładnych egzemplarzy musiałem zejść z wymaganiami bo ciężko 3l znaleźć w przyzwoitym stanie.
Kilka słów nt LPG, to ja się zdecydowałem na montaż, fakt, instalacja nie była tania, ale w tym aucie akurat nie warto oszczędzać, w normalnym rzedowym silniku założysz tanią i będzie jeździc, ale w x-type'e już nie koniecznie. Póki co ładnych kilka tys nakręciłem i jestem zadowolony, spalanie po Wrocławiu ok 16 gazu, na trasie ok 12 przy mojej jeździe. W sumie omega paliła mi o litr mniej, a nie miała napędu na 4 buty.
Kilka słów nt części: są mniej dostępne niż do golfa czy innych standardowych aut, ale tragedi nie ma. Zamienników w sumie niewiele, ale w razie W kupisz prawie wszystko, jak nie w PL to w UK. Na dzień dobry i tak pewnie włożysz 2-3 tys PLN i licz się z tym, bo sam komplet amortyzatorów to mniej-więcej tyle (a swoje wymieniłem po kupnie przy przebiegu ok 260 tys km), komplet dobrych tarcz i klocków to ok 700-800zł. A przy montażu LPG musisz liczyć jeszcze komplet cewko-fajek, czyli ponad 1 tys na plecy.
Napęd 4x4 nie jest jakoś szczególnie awaryjny, a jeśli już coś padnie to części są śmiejsznie tanie w używce. Awaryjność napędu jest w sumie na poziomie innych aut z RWD
Nie jest to najtańsze auto w eksploatacji, to fakt, ale daje dużo frajdy z jazdy, jest wygodne(chociaż moja żona twierdzi że omega była wygodniejsza) i zwyczajnie się mi podoba. Inna bajka że niesamowicie zwraca na siebie uwagę, do czego po latach jazdy motocyklem człowiek się przyzwyczaił, a mało które auto to ma.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 22, 2015, 13:31:08 pm »
[quote author=Choina link=topic=29535.msg248734#msg248734 date=1448152268j.

Summa summarum. Auto szału nie ma, dupy nie urywa. Jedno jest pewne. Wolałbym X-Type'a niż S-Type'a, gdzie zawieszenie jest jeszcze gorsze i na dodatek jeszcze mniej miejsca. Po 8 latach jeżdżenia Jaguarami mogę śmiało stwierdzić Jaguar jest tylko jeden - XJ (w limuzynie- czytaj sedanie).
[/quote]

Jeździliśmy innymi autami? :). Dla mnie X to przeokrutna ciasnota, eSka nie lepsza ale jednak no wygodniej się siedzi. Zawias stanowczo eSka wygrywa względem komfortu chyba, że z CATS czy Sportowymi amorami ale takich nie porównuje.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 22, 2015, 14:10:22 pm »
Oczywiście że jeździliśmy. W eSce jak osoby z przodu usiądą wygodnie to z tyłu nawet dziecko w foteliku nie ma miejsca na nogi. S-type z zawieszeniem CATS to porażka. Nie wiem czy te amortyzatory faktycznie są tak twarde, czy we wszystkich którymi miałem okazję się przejechać były zepsute.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Kilka pytań dotyczących X-type
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 22, 2015, 15:47:43 pm »
Co do eSki zgadzam się. Ja mam 190cm i za mną wchodzi.......laptop. CATS nie jeździłem ale Krzychu mówi, że tragedia, twarde pioruńsko. Mój ma standardowy zawias i jest przyjemnie :). Dużo lepiej niż w S80 kóre każdy określa jako komfortowe.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8