Autor Wątek: Mam duży problem ze swoim Jagiem Pomożecie?  (Przeczytany 13985 razy)

mario0906

  • Gość
Mam duży problem ze swoim Jagiem Pomożecie?
« dnia: Październik 11, 2015, 07:41:16 am »
Witam A więc chodzi o to,że spuściłem  płyn w chłodnicy i zacząłem zalewać nowy ale przez zbiorniczek wyrównawczy weszło tylko około 2 litrów więc zdjąłem ten gruby wąż z chłodnicy  i zacząłem wlewać bezpośrednio do chłodnicy dodam,że nie mam ogrzewania w aucie i pisałem już o tym w poprzednim wątku,że to pewnie wina elektrozaworu,Pytanie czy to przez np zamknięty elektrozawór nie mógł rozprowadzić się płyn po całym układzie chłodzenia????Wlałem tylko około 7 litrów więcej nie chciało wejść..Potem podczas jazdy okazało się ,że płyn wyrzucany jest króćcem ze zbiorniczka wyrównawczego i jag zaczynał się powoli gotować i tak 10 km przejechałem na 8 postojów dolewając płynu jak się trochę schłodzi....Dojechałem do mechanika a tu następny problem....Okazało się,że mechanik ma tydzień urlopu....Następnego mam parę km dalej...a boję się jaga  już ruszać .Doradźcie proszę co zrobić oprócz lawety bo to automat hol odpada... :-help :-help :-helpCzekam na odp Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2015, 09:07:58 am wysłana przez mario0906 »

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Mam duży problem ze swoim Jagiem Pomożecie?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 11, 2015, 10:00:46 am »
Witaj,zapowietrzony masz układ chłodzenia,ogólnie cieżko sie odpowietrza S-ke,dolej płynu do pełna,daj ogrzewanie na maxa,nawet jak nie dziala ogrzewanie to mozliwe ze elektrozawór powoli jednak puszcza płyn na nagrzewnice lecz za wolno zeby grzało,odpal silnik i niech sobie chodzi,dolewaj cały czas płynu jak tylko ubędzie,jak przestanie ubywać,zamknij korek,przegazuj porządnie fure,znowu dolej jeżeli ubyło tylko uwazaj żeby sie nie poparzyć i tak az przestanie ubywac,ważne zeby podczas odpowietrzania silnik się zagrzał i otwarł sie termostat..i tak przez parę dni pilnuj,kontroluj stan płynu i powinni być dobrze :)

mario0906

  • Gość
Odp: Mam duży problem ze swoim Jagiem Pomożecie?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 11, 2015, 10:17:13 am »
Witaj Dziękuję Ci bardzo za odp.A co jeśli elektrozawór się nie otwiera???I czy może wiecie jak to sprawdzić?Czyli to możliwe,że jak jest zapowietrzony układ to wyrzuca płyn króćcem od zbiorniczka.Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2015, 10:34:32 am wysłana przez mario0906 »

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Mam duży problem ze swoim Jagiem Pomożecie?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 11, 2015, 10:43:14 am »
jeżeli się nie otwiera to nie puści płynu na nagrzewnice a tym samym i nie ubędzie płynu w układzie,żeby sprawdzić czy puszcza włącz ogrzewanie i pomacaj przewody idące od elektrozaworu w stronę wnętrza auta czy są ciepłe,trzy przewody,dwa cieńsze i jeden grubszy

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Mam duży problem ze swoim Jagiem Pomożecie?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 11, 2015, 11:17:18 am »
Sprawdz też bezpiecznik 32 (10A) pod maską, zobacz czy nie zrobił się zielony i go wyjmij. Zawór teoretycznie jeśli nie jest zatarty po wyjęciu bezpiecznika powinien się otworzyć i puścić płyn na nagrzewnice.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Mam duży problem ze swoim Jagiem Pomożecie?
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 11, 2015, 11:55:37 am »
a jakie ty masz tam ustrojstwo? 4.0. jesli tak to poszukaj odpowietrznka, ja znalazłem przypadkiem, bo mnie strasznie draznią "zwisłe druty" więc podczas sprzątania komory motoru, natknąłem się na czarny wężyk, taki ze 12-15 mm średnicy zewnętrznej, zakończony charakterystycznym korkiem odkrecanym palcami lub wkrętkiem płaskim. Leżał byle jak, tak jak by ktoś przez pomyłkę go tam wsadził, JEŻELI TO JEST TO, bo nie odkręcałem. Jest u mnie pod zbiornikiem wyrównawczym, koło pompy hamulcowej, z lewej strony auta, (patrząc od tyłu auta oczywiście) jak to namierzysz, to twoje problemy umkną jak powietrze z tej rurki, pamiętaj odpowietrza sie długoooooo, i skrupulatnie, od zimnego, az po gorący. Pamiętaj OGRZEWANIE NA HI MAX!!!) musi otworzyć termostat, obserwuj wskaźnik, aż przestanie pluć powietrzem. Zakręć, i w drogę.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Mam duży problem ze swoim Jagiem Pomożecie?
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 11, 2015, 12:06:40 pm »
 W 3.0 też jest ten odpowietrznik lecz akurat u mnie nie wiele dawało odpowietrzanie nim,w sumie to parę dni trwało że rano trzeba było dolać płyn bo ubywało..

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Mam duży problem ze swoim Jagiem Pomożecie?
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 11, 2015, 12:22:46 pm »
uuuu.... to źle brzmi... a biały dymek z rurek? para? i ciśnienie w układzie? test CO2 głowic (zestaw do tego kosztuje mniej niż 50zł... to brzmi bardzo nie ładnie... ALE! jest jedno ale, jaki wlewasz płyn? mnie Oldsmobile V8 oraz kilkanascie innych aut z U.S.A nauczyło że nie odpowietrzą się zwykłym płynem, tylko takim z podwyższoną temperaturą wrzenia do 125 stopni, jest taki pemco bodajrze, wtedy amerykańce chodzą, mają wyższą temperaturę pracy silników... tylko tutaj, musi juz ktoś powiedzieć jaki jest wymagany płyn do jaguarów przez  producenta.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Mam duży problem ze swoim Jagiem Pomożecie?
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 11, 2015, 16:59:49 pm »
Jedrzej 3.0 i 4.0 tak mają. Potrafią się odpowietrzać 2-4 dni :). Mój po założeniu gazoliny 3 czy 4 dni się odpowietrzał. Codziennie rano trzeba było dolewać 2-3 setki. A teraz nie dolewam wcale.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

mario0906

  • Gość
Odp: Mam duży problem ze swoim Jagiem Pomożecie?
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 11, 2015, 17:39:40 pm »
Jestem właśnie przy aucie na obcym tereniei kombinuje przewody od elektrozaworu nie są ciepłe bezpiecznik na 32w skrzynce od strony pasażera wyjęty a jak silnik chodzi to przy otwartym zbiorniczku podnosi się stan płynu i nawet wyrzuca jest ten przewód z nakrętka i ja odkrecilem wtedy leci albo płyn albo sama para i słychać powietrze ale wtedy rośnie temp na wskaźniki Dla mnie to elektrozawor się nie otwiera i cofa płyn a Wy co myslicie???Proszę o odp i sorki za błędy ale pisze z tel

Offline tomasz

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 626
Odp: Mam duży problem ze swoim Jagiem Pomożecie?
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 11, 2015, 17:43:29 pm »
Sprawdz też bezpiecznik 32 (10A) pod maską, zobacz czy nie zrobił się zielony i go wyjmij. Zawór teoretycznie jeśli nie jest zatarty po wyjęciu bezpiecznika powinien się otworzyć i puścić płyn na nagrzewnice.


w 3.0 z 2001 roku , który to będzie numer bezpiecznika ?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Mam duży problem ze swoim Jagiem Pomożecie?
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 11, 2015, 17:59:35 pm »
Tomku powinien być ten sam raczej. Warto sprawdzić jego stan czy nie zaśniedział

mario0906 elektrozawór możesz mieć zamknięty ale nie powinno wywalać płynu i nie powinien się gotować - przecież w lato jak działa klima, zawór jest zamknięty, tak? ;). Otwórz korek w zbiorniczku i niech fura se tak pochodzi z 10-15 min. Odkręć na lekko ciepłym tak zeby się nie poparzyć albo na zimno i odpal auto niech się zagrzeje w pełni.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

mario0906

  • Gość
Odp: Mam duży problem ze swoim Jagiem Pomożecie?
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 11, 2015, 18:10:10 pm »
Kolego dziękuję za odp korek otwarty a temp nadal rośnie na wskaźniki i stan się podnosi w zbiorniku a powietrze zimne leci z nawiewu nie jest to na pewno walnięta uszczelka bo wcześniej zanim wymieniałam płyn wszystko było ok już jestem bezradny wolałem już 8litrow i nie chce spadac temp tylko ciągle rosnie

Nie dałem rady niestety.Auto stoi tam gdzie stało.Dla mnie to elektrozawór ponieważ przewody gumowe są zimne i cofa płyn do zbiorniczka i powolutku wyrzuca i zbiorniczkiem i króćcem i tym przewodem do odpowietrzania ...bezpiecznik wyjęty i to i tak nic nie dało elektrozawór się nie otworzył a temperatura stale rosła ..bo według mnie nie było obiegu i cały czas musiał chłodzić wentylator..dodam ,że przed wymianą na nowy płyn  nie było żadnych problemów więc dla mnie to ani termostat ani uszkodzona uszczelka pod głowicą a dla Was??Nie mogę nawet dojechać do innego mechanika bo boję się,że znów się zagrzeje albo i przegrzeje...ech..
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2015, 19:59:21 pm wysłana przez Choina »

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Mam duży problem ze swoim Jagiem Pomożecie?
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 11, 2015, 19:02:08 pm »
pisałem ci kiedyś gdzie w łodzi szukać pomocy widzę że jej potrzebujesz
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Mam duży problem ze swoim Jagiem Pomożecie?
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 11, 2015, 19:03:12 pm »
A dla mnie to termostat się sypnął lub pompa. Jak pisałem - w lato mamy zawór zamknięty, więc by nam wywalało non stop idąc takim tokiem myślenia. Jeśli chłodnica jest zimna to masz winnego. Także sprawdź ją

Zawór ma jakby 2 obiegi - po otwarciu długi i puszcza na nagrzewnicę i obieg główny. Natomist po zamknięciu krótki obieg czyli puszcza tylko w obieg główny auta nazwijmy to.

« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2015, 19:09:27 pm wysłana przez Driv3rrrr »
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8