Autor Wątek: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF  (Przeczytany 19093 razy)

Czary_Mary

  • Gość
S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« dnia: Luty 03, 2015, 12:19:24 pm »
Witajcie!

Czy ktoś w Was zetknął się z samochodem zmodyfikowanym jak w temacie tzn. z wymienionym silnikiem 2,7D na 3,0D. Od razu napiszę, że jest to możliwe i nawet niewiele droższe niż wymiana samego uszkodzonego 2,7D. Nie wiem tylko, czy taka zmiana nie niesie ze sobą jakiś konsekwencji jak błędy itd. Oczwiście nie jest to wymiana silnika kompletnego a jedynie wymiana gołego słupka - osprzęt pozostaje ten sam. Bez modyfikacji podobno +100NM na starcie, moc bez wiekszych zmian.
Dajcie znać, jeśli ktoś ma jakieś szersze doświadczenie. Mam samochód z pęknietym silnikiem zatem wymiana nieodzowana a jak moge włożyć mocnjeszy - chodzi o wał - to myślę o takim zabiegu.

Offline Hooyeman

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 83
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 03, 2015, 12:46:18 pm »
Wszystko jest możliwe, widziałem gdzie w miejsce 2.7 siedzi 4.2 SC. Co do kosztów takiej zmiany radze pomnożyć wstępne wyliczenia co najmniej razy dwa, bo tak wychodzi z takimi przeróbkami. Został bym przy wymianie na prawilne 2.7 lub sprzedanie auta w takim stanie.

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 03, 2015, 12:52:53 pm »
Słyszałem o tym od znajomego serwisanta z Wawy, ale wiem tyle co Ty, że są takie, ale na żywo nie widziałem.

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 03, 2015, 12:54:12 pm »
Hej, dzęki za info. Od razu powiem, że autko piękne i nie sprzedam - muszę zrobić. Koszt juz znam - 3 tys drożj niż 2,7D - z gwarancją. Pytanie tylko czy nie będe miał potem błedów itd. Co do benzyny zamiast 2,7D to też juz mam fachowca ale włożnie V8 to około 28tys zatem totalnie nieopłacalne itd. Co do mojego planu to chodzi o to, że z zewnątrz 3,0 jest identyczne i pasuje osprzęt i to wykorzystano. Cały czas nurtuje mnie jednak czy przy wyprzedzniu nie dostnę nagle spadku maocy itd. Jesli jest tryzyko to włoże po prostu 2,7 bez kombinacji.

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 03, 2015, 14:39:59 pm »
Ja tam wolę kupić całe auto od angoli za 5 tysi i z bani i dodatkowo kupę innych części

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 03, 2015, 14:42:40 pm »
Tez maiąłem taki plan i nadal mam, ale tnio i dobrze na coopart to jest trudno. Jest jakies lepsze miejsce gdzie znajde silnik w idealnym stanie + samochód za niewielki pieniądze?

No i nie zminia to faktu, ze opcja3,0 jest ciekawa, jeśli wszstko działa ...

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 03, 2015, 15:31:33 pm »
Pokaż mi takiego angola z 2,7d za 5 tysi to zaraz kilka kupię :-gwizd :-hehe Gdyby tak było to by mi angole nie wysyłali pytań czy silnik mam. Większość osób niestety dalej ma wyobrażenie (błędne), że Anglicy darmo wszystko dają. U nich jest dużo więcej aut z uszkodzonym 2.7d niż u nas i tam ten silnik, jak i całe auta na części (z silnikiem 2.7d), kosztują równie dużo.

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 03, 2015, 15:37:04 pm »
Dokładnie. Ostanio poszedł na coopart za 1600 funtów Jag z uszkodzonym silnikiem ale do sprzedaży nie doszło, bo cena minaimalna była wyższa. XF to grubo ponad 4000 funtów :(   Sam silnik na zachodzie to często ponad 2500EUR.... A 3,0 benzyna anglik z 2000 rooku faktycznie juz w PL mozna nabyć z 3000PLN ale ani silnik ani przebieg nie uratuje 2,7D....

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 03, 2015, 15:45:46 pm »
A tak właściwie to skąd ta dziwna cena 28tyś za przeróbkę na 4.2?? Najtaniej byłoby chyba kupić rozbitego 3.0 czy 4.2 i przełożyć wszystkie potrzebne bebechy do Twojego. Zużywasz co potrzebujesz a resztę sprzedajesz.

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 03, 2015, 15:54:58 pm »
Podaję fakty, tyle mi powiedziano. Nie chcę zminiać na 4,2 tylko zreperować jednak diesla. W sumie to za 28 tys mógłbym kupic lekko uszkodzony 4,2 (bez kompresora oczywiście) . Wtedy nic nie trzeba byłoby przekładać. Jakis czas temu widziłem taki nawet na allegro z lekko uszkodzonym tyłem i przebiegiem 74tys km! Niemniej zbaczamy z tego, co mnie najbardziej interesuje -> 2,7D ->3,0D :)

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 03, 2015, 16:37:29 pm »
A tak właściwie to skąd ta dziwna cena 28tyś za przeróbkę na 4.2?? Najtaniej byłoby chyba kupić rozbitego 3.0 czy 4.2 i przełożyć wszystkie potrzebne bebechy do Twojego. Zużywasz co potrzebujesz a resztę sprzedajesz.

A nie trzeba by było wtedy przy zawieszeniu majstrować? Chodzi mi o sprężyny i amortyzatory. Zdaje się, że silnik diesla jest cięższy niż benzyna, choć nie wiem, czy między 2,7 a 4.2 będzie duża różnica w masie.
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
By³: S-Type 2.7d Sport

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 04, 2015, 10:31:11 am »
Panowie, a wracając do mojego głównego pytania. Moze ktoś wie czy osprzęt przy 2,7D od XF-a jest taki sam jak w 3,0D 211PS. Bo w 240 i 275 na pewno jest inny...

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 04, 2015, 10:50:41 am »
Nie ma podziału na osprzęt do mocniejszych wersji i słabszej. Pompa wody, pompa wspomagania, alternator, kompresor klimy są takie same we wszystkich 3.0 . Są za to inne niż w 2.7, jakkolwiek np alternator jest wizualnie taki sam, różni się elektroniką. Znaczy to, że alternator z 2.7d będzie pasować do bloku z 3.0d. Ważne, aby punkty mocować były te same.

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 04, 2015, 10:54:06 am »
A turbiny i wtryski - czy sa takie same przy wszstkich 3,0D? W Volvo np przy każdym 2,4D były te same turba i wtryski ale wersja 126PS maiała oficjalnie inne numery niz 185PS itd.

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 04, 2015, 11:03:00 am »
We wszystkich 3.0d wtryski, turbo czy pompa common rail są takie same...i inne niż w 2.7d . Jednakże to jest mało istotne bo wsadzasz tylko blok z 3.0 a cała góra i osprzęt mają zostać z 2.7. Takie są założenia przynajmniej