Autor Wątek: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF  (Przeczytany 19092 razy)

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 23, 2016, 08:29:27 am »
Teraz trzeba Ci kolego mega kumatego majstra z Autologic lub IDS. Moim zdaniem i tak to nie zagada poprawnie. Raz ze to interfejsowo calkowicie inny silnik, dwa moduły sa zazwyczaj zapisywanie pod numer VIN. Owszem mozna je zakodowac ale nie mam pojęcia jak sie to stanie z modułem silnika który nigdy nie wystepowal w danym modelu. Ogólnie kolego przegles pałke. Bylo sobie benzyne zeswapowac i miałbyś spokój za pół ceny
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 23, 2016, 23:40:38 pm »
oprogramowanie, taka zmiana silnika jest poważna dla kompa, czasy wtrysku, ilość powietrza dawka paliwa to wszystko musi być zmienione

No właśnie od tej opcji zacząłem. Myślałem sobie że jeśli wszystkie graty od 2,7D a tylko blok nowy to może sama pojemność i różnica w skoku tłoka wymaga korekt dawki paliwa i powietrza. Była taka teoria, że będzie słaby. Niestety koledzy tunerzy w większości uważają, że taka różnica w pojemności nie powoduje tego typu problemu i oprogramowanie wszystko samo dostosowuje  - to w końcu nie jest dramatyczna zmiana pojemności. Te silniki są bardzo zbliżone.

I teraz najważniejsze. Silnik przekładali mechanicy, którzy już to robili. Kilkanaście takich samochodów jeździ w PL i nikt nie miał problemów takich jak ja. I w tym momencie zgłupiałem. Skoro powinien jeździć dobrze to dlaczego nie jeździ?

Teraz trzeba Ci kolego mega kumatego majstra z Autologic lub IDS. Moim zdaniem i tak to nie zagada poprawnie. Raz ze to interfejsowo calkowicie inny silnik, dwa moduły sa zazwyczaj zapisywanie pod numer VIN. Owszem mozna je zakodowac ale nie mam pojęcia jak sie to stanie z modułem silnika który nigdy nie wystepowal w danym modelu. Ogólnie kolego przegles pałke. Bylo sobie benzyne zeswapowac i miałbyś spokój za pół ceny

No i tu też kłopot. oba warsztaty które auto robiły maja zarówno autologic jak i IDS. Wszscy twierdza, że już takie auta jeździ w PL i nie było takich problemów. Co do modułów elektronicznych to warunkiem jest cały osprzęt i elektronika od 2,7D. Zatem jedyna inna rzecz to blok z minimalnie większa pojemnością. Wszystkie moduły są oryginalne w tym samochodzie. Nie zmieniałem komputera czy oprogramowania bo w teorii nie trzeba. Maiłem uszkodzone przepływki. EGRy i jedno turbo + DPF to podmieniłem. Lae teraz to już tylko katalizatory nie zmienione zostały... przecież to się kupy nie trzyma, że samochód nie wywala żadnego błędu....
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2016, 23:56:42 pm wysłana przez Choina »

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 05, 2016, 20:28:41 pm »
A może znacie jakiegoś "magika" w okolicach Warszawy, który podejmie się diagnozy samochodu. Posprawdza elektronikę, porobi logi?

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 05, 2016, 21:01:19 pm »
A gdzie to w ogóle robiłeś?
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 07, 2016, 23:23:24 pm »
A gdzie to w ogóle robiłeś?

Opisz poszedł na Priv.

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 08, 2016, 23:02:58 pm »
A czy ktoś słyszał o rzekomych zmianach w silnikach 306DT w LR/JAG około 2015 roku? Co się konkretnie zmieniło?

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 11, 2016, 23:00:46 pm »
Znowu pytanie - jakie jest ciśnienie doładowania w standardowym 2.7D? U mnie mam 2,25 KPa według Torque.

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 11, 2016, 23:55:51 pm »
A wykres z hamowni przy takim ciśnieniu wygląda tak:


http://hosting-zdjec.pl/view.php?filename=92600S_TYPE_wykres.gif

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 12, 2016, 09:18:31 am »
W podnym cisnieniu oczywiście przecinek nie jest potrzebny bo KPa naie bary... sorki

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 14, 2016, 01:14:41 am »
Nikt się nie wypowiedział w kwestii doładowania, niemniej zakładam, że turbiny pracują OK a ciśnienie powinno wynosić, jak wynosi 2,25bara.

Skoro silnik ma minimalnie inną pojemność warto sprawdzić, jak ma się kształt tłoków i komory spalania. Tego łatwo nie zrobię, ale może ktoś podpowie mi czy różnice w kształtach wtryskiwaczy itd. są istotne.

Generalnie na poniższych fotkach widzicie wtryskiwacz z 3,0D 275PS i ten z 2,7D 207PS. Od razu napiszę, że poza różnicami, które widać od razu same istotne w mocowaniu elementy wydają się mieć takie same rozmiary - zresztą inaczej by to nie pasowało fizycznie. Sama końcwka wtrysku jednak wygląda minimalnie inaczej. Rozmiar praktycznie tan sam, ale ta z nowego silnika ma dłuższy "dziubek"- nie znam fachwej nazwy. Zatem pytanie:
Czy taka różnica w kształcie wtrysku może powodować, że stary wtrysk w nowym siniku nie zachowuje się w miarę prawidłowo?

I wspomnę tez że nowy silnik jest odprężony w stosunku do starego. Jak duże ma to znacznie?
Przypomnę, że mam połowę mocy - wykres wcześniej a doładowanie chyba OK.





kurak22

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 14, 2016, 10:46:44 am »
Odprężenie kopciucha zapewne wymaga lepszego wtrysku, chodzi o zapłon.
Rozumiem że silnik(słupek z głowicą) masz 3.0 a osprzęt od 2.7?
Jeżeli tak to na bank jest potrzebne strojenie silnika od podstaw to nie te czasy że coś się dolepi i będzie śmigać. Musisz szukać tutaj człowieka który tworzy silniki na nowo.
turbiny zostawiłeś od 2.7 czy 3.0? bo z 3.0 to nawet sterownik sobie nie poradzi skoro wcześniej miał dwie takie same pompki.

Następna sprawa, skoro są takie jagi po przeróbce jak twoje, to czemu mistrzowie jeszcze tego nie ogarnęli?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2016, 10:54:27 am wysłana przez kurak22 »

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 14, 2016, 12:54:23 pm »
Jak pisałem słupek nowy a cały osprzęt stary - łącznie z turbinami. Taki był warunek, ze to będzie bezproblemowo działać.  Jak jest widać….
Co do pytania, czemu sobie nie poradzili to sam chciałbym wiedzieć. Najgorsze jest to, że oni twierdzą, że to powinno od razu jeździć i że wiele takich silników już przekładali i nie było takiego kłopotu ze spadkiem mocy. Już jakoś czas temu odrzuciłem zatem teorię, że potrzebne jest strojenie - jednak wracam do niej i jutro spróbuję coś z tym zrobić.

Możesz wiecej napisać o: "Odprężenie kopciucha zapewne wymaga lepszego wtrysku, chodzi o zapłon. "?

kurak22

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 14, 2016, 16:32:53 pm »
Mając niższe sprężanie, (bo chyba o tym mówimy) spowalniasz zapłon który jest samoczynny. Jednak nie wiem jak bardzo to wpływa. I co najważniejsze komputer potrafi to wgl odczytać bo zbyt późny zapłon parametry obniży. Sprawa kolejna to termika tego silnika. Bo 3.0 to pewnie nowy projekt. A nie rozwiercany staroć. A le to da się wszystko zmapować
Więcej info szukaj u tunerów.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 14, 2016, 17:01:49 pm wysłana przez kurak22 »

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 14, 2016, 17:12:13 pm »
Z tunerem spotkam się jutro. Ten uważa (mam WIELKĄ nadzieję słusznie), że parametry trzeba dostosować. Przypomnę tylko te niby doświadczenia „doświadczonych” w takich przekładkach – wszystko się powinno samo dostosować….  Tak czy inaczej jutro się okaże. A o teorii, jaki ma wpływ np. stopień sprężania na osiągi itd. chętnie poczytam. I co myślicie o tych różnicach w końcówce wtrysku?

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 14, 2016, 19:05:04 pm »
Wtryski ważna rzecz w Passatach ustawiasz pompowtryski z miarką  do krawędzi głowicy w każdym silniku są konkretnie określone ich parametry mechanicy czasem zapominają  lub są  tepymi wymieniaczami i przy wymianie wtrysku zapominają  o uszczelniaczu tym na dole wtrysku jeden stary zostanie w głowicy  dają  nowy w sumie po złożeniu są dwa i silnik przestaje prawidłowo pracować
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM