Autor Wątek: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF  (Przeczytany 19091 razy)

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 04, 2015, 11:21:20 am »
Dzięki, dokładnie taki jest plan. Niemniej dziwi mnie jedno. Skoro wszystkie silniki 3,0D są takie same i mają taki sam osprzęt to, dlaczego np RICA ma inne programy do każdego z nich (szczegóły tu: http://www.rica.nl/chiptuning.php ). Tu znów porównanie do VOLVO - tam z 4 rodzajów silników 2,4D, które różniły się programem robiło się maks 253PS. W Jagu musi być coś technicznie inaczej skoro programy do każdego silnika są inne. No chyba, że są inne ograniczania itd. Np. słabsze sprzęgło czy skrzynia i stąd tuner się ogranicza…

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 04, 2015, 11:29:13 am »
Jedyna techniczna różnica jaką znam pomiędzy wariantami mocy 3.0d jest taka, że najsłabsza wersja ma jedną chłodnicę dodatkową (boczną) a wersje mocniejsze mają dwie. Sterownik silnika także jest ten sam, więc różnica jest chyba tylko w sofcie, który tam się wgrywa. Tak mi się przynajmniej wydaje

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 04, 2015, 22:08:08 pm »
W takim razie czekam na odpowiedź Holendrów. A swoja droga czy silnik z Range Rovera 3.0 to dokładnie to samo co Jag - oczywiście w kwestii słupka nie osprzetu?

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 04, 2015, 22:10:50 pm »
Z Holandii silnik bierzesz?  :o Zazwyczaj te silniki do Holandii właśnie sprzedawałem :-gwizd Nie wiem czy RR ma dokładnie ten sam silnik czy jakieś łapy itp mogą wymagać przeróbki.

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 04, 2015, 22:30:12 pm »
Nie silnik już w Polsce podobno nowy od RR z GB. A Holendrzy bo chodzi o siedzibę RICA. Nurtuje mnie czemu 3 rózne programy do tego samego silnika maja ...ale może juz jutro wszstko sie wyjaśni. Co do silnika to mam kolejne potwierdznie że 3.0 niby pasuje ale też kolejne zaprzecznie a włascie info, ze nie bedzie łatwo... tak to jest. Chcę zaryzykować jednak upgrade. Sam słupek mnie interesuje a łapy chcę zostawić o swojego 2.7.

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 05, 2015, 22:07:04 pm »
Na razie wiem tylko że ten sam silnik w Range Roverze we wszystkich wersjach dostaje około 300PS i 710NM niezależnie od wersji pierwotnej silnika.
Kupiłem taki własnie z turbinami i wtryskami. niemniej na początek sam słupek montujemy. Polecacie miejsce na taki swap w okolicach Warszawy?
Kolejne etapy to dostrajanie mapy a potem ew podmian turbo itd. zobaczymy.

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 07, 2015, 22:29:40 pm »
Doprecyzuję moje pytanie. Czy polecacie jakiś solidny serwis w okolicach Warszawy gdzie przełożą mi profesjonalnie słupek silnika? Nie chodzi o odpalenie i elektronikę a solidny montaż samej mechaniki.

Offline p123

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 484
  • XJ8 3.2 Executive 1999
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 08, 2015, 17:29:24 pm »
Hej,
Ja przekładałem słupek w swoim Peugeocie 2.7 HDI na Bodycha w Michałowicach. To mały warsztat mojego znajomego u którego serwisuję od dawna moje auta. Człowiek jest rozsądny i ja się jakoś dotąd nie zraziłem ( ale kolega z pracy pojechał do niego z klimą w Avensisie i miał jakieś tam żale ...), nie ma jakiejś konkretnej specjalizacji, ma jakiś tam sprzęt diagnostyczny, serwisuje raczej popularne marki ale widywałem też u niego A8 czy BMW 7, podwórko ma zwykle zastawione najróżniejszymi autami. Stoi tam też zgnity do cna niestety XJ v12 III seria. Jeśli nie znajdziesz niczego sensownego to służę telefonem.
A tak z ciekawości ile dałeś za taki słupek ? Ja dwa lata temu dałem za używkę 6.500 bez osprzętu.
Piotr

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 08, 2015, 19:57:21 pm »
Dzięki za info. W wolnej chili podeślij proszę kontakt na priva. Co do ceny to pamiętaj, że jak kupiłem 3,0 nie 2,7 i na dodatek teoretycznie praktycznie nowy. Ceny 2,7 w tej chwili ... a może inaczej - szkoda, że dziś już nie ma takich cen i praktycznie 2x tyle się płaci. 2,7 kosztuje od 10-15 KPLN ta ostania cena z osprzętem. 3,0 jest 2-3 tys droższe.

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 17, 2015, 22:16:02 pm »
Trochę przycichło, ale napisze, ze silnik przyszedł i niedługo zaczynamy manewry. W międzyczasie pytanie już zupełnego laika. Czy silnik 2.7 diesel w S-type wyjmuje się łatwiej do góry czy do dołu? Czy są jakieś ograniczenia w tym zakresie - są auta w których tylko w jedną stronę możemy go ruszyć ...

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 04, 2015, 23:51:31 pm »
W trakcie akcji pojawia się setki nowych pytań i sugestii. Może się komuś przydać, więc napiszę a przy okazji zapytam.
Sugestia 1
Zostawić kompletny nowy silnik 3,0
... raczej mało realne. Sterowanie w 2,7 to Siemens a w 3,0 Bosch
 daje wtryski inne ta sama równica. PWC w 2,7 daje 1.650 bar a w 3,0 2000 bar.
Co do turbin to w 2,7 sa 2* 1544 Garreta a w 3,0 jest mała 1444 i 1749.
Tu pytanie czy wiecie jak to sjest sterowane w obu silnikach - czy jedna mapa do 2 turbin czy 2 mapy?
Czy w 3,0 jest zawór odcinający mała turbinę przy obrotach np. ? 3200RPM jak w BMW 535?
A może jest jakiś inny zwór w dolocie i czy jest sterowany z ECU. Jełsi tak to modyfikacja nie ma szans łatwego powadzenia.
Jeśli tak, to włożenie nowych turbin do 2,7 tez niema sensu, no chyba, ze wcisnę 2* większe czyli 1749 ;ale t kolejne koszty i przeróbki być może pozbawione sensu bo nie wiem jaka jest wydajność wtrysków. Niby turbo jest na 160PS czyli wyda około 300 koni. Ale ile mogą wtryski?


Przy okazji - może się kmuśprzyda - tu mamy link do turbin występujących w Jaguarze:
http://www.turbomaster.info/eng/applications/passenger_cars/jaguar/
« Ostatnia zmiana: Marzec 05, 2015, 01:11:17 am wysłana przez Choina »

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 23, 2015, 21:18:14 pm »
Temat cały czas w trakcie. Po rozebraniu i porównaniu i przy znalezionych różnicach konstrukcyjnych itd. podjęliśmy decyzję, że przekładamy sam słupek. Osprzęt cały idzie jednak stary z 2,7. Potem będę się martwił o program i wydajność. Do rozwiązania jeszcze problem ....  chyba odmy. Czy ktoś wie jakie są tu różnice?

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 08, 2015, 16:32:15 pm »
Witajcie po długim czasie. Samochód w końcu dotarł. Załatwiłem formalności.  Minęło wiele czasu a o wydatkach nie wspomnę ale 3,0D pracuje już pod maską. Osprzęt został stary zatem tylko blok inny. Nie pytajcie czy warto, bo przeróbka kosztowała tyle co cały w pełni sprawny S-Type i to z końca produkcji! Jeśli ktoś to rozważa niech lepiej niech może od razu dołoży i kupi np XFa. Niemniej to może działać.

Teraz pytanie, bo nie wiem co robić dalej:

Mechanik twierdzi, że te samochody się same adoptują a taka zmiana z 2,7 na 3,0 jest na tyle mała dla oprogramowania, że ono sobie z tym radzi. Może i ma rację, ale samochód na razie to straszny muł. Na czucie daję mu 100 PS. Z drugiej strony wielu, z którymi rozmawiałem przed przeróbką twierdziło, że oprogramowanie trzeba będzie zmienić. Kto ma rację? Czy taka zmiana mogła zabrać połowę mocy? A przy okazji - na razie wg komputera zużycie paliwa oscyluje w granicach 20 litrów! Może ktoś biegły w układach zasilania coś podpowie....

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 23, 2016, 00:25:36 am »
Samochód już beż najmniejszych błędów. Okazało się, że EGRy były padnięte. Wymienione tez wtryski, przepływki, DPF i jedna turbina. Efekt zero błędów ale niestety moc bez zmian praktycznie. Hamownia pokazuje 110PS i 250NM - śmieszne wartości. Co to może być....?

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 23, 2016, 00:51:04 am »
oprogramowanie, taka zmiana silnika jest poważna dla kompa, czasy wtrysku, ilość powietrza dawka paliwa to wszystko musi być zmienione
« Ostatnia zmiana: Marzec 23, 2016, 01:47:42 am wysłana przez niewaskieauto »
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM