Autor Wątek: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc  (Przeczytany 13530 razy)

Arkus2

  • Gość
Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 16, 2015, 22:30:38 pm »
znalazłem, tutaj http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,13703.0.html, że olej wlewa się od tyłu skrzyni, ale nie wiem gdzie się sprawdza poziom oleju, czy ktoś może mi zaznaczyć gdzie sprawdzić poziom. wydaje mi się że moja skrzynia to 5R55N

Offline Pawel_M

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 292
Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 16, 2015, 22:41:23 pm »
Jeżeli chodzi o olej do skrzyni to na suchą skrzynię wchodzi 9l oleju w specyfikacji  MERCON V Nie wiem jak jest w 3.0 ale zapewne tak samo jak w 4.0 więc napiszę jak to wygląda w 4.0 - najwyżej niech mnie ktoś poprawi  :-gwizd

Korek wlewowy  znajduje się w okolicy łączenia wału napędowego ze skrzynią po prawej stronie skrzyni ( jak mnie pamięć nie myli korek jest na ampula ) Ilość oleju sprawdzasz odkręcając małą śrubkę w korku spustowym miski olejowej skrzyni, jak zacznie lecieć olej znaczy że jest stan, tylko się nie pomyl i nie odkręć dużego korka ponieważ tam jeden jest wkręcony w drugi.  Jeżeli chodzi o miskę skrzyni to w przed lifcie -2002 miski się nie wymienia, wymieniasz tylko filtr który zobaczysz po odkręceniu miski. Jak spuścisz olej z miski to pamiętaj że musisz jeszcze spuścić olej ze sprzęgła hydrokientycznego. Do tego służy w przedniej części skrzyni centralnie od dołu gumowa zaślepka. Po zdjęciu zaślepki kręcisz ręcznie kołem zamachowym łącznie ze sprzęgłem aż do chwili gdy w okienku ujrzysz małą śrubkę ( chyba też na ampula ) odkręcasz ją i spuszczasz olej ze sprzęgła. Po takim zabiegu wlewasz w skrzynię 9l oleju.

« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2015, 22:50:51 pm wysłana przez Pawel_M »
XK 4.2 2008r
S-type 4.0 Sport 2001r
S-type 4.0 2001r

Offline tomasz

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 626
Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 16, 2015, 23:00:38 pm »
no i właśnie, jeden pisz tak drugi tak, to mam mieć miskę czy nie, tak samo filtr, a to znaczy że przed liftem nie było filtra, czy ktoś może opisać dokładnie taka wymianę.

w listopadzie wymieniałem olej w skrzyni - zakupiłem filtr + uszczelkę oraz 10 l oleju (sam) .Wymianę robiłem u mechanika i zapłaciłem za to 250.

Arkus2

  • Gość
Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 17, 2015, 08:01:19 am »
Jeżeli chodzi o olej do skrzyni to na suchą skrzynię wchodzi 9l oleju w specyfikacji  MERCON V Nie wiem jak jest w 3.0 ale zapewne tak samo jak w 4.0 więc napiszę jak to wygląda w 4.0 - najwyżej niech mnie ktoś poprawi  :-gwizd

Korek wlewowy  znajduje się w okolicy łączenia wału napędowego ze skrzynią po prawej stronie skrzyni ( jak mnie pamięć nie myli korek jest na ampula ) Ilość oleju sprawdzasz odkręcając małą śrubkę w korku spustowym miski olejowej skrzyni, jak zacznie lecieć olej znaczy że jest stan, tylko się nie pomyl i nie odkręć dużego korka ponieważ tam jeden jest wkręcony w drugi.  Jeżeli chodzi o miskę skrzyni to w przed lifcie -2002 miski się nie wymienia, wymieniasz tylko filtr który zobaczysz po odkręceniu miski. Jak spuścisz olej z miski to pamiętaj że musisz jeszcze spuścić olej ze sprzęgła hydrokientycznego. Do tego służy w przedniej części skrzyni centralnie od dołu gumowa zaślepka. Po zdjęciu zaślepki kręcisz ręcznie kołem zamachowym łącznie ze sprzęgłem aż do chwili gdy w okienku ujrzysz małą śrubkę ( chyba też na ampula ) odkręcasz ją i spuszczasz olej ze sprzęgła. Po takim zabiegu wlewasz w skrzynię 9l oleju.



Dzięki, jeszcze tylko jak by ktoś mógł mi potwierdzić, czy na załączony rysunku jest dobrze oznaczony wlew. I może oznacz gdzie znajduje się dostęp do tego sprzęgła. A czy przy dolewaniu to nie ma jakiejś specjalnej procedury zalewania skrzyni /sprzęgła - olej sam się tam rozprowadzi?
U mechanika jednego byłem wczoraj ale spanikował po tym jak nie mógł wykręcić świecy i nie chciał już gadać o automacie.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 17, 2015, 09:31:37 am wysłana przez Arkus2 »

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 17, 2015, 09:45:47 am »
Jeżeli ogólnie z mechaniką nie jest u ciebie najlepiej to sie raczej za to nie bierz :-nie

Arkus2

  • Gość
Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 17, 2015, 10:25:53 am »
Nie jest tak źle, z peugota 406 wyciągałem a ze stratusa wyciągałem i rozbierałem rozebrałem tylko pierwszy raz będę się brał za automat, ale podjadę jeszcze do innych mechaników może się ktoś za to weźmie. U mnie taki teren (Bieszczady), że automatów jest jak na lekarstwo i nie za bardzo mechanicy za to się chcą brać.

Myślę tak pierwsze wypuszczę olej i zobaczę ile go było, jeśli mało to pójdzie do wymiany jeśli brakowało ok 1 litr to mu wleję z powrotem ten sam plus nowy i się zobaczy. Tylko chyba coś w skrzyni zostaje i mogę myśleć, że było go mało a on tam zostanie, to ciekawe ile powinno go zejść wie ktoś może?

No i jeszcze jedno gdzie sprawdzić dokładnie jaką mam skrzynię bo chciałbym zamówić filtr a nie jestem pewien co do skrzyni.

Offline Jaggi

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Jaguar S-Type 4.0 V8 2000r.
Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 17, 2015, 10:31:57 am »
Witam, sprawa naciągniecia linki wybieraka dotyczyła mojego postu jakis czas temu. Generalnie miałem IDENTYCZNY problem jak ty. Moim zdaniem powinienes zacząć od sprawdzenia poziomu oleju i ewentualnie dolania braków bez pakowania się w niepotrzebne koszty wymiany gdzie podejrzewam, że okaże się że to nic nie zmieni a będziesz tylko biedniejszy o kila stów. Ja zdecydowałem się nie pakować w (moim zdaniem) nieopłacalny ekonomicznie przy tak starym i tanim aucie remont skrzyni w kwocie 3500-5000zł tylko skupiłem się na szukaniu używanej skrzyni ze stosunkowo pewnego źródła i po miesiącu udało mi się kupić używaną skrzynię za 1400zł z miesięczną gwarancją. Zawiozłem ją wraz z Jagiem do mechanika, który zajmuje się tylko automatycznymi skrzyniami i wymienił skrzynię wraz z nowym olejem i filtrem zapłaciłem 800zł i póki co skrzynia chodzi idealnie. Na temat starej skrzyni wypowiedział się następująco - "ogólnie to te skrzynie to straszne gówno (chodzi o skrzynie w 4.0)  :-thumpdown i nie dziw się, że się zepsuła bo to jeden z większych syfów na rynku skrzyń. A w Twojej skrzyni po diagnostyce (bez rozbierania) wyszło że jest mechaniczny problem 3 biegu a z objawów jakie skrzynia dawała podczas jazdy a własciwie to podczas prób jazdy wynika na popalone tarczki sprzęgłowe poszczególnych początkowych biegów a także prawdopodobnie jest problem z płytą sterującą i słabym cisnieniem". Tak oto wyglądała moja historia i ogólnie życzę Ci jak najlepiej ale sądzę iż warto zacząć rozglądać się za inną skrzynią tym bardziej, że do 3.0 jest o wiele wiele łatwiej znaleźć używkę niż do takiego jak ja czy kolega Paweł_M czyli 4.0 V8. A co do naciągnięcia linki to owszem możesz spróbować bo u mnie nawet po wymianie na tą drugą skrzynię faktycznie problem nie zapinającego od razu D był cały czas aż wziąłem i przy okazji demontażu deski rozdzielczej naciągnąłem tą linkę wybieraka i teraz jest perfekt. Informuj nas o dalszych krokach i życzę powodzenia i jak najtańszego usunięcia usterki. Głowa do góry i działaj.  :-za

Arkus2

  • Gość
Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 18, 2015, 11:21:09 am »
Mam pytanie czy olej w mojej skrzyni jest chłodzony w specjalnej chłodnicy? Bo tak mi się wydaje, więc zastanawiam, czy przy wymianie nie trzeba jakoś odpowietrzać układu? A może przyczyną, że skrzynia nie działa jak należy jest zbyt wysoka temperatura bo nie działa coś związanego z chłodzeniem oleju np: pompa do tłoczenia oleju, zatkany układ, termostat przez to olej się nagrzewa do zbyt wysokiej temperatury i nie działa, ale z drugiej strony w sytuacji takiej jak mi się zdarzyło było tak, że zatrzymałem się na drodze chcąc skręcić w lewo dodaje gazu a samochód wyje i stoi to wrzuciłem 4 i bieg zaskoczył i mogłem zjechać z krzyżówki, więc jak by winnym był rozgrzany olej to czwórka też by pewnie nie wskoczyła. Dobrze to rozumiem?   

Offline Jaggi

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Jaguar S-Type 4.0 V8 2000r.
Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 18, 2015, 15:18:10 pm »
Olej ze skrzyni masz chłodzony specjalnymi kanałami poprowadzonymi w chłodnicy płynu chłodniczego silnika (główna chłodnica za zderzakiem) - tak przynajmniej jest w 4.0 V8, więc jesli się mylę to proszę pozostałych kolegów o korektę mojej wypowiedzi. Z tego co opisujesz to masz dokładnie to co ja czyli prawdopodnie rozje...na skrzynia + linka przy lewarku do naciągnięcia  :- pojecia Działaj kolego bo Jag to wspaniały samochód jesli jest w pełni sprawny.  :-tylko

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 18, 2015, 17:17:24 pm »
powiem to tak najprawdopodobniej konwerter jebn... ja bym nic nie ruszł tylko do fachowca leciał jak kolega chce to miska i tak do zdjęcia przy wymianie oleju czy w piecio czy w sześcio biegowej i tak filterek jest w środku różnica jest tylko taka że 6 ma go razem z miską na stałe nalew po prawej stronie w połowie wysokości i długości w sześcio biegowej, piątka niekojarze. oleju do przelania sie przez nalew przy odpalonym silniku
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Arkus2

  • Gość
Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 18, 2015, 18:35:15 pm »
Jaggi - dzięki za podtrzymywanie na duchu - a możesz mi odpowiedzieć na pytanie wysłane priva?

Konwerter .. coś nowego? troszkę tańsze ale bardziej skłaniam się ku opinii Jagii. No bo czemu na tipie jedzie a na D wyje, Na początek kupię olej. 

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 18, 2015, 20:10:25 pm »
Kup olej ale tylko na dolewkę bo bez sensu wymieniać póki co cały


Offline Jaggi

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 36
  • Jaguar S-Type 4.0 V8 2000r.
Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 19, 2015, 00:27:09 am »
Odpowiedz wyslalem Ci na priv. Rozpisalem sie konkretnie ;-)

Arkus2

  • Gość
Odp: Problem z automatyczną skrzynią - proszę o pomoc
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 19, 2015, 08:00:30 am »
Odpowiedz wyslalem Ci na priv. Rozpisalem sie konkretnie ;-)

Dzięki, widziałem, czytałem i  dzięki temu jakoś nockę przespałem, ale zadałem następne pytania, będę wdzięczny za odpowiedzi.
Ja jeszcze nie czuję tego, że to Jaguar ale pewnie przez tą świecę i pracę silnika. Dzisiaj  jadę po klucz i jakieś środki może się uda odkręcić.   

A który to olej do skrzyni czy ktoś może mi podpowiedzieć?