Autor Wątek: Stukanie od dołu silnika  (Przeczytany 10524 razy)

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Stukanie od dołu silnika
« Odpowiedź #45 dnia: Marzec 03, 2015, 23:03:36 pm »
rozrząd do rozpięcia  nie daj sie zwieść wrażeniu łańcuch to nie pasek nie podda sie i nie wygnie
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Arkus2

  • Gość
Odp: Stukanie od dołu silnika
« Odpowiedź #46 dnia: Marzec 03, 2015, 23:11:05 pm »
ale ja tak sobie patrzę, że ten wariator jest przykręcony trzema śrubami do koła zębatego i jeśli trzeba wymienić tylko właśnie ten wariator - ten bęben z "piątką" to chyba nie trzeba ruszać łańcucha tylko odkręcić te trzy śruby i jakoś to musi zejść, czy może to muszę to ściągać z całym wałkiem?

zobacz na tej aukcji http://allegro.pl/jaguar-s-type-99-v6-3-0-walek-rozrzadu-prawy-i4575913087.html są dość dokładne zdjęcia. tylko widzę że ten wariator ma też możliwość regulacji o kilka stopni i co jak to ustawić   

mam nadzieję że się nie wkurzasz
« Ostatnia zmiana: Marzec 03, 2015, 23:16:19 pm wysłana przez Arkus2 »

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Stukanie od dołu silnika
« Odpowiedź #47 dnia: Marzec 04, 2015, 00:12:38 am »
nie nie wkurzam jak odkręcisz te trzy śruby to sie to rozleci, on ma jedną śrube centralnie do wałka kręconą i razem z zębatką schodzi i dla tego jest lipa , chociaż  może jak na niego patrze to............................. ups, zasada jest taka , naped łańcuchem idzie przez zębatke potem to kolo zmiennych faz i dopiero na wałek , ten wariator po otwarcu lub zamknieciu zaworu który wcześniej kupiłeś pod wpływem oleju który zawór tam wpuszcza przestawia wałek wzgledem zębatki z łańcuchem  więc zdemontować trzeba całość od wałka  :-clap :-clap
« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2015, 00:57:05 am wysłana przez niewaskieauto »
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Arkus2

  • Gość
Odp: Stukanie od dołu silnika
« Odpowiedź #48 dnia: Marzec 04, 2015, 07:23:27 am »
no to lipa, rozrządu sam boje się ruszać chyba, że dojrzeję do tego, ale zrobię tak, kupię wałek z tym wariatem i zobaczę czy się da ściągnąć jak nie to do mechanika.  No i czy z tą usterką można jeździć, czy raczej jest to pilne?    
I jeszcze jedno widać że ten wariator można przykręcić tymi trzema śrubami ale jest duży zakres regulacji kąta, jak to ustawić? co by czegoś nie zepsuć?
« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2015, 07:41:02 am wysłana przez Arkus2 »