Autor Wątek: Stukanie od dołu silnika  (Przeczytany 10547 razy)

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Stukanie od dołu silnika
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 31, 2015, 13:11:42 pm »
jak słuchałem dzwięku na filmiku to podobny jest jak u mnie a on dobiega z dołu auta i to jakby z połączenia silnika i skrzyni więc pasek pk to zły trop
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Arkus2

  • Gość
Odp: Stukanie od dołu silnika
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 31, 2015, 15:12:13 pm »
jak słuchałem dzwięku na filmiku to podobny jest jak u mnie a on dobiega z dołu auta i to jakby z połączenia silnika i skrzyni więc pasek pk to zły trop

Zgadzam się z tym. Podniosę auto w poniedziałek i będę czekał aż się to znowu pojawi, może uda mi się namierzyć ten dźwięk stetoskopem lub kołkiem bukowym. 

A dźwięk "muczenia" nic wam nie mówi?

Muszę przyznać że trochę mnie pocieszacie takim tekstami, "ja mam podobne pukanie zawsze jak odpalę na zimnym ale jakoś się tym nie przejąłem....." albo, że u mnie on dobiega z dołu..." ale z drugiej strony mam jeszcze lagunkę II 220tys - podobno nie udane auto ale tam nic nie puka, chrobocze czy muczy i troszkę jestem tym kotem zawiedziony. Teraz wiem, że przy zakupie za dużo uwagi poświęciłem, jego estetyce, wyglądowi, lakierowi a za mało na jego sprawność techniczną bo po prostu zaufałem marce.

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Stukanie od dołu silnika
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 31, 2015, 16:35:58 pm »
Pasek można zdjąć tylko kontroluj temperaturę silnika, nie za długo może tak chodzić. Najwyżej kilka minut. Chciałbym zwrócić uwagę, że S type ma silnik z lincolna. To silnik amerykański a oni w instrukcjach swoich samochodów piszą, że samochód przez kilka minut od odpalenia może stukać i wydawać dziwne dźwięku. Jeżeli po kilku minutach nniepokojące dźwieku ustają to jest to normalny objaw pracy. ponadto zwracam uwagę, że masz blaszany garaż a blacha przy odpalpnym samochodzie potęguje wrażenia dźwięków jak pudło rezonansowe.

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Stukanie od dołu silnika
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 31, 2015, 16:43:53 pm »
już sie nie wypowiadam,  zawodowo naprawiam auta ,a  jaga mam od września i co rusz mnie zaskakuje różnymi dźwiękami drobnymi awariami dzisiaj coś działa jutro nie,jak kot ma swoje ścieżki i żyje własnym życiem ja już nie przeżywam jego pukania i stukania i innych takich, jest raz w tygodniu przeglądany od dołu do góry i nic niepokojącego nie widać a muczenia jeszcze nie słyszałem. do grzechcha ja czytałem że te 2,5 3,0 motory to forda a ten 4,2 to konstrukcja inżynierów jaguara.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 31, 2015, 16:50:35 pm wysłana przez niewaskieauto »
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Stukanie od dołu silnika
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 31, 2015, 16:55:05 pm »
Zobacz silnik lincolna chyba LS. To ten sam motor. Zresztą gdzies o tym czytałem a potem oglądałem. Ja również nie przejmowałbym sie tymi dźwiękami i jeździł.

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Stukanie od dołu silnika
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 31, 2015, 19:48:35 pm »
ja co dzień rano wsiadam odpalam i jadę jadę jadę i sie ciesze bo jest fajnie  :-tylko :-tylko :-tylko :-clap :-clap :-clap
grzechchu oglądałem te motory linkolna podobieństwo duże ten 3,9 to jak w jagu 4,2 prawie to samo. więc morzesz mieć racje   
« Ostatnia zmiana: Styczeń 31, 2015, 22:13:20 pm wysłana przez niewaskieauto »
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Offline p123

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
  • XJ8 3.2 Executive 1999
Odp: Stukanie od dołu silnika
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 02, 2015, 12:01:02 pm »
Czołem,
Ten klekot z początku nagrania trochę przypomina dźwięk jaki wydaje zużyty wariator w silniku 3.0 benzyna Peugeota 607. Klekot słychać na zimnym, po rozgrzaniu ustaje - oczywiście zależy od stopnia zużycia.
Na tamtejszym forum ludzie twierdzą, że skoro to odpowiada za zmienne fazy rozrządu to można z tym jeździć do pewnego czasu licząc się z ewentualnym pogorszeniem osiągów. Naprawa tego w Peugeocie jest dość kosztowna bo ok 1500 za sztukę no a są dwie sztuki bo to V ...
Piotr

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Stukanie od dołu silnika
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 02, 2015, 23:48:45 pm »
a mój dzisiaj nie pukał
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Arkus2

  • Gość
Odp: Stukanie od dołu silnika
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 03, 2015, 21:17:45 pm »
Witam
Odgrzebuję stary temat bo dalej jest aktualny.

Mój kotek dalej klekocze, obsłuchałem go jak tylko mogłem - przykładałem kołek drewniany a do niego ucho w różne miejsca silnika i wg mnie to klekotanie to nie panewki. Dźwięk nie wydobywa się z pod spodu jak pisałem w temacie i pierwszym poście a przykładając kołek najlepiej go słychać jak kołek jest przystawiony do środkowej śrubki górnego koła pasowego z lewej strony stojąc przed autem.   
Znalazłem ten wątek http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,3586.0.html w którym przyczynę takich stuków ktoś podaje wariator faz rozrządu. Byłem u mechanika i też potwierdził, że to stukanie to nie panewka/i. Zostawiłem auto u niego a po dwóch godzinach przyjechałem  zapaliłem tak żeby posłuchał tego stukania i powiedział, że to na 100% wałek faz rozrządu. Kupiłem i wymieniłem czujnik faz rozrządu coś takiego http://allegro.pl/jaguar-s-type-3-0-v6-czujnik-zawor-faz-rozrzadu-i5045381800.html.  Nie znalazłem czegoś takiego jak wałek faz rozrządu a teraz moje pytanie czy to z aukcji to to samo co czujnik czy jednak wałek faz to coś innego. Przy okazji zmieniłem świece.
A teraz efekty, do tej pory oprócz klekotania zimnego silnika miałem dziwne szarpania przy prędkościach około 80km/h i jak podjeżdżałem pod górę to tak jak by brakowało paliwa, po wymianie świeć i tego czujnika jest ok żadnych szarpnięć. Miałem pojedyncze zarzucania budą na postoju przy włączonym D po wymianie jest ok. Wg mnie zmiany biegów też są płynniejsze. ALE po jeździe testowej i odczekaniu 1 godziny klekotanie powróciło. Czujnik kupiłem na Allegro więc też może być walnięty ale co tam może się tłuc jak to wg mnie to nie pracuje z ruchomymi elementami, więc co to może klekotać. Przypomnę, że to klekotanie przypomina odgłos jaki daje silnik diesla a po dodaniu gazu cichnie.   Proszę o sugestie.   

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Stukanie od dołu silnika
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 03, 2015, 21:41:25 pm »
koło zmiennych faz rozrządu http://allegro.pl/kolo-faz-rozrzadu-jaguar-s-type-4-0-v8-aj-v8-276km-i5068155483.html to akurat od 4.0  ale na Google są foty tego od 3.0 zobacz sobie wałek to osobny  element.
« Ostatnia zmiana: Marzec 03, 2015, 22:04:34 pm wysłana przez niewaskieauto »
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Arkus2

  • Gość
Odp: Stukanie od dołu silnika
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 03, 2015, 22:28:23 pm »
czy masz na myśli wałek rozrządu ten od zamykania i otwierania zaworów? taki jak ten http://allegro.pl/jaguar-s-type-3-0-v6-walek-rozrzadu-i5064771738.html bo ja się dopytywałem tego mechanika czy to o to chodzi a on mi mówił, że to chodzi o inny wałek

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Stukanie od dołu silnika
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 03, 2015, 22:34:26 pm »
koło zmiennych faz jest ta wałku właśnie  nazywane jest też wariatorem a to zdjęcie to wałek ale ten jest ze zwykłym kołem zębatym
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Arkus2

  • Gość
Odp: Stukanie od dołu silnika
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 03, 2015, 22:37:27 pm »

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Stukanie od dołu silnika
« Odpowiedź #43 dnia: Marzec 03, 2015, 22:57:07 pm »
taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak :-za
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Arkus2

  • Gość
Odp: Stukanie od dołu silnika
« Odpowiedź #44 dnia: Marzec 03, 2015, 23:01:19 pm »
tylko się nie denerwuj bo mam kolejne pytanie, oglądam sobie różne foty i tak się zastanawiam bo chyba się da to zdemontować bez ruszania rozrządu a jeśli tak to bym się sam wziął za to bo wydaje mi się, że to jest na trzech śrubach czy muszę o czymś wiedzieć jak się wezmę za to czy mi nie radzisz samemu tego ruszać.