Autor Wątek: Problem z ogrzewaniem S-type 3.0 2000r  (Przeczytany 14100 razy)

Offline sjco

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 32
Problem z ogrzewaniem S-type 3.0 2000r
« dnia: Listopad 09, 2014, 08:55:53 am »
Witam,

mam taki problem i powiem szczerze nie mogłem się doszukać takiego samego na forum więc stąd moja prośba  o pomoc, otóż do wczoraj działało normalnie ogrzewanie ,dzisiaj zapaliłem auto i wyjechałem do sklepu do momentu zagrzania się silnika do 90 stopni samochód lekko grzał gdy dostał właściwej temperatury ogrzewanie przestało działać i tak już zostało ,nie wiem od czego zacząć czy od termostatu czy elektrozaworu ,proszę o pomocną radę ,z góry dziękuję .
Pozdrawiam.

Offline jazabek wac³aw

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: Problem z ogrzewaniem S-type 3.0 2000r
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 09, 2014, 09:24:11 am »
Nie wiem czy rada będzie pomocna, bo jak się nie widzi auta to ciężko o diagnozę.

Na dzień dobry sprawdź czy działa pompka, czy masz płyn chłodzący, jak działa termostat.

Myślę, że dobry mechanik będzie doskonale wiedział jak zdiagnozować usterkę. 
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy s± nieskoñczone: wszech¶wiat oraz ludzka g³upota, choæ nie jestem pewien co do tej pierwszej.

cziff

  • Gość
Odp: Problem z ogrzewaniem S-type 3.0 2000r
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 09, 2014, 10:51:53 am »
typowa usterka w S-Type: elektrozawór, jest sporo na ten temat na forum.

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Problem z ogrzewaniem S-type 3.0 2000r
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 09, 2014, 11:15:25 am »
U mnie po robieniu trasy, albo szybkim poruszaniu się zawiesza się i grzeje, jak oszalały u siebie raczej też stawiam na zawór.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Offline sjco

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Problem z ogrzewaniem S-type 3.0 2000r
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 10, 2014, 06:53:35 am »
Wielki dzięki panowie a czy ktoś z was mógł by mnie nakierować na ten zawór bo nie bardzo wiem gdzie on się znajduje ? :)

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Problem z ogrzewaniem S-type 3.0 2000r
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 10, 2014, 07:13:11 am »
Znajduje się za chłodnicami i jest przykręcony do wewnętrznej strony prawej podłużnicy.

Offline Jarek104

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 393
  • X300 XJ6.. for sale..
    • JCP
Odp: Problem z ogrzewaniem S-type 3.0 2000r
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 19, 2014, 11:23:40 am »
Panowie, chce się upewnić.

Auto w fazie rozgrzewania silnika ( przed osiągnięciem temperatury pracy ) puszcza z nawiewów letnie powietrze. W momencie osiągnięcia 90st temp pracy z nawiewów leci lodowate powietrze niezależnie od ustawienia kierunku, mocy i włączenia czy też nie AC. Żadnej reakcji termicznej na zmianę temperatury na sterowniku w kabinie.

Wymieniac zawory nagrzewnicy czy coś innego?
Born to drive..

Offline tomasz

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 626
Odp: Problem z ogrzewaniem S-type 3.0 2000r
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 19, 2014, 11:56:56 am »
Panowie, chce się upewnić.

Auto w fazie rozgrzewania silnika ( przed osiągnięciem temperatury pracy ) puszcza z nawiewów letnie powietrze. W momencie osiągnięcia 90st temp pracy z nawiewów leci lodowate powietrze niezależnie od ustawienia kierunku, mocy i włączenia czy też nie AC. Żadnej reakcji termicznej na zmianę temperatury na sterowniku w kabinie.

Wymieniac zawory nagrzewnicy czy coś innego?

Jarek poczytaj tutaj

http://jaguarclimatecontrol.com/diagnose/

Offline sjco

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Problem z ogrzewaniem S-type 3.0 2000r
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 19, 2014, 13:36:59 pm »
Ja mam właśnie identyczny problem ,wymieniłem termostat i elektrozawór i dalej to samo ,czy wie ktoś gdzie szukać dalej usterki ?

Offline Jarek104

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 393
  • X300 XJ6.. for sale..
    • JCP
Odp: Problem z ogrzewaniem S-type 3.0 2000r
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 21, 2014, 15:29:14 pm »
Panowie, ja wiem że wirtualne naprawianie samochodu nie istnieje.. Ale może podpowe ktoś jak zdiagnozowac czy to zawory czy coś innego?
Objaw jeden, mozliwych przyczyn kilka.. Jak mogę sam sprawdzic czy to zakamieniona nagrzewnica, chłodniczka czy zawory? zimno mi w tyłek... :/
Born to drive..

Offline sjco

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Problem z ogrzewaniem S-type 3.0 2000r
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 22, 2014, 16:27:52 pm »
Pytałem mechanika który nie ma czasu na razie zająć się moim autem ale powiedział mi ciekawostkę a mianowicie w sterowniku klimatyzacji potrafią się przepalać ścieżki i w tedy nie działa ustawianie temperatury a co za tym idzie elektrozawór jest cały czas zamknięty ale jak jest na prawdę to wyjdzie w praniu

Offline Jarek104

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 393
  • X300 XJ6.. for sale..
    • JCP
Odp: Problem z ogrzewaniem S-type 3.0 2000r
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 22, 2014, 18:42:49 pm »
dobrze rozumiem z innych wątków, że jeśli odepnę kostkę od elektrozaworu to powinien się on otworzyć jeśli jest sprawny? A jeśli nadal będzie leciało zimne to jest do wymiany?

JUtro mam w planie pogrzebać pod maską, fajnie byłoby to opanować
Born to drive..

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: Problem z ogrzewaniem S-type 3.0 2000r
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 22, 2014, 20:01:54 pm »
Cześć.
Temat znany mi z autopsji.

Pytałem mechanika który nie ma czasu na razie zająć się moim autem ale powiedział mi ciekawostkę a mianowicie w sterowniku klimatyzacji potrafią się przepalać ścieżki i w tedy nie działa ustawianie temperatury a co za tym idzie elektrozawór jest cały czas zamknięty ale jak jest na prawdę to wyjdzie w praniu

Faktycznie jest tak jak pisze kolega wyżej, z tym że takie uszkodzenie sterownika (przepalenie ścieżek) jest następstwem uszkodzenia elektorzaworu. Te zawory psują się na dwa sposoby. Albo jest tak, że elektrycznie wszystko ok (wtedy sterownik nie ulega uszkodzeniu), ale "zapieczone"/unieruchomione są zawory więc nie sterują przepływem płynu chłodniczego, albo jest tak, że wewnątrz zaworu dochodzi od wycieku płynu chłodniczego, co powoduje zwarcie instalacji i w rezultacie pali ścieżki w sterowniku klimatyzacji. W tym ostatnim wypadku nie ma sterowania, bo wiadomo, sterownik jest padnięty. Wtedy istotna jest diagnostyka zaworu, bo jak podepniesz nowy sterownik i zostawisz zwarcie, to znowu się ścieżki spalą. Jeśli w sterowniku są spalone ścieżki, to trzeba wymienić i zawór i sterownik. Zawór kup nowy, nie próbuj kombinować, strata czasu i pieniędzy.

dobrze rozumiem z innych wątków, że jeśli odepnę kostkę od elektrozaworu to powinien się on otworzyć jeśli jest sprawny? A jeśli nadal będzie leciało zimne to jest do wymiany?
Tak, o ile nagrzewnica nie jest zapchana. Gdybyś odpiął przewody od płynu od zaworu, to możesz sprawdzić nagrzewnicę podłączając do niej wąż ogrodowy i puścić wodę. Przy okazji ją przepłuczesz. Raczej obawiałbym się stosować jakiekolwiek "płukanki" do chłodnic, ponoć mogą spowodować wycieki, a wyciągnięcie nagrzewnicy spod deski będzie ciężką przeprawą.

Powodzenia
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
By³: S-Type 2.7d Sport

Offline Jarek104

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 393
  • X300 XJ6.. for sale..
    • JCP
Odp: Problem z ogrzewaniem S-type 3.0 2000r
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 23, 2014, 13:07:36 pm »
no to wiele nie zrobiłem...

Nie jestem w stanie ściągnać wtyczki z elektrozaworu, chyba będzie trzeba trochę pod maską porozbierać żeby do niej dojść.. Mam za grube łapy i trochę mi instalacja LPG przeszkadza..

Ale wnioski z dnia dzisiejeszego:
- auto przez osiągnięcem temperatury pracy wieje letnim powietrzem, po osiągnięciu temp pracy - leci zimne.
- przy przestawieniu tem na LO słychać pracę klap w nagrzewnicy
- płyn w układzie chłodzenia jest

i najważniejsze. Mechanik ze mnie słaby, więc  proszę się nie śmiać z pytania: patrząc od przodu, po prawej za chłodnicą jest "metalowy trójnik", do którego dochodzą 3 grube przewody od wody. Od góry, boku i dołu. Wyszło mi, że termostat. Dwa górne przewody są ciepłe, dolny nawet po jeździe kilka minut jest zimny. Tak ma być, czy to moja przyczyna zimna w kabinie?
Born to drive..

Amelka

  • Gość
Odp: Problem z ogrzewaniem S-type 3.0 2000r
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 23, 2014, 19:18:32 pm »
Witam wszystkich.
Mam problem w drugą stronę,mianowicie wymieniłam elektrozawór nagrzewnicy,zalany nowy płyn,wymieniony wyświetlacz(panel) od klimatyzacji.Nadal daje mi gorącym powietrzem  :-[
Czy ktoś ma jakieś pomysły co jeszcze,ewentualnie może być?
Klima szczelna,nabita.Wszystko niby dobrze,a ciepłem nadal daje.
Pozdrawiam  :-help