FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: sjco w Listopad 09, 2014, 08:55:53 am
-
Witam,
mam taki problem i powiem szczerze nie mogłem się doszukać takiego samego na forum więc stąd moja prośba o pomoc, otóż do wczoraj działało normalnie ogrzewanie ,dzisiaj zapaliłem auto i wyjechałem do sklepu do momentu zagrzania się silnika do 90 stopni samochód lekko grzał gdy dostał właściwej temperatury ogrzewanie przestało działać i tak już zostało ,nie wiem od czego zacząć czy od termostatu czy elektrozaworu ,proszę o pomocną radę ,z góry dziękuję .
Pozdrawiam.
-
Nie wiem czy rada będzie pomocna, bo jak się nie widzi auta to ciężko o diagnozę.
Na dzień dobry sprawdź czy działa pompka, czy masz płyn chłodzący, jak działa termostat.
Myślę, że dobry mechanik będzie doskonale wiedział jak zdiagnozować usterkę.
-
typowa usterka w S-Type: elektrozawór, jest sporo na ten temat na forum.
-
U mnie po robieniu trasy, albo szybkim poruszaniu się zawiesza się i grzeje, jak oszalały u siebie raczej też stawiam na zawór.
-
Wielki dzięki panowie a czy ktoś z was mógł by mnie nakierować na ten zawór bo nie bardzo wiem gdzie on się znajduje ? :)
-
Znajduje się za chłodnicami i jest przykręcony do wewnętrznej strony prawej podłużnicy.
-
Panowie, chce się upewnić.
Auto w fazie rozgrzewania silnika ( przed osiągnięciem temperatury pracy ) puszcza z nawiewów letnie powietrze. W momencie osiągnięcia 90st temp pracy z nawiewów leci lodowate powietrze niezależnie od ustawienia kierunku, mocy i włączenia czy też nie AC. Żadnej reakcji termicznej na zmianę temperatury na sterowniku w kabinie.
Wymieniac zawory nagrzewnicy czy coś innego?
-
Panowie, chce się upewnić.
Auto w fazie rozgrzewania silnika ( przed osiągnięciem temperatury pracy ) puszcza z nawiewów letnie powietrze. W momencie osiągnięcia 90st temp pracy z nawiewów leci lodowate powietrze niezależnie od ustawienia kierunku, mocy i włączenia czy też nie AC. Żadnej reakcji termicznej na zmianę temperatury na sterowniku w kabinie.
Wymieniac zawory nagrzewnicy czy coś innego?
Jarek poczytaj tutaj
http://jaguarclimatecontrol.com/diagnose/ (http://jaguarclimatecontrol.com/diagnose/)
-
Ja mam właśnie identyczny problem ,wymieniłem termostat i elektrozawór i dalej to samo ,czy wie ktoś gdzie szukać dalej usterki ?
-
Panowie, ja wiem że wirtualne naprawianie samochodu nie istnieje.. Ale może podpowe ktoś jak zdiagnozowac czy to zawory czy coś innego?
Objaw jeden, mozliwych przyczyn kilka.. Jak mogę sam sprawdzic czy to zakamieniona nagrzewnica, chłodniczka czy zawory? zimno mi w tyłek... :/
-
Pytałem mechanika który nie ma czasu na razie zająć się moim autem ale powiedział mi ciekawostkę a mianowicie w sterowniku klimatyzacji potrafią się przepalać ścieżki i w tedy nie działa ustawianie temperatury a co za tym idzie elektrozawór jest cały czas zamknięty ale jak jest na prawdę to wyjdzie w praniu
-
dobrze rozumiem z innych wątków, że jeśli odepnę kostkę od elektrozaworu to powinien się on otworzyć jeśli jest sprawny? A jeśli nadal będzie leciało zimne to jest do wymiany?
JUtro mam w planie pogrzebać pod maską, fajnie byłoby to opanować
-
Cześć.
Temat znany mi z autopsji.
Pytałem mechanika który nie ma czasu na razie zająć się moim autem ale powiedział mi ciekawostkę a mianowicie w sterowniku klimatyzacji potrafią się przepalać ścieżki i w tedy nie działa ustawianie temperatury a co za tym idzie elektrozawór jest cały czas zamknięty ale jak jest na prawdę to wyjdzie w praniu
Faktycznie jest tak jak pisze kolega wyżej, z tym że takie uszkodzenie sterownika (przepalenie ścieżek) jest następstwem uszkodzenia elektorzaworu. Te zawory psują się na dwa sposoby. Albo jest tak, że elektrycznie wszystko ok (wtedy sterownik nie ulega uszkodzeniu), ale "zapieczone"/unieruchomione są zawory więc nie sterują przepływem płynu chłodniczego, albo jest tak, że wewnątrz zaworu dochodzi od wycieku płynu chłodniczego, co powoduje zwarcie instalacji i w rezultacie pali ścieżki w sterowniku klimatyzacji. W tym ostatnim wypadku nie ma sterowania, bo wiadomo, sterownik jest padnięty. Wtedy istotna jest diagnostyka zaworu, bo jak podepniesz nowy sterownik i zostawisz zwarcie, to znowu się ścieżki spalą. Jeśli w sterowniku są spalone ścieżki, to trzeba wymienić i zawór i sterownik. Zawór kup nowy, nie próbuj kombinować, strata czasu i pieniędzy.
dobrze rozumiem z innych wątków, że jeśli odepnę kostkę od elektrozaworu to powinien się on otworzyć jeśli jest sprawny? A jeśli nadal będzie leciało zimne to jest do wymiany?
Tak, o ile nagrzewnica nie jest zapchana. Gdybyś odpiął przewody od płynu od zaworu, to możesz sprawdzić nagrzewnicę podłączając do niej wąż ogrodowy i puścić wodę. Przy okazji ją przepłuczesz. Raczej obawiałbym się stosować jakiekolwiek "płukanki" do chłodnic, ponoć mogą spowodować wycieki, a wyciągnięcie nagrzewnicy spod deski będzie ciężką przeprawą.
Powodzenia
-
no to wiele nie zrobiłem...
Nie jestem w stanie ściągnać wtyczki z elektrozaworu, chyba będzie trzeba trochę pod maską porozbierać żeby do niej dojść.. Mam za grube łapy i trochę mi instalacja LPG przeszkadza..
Ale wnioski z dnia dzisiejeszego:
- auto przez osiągnięcem temperatury pracy wieje letnim powietrzem, po osiągnięciu temp pracy - leci zimne.
- przy przestawieniu tem na LO słychać pracę klap w nagrzewnicy
- płyn w układzie chłodzenia jest
i najważniejsze. Mechanik ze mnie słaby, więc proszę się nie śmiać z pytania: patrząc od przodu, po prawej za chłodnicą jest "metalowy trójnik", do którego dochodzą 3 grube przewody od wody. Od góry, boku i dołu. Wyszło mi, że termostat. Dwa górne przewody są ciepłe, dolny nawet po jeździe kilka minut jest zimny. Tak ma być, czy to moja przyczyna zimna w kabinie?
-
Witam wszystkich.
Mam problem w drugą stronę,mianowicie wymieniłam elektrozawór nagrzewnicy,zalany nowy płyn,wymieniony wyświetlacz(panel) od klimatyzacji.Nadal daje mi gorącym powietrzem :-[
Czy ktoś ma jakieś pomysły co jeszcze,ewentualnie może być?
Klima szczelna,nabita.Wszystko niby dobrze,a ciepłem nadal daje.
Pozdrawiam :-help
-
Witam wszystkich.
Mam problem w drugą stronę,mianowicie wymieniłam elektrozawór nagrzewnicy,zalany nowy płyn,wymieniony wyświetlacz(panel) od klimatyzacji.Nadal daje mi gorącym powietrzem :-[
Czy ktoś ma jakieś pomysły co jeszcze,ewentualnie może być?
Klima szczelna,nabita.Wszystko niby dobrze,a ciepłem nadal daje.
Pozdrawiam :-help
W Twoim przypadku trzeba sprawdzić, czy moduł nie ma popalonych ścieżek.
-
Panowie, czy ktoś może sprawdzić u siebie czy na ciepłym silniku dolny przewód od termostatu do chłodnicy jest zimny? Będę wdzięczny.. :-)
-
Jarek104 ten dolny wąz bedziesz miał cieply jezeli dobrze zagrzejesz auto i termostat w pelni otworzy sie puszczając z małego obiegu na duzy,ogrzewanie idzie z małego obiegu,wiec to nie ma nic do Twojego problemu,po paru minutach przy takich temperaturach jak mamy termostat nie otworzy sie,sprawdzalem teraz,po godzinie jazdy normalnej wąz na chłodnice jest duzo chłodniejszy (ale nie zimny)niz te dwa u gory,ja u Ciebie bym podejzewał albo zasyfiala nagrzewnica lub nie do konca otwiera sie zawor i nie masz pelnego,takiego jak powinien byc przepływ cieczy przez nagrzewnice..te klapy co słyszysz jak ustawisz na LO to wydaje mi sie ze klapy od obiegu powietrza wewnetrznego,zamykają sie i nie ciągnie do nadmuchu powietrza z zewnątrz..
-
przypomina mi się, że rok temu siadło mi ogrzewanie strony pasażera, moja strona działała. Jako że głównie jeżdżę sam, to to zignorowałem.
Latem siłą rzeczy nie sprawdzałem. TEraz nie działa ogrzewanie w ogóle. Czy taki objaw wskazuje na nagrzewnicę?
Upewniam się, chcę uniknąć niepotrzebnej roboty
-
Taki objaw to 99% zespół zaworowy. Miałem tak w kilku S typach i wymiana zaworu pomagała.
-
OK, dzięki!
Jest jeden czy dwa elektrozawory? Tzn czy masz szykować 500 czy 1000zł?
JaguarParts, masz takie nowe?
-
Elektrozawór jest jeden a można go dostać w Warszawie albo na allegro koszt przed czy po lifcie 500 zł + wysyłka ,oczywiście nowy
A bo nie opisałem rozwiązania problemu ,mój kotek nie grzał bo poprzepalało ścieżki w sterowniku ,kupiłem drugi i wszystko hula jak trzeba a przy okazji mam nowy elektrozawór i termostat ,teraz czekam co dalej się popsuje :)
-
Jest to jedna część. Niestety nie mam nowego. Najpierw sprawdziłbym moduł czy faktycznie nie jest uszkodzony.
-
Jest to jedna część. Niestety nie mam nowego. Najpierw sprawdziłbym moduł czy faktycznie nie jest uszkodzony.
jak?
sorry za głupie pytania, ale na elektronice się zbytnio nie znam..
-
Ja też nie :-gwizd Pewnie oporność trzeba sprawdzić. Tam są tylko 3 piny
-
tego to wam nie powiem teraz bo nie ja to naprawiałem ale mój ojciec zauważył przy pomocy co mnie ogromnie rozbawiło jak go zobaczyłem ogromnych okularów binokli do elektroniki że jest parę po przypalanych ścieżek i zasugerował żeby zamiast cynować na nowo ścieżki czy wytrawiać czy jak to się tam nazywa po prostu kupić drugi sterownik i faktycznie miał rację działa , ot to tyle co mogę wam w tej chwili powiedzieć
-
Jest to jedna część. Niestety nie mam nowego. Najpierw sprawdziłbym moduł czy faktycznie nie jest uszkodzony.
jak?
sorry za głupie pytania, ale na elektronice się zbytnio nie znam..
Za bardzo to i znać się nie trzeba. Jeśli znajdziesz coś takiego jak tutaj na foto: http://jaguarclimatecontrol.com/news/curious-to-know-what-damage-to-the-ccm-board-looks-like-see-an-actual-photo-here/ to jest niedobrze. Jeśli coś jest przepalone to będzie to widać. Tak na marginesie to na tej stronie jest opisane (ale tylko po angielsku i trzeba odnaleźć "swoją wersję", bo opis jest do wszystkich wersji) jak zdiagnozować ew. uszkodzenia zaworu i okablowania: http://jaguarclimatecontrol.com/diagnose/
Rzeczywiście to najlepiej by było dostać na Alle używany moduł niż naprawiać, ale niestety chodzą tam też te uszkodzone. W ostateczności to można próbować naprawiać, ale skutki mogą być różne. Można jakimś cienkim drucikiem zmostkować obwód nad uszkodzoną ścieżką. Wtedy jednak w razie ponownego uszkodzenia zaworu skutki mogą być opłakane, bo drucik może wytrzyzmać większy prąd zwarcia niż ścieżka w układzie i w ten sposób może "polecieć" coś jeszcze. Ew można też TEORETYCZNIE próbować naprawy lakierem elektroprzewodzącym do naprawy szyb ogrzewanych.
-
Panowie potrzebuje informacji odnośnie czujnika temperatury w kabinie,jest jeden czujnik czy może dwa lub 3?
Gdzie ewentualnie ich szukać?
Dziękuję za każdą wskazówkę.
-
W kabinie jest jeden w kanałach wentylacji napewno 2szt albo 3 nie pamiętam
-
łącznie jest 5 czujników ;)
-
Panowie dokopałem się do czegoś takiego odnośnie elektrozaworu nagrzewnicy http://www.jagrepair.com/DCCVSType.htm
krok po kroku jak wymienić etc. Może się to komuś przyda .
Pozdrawiam
-
Witam podepnę się pod temat, czy może mi ktoś powiedzieć gdzie znajduje się ten moduł w samochodzie?
-
Zależy czy auto z nawigacją czy bez, jeśli bez to moduł jest w panelu sterowania klimatyzacją to co w kabinie widzisz jeśli z nawigacją to o ile dobrze pamiętam jest za panelem nawigacji.