Autor Wątek: Zakup S-TYPE  (Przeczytany 6495 razy)

raf7677

  • Gość
Zakup S-TYPE
« dnia: Listopad 05, 2014, 18:50:39 pm »
Witajcie nazywam się Rafał jest to mój pierwszy wątek , Bardzo interesuje mnie s-type rocznik 1999 -2002 3.0 v6 automat i tu moje pytanie na co zwrócić uwagę przy kupnie ,jak sprawdzić skrzynie biegów (nigdy nie jeździłem automatem) przeglądając ogłoszenia zauważyłem że te sprowadzone z Niemiec są o wiele tańsze . z góry dziękuje za pomoc  :-thank

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Zakup S-TYPE
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 05, 2014, 19:30:16 pm »
Oj kolego to temat rzeka, zbyt obszerny aby o tym pisać. Po pierwsze proponuję kupno modelu po lifcie czyli od połowy 2002 r. gdyż jest w tym samochodzie dosyć dużo istotnych zmian nie tylko estetycznych. Po drugie grubość lakieru , Po trzecie przebieg- staraj sie kupić samochód, który ma dokumenty tj wydruk z TUV z ostatnich lat bo tam bedzie wpisany przebieg, Po czwarte silnik musi chodzić idealnie, cicho bez żadnych zacięć- równitko, bez brzęczenia i żadnych stuków, Po piate zawieszenie musi być bez luzów. Jaguar to samochód drogi jeżeli chodzi o części i remonty więc trzeba sprawdzić niemal wszystko, wszystkie urządzenia i wszystkie funkcje. Jeżeli samochód z Niemiec to spisz z Briefu dane ostatniego własciciela- zobacz ilu ich było i jakie roczniki, Na stronie Dastelefonbuch.de ustalisz telefon do własciciela i zadzwoń do niego i porozmawiaj- powie ci wszystko jeżeli coś jest nie tak. Skrzynia też musi zmieniać biegi delikatnie bez szarpnięc nawet przy dość gwałtownych przyśpieszeniach. W modelu po lifcie jest juz skrzynia 6 biegowa znakomitej jakości

Dodam coś jeszcze. Jaguar S-type to kapryśny samochód i nie idealny. Wymaga miłości i cierpliwości. I nie jest to samochód do codziennej eksploatacji jako podstawowe auto, no chyba, że masz dość kasy na jego kaprysy. U mnie jest to samochód na niedzielę więc powinien służyć długo. Ale to moje zdanie i nie wszyscy muszą się z nim zgadzać. Na co dzień wolę jeździć czymś mniejszym lub Mercedesem S
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2014, 23:05:52 pm wysłana przez Choina »

Offline Andrzej4563

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 167
Odp: Zakup S-TYPE
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 05, 2014, 19:51:28 pm »
Witaj. Powiem ci tylko tyle , że sam także w maju kupiłem Jaguara S-type. Jest to 2,5 litr benzyna z 2003,  V6 . jestem pod dużym wrażeniem tego samochodu. Wcześniej miałem Rover 75 , także w benzynie. Ale w automacie mam pierwszy samochód. Na wiele rzeczy nie zwróciłem uwagi przy zakupie , za co teraz płacę dosyć słono. Ale na dzień dzisiejszy nie jest mnie w stanie nic zrazić do tego samochodu. Pompa wodna była walnięta . Uszczelka pod głowicą prawdopodobnie także jest do wymiany ? Ale powolutku usuwam jego ( braki ) . Jest tego wart . Polecam  :-tylko
Rover 75       , Jaguar S-type 2,5 V6  2003 r

raf7677

  • Gość
Odp: Zakup S-TYPE
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 05, 2014, 20:29:03 pm »
dziękuje za bardzo szybkie odpowiedzi w domu mój tata ma warsztat i nie muszę się przez to kosztami naprawy ale jak wiadomo każdy chce kupić dobry samochód widziałem wiele i jeździłem wieloma ale jeszcze nigdy nie trafił się Jaguar 
ceny  na znanych portalach zaczynają się od 4 tyś na roczniku samochodu  mi aż tak  bardzo nie zależy bo może być  nawet starszy aby był w lepszym stanie , jak  na razie to co mnie zainteresowało

Linki usunięto. Ocenianie aut nie w tym dziale

tylko one stoją u handlarzy a każdy wie jak tam się samochody robi  :)
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2014, 23:13:14 pm wysłana przez Choina »

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Zakup S-TYPE
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 05, 2014, 20:47:58 pm »
Zapamiętaj jedną prawdę a mówie to z doświadczenia. Nie ma żadnych okazji zwłaszcza u handlarzy. Nikt nie sprzedaje dobrego samochodu w cenie o 10 tysi niższej od ceny rynkowej. Jeżeli coś jest tanie to jest do dupy i tyle. To, że twój ojciec ma warsztat to nie znaczy, że koszty cię nie zaskoczą. Wszystko do Jaga jest drogie a jakość forda z tamtych lat beznadziejna i prze to ten samochód jest kapryśny i usterkowy. Elektroniki, zawodnej elektroniki po lifcie jest tyle, że głowa mała ale życzę ci powodzenia

Co do tego co wypatrzyłeś to samochód z Holandii powinien mieć wydruk z systemu ewidencji przebiegów rocznych tzw. Tellerrapport. Mój taki ma i jest w wydruku każdy roczny przebieg od dnia zakupu. To system ewidencji RDW NAP- Nationale Auto Pas 
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2014, 23:14:08 pm wysłana przez Choina »

raf7677

  • Gość
Odp: Zakup S-TYPE
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 05, 2014, 21:48:40 pm »
Bardzo dziękuje za pomoc i za tak szybkie odpowiedzi :)

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: Zakup S-TYPE
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 05, 2014, 22:11:27 pm »
ten z auto studia tak jak by miał inny odcien prawego przedniego blotnika,moge sie mylić,moze akurat światło tak pada...co do eski to ja wprawdzie nie dlugo uzytkuje ale do codziennej jazdy,od lutego 40 tys zrobilem  i ciesze sie ze 3 godziny dziennie mi tyłek wozi  eska a nie zadne inne auto z tym ze ja jestem zwolennikem manuala,do jazdy wekendowej moze i bym byl za automatem...wcale nie jest to auto awaryjne,na pewno nie bardziej niz inne...nie zamienił bym na pewno na nic innego i proponuje Ci szukac od osób prywatnych,po handlarzach sie najezdzisz,stracisz czas,paliwo i nerwy jedynie

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Zakup S-TYPE
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 05, 2014, 22:21:51 pm »
Przód ma inny odcień. Przy srebrnym kolorze to niemal standard. Ciężko zrobić przejście między elementami aby różnic nie było.

Offline Jaguar Wrocław

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 462
Odp: Zakup S-TYPE
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 05, 2014, 23:24:26 pm »
Oj kolego to temat rzeka, zbyt obszerny aby o tym pisać. Po pierwsze proponuję kupno modelu po lifcie czyli od połowy 2002 r. gdyż jest w tym samochodzie dosyć dużo istotnych zmian nie tylko estetycznych. Po drugie grubość lakieru , Po trzecie przebieg- staraj sie kupić samochód, który ma dokumenty tj wydruk z TUV z ostatnich lat bo tam bedzie wpisany przebieg, Po czwarte silnik musi chodzić idealnie, cicho bez żadnych zacięć- równitko, bez brzęczenia i żadnych stuków, Po piate zawieszenie musi być bez luzów. Jaguar to samochód drogi jeżeli chodzi o części i remonty więc trzeba sprawdzić niemal wszystko, wszystkie urządzenia i wszystkie funkcje. Jeżeli samochód z Niemiec to spisz z Briefu dane ostatniego własciciela- zobacz ilu ich było i jakie roczniki, Na stronie Dastelefonbuch.de ustalisz telefon do własciciela i zadzwoń do niego i porozmawiaj- powie ci wszystko jeżeli coś jest nie tak. Skrzynia też musi zmieniać biegi delikatnie bez szarpnięc nawet przy dość gwałtownych przyśpieszeniach. W modelu po lifcie jest juz skrzynia 6 biegowa znakomitej jakości

Dodam coś jeszcze. Jaguar S-type to kapryśny samochód i nie idealny. Wymaga miłości i cierpliwości. I nie jest to samochód do codziennej eksploatacji jako podstawowe auto, no chyba, że masz dość kasy na jego kaprysy. U mnie jest to samochód na niedzielę więc powinien służyć długo. Ale to moje zdanie i nie wszyscy muszą się z nim zgadzać. Na co dzień wolę jeździć czymś mniejszym lub Mercedesem S


kolego grzechch   "nie jest to samochód do codziennej eksploatacji" a do czego ? do oglądania w muzeum ? błagam nie dorabiaj ideologii do normalnego samochodu który nazywa się Jaguar. Twoją tezę można równie dobrze przyporządkować każdemu innemu samochodowi który jeździ po ulicach.  Oby jak najmniej takich rad !!!!  Ja mam S Type od 7-miu lat i użytkuje go na co dzień, części wcale droższe niż do niemieckich gratów, nie psuje się przede wszystkim, fajnie wygląda i nie jest kapryśny... i co ? kogo posłuchasz ? wychodzi 50/50 
 

 
 
 

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Zakup S-TYPE
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 05, 2014, 23:29:55 pm »
Też używałem od lat S typy (wszystkie możliwe silniki) na co dzień i ani wielkie koszta eksploatacji ani usterki. Auto typowo na co dzień jak E klasa czy Audi A6...które także miałem. Kapryśne i drogie w eksploatacji są jak najbardziej ale auta kupione po okazji. Ceny od 4tyś?? Pokaż gdzie to zaraz kupię. Części posiadam to przywrócę do stanu używalności... Chyba że anglik, to dziękuję

Offline Jarek104

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 393
  • X300 XJ6.. for sale..
    • JCP
Odp: Zakup S-TYPE
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 06, 2014, 07:14:23 am »
również mam S-type na codzień. Przedlift, 3,0 w gazie. Bardziej kochanego auta jeszcze nie miałem. Przez dwa lata zrobiłem nim 40tys km, jak narazie tylko cewki i świece wymieniłem. Aaa i sworzeń.
Ceny części nie różnią się od niemców tej samej klasy. Z fordem ten model ma wspólny blok silnika i tylne hamulce - no faktycznie straszne. To nie X-type ;)
Born to drive..

Offline RyanDriver

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Prezes Zarządu JCPF
Odp: Zakup S-TYPE
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 06, 2014, 08:35:02 am »
Potwierdzam S-type a X-type to niebo i ziemia - jak bym miał drugi raz wybierać to S-type do codziennej jazdy. :)
1984  XJ-S 5.3, 1988 Daimler seria III  5.3 Double Six, 2003  XJR 4.2, 2003 i inne

Offline Maciejcat

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 2.882
  • S- TYPEK 3.0 V6 1999 piękna butelkowa zieleń
Odp: Zakup S-TYPE
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 06, 2014, 08:49:49 am »
Potwierdzam to bardzo dostojne wygodne auto co prawda używam swoja S-ke nie na codzień ale w jesienne i zimowe dni strasznie tęsknię za jazda kotem zapadła juz ostateczna decyzja zostanie zemną do konca. Jak raz wsiądziesz do Jaga odrazu sie zakochasz
CATERPILLAR - 30 lat minęło tak szybko

Offline Kotletor

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 201
Odp: Zakup S-TYPE
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 06, 2014, 12:02:28 pm »
Zakup pojazdu jakiegokolwiek po "okazyjnej cenie" zazwyczaj oznacza duże naprawy, a co za tym idzie duże koszty. Nie każdy mechanik podejmie się naprawy skrzyni automatycznej czy dużej ilości elektroniki i oczywiście części też kosztują. Reasumując tanie to raczej najgorsze a nie na odwrót.
S-Type V6 3 l. po lifcie  Paweł Warszawa

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Zakup S-TYPE
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 06, 2014, 13:01:37 pm »
Więc to chyba tylko mój ma problemy z duperelami. nic poważnego ale denerwujące