Autor Wątek: Zakup S-TYPE  (Przeczytany 6504 razy)

Offline RyanDriver

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Prezes Zarządu JCPF
Odp: Zakup S-TYPE
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 06, 2014, 13:51:22 pm »
Ja kupiłem w dobrej cenie - nawet bardzo - do wymiany tylko linka skrzyni, linka otwierania maski, i na upartego jedne drzwi do malowania lub wymiany - wszystko zależy od tego jak auto wygląda na żywo i czy umisz najważniejsze newralgiczne punkty ocenić. I S-ke kupisz poniżej 10k w dobrym stanie :)
1984  XJ-S 5.3, 1988 Daimler seria III  5.3 Double Six, 2003  XJR 4.2, 2003 i inne

Offline Artek123

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 820
  • ....był S-Type 3.0 V6... ....jest XJ6 seria III...
Odp: Zakup S-TYPE
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 06, 2014, 17:12:10 pm »
I S-ke kupisz poniżej 10k w dobrym stanie :)

hehe...  ;D  zależy co dla kogo znaczy dobry stan...  ;)


Kolego raf7677 proponuje poczytać tematy do których zamieszczam linki poniżej, powinno ci to trochę rozjaśnić temat i dać odpowiedź na większość pytań:

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,1923.0.html

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,17614.0.html

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,22651.0.html

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,21987.0.html

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,17943.0.html

http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,17941.0.html


I najważniejsze to nie napalać się... od siebie dodam jeszcze, że S-typa można użytkować jak najbardziej na co dzień, z tym że przy 3,0 V6 raczej polecał bym skrzynie manualną, no chyba że jeździsz głównie po mieście to inna bajka....
pozdrawam
Jeep Cherokee
BMW 3 GT
Jaguar XJ6 seria III

Offline RyanDriver

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Prezes Zarządu JCPF
Odp: Zakup S-TYPE
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 07, 2014, 19:15:53 pm »
Artek i tu byś się zdziwił - Samochód jest w bardzo dobrym stanie. Niestety to rynek wymusił takie ceny na S-type i na X-type - dużo aut i mały popyt ze względu na spalanie oraz na markę. Każdy kto słyszy Jaguar to zaraz ile to pali i ile kosztują części. Albo chcesz sprzedać albo chcesz sprzedawać. Kupiłem od gościa co miał 6 lat auto i więcej stało w garażu niż jeździło, chciał się go poprostu pozbyć, wszystko zależy od szczęścia i szczerych intencji sprzedającego - ale to trzeba wszystko na  trzeźwo ocenić i się nie napalać. Jak się człowiek napali to na miejscu nie zobaczy się połowy słabych punktów samochodu.

Też ostatnio miałem na sprzedaż jednego X-type pierwszy lakier, super zadbany pełne wyposażenie, udokumentowany przebieg rok 2001, wystawiłem za 16900,- i gdyby nie szczęście to bym nawet za 12,- tyś go nie sprzedał.

Wracając do s-type szukałem linki do otwierania maski - chciałem kupić nową oryginał ale sory 450zł za linkę do maski, kupiłem używkę za 120,-
1984  XJ-S 5.3, 1988 Daimler seria III  5.3 Double Six, 2003  XJR 4.2, 2003 i inne

Offline Maciejcat

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 2.882
  • S- TYPEK 3.0 V6 1999 piękna butelkowa zieleń
Odp: Zakup S-TYPE
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 07, 2014, 22:47:54 pm »
podpisuje się obiema rękami pod wypowiedzią artepointa
jak dbasz tak masz
a że 90% ludzi chce tylko jeździć i nic nie wkładać to większość aut jest w opłakanym stanie
ja swoją S-kę z 99r kupiłem za około 12 tys. z przebiegiem autentycznym 122 tys.
 ( i tu wiem zaraz zaczną się komentarze nie może tyle mieć , ale się dał nabrać itp. )
ale niestety albo stety auto przez 10 lat posiadał Austryiak greckiego pochodzenia i miał je na swojej daczy
2009 odkupił je od niego jego wspólnik i tak znów więcej stało niż jeździło ( są dokumenty i faktury też z serwisu polskiego )
stan techniczny przy zakupie dobry brak wycieków stuków w zawieszeniu ,skrzynia pracuje prawidłowo, miało kilka mankamentów , troszkę było zaniedbane i podrapane
 musiałem  wymienić klocki hamulcowe przód tył i dojść do ładu z modułem  sterowania światłami
tapicerka była po renowacji
więc nie zgodzę się że za  około 15 tys. nie dostaniesz dobrego auta do lekkich poprawek
ale powiem że takie auto ciężko znaleźć

Ps.
artpiont - w Poznaniu jest rzemieślnik która dorabia linki , dorabiam je do koparek bo są bardzo drogie
                 dorabiałem linkę do Tomasza S-ki płaciłem 35 zł nówka
                 co prawda to nie oryginał ale spełnia w 100% swoje zadanie
                 i wtedy 415 zł można przeznaczyć np. na olej do skrzyni

CATERPILLAR - 30 lat minęło tak szybko

Offline plins

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 23
Odp: Zakup S-TYPE
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 07, 2014, 23:42:14 pm »
S-type jest przeznaczony do codziennej eksploatacji, jak każdy samochód wielkoseryjny. Wiadomo, że ze względu na markę, prestiż, cenę początkową, spalanie i inne takie, jego użytkowanie jest nieco droższe niż samochodów bardziej popularnych. Gdy kupujesz dobre perfumy, też nie wierzysz w to, że ich cena odzwierciedla koszty produkcji (w rzeczywistości, często, grubo ponad 50% to koszty marketingu). Ale w końcu nie jest to zbyt wysoka cena za dobre samopoczucie...
Żeby nie było "off topic" - zwróć uwagę na kompletność dokumentacji, równą pracę silnika, płynną zmianę biegów. Sprawdź wszystkie przełączniki i pokrętła, zajrzyj pod spód, sprawdź zawieszenie, skontroluj adekwatność wyglądu do przebiegu, itp. I przede wszystkim - nie napalaj się i nie wierz, że można trafić okazję (szukaj pretekstu, żeby się wycofać, a nie, żeby kupić), szczególnie u handlarza. Co sam byś zrobił, aby uniknąć niewygodnych pytań o historię samochodu? Większość sprzedających oddałaby go do handlarza.
Nie jest problemem kupienie samochodu z wadami, które są uwzględnione w cenie. Problemem jest kupieniem samochodu z wadami, o których dowiadujesz się po zakupie. Każdego samochodu, nie tylko Jaguara.
S-type 3.0 v6, 2007 r.

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Zakup S-TYPE
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 08, 2014, 17:11:14 pm »
Artepoint, z całym szacunkiem, ale poniekąd bzdury piszesz, o tym, że rynek wymusza takie ceny, a nie inne, to samo tyczy się nieba, a ziemi jeżeli chodzi o porównanie X-Type z S-Type, przejedź się X350 to zobaczysz co to znaczy niebo, a ziemia mędzy tymi dwoma egzemplarzami. Jak ja miałbym skonfrontować S z X to S czuć tyle, że jest cięższy i twardszy, trochę lepiej tłumi nierówności, natomiast X czuć, że jest lżejszy i trochę gorzej tłumi nierówności, ja kolosalnej różnicy nie zauważyłem (chyba, że ktoś ma zawieszenie cats, ale wtedy jak X by miał to podobnie bym porównał). Co do jakości wykończenia według mnie jest bardzo zbliżona, mały plus dla S-Type. Proponuje wygłuszyć X'a, a będzie jeszcze lepiej niż jest seryjny. Co do S-Type i jego cen mój był wart 14, ale facet wyjeżdżał za granicę sprzedawał wszystko dom, samochody itd. więc udało mi się kupić za 10 pełen świadom jego wad i zalet, z zalet to oryginalny przebieg 130 tys. a także jego bezwypadkowość. Z wad trochę się tego uzbierało: komplet łączników i gum stabilizatora, drążek zbieżności z tyłu, przednia szyba ( z racji wieku), regeneracja zacisków (z racji wieku), pełen serwis w postaci filtrów, płynów, oleju w skrzyni i silniku, uszczelniacze w skrzyni manualnej. Teraz  zostało mi, poprawienie lakieru usuwanie rys malowanie niektórych elementów ( wiadomo auto stare to ma przytarcia rysy itd) kupno kompletu alufelg na zimę i nowych opon na zimę, pewnie jeszcze dużo rzeczy zrobię, bo dla mnie auto musi być w stanie idealnym i to, że muszę być pewien jego stanu. Podsumowując jak auto jest godne zaufania i naprawdę idealne, to jego cena jest dwa razy wyższa od tego złomu co jest na allegro. Wiadomo każdy wychwala swój egzemplarz jaki to ideał, a prawda jest zawsze nieco inna. Maciejcat Twój S-Type pochodzi z dolnegośląska?
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Offline RyanDriver

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Prezes Zarządu JCPF
Odp: Zakup S-TYPE
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 08, 2014, 18:09:22 pm »
Wiesz co sam gabaryt S-typa wydaje się dużo większy - X-type to popierdułka, a miałem dwa więc wiem co pisze. S-type podchodzi pod limuzynę a x-type pod samochód bardziej sportowy. Miałem 2.5litra X-type i to porostu nie jechało. Mam jeszcze 3.0 to, to już fajnie jedzie, natomiast kupiłem 4.0 S-type to jak niebo i ziemia. I z całym szacunkiem ale X-type i S-typa nie można wrzucić do tego samego wora, są to całkiem inne samochody klasowo jak dla mnie.
1984  XJ-S 5.3, 1988 Daimler seria III  5.3 Double Six, 2003  XJR 4.2, 2003 i inne

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Zakup S-TYPE
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 09, 2014, 01:32:19 am »
Dokładnie się z Tobą zgadzam artepoint, z tym, że X jest autem bardziej sportowym i mniejszym, ale za to go uwielbiam bo wciskam się nim w każde miejsce i nie mam problemu z jego manewrowaniem w żadnym miejscu, choć promień skrętu jest dużo większy w S-Type, a poza tym, przyzwyczaiłem się do niego bardzo, a wiele lat posiadania go robią swoje, a po co zmieniać, jak w tym czuje się idealnie i praktycznie. Choć i tak dla mnie między nimi nie ma kolosalnej różnicy, jak wspomniałem wyżej dla mnie jest między S i X a X350 wtedy czuć inny świat. X- type jest poprostu mega praktyczny do śmigania na codzień, a S-Type trochę inna bajka, stylistyka mówi sama za siebie. Ale zawsze byłem bardziej przekonany ku X i X350. S-type'a kupiłem na końcu jakoś zawsze mnie od niego odpychało. Początkowo planowałem taką samą wersję jak Ty masz 4.0, ale jakoś żadna ciekawa się nie trafiła, a też miałem do samego końca mieszane uczucia z zakupem tego modelu. Ale każdy jaguar ma swoją duszę i każdy jest inny i wyjątkowy na swój sposób. Żeby nie robić  :-off to według mnie warto kupić ten model, bo nie jest wcale taki straszny i mega awaryjny, zwyczajnie musisz znaleźć egzemplarz warty zainteresowania i dbać o niego, a odwdzięczy Ci się w codziennym eksploatowaniu.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000