Autor Wątek: Wszystko o S-Type  (Przeczytany 127780 razy)

Dejna

  • Gość
Wszystko o S-Type
« dnia: Grudzień 15, 2008, 22:51:10 pm »
Postanowiłem poprawić informacje z Wikipedii  ;D

Jesli sie myle prosze poprawic lub dodac cos od siebie i wtedy mozemy edytować artykuł i sprawić że informacja o S-Type bedzie pełna i poprawna.  :-super

Jaguar S-Type
 
Producent Jaguar Cars Coventry

Premiera 1998
Okres produkcji 2000-2008

Miejsce produkcji  Anglia
Poprzednik Jaguar Mk II
Następca Jaguar XF

Typy nadwozia 4 drzwiowy sedan - 5 osobowy

Silniki:

2,5 l V6 201 KM (150 kW) 2003-2005
3.0 L V6 240 KM (180 kW) 1999-2008
4.0 L V8 290 KM (220 kW) 1999-2002
4,2 L V8 300 KM (220 kW) 2003-2008
4,2 L V8 z doładowaniem 400 KM (300 kW) 2003-2008
2,7L V6 Twin Turbo Diesel 207KM (154kW) 2004-2008
 
Skrzynia biegów
5 biegów manualna
5 biegów automatyczna
6 biegów automatyczna

Długość 4904 (mm)
Szerokość 2059 (mm)
Wysokość 1422 (mm)
 
Masa własna 1710kg (chyba 3L bo mój 4Lw dowodzie ma 1795kg) ???

Jaguar S-Type został przedstawiony w 1998 w Birmingham w Wielkiej Brytanii podczas Birmingham Motor Show. Jest to średniej klasy limuzyna, która swoją nazwę odziedziczyła po poprzedniku z roku 1963.


Historia modelu
Historia Jaguara S-Type sięga lat 60. XX wieku. Pierwsze wersje w 1964 roku zostały zbudowane na bazie sportowej i zarazem luksusowej limuzyny Jaguar Mk II Jaguar S-Type plasuje się w segmencie aut klasy wyższej średniej, a jego największymi konkurentami są niemieckie limuzyny BMW, Audi, Mercedesa oraz japońskie modele marki Lexus.

Produkowane w 2008 roku ostatnie modele S-Type bazowały na tym z 2003 roku, z pięcio lub sześciobiegową skrzynią biegów, zarówno manualną i automatyczną z silnikiem benzynowym lub diesla


Zakończenie produkcji
W 2008 roku z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni S-Type. Jaguar zapewnia, iż nowy model XF będzie zawierał elementy, które sprawdziły się przy jego poprzedniku.

CDN...

Dejna

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 15, 2008, 22:55:05 pm »
Możemy zamieszczać informacje z roczników 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 i 2008 i poskładamy ładne story

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ta dotyczy 2008r

Jaguar zaprezentował podczas salonu w Bolonii delikatnie poprawiony model S-Type. Odświeżenie samochodu jest tylko symboliczne, gdyż Jaguar już wcześniej zapowiedział następcę S-Type'a.
 
Zmiany na rok modelowy 2008 (czyli sprzedawany w roku 2007) są bardzo niewielkie. Do wszystkich egzemplarzy montowany będzie zderzak muskularny z wersji S-Type R oraz siatkowa osłona chłodnicy.

Przyciemnione przednie reflektory i nowe wzory felg uzupełnią różnice na zewnątrz. W środku znajdziemy nowe fotele, ze skórzaną tapicerką.

Jedyna zmiana mechaniczna obejmuje skrzynie biegów. Standardem w każdym S-Typie jest teraz sześciobiegowy automat. Ograniczono nieco ilość dostępnych wariantów wyposażenia, upraszczając wybór ewentualnym klientom.
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------
I z kolejnego źródła o modelu 2008


Jaguar S-type 2008 otrzymał niewielkie zmiany stylistyczne, technika pozostaje bez zmian. Największą różnicę zauważyć można po przednim zderzaku oraz siatce atrapy, która pierwotnie oferowana była wyłącznie w wersji S-type R. Nowy będzie design felg, 19-calowe koła otrzyma S-type we wszystkich krajach z wyjątkiem Japonii, Austrii, Niemiec i państw ze złą jakością dróg (ciekawe do której kategorii producent zaliczył Polskę...). Wszystkie wersje otrzymają w standardzie asystenta parkowania z tyłu, skórzaną kierownicę i wylepszone, „wielofunkcyjne“ fotele Sport z nieperforowaną skórą, wcześniej przeznaczone dla wyższych specyfikacji. Tapicerka może być teraz wykonana w kolorze kości słoniowej lub w kolorze czarnym. Wnętrze wszystkich wersji S-type można ozdobić panelami z drewna mahoniowego.

« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2008, 23:01:33 pm wysłana przez Dejna »

Dejna

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 15, 2008, 23:13:23 pm »
1999-2001
Dwa silniki 3L V6 240KM i 4L V8 290KM
Skrzynia manualna lub 5 biegowy automat

Fotki przód, tył i środek  :-super

Dejna

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 15, 2008, 23:20:54 pm »
2002 rok to szereg zmian w S-Type
Spotykamy sie z
nowym grilem
nowym wygladem deski roździelczej
i silnikiem 2,5L  i 4,2L
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2008, 23:23:14 pm wysłana przez Dejna »

adam74

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 15, 2008, 23:25:40 pm »
jesteś moim guru -  :-K :-K :-K :-K :-K

 :-za :-za
 :-tylko
 :-thank

Dejna

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 15, 2008, 23:28:38 pm »
2003 r model S-Type R.

Jest to najmocniejsza wersja, która ma pokrzyżować szyki BMW M5, Mercedesowi E AMG, czy też Audi RS6. Z przodu "siatkowy grill", tylny spoiler, dwie rury wydechowe, 18-calowe felgi, a za nimi kryją się mocne hamulce tarczowe wentylowane firmy Brembo. Zmodyfikowano oczywiście zawieszenie. Topowa wersja otrzymała silnik V8 32V o pojemności 4,2 litra, wzmocniony dodatkowo turbosprężarką osiągający moc - uwaga, tu nie ma żartów - 400 KM. Nigdy do tej pory żaden Jaguar nie oferował takiej mocy. Moment napędowy wynosi 553 Nm przy 3500 obr./min. Prędkość została ograniczona do 250 km/h, zaś "setka" pojawia się na liczniku po 5,3 s. Napęd jest przenoszony za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej, którą przygotowała firma ZF.

Dejna

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 15, 2008, 23:36:40 pm »
2004 rok to już konkretne zmiany w wygladzie S-ki

W historii tego modelu jest to już druga kuracja odmładzająca. Przed dwoma laty wzbogacono przede wszystkim gamę jednostek napędowych, teraz postanowiono dokonać kilku zmian w wyglądzie auta. Nowy kształt otrzymała charakterystyczna atrapa wlotu powietrza. Pokrywę silnika wykonano z aluminium, dzięki czemu jest lżejsza i to o 11 kg. Z tyłu natomiast zmieniono pokrywę bagażnika, która znajduje się teraz o 2,5 cm wyżej, ponadto nowe światła i zderzak.

   

Niewielkich retuszy dokonano również we wnętrzu. Nowością jest wykończenie aluminium w wersjach Sport i S-Type R.

 

Entuzjaści sportowej jazdy docenią poprawioną charakterystykę zawieszenia. Dla osób bardziej wymagających jest w ofercie zawieszenie typowo sportowe.

   

Trudno narzekać na gamę jednostek napędowych. Obejmuje ona silniki o pojemności od 2.5 i mocy 200 KM do 4.2 l dysponujący 395 KM. Jednostki 2.5 (200 KM) i 3.0 (238 KM) oferowane są w połączeniu z 5-biegowymi przekładniami manualnymi a pozostałe – 2.5, 3.0 i 4.2 (w dwóch wariantach) z 6-stopniowymi przekładniami automatycznymi. Nowością jest silnik wysokoprężny V6 o pojemności 2.7 i mocy 207 KM, skonstruowany wspólnie przez koncerny Forda i PSA. Najsłabsza wersja – 2.5 (200 km) na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h potrzebuje 8,6 s. a jej prędkość maksymalna wynosi 228 km/h.

Najwięksi konkurenci Jaguara, przede wszystkim marki Audi, BMW i Mercedes mają swoje kontrpropozycje. Ale czy posiadają one jednak taki styl ?




Dejna

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 15, 2008, 23:46:52 pm »
2004 Jaguar Diesel - wszyscy myslą  :-nuts

 
Nie tylko dzięki silnikowi Diesla Jaguar S-Type 2.7 V6 biturbo mógłby być produkowany do końca świata.



Przyszedł na świat w 1999 r. Trzy lata później poddano go lekkiemu liftingowi. Podobnie stało się teraz, ale najważniejszą nowością w S-Type'ie jest wysokoprężny silnik V6 o pojemności 2,7 l. Konstrukcję bazową tego silnika Ford Motor Company opracował wspólnie z PSA Peugeot Citroën. Później każdy miał zadanie domowe do odrobienia - dopasować ją do potrzeb konkretnych modeli, w których będzie stosowany. Jako pierwszy lekcję odrobił Jaguar.

Jednostka napędowa stosowana w S-Type'ie, wyposażona w dwie turbosprężarki, osiąga moc 207 KM i dysponuje momentem obrotowym o wartości 435 Nm już przy 1900 obr/min - większym niż uzyskiwany przez benzynowe silniki V8. Nie ma się zatem czemu dziwić, że pod względem osiągów S-Type diesel to najprawdziwszy Jaguar.


Do „setki" auto przyspiesza w 8,5 s i bez problemu osiąga deklarowaną przez producenta prędkość maksymalną - 230 km/h. Kultura pracy silnika z trudem pozwala przy tym odczuć, że ma się do czynienia z dieslem. Już w czasie jazdy z niewielką prędkością przyjemny dla ucha basowy pomruk układu wydechowego i niewielki szum powietrza opływającego karoserię skutecznie zagłuszają odgłos pracy silnika, którego brzmienie charakteryzuje się wyjątkową miękkością.


Również w czasie postoju tylko malkontenci zauważą, że to diesel. Także dlatego, że silnik pracuje bardzo równo, niemal bez wibracji.

W porównaniu z wersją benzynową, która zapewnia S-Type'owi podobne osiągi, diesel zużywa o prawie 4 l/100 km mniej paliwa w czasie jazdy miejskiej, a średnio - o 2,4 l/100 km. Na trasie S-Type diesel może na zbiorniku paliwa przejechać nawet ponad 1200 km.



Dejna

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 16, 2008, 01:04:42 am »
S-type to średnia półka w gamie jaguarów, z cenami w rejonie 200 tys. zł. W ciągu trzech lat produkcji Jaguar sprzedał 135 tys. sztuk tego modelu.

Szukam ile wyprodukowali przez te 10 lat.

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 16, 2008, 09:59:12 am »
Brochury S-Type
Model przed liftingiem

Cliknij tu aby przejść do katalogu

Model po liftingu

Cliknij tu aby przejść do katalogu
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Dejna

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 17, 2008, 00:28:11 am »
W 2000 roku znany niemiecki tuner Jaguara i Range Rovera - firma Arden prezentuje zestaw aerodynamiczny do S-Type

Aerodynamiczne części zostały opracowane przez zespół doświadczonych projektantów w celu poprawy dynamiki jazdy i bezpieczeństwa S-Type.

Obejmuje
1 Przedni spojler
2 Przedni grill ze stali nierdzewnej lub taki stylizowany na lata 60
3 Progi
4 Tylny spojler
5 Dokładka pod zderzak tylny
6 Bezpieczna figurka Jaguara z certyfikatem TUV

« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2008, 00:30:49 am wysłana przez Dejna »

adam74

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 17, 2008, 00:33:48 am »
Mam:

1 Przedni spojler
2 Progi
3 Dokładka pod zderzak tylny
......
a figurka??

Dejna

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 17, 2008, 00:56:22 am »
Arden proponuje felgi z lekkich stopów oraz zaleca opony Pirelli o wysokich osiągach i trwałości. <8.5Jx18 w opony 255/40 ZR 18 na FA + RA.>

Zawieszenie
Współpracując z firmą Bilstein proponuje obnizenie autka o 25mm
Oraz dystanse 30mm na strone

Układ wydechowy z wysokiej jakosci stali nierdzewnej zapewniający basowy pomruk
Owalne chromowane rury 90x120mm


Tuning silnika
dla S-Type 3.0 V6
Zwiększenie mocy 20 KM / 15 kW
dla S-Type 4.0 V8
Zwiększenia mocy 25 KM / 18 kW

Środek
Dywaniki z 50tyś węzłów, listwa progowa z logo Arden może być podświetlane zmiany tapicerki, dodatkowe elementy kokpitu z drewna, panele z drewna na drzwi

Oraz wiele, wiele innych udoskonaleń  :-K

Ja mam tylko figurke ale jeżdzi w bagazniku  :-cry
« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2008, 00:58:38 am wysłana przez Dejna »

Dejna

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 17, 2008, 02:49:06 am »
Szkic S-Type R 2003r

Dejna

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 17, 2008, 03:57:53 am »
Akcesoria Jaguara dla S-Type

1 Relingi dachowe
2 Relingi snowbordowe
3 Mocowanie na rower
4 Dywaniki gumowe
5 Zmywalny pokrowiec na tylne siedzenie
6 Siatka na przedmioty
7 Blokada na przedmioty prostokatne
8 Torba
9 Chlapacze
10 Przyciemnione lampy tył
11 Maskownica ochronna przód
12 Owiewki
13 Plandeka samochodowa
14 Dzwignia zmiany biegów 3 propozycje
15 Grill R-Seria
16 Zestaw drewna