Autor Wątek: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne  (Przeczytany 16340 razy)

Lacrii

  • Gość
Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« dnia: Listopad 16, 2013, 10:24:09 am »
Witam

Poczytalem troche forum, 10 podstran zaliczone, caly watek co cie wkurza w jagu. Znalazlem klika opini, ze silnik 2099 jest kiepski, jednak nie bylo napisane dlaczego jest kiepski. Co jest nie tak z tym silnikiem, co sie w nim psuje? Samo okreslenie kiepski to slyszalem juz wielokrotnie odnosnie wielu rzeczy, niestety czesto sa to opienie przekazywane z ust do ust, bez uzasadnien, dlatego jestem ciekawy co jest kiepskiego w tym silniku? To, ze jest slabszy od 2,5 czy 3 litra to logiczne. Domyslam sie, ze kiepskosc jego to jego awaryjnosc, tylko co dokladnie jest awaryjne i jak kosztowne?

Zastanawiam sie nad kupnem kociaka (trzeciego, tylko dwa pozostale jakies takie wlochate sa ;) ). Rocznik 2002-2004. Poczatkowo myslalem o dieslu, ale ten silnik fordowski jest awaryjny i w nim wiadomo co siada, jest pelno informacji o tym. Zatem chyba jednak, spojrze w strone benzyki, tyle, ze wiekszosc dostepnych aut ma silnik 2,1L i co z nim nie tak? Jesli wrzuce swoje wymogi, typu jasny skorzany srodek i nie zielony lakier to wychodzi na to, ze zostaja auta wlasnie z silniekiem 2,1 w najwiekszej ilosci.

Druga sprawa, silnik 2,1 i automatyczna skrzynia biegow. Czy skrzynie w X sa takie same jak S i XJ? Jesli tak, to raczej nie ma co sie obawiac tego automatu?

Na poczatku myslalem o Rover 75 i na forum roverki jest genialny temat przyklejony z poradami na co zwrocic uwage przy kupnie, fotki, wysjasnienia poszczegolnych elementow itp. Wlacznie z danymi co zmieniono w danym roczniku itd. Przydalby sie taki zbiorczy temat i na tym forum, moze pasjonaci marki i znawcy, pomysla o tym.

Sebastian X

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 16, 2013, 18:39:36 pm »
Stwierdzenie, ze silnik Jaguar AJ-6 2.1 jest "kiepskim" silnikiem to nieporozumienie. Silnik jest znakomity, nie jest awaryjny, to konstruktorski majstersztyk. Problem polega na tym, ze silnik ten nie bardzo pasuje do charakteru auta i w porównaniu do 2.5 albo 3.0 po prostu wypada dość blady. Jeździłem wszystkimi wersjami a 2.1 po prostu się prowadzi nieprzyjemnie w porównaniu do mocniejszych wersji, dlatego - o ile masz wyboru, każdy poleca 2.5 albo 3.0, są bardziej dynamiczni oraz mają napęd 4x4. Tyle.

Artur G.

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 16, 2013, 20:51:36 pm »
Koszt eksploatacji  2.1 w  porównaniu   do  2.5  i  3.0  są   minimalne  niższe,  zużycie paliwa  odpowiednio   o   1 i  2 litry niższe,   dynamika  tylko  wystarczająca, ale jeśli  zimą  przejedziesz się 4x4 to uznasz że to  dobry  wybór.  Mi kiedyś   tak koledzy pisali jak  byłem żółtodziób. I dodam, że  jeśli  chcesz mieć ciszej w  aucie to kup 2.1.

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 16, 2013, 21:17:22 pm »
Ja mam 2.1 benzyna z pl salonu, auto jest dla mnie idealne jeżdżę nim codziennie po mieście, nie narzekam na niego, według mnie to ważne jest, aby kupić zadbany egzemplarz, niestety na allegro, większość to auta ze skręconym przebiegiem, ja mam oryginalny około 150 tys. km i na niego nie narzekam, faktem jest to, że w porównaniu do 2.5 i 3.0 wypada słabo co się dziwić napęd na 4X4 i większa moc, spalanie raczej nie jest niskie jakby to się mogło wydawać, generalnie wychodzi 10.5/11.5, zależy od dynamiki potrafi spalić zimą więcej, wiadomo mróz zagrzanie silnika itd, w trasie to zależnie od jazdy, jeżeli jedziesz dynamicznie i powyżej 120 km/h to spala 8.5, ja jestem z niego bardzo zadowolony, jeżeli dbasz o auto i kupisz zadbane nie ma się co zepsuć, co do łańcucha rozrządu, to powyżej 300 tys. będzie go słychać, do codziennej jazdy jest idealny, choć czasami chciałbym takiego 3.0 4X4, tylko szkoda mi  tego sprzedawać, jest ze mną już tyle lat, trochę nim przejeździłem i zwiedziłem, wolałbym swap zrobić silnika i napędu, co do kosztów eksploatacji to jest on niewiele niższy od tych 2.5 i 3.0. Jakbyś miał jakieś pytania to je zadawaj śmiało. Ps wypowiedź jest też skierowana do nowego kolegi z innego tematu, miałem mu odpisać, ale brakuje mi czasu za co przepraszam, także może sobie tu przeczytać.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Lacrii

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 17, 2013, 19:59:43 pm »
Dzieki, za rozwiazanie problemu. Bylem dzis ogladac jednego kociaka. Powiem szczerze, ze auto bylo ladne, widac, ze dbane, srodek prawie idealny, zewnatrz tez dobrze, jak na 11 lat calkiem dobrze, tylko jedno mnie nie pokoi. Przy odpaleniu silnika przez pierwsza minute, gdzies mniej wiecej w tym "wezu" Co idzie zaraz od pokrywy z napisem Jaguar V6, taka guma rowkowana rozciagliwa, nie wiem jak to nazwa, ale pewnie kojarzycie, co idzie od tej pokrywy, bylo slycha wyrazne trzaski tak, jakby jakas blokada sie zamykala i otwierala i tak kilka razy, srednio 3 zamkniecia/otwarcia (taki dzwiek jakby pokrywki, ale nie wiem czy to byla jakas zakrywka) potem pare sek. normalnie i znow, po okolo minucie, wszystko bylo idealnie, silnik cicho, rowno, zadnych wstrzasow. Co to moze byc, czy to normalne (raczej nie)?



O wlasnie bylo to slychac mniej wiecej gdzie ta guma. Pod napisem domyslam sie, ze jest filtr powietrza, a tam dalej za ta guma?

Jak wyglada sprawa z automatyczna skrzynia, ponoc czesto pada wsteczny bieg, prawda? I Czy kosztowna naprawa?

Poza tym jestem juz chory, te auta zawsze mnie sie podobaly, szczegolnie X300, ale Xtypek tez jest cudny, szczegolnie w kremowych skorach...ach i ta dupka zaokraglana  :-10points
« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2013, 20:39:20 pm wysłana przez Lacrii »

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 18, 2013, 15:48:45 pm »
Przepływomierz za nim elastyczna złączka z odprowadzeniem oparów z skrzyni korbowej, dalej przepustnica.
Jeżeli chodzi o skrzynie automatyczna z tym wstecznym biegiem to pierwsze słysze, a przegrzebałem już forum wszerz i wzdłóż.

Lacrii

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 18, 2013, 20:56:36 pm »
Czyli co to moglo byc robiac te klak klak pare razy?

benjamin

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 19, 2013, 09:37:17 am »
Przepływomierz za nim elastyczna złączka z odprowadzeniem oparów z skrzyni korbowej, dalej przepustnica.
Jeżeli chodzi o skrzynie automatyczna z tym wstecznym biegiem to pierwsze słysze, a przegrzebałem już forum wszerz i wzdłóż.

problem pojawia się przy nieumiejętnej wymianie oleju, jeśli jakiś laik odręci śrubę  która wydaje mu się że jest do wlewu oleju, tymczasem najczęścięj odkręcają śrubę  która trzyma mechanizm wybierania, jeżeli zostanie odkręcona to mechanizm nie jest wstanie uruchomić biegu wstecznego, czasami przyczyną może być uszkodzenie mechaniczne polegające na zerwaniu lub pęknięciu taśmy odpowiedzialnej za bieg wsteczny (najczęsciej poprzez niewłaściwą eksploatacje)

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 19, 2013, 09:47:55 am »
Poczatkowo myslalem o dieslu, ale ten silnik fordowski jest awaryjny i w nim wiadomo co siada, jest pelno informacji o tym.

Po pierwsze, tyczy się to tylko mniejszości Jagów z początku produkcji, gdzie jako osprzęt występowała "stara: pompa Delphi, w której łożyska wycierały się na amen i opiłki wpadały do wtrysków. Usterka ta była już znana na podstawie Mondeo TDCi i eliminowana na w latach 2003/2004, stąd nikłe prawdopodobieństwo na starą pompę w X-Typie. Co prawda ja mam jeszcze stary typ, bo mam X'a z początku 2004r (wszystkie szyby 2003), choć wiadomo, że po pierwszym lifcie, bo Estate. Pompa była u mnie wymieniana w 2006r. w Niemczech w ramach gwarancji przy przebiegu 67200km wraz z wtryskiwaczami, choć chyba układ paliwowy nie był płukany, bo w Polsce w 2010r. była powtórka z rozrywki, jakkolwiek pompa była w stanie bdb, jak i łozysko w niej, wymieniono tylko zaworki we wtryskiwaczach.

Co do 2.1 V6, tych silników jest najmniej jesli chodzi o dostępność całych i osprzętu, bo bylo ich najmniej w produkcji.  Jedyne jego zalety, to niższa grupa w OC i delikatnie mniejsze spalanie w stosunku do 2.5 V6. Osobiście jeśli miałbym wybierać banzynę, to wybrałbym najprawdopodobniej 3.0 4x4, ze względu na to, że nie ma różnicy miedzy 2.5 a 3.0 jeśli chodzi o opłaty, różnica w spalaniu nie większa niż 2-3L/100km, ale za to mocy wiecej niż "wystarczająco".

Jakkolwiek silnik to sprawa drugorzędna.
Jakbym szukał kolejnego kota dla siebie po pierwsze koncentrowałbym się na budzie , bo niestety ale nie jest to ich mocna strona (szczególnie progi pod nakładkami) oraz na elektryce. Jeśli znajdziesz auto ze zdrową budą i ładnie utrzymany, nie jakiś wybiedzony egzemplarz, to silnik i mechanikę da się ogarnąć.

Lacrii

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 20, 2013, 19:26:04 pm »
Dzieki za opowiedz. Niestety mam ograniczone fundusze, wiem, ze za dana kwote nie kupie idealu, ale tez nie chce wtropic w totalby szrot. Obejrzalem juz 3 ale sobie odpuscilem.

Z ciekawosci, jakim cudem przy praktycznie idealnej karoserii, mial bable na tylnych drzwiach zaraz pod szyba, ta guma co idzie mocno spasowana, pod nia byly wyrazne babasy z jednej i drugiej strony. To jakas wada fabryczna u wiekszosci kotow (rocznik 2002) czy co to moze oznaczac?

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 20, 2013, 20:13:32 pm »
To nie drzwi korodują, tylko metal w gumowej listwie.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline bosniak

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 482
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 20, 2013, 20:16:53 pm »
Aluminium wewnątrz listwy gumowej sie utlenia i stąd te brzydkie bomble. Można na allegro dokupić takie listwy w idealnym stanie od 40 zł za szt.

Lacrii

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 20, 2013, 21:29:14 pm »
O, fajnie dobrze wiedziec, skarbnico wiedzy :) Czyli to nic groznego. Czesto to wystepuje?

Z jednej strony ladnie wyposazone sa diesle z drugiej strach przed nimi. Nawet kolega wyzej pisze, ze 2 razj juz wymieniano 2 razy pompe i wtryski, a to jak nic kosztowna sprawa.
Interesuje mnie rocznik 2003-2004 czyli awaryjnosc diesla znacznie wieksza?

Diesel kusi, mam juz diesla z vat1 wiec, wiadomo ;) ale jest obawa. Z tego co widze, to tez diesle sa ladnie wyposazone, znow bezyne od 2003 ciezko znalezc, normalnie jak ja nie cierpie kupowac auta. Kasa zawsze ograniczona, czas niestety tez mam ograniczony. Co tu zrobic...wypije drinka ;)

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 20, 2013, 22:10:27 pm »
Ile chcesz przeznaczyć na zakup tego Jaguara X-type'a?
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Lacrii

  • Gość
Odp: Silnik 2099cm3 oraz pytania ogolne
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 21, 2013, 12:25:53 pm »
Max 18000