Autor Wątek: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300  (Przeczytany 22552 razy)

ron.novy

  • Gość
Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« dnia: Sierpień 14, 2013, 18:51:41 pm »
Witam!

Kot pojezdzil sobie bezawaryjnie az do lipca.
Od lipca zaczalem odczuwac spadek mocy auta. szczegolnie po dlugiej podrozy auto wkrecalo sie na obroty z dolu bardzo mulowato i nie przyspieszalo jakos mega szybko.
Od wczoraj przy spokojnej jezdzie jest ok ale jak tylko dam wiekszego buta to zaczyna migac check engine i swieci sie Cruise not available. I auto mi spowalnia do max 3000obrotow.
Po parunastu sekundach check znika i moge jechac normalnie.

Jezdze  na benzynie.

Podlaczylem auto pod OBD.
Pojawily sie 3 bledy:

P1000
P1313 - Misfire rate catalyst damage fault - bank 1
P0300 - Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach


Swiece wymienialem niedawno. Cewki sa raczej ok bo bylby dodatkowy kod OBD. Co powinienem sprawdzic? Gdzie szukac przyczyny?
Sondy czy zapchany kat?

Odpialem przeplywke i bez niej auto sie dlawi najpierw gasnie ale po drugim odpaleniu jakos sie trzyma wiec ona jest chyba sprawna.

 Pozdrawiam

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 15, 2013, 14:56:54 pm »
po dzisiejszej przejazdzce doszly 3 nowe bledy:

P0301
P0303
P0305


Cewka odpada nie padlyby 3 naraz. Poza tym auto gra na wszystkie gary.

Znalazlem podobny watek tutaj:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=17090.0

Mam nadzieje ze u mnie silnik przetrwa i nie bede musial go wymieniac :P

Zapchany kat? Jesli tak to jaki kupic najlepiej uniwersalny czy moze wyciac i wstawic emulator sondy?

Szukam porządnego mechanika od jagow we Wroclawiu.
U tych co do tej pory bywalem to zwylki druciarze. ktorzy na widok jaga zacieraja rece zeby powymieniac dziajace bzdety i skosic kase.

Połączono

Znalazlem w sieci jeszcze czujnik polozenia walka rozrzadu. sa po jednym na kazdym rzedzie cylindrow. Czy uszkodzony moze powodowac wspomniane bledy?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2013, 21:33:49 pm wysłana przez Choina »

Jawe83

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 19, 2013, 16:07:58 pm »
IMO to raczej nie katalizator, więc zamień czujniki położenia wałków między głowicami (chyba są takie same  :- pojecia ) i zobacz, czy błąd nie "powędruje" do drugiej głowicy.
Jeśli bez zmian, to zdejmij cewki i sprawdź, czy nie ma tam oleju - z autopsji wiem, że daje to takie objawy, wtedy masz do wymiany wewnętrzną uszczelkę pokrywy głowicy.

Jeśli nic z tych rzeczy to wio do tłumikarzy i niech zaglądają w katalizator.

Nie zazdroszczę, bo to tyczy się głowicy od grodzi silnika  :-\

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 19, 2013, 22:07:48 pm »
Zdobyłem drugi czujnik. Zamiana niestety nic nie dala dalej to samo... Co mogłem sprawdziłem czas jechać na warsztat ;)

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 21, 2013, 09:30:02 am »
Wymenilem swiece, alternator bo sie sypal. Napiecie jest juz ok. cewki sprawdzone sa ok i sondy tez OK.
Silnik jakby pracuje lepiej rowno itp. pojezdzilem troche wszystko bylo ok ale niestety znowu check wrocil i tryb awaryjny do 3000 obrotow.

Na postoju jest OK. Moge go wkrecic do odciecia i check nie miga.

Problem pojawia sie jak chce przycisnac, np. wyprzedzic auto, wtedy zaczyna migac check engine i delikatnie czuje jak silnik wibruje. Na bank znowu jest losowe wypadanie zaplonow w calym rzedzie i blad P1313. Nie mam teraz jak sprawdzic OBD. Gdzie szukac dalej problemu?

Moze ten katalizator?
a Czy peknieta uszczelka pod gł. moze powodowac wypadanie zaplonu?

Jawe83

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 21, 2013, 15:24:54 pm »
Nieźle musiałaby być zakatowana uszczelka pod tą głowicą, żeby cały bank "siadał", raczej bym się nie interesował nią, jeśli nie masz przy okazji innych objawów, jak ubywanie płynu chłodniczego, czy majonez zamiast oleju. Możesz też wykręcić świece zapłonowe i zobaczyć, w jakim są stanie...

Jedź sprawdzić katalizator, możliwe jest, że to przez niego masz te problemy, bo jest już zapchany i gdy chcesz dać kocurowi w pedał, to blokuje przepływ spalin - bardzo niezdrowe dla silnika!
Albo gdzieś zaciąga Ci lewe powietrze przy kolektorze dolotowym.

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 21, 2013, 15:53:42 pm »
Dzieki wielkie za rady. Mechanik wspominal o katalizatorze. Bląd P1313.

Wyjac wklad i zostawic puste puszki (oczywiscie emulator sondy musialby byc) ?

Jaki jest dzwiek takiego wydechu? Jak kamienie w rynnie czy znosnie? :P

Chyba ze macie jeszcze jakies pomysly bo nowy kat to droga zabawa :/
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 21, 2013, 17:08:08 pm wysłana przez ron.novy »

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 21, 2013, 18:01:03 pm »
Kupując to auto,  każdy powinien się liczyć z cenami części, a po za tym nie wymienia się  tego co miesiąc,  a raz na 10 lat,  po co drutowac przy aucie, smieszy mnie to, że każdy  szczyci się , że  to mondeo,  a jak przychodzi wymiana czegoś innego niż  tarcz, klocek i innych drobiazgów, to nikt o mondeo nie wspomina,  to, wtedy drutuje sie uzywkami i każdy  chodzi i gada, że jaguary sa tanie, gdyby każdy naprawial i inwestowal w nowe to tanio by nie było, moim zdaniem nie drutuj, wymien katalizator i coraz sie z auta.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 22, 2013, 11:48:29 am »
wolalbym katalizator niz kombinowac wiadomo.
Juz sporo wladowalem w auto i bardzo o nie dbam, nawet o najmniejsze detale.

Jednak W przypadku kata utknalem w miejscu bo nie wiem jak sie za to zabrac.  Bardziej mnie interesuje jaki kupic. Bo nowe sa podobno piekielnie drogie i po prostu sie nie oplaca. Tez nie mam gwarancji ze po jego wymianie moje problemy sie skonczą jesli chodzi o wypadanie zaplonu itp. wiec musze przygotowac sie na dodatkowe wydatki.

Dostalem juz od jednego z forumowiczów cynk na dwie dobre uzywki za co serdecznie dziekuje.  :-za

 Chcialbym sie jeszcze zorientowac czy sa gdzies jakies uniwersalne  katy do takich motorow jak moj za normlane pieniadze?

Jawe83

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 22, 2013, 15:00:49 pm »
Kupując to auto,  każdy powinien się liczyć z cenami części, a po za tym nie wymienia się  tego co miesiąc,  a raz na 10 lat,  po co drutowac przy aucie, smieszy mnie to, że każdy  szczyci się , że  to mondeo,  a jak przychodzi wymiana czegoś innego niż  tarcz, klocek i innych drobiazgów, to nikt o mondeo nie wspomina,  to, wtedy drutuje sie uzywkami i każdy  chodzi i gada, że jaguary sa tanie, gdyby każdy naprawial i inwestowal w nowe to tanio by nie było, moim zdaniem nie drutuj, wymien katalizator i coraz sie z auta.

Oczywiście, większość ludzi liczy się z tym... ja się liczę z tym, nie drutuję czego popadnie i kupuję części z najwyższej półki... tylko nie półki w salonie Jaguara.
Ale nie będę ładować naprawdę grubych tysięcy złotych na wymianę katalizatora, części, która nie wpływa na bezpieczeństwo i sprawność jazdy (nie mówię o środowisku, to inna sprawa), wolę władować je w porządnej klasy opony zimowe i zawieszenie. Taka jest moja decyzja, może jak wygram w lotka, to wtedy z nudów kupię nowiutki lśniący jak psu jaja układ wydechowy z katalizatorami... do tego czasu będę trzymał gotówkę w zapasie na ewentualne awarie, które mają dużą szansę się pojawić ze względu na wiek auta i które mają wpływ na bezpieczeństwo i sprawność jazdy.

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 24, 2013, 10:01:51 am »
Wczoraj jeszcze jedna nowosc. Oprocz wypadania zapolonow podczas przygazowywania silnika na postoju komp wyrzucil jeszcze jeden blad zwiazany z zbyt wysokim napieciem na kompie skrzyni i wyskoczyl gearbox fault. Wynika z tego ze to cos z elektryka nadal. Bo skrzynia sama w sobie pracuje ok.

Check engine zaczyna migac przy wiekszym  obciazeniu, np. jazda pod gorke na 4 biegu czuc nierowna prace, szarpanie delikatne. wlacza sie tryb awaryjny.

Auto zbyt ospale reaguje na pedal gazu. Pali za duzo: miasto przy spokojnej jezdzie 23L. Sondy sprawdzone i graja dobrze podobno.

Połączono

Co warto sprawdzic jesli chodzi o elektryke?
Gdzie samochod jest najbardziej narazony na uszkodzenia instalacji?

 Coraz bardziej podejrzewam ze gdzies jest przetarty kabel albo jakies zwarcie sam nie wiem, poniewaz dzisaij jechalem dosc spokojnie i zadnego checka. Po zatrzymaniu w garazu otworzylem drzwi i chcialem sprawdzic jak sie zachowuje zarowka w kabinie i po dodaniu mocno gazu za drugim razem zgasla na chwile i navigacja.
Kiedys kilka miesiecy temu mialem takie male zdarzenie ze wlaczajac tempomat podczas jazdy zaswiecily mi sie wszystkie kontrolki jakas choinka autem zaczelo rzucac. Zgasilem odczekalem w szoku pare minut i pozniej juz bylo wsyzstko ok. Nigdy taka sytuacja sie nie powtorzyla.

Byc moze te chwiilowe przerwania powoduja wypadanie zaplonu na calym rzedzie cylindrow i chwilowe miganie check engine...
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2013, 20:51:56 pm wysłana przez Choina »

Jawe83

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 25, 2013, 17:01:57 pm »
1. Akumulator - sprawdzić specjalnym urządzeniem, czy jest sprawny
2. Alternator i kable idące do i z niego - czy wszystko sprawne, czy nie ma za dużych oporów na kablach
3. ECU - wyczytałem, że jest tak niefortunnie zamontowany, że może dostać się do niego woda, spływająca po wiązce kablowej (po deszczu) - sprawdź, czy gniazda w ECU nie są skorodowane

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 25, 2013, 17:23:24 pm »
Dzieki za rady! Alternator jest nowy ale poprosze o sprawdzenie przewodow, mas, akumulatora i ecu kompa tak jak radzisz. dzieki!

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 25, 2013, 18:11:31 pm »
P0300 Losowe wypadanie zapłonu
Przyczyny:
- niska kompresja cylindra
- zużyty wałek rozrządu / złamana(e) sprężyna(y) zaworu(ów)
- za niskie/wysokie ciśnienie paliwa
- wtryskiwacz(e) paliwa ograniczone/wyciek
- wtryskiwacz(e) paliwa stale otwarte
- zanieczyszczone paliwo
- awaria cewki zapłonowej
- nieprawidłowa przerwa na iskrze
- błąd obwodu wtryskiwaczy paliwa - dodatkowy błąd powinien się wyświetlić

P1313 - uszkodzenie katalizatora - bank 1 (uwaga, oznacza tylko wtedy, gdy towarzyszy im przerwa zapłonu indywidualnego cylindra Kody: P0300 - P0306). Bank 1 prawa strona silnika (cylindry 1, 3, 5) (A Bank). Przyczyny te same co powyżej.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 25, 2013, 19:29:25 pm »
Dzieki Choina! czyli wychodzi na to ze kat zapchany stad tez wysokie spalanie i zamulenie przy duzym obciazeniu. Dobrze rozumiem?