Autor Wątek: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300  (Przeczytany 22679 razy)

Offline Tomy

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 17
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 02, 2013, 20:43:32 pm »
Dodam, informacyjnie, że czynnik z klimy można przechować w serwisie klimatyzacji na okres naprawy auta, gdy konieczny jest demontaż sprężarki klimatyzacji.... chociaż jest sposób wyjęcia alternatora bez demontażu klimy. Po ponownej wizycie nie płacimy już za czynnik tylko za nabicie. Jeżeli serwis klimy pójdzie na taki układ, zaoszczędzimy parę zł i nie ucierpi na tym środowisko.

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 04, 2013, 22:24:01 pm »
Witam ponownie. Myslalem ze moje problemy sie rozwiazaly ale jednak nie. Kot dalej swiruje a ja juz robie sie siwy :(

Dzisiaj skrzynia podczas powolnej spokojniej jezdzie wywalila blad i wpadla w tryb awaryjny.

Zgasilem auto dalem na P i juz nie moglem odpalic. Stojac na 4 pasmowce zaczalem kombinowac:P  Dalem na D na N i na P i odpalil z palacym sie check engine i napisem cruise not available, gearbox fault.

doturlalem sie na parking i odczytalem bledy...

P1796
P1797
P1000 - ten wiadomo
P0191


Dodam ze naraize jezdze tylko na benzynie. Wczoraj wrocilem z trasy (200km) i wszystko bylo ok.

Co ja teraz mam sprawdzic? Alternator wymieniony dopiero co...Moze akumulator? Jak odpalilem po poludniu auto gearbox fault zniknal i wsyzstko bylo ok. Wyczyscilem bledy, odpialem klemy zrobilem ponownie adaptacje... Wiem ze problem powroci bo walcze z ta elektryka juz sporo czasu://

napiecie ladowania mam 13,4 nie wazne jak duzo rzeczy wlacze, ogrzewanie itp.

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 05, 2013, 04:54:07 am »
P1796 Awaria sieci CAN
Moduł kontroli automatu - defekt 4 bieg

Przyczyny:
Błąd modułu kontroli automatu
CAN otwarty obwód
CAN zwarcie obwodu

P1797 CAN Moduł kontroli automatu / Moduł kontroli silnika usterka sieci
Moduł kontroli automatu - defekt 4 bieg

Przyczyny:
CAN obwód otwarty – Moduł kontroli silnika / Moduł kontroli automatu
CAN błąd zwarcie
Moduł kontroli silnika awaria
Moduł kontroli automatu awaria

P0191 Czujnik ciśnienia wtrysku poza zakresem

Przyczyny:
Filtr paliwa zanieczyszczony
Nieszczelność układu paliwa
Nieprawidłowe wyjście pompy paliwa
Czujnik ciśnienia wtrysku do ECM wykrywaniem obwodu: wysoka odporność, otwarty obwód, zwarcie do masy, zwarcie do wysokiego napięcia
Czujnik ciśnienia wtrysku sprawdzić obwód zasilania czujnika
Czujnik ciśnienia wtrysku sprawdzić obwód masowy czujnika
Awarii czujnika ciśnienia wtrysku
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 05, 2013, 13:51:08 pm »
Brzmi groznie. Hmm czasami 4 szarpiena zimnym...
Gdzie znajduje sie ta tasma CAN? Co powinienem sprawdzic?

P0191 - Sprawdze czujnik cisnienia i kable. Rowniez to samo pytanie :D Gdzie on sie dokladnie znajduje?

Jawe83

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 06, 2013, 11:58:20 am »
Brzmi groznie. Hmm czasami 4 szarpiena zimnym...
Gdzie znajduje sie ta tasma CAN? Co powinienem sprawdzic?

P0191 - Sprawdze czujnik cisnienia i kable. Rowniez to samo pytanie :D Gdzie on sie dokladnie znajduje?

Magistrala CAN to para kabelków, którymi wędruje komunikacja między modułami elektronicznymi samochodu. Najpewniej gdzieś te kabelki uległy uszkodzeniu, przydałby się ogarnięty elektryk, który zna schemat el. X'a i będzie wiedział, gdzie szukać potencjalnej usterki.

P.S. Mi też skrzynia szarpie na zimnym przy wrzucaniu 3 i 4 przełożenia, ale nie generuje to żadnych błędów, więc szukaj problemu w magistrali... a co do skrzyni, wymień olej na początek :)

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 06, 2013, 15:51:59 pm »
No musze wymienic ten olej  bo ja szlag trafi... Statycznie czy dynamicznie?

Zauwazylem ze kickdown z 5 na 3 mi szarpie... tak jakby redukoowal bieg chiwla namyslu i łupp... i jak jade przyspieszajac powoli to czasem z 2 na 3 obroty ida do gory i szarpie. Jedni mi mowia zmien ten olej inni ze jak zmienie to mi wszystko szlag trafi i ze i tak mnie remont skrzyni czeka...


Znalazlem w sieci jeszcze taki opis:
P1797 - Neutral Switch Circuit Malfunction - chodzi o cos w raczce zmiany biegu?
P1796 - Kick Down Switch Circuit Malfunction - tak jakby wyjasnialo czemu mi szarpie przy kickdownie?? to jest czujnik przy pedale przyspiesznia?


Najbardziej zastanawia mnie blad cisnienia paliwa na benzynie.... Mam LPG ale nie jezdze na nim od 2 miesiecy bo musze benzyne doprowadzic do porzadku.

Jawe83

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 07, 2013, 10:16:50 am »
Robi się to powoli OT, ale wciąż tyczy się problemów z Twoim autem :) Jeśli zmiana przełożeń następuje z opóźnieniem, może to oznaczać, że płyta sterująca skrzyni biegów nie działa prawidłowo... a dokładniej elektrozawory w niej. Może jest tam syf, może są wyrobione, może po prostu mało oleju.

Wymiana pasywna byłaby na początek chyba najbardziej ekonomiczną opcją, zobaczysz, czy nie brakowało tego oleju i w jakim jest też stanie.

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 07, 2013, 14:07:00 pm »
Dzieki:) tak zrobie.

Przyda sie dobry elektryk we Wroclawiu. Jestem  w trakcie poszukiwan. Jesli znacie kogos takiego kto jest w stanie ogarnac x-a piszcie na priv. Z gory dzieki

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 10, 2013, 13:46:55 pm »
Odpialem klemy wyczyscilem kody. Pojezdzilem wszystko bylo ok blad cisnienia paliwa juz sie nie pojawia.

Gearbox fault pojawia sie jak manewruje na parkingu jade hamuje tocze sie hamuje. Podczas jazdy wszystko dziala ok poza tym ze czuje bardziej twarda zmiane biegow

Pojawil mi sie dizisiaj jeszcze nowy blad P1643

razem z
P1797
P1796

czyli to na bank linia miedzy TCM a ECM
pod kierownica mam TCM. Z niego wychodzi wiazka przewodow. Ma ktos z was jakies zdjecia tej wiazki CAN?


-----------
Zauwazylem tez ze podlaczajac auto pod kompa zawsze moglem odczytac aktualne parametry jak obrotomierz, predkosciomierz, temp cieczy chlodzacej a teraz te parametry swiruja stoje w miejscu bez dodawania gazu a program pokazuje raz 0, raz 2000 obrotow raz 7000 i tak samo reszta parametrow...
« Ostatnia zmiana: Listopad 10, 2013, 16:24:01 pm wysłana przez ron.novy »

dzaguar

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 11, 2013, 10:22:20 am »
Ja bym szukal przyczyny w elektryce. Gdzies sa wahania napiecia i potem CAN gubi sygnal, skrzynia wpada w tryb awaryjny. Nie koniecznie przewody musza byc uszkodzone.

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 11, 2013, 13:59:55 pm »
Uff pozbylem sie bledow
P1796
P1797

Znalazlem kabel przygniecony akumulatorem. wyjalem go i zaizolowalem. Byc moze to on powodowal jakies zaklucenia i generowal powyzsze bledy.

zostal P1643 ktory pojawia sie pare sekund po skasowaniu. Skrzynia jest w trybie awaryjnym juz na stale. PRND nie swieca sie juz na czerwono...
Sprawdzilem bezpieczniki i juz pomysly mi sie skonczyly. Wychodzi na to ze komp skrzyni nie reaguje. Przy nim tez kable sprawdzone wszystko wyglada ok.

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 11, 2013, 19:18:41 pm »
Zrobilem jeszcze test zegarow. Wszystkie kody mialem ok tylko przy TRN co oznacza skrzynie mialem "--"

0=Transmission function
normal. 1=Transmission
fault. --=CAN message not
received or invalid.

Czyli dalej blad na linii CAN...

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 12, 2013, 20:44:23 pm »
Pojezdzilem dzisiaj troche i w trakcie jazdy skrzynia sama sie naprawia tzn wraca podswietlanie biegow i po zgaszeniu i odpaleniu wszystko pracuje normlanie. Wydaje mi sie ze jednak cos z napieciem. Na zimnym po odpaleniu mam ladowanie 12,8V potem na cieplym jak zgasze auto i odpale to test zegarow pokazuje ladowanie 14,4 chociaz na prawde ladowanie na aku pokazuje tylko okolo 13,2V.... Przy dodaniu gazu jak opadaja obroty spada napiecie na chwile gwaltownie i wraca. Wydaje mi sie ze wlasnie wtedy swiruje elektronika i skrzynia wchodzi w tryb awaryjny....
Co moge jeszcze sprawdzic. Alternator wymienialem dwukrotnie i efekty te same....
Widze jak lapka pulsuje od kabiny na niskich obrotach i podswietlanie zegarow lcd...

Masy podobno tez sprawdzone i jest ok....

Co to jest ten moduł kontroli automatu?
Moduł kontroli silnika?

Jawe83

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 13, 2013, 11:32:31 am »
Zostaw napięcie ładowania na razie w spokoju, też u mnie potrafi zamigać oświetlenie zegarów, a nie mam takich jaj ze skrzynią, jak Ty.
Skoro podczas jazdy skrzynia "sama się naprawia", to masz problem z elektryką, tam masz szukać! Połączenia/wtyczki od skrzyni masz w komorze silnika, niech elektryk spokojnie posprawdza WSZYSTKIE kabelki, kostki i wtyczki, jakie znajdzie w okolicy skrzyni biegów (auto na podnośniku).

ron.novy

  • Gość
Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 13, 2013, 19:59:28 pm »
 Dzieki!
 :-super

Udam sie do elektryka,  sam raczej tego nie ogarne:)