FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: ron.novy w Sierpień 14, 2013, 18:51:41 pm

Tytuł: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Sierpień 14, 2013, 18:51:41 pm
Witam!

Kot pojezdzil sobie bezawaryjnie az do lipca.
Od lipca zaczalem odczuwac spadek mocy auta. szczegolnie po dlugiej podrozy auto wkrecalo sie na obroty z dolu bardzo mulowato i nie przyspieszalo jakos mega szybko.
Od wczoraj przy spokojnej jezdzie jest ok ale jak tylko dam wiekszego buta to zaczyna migac check engine i swieci sie Cruise not available. I auto mi spowalnia do max 3000obrotow.
Po parunastu sekundach check znika i moge jechac normalnie.

Jezdze  na benzynie.

Podlaczylem auto pod OBD.
Pojawily sie 3 bledy:

P1000
P1313 - Misfire rate catalyst damage fault - bank 1
P0300 - Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach


Swiece wymienialem niedawno. Cewki sa raczej ok bo bylby dodatkowy kod OBD. Co powinienem sprawdzic? Gdzie szukac przyczyny?
Sondy czy zapchany kat?

Odpialem przeplywke i bez niej auto sie dlawi najpierw gasnie ale po drugim odpaleniu jakos sie trzyma wiec ona jest chyba sprawna.

 Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Sierpień 15, 2013, 14:56:54 pm
po dzisiejszej przejazdzce doszly 3 nowe bledy:

P0301
P0303
P0305


Cewka odpada nie padlyby 3 naraz. Poza tym auto gra na wszystkie gary.

Znalazlem podobny watek tutaj:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=17090.0 (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=17090.0)

Mam nadzieje ze u mnie silnik przetrwa i nie bede musial go wymieniac :P

Zapchany kat? Jesli tak to jaki kupic najlepiej uniwersalny czy moze wyciac i wstawic emulator sondy?

Szukam porządnego mechanika od jagow we Wroclawiu.
U tych co do tej pory bywalem to zwylki druciarze. ktorzy na widok jaga zacieraja rece zeby powymieniac dziajace bzdety i skosic kase.

Połączono

Znalazlem w sieci jeszcze czujnik polozenia walka rozrzadu. sa po jednym na kazdym rzedzie cylindrow. Czy uszkodzony moze powodowac wspomniane bledy?
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: Jawe83 w Sierpień 19, 2013, 16:07:58 pm
IMO to raczej nie katalizator, więc zamień czujniki położenia wałków między głowicami (chyba są takie same  :- pojecia ) i zobacz, czy błąd nie "powędruje" do drugiej głowicy.
Jeśli bez zmian, to zdejmij cewki i sprawdź, czy nie ma tam oleju - z autopsji wiem, że daje to takie objawy, wtedy masz do wymiany wewnętrzną uszczelkę pokrywy głowicy.

Jeśli nic z tych rzeczy to wio do tłumikarzy i niech zaglądają w katalizator.

Nie zazdroszczę, bo to tyczy się głowicy od grodzi silnika  :-\
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Sierpień 19, 2013, 22:07:48 pm
Zdobyłem drugi czujnik. Zamiana niestety nic nie dala dalej to samo... Co mogłem sprawdziłem czas jechać na warsztat ;)
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Wrzesień 21, 2013, 09:30:02 am
Wymenilem swiece, alternator bo sie sypal. Napiecie jest juz ok. cewki sprawdzone sa ok i sondy tez OK.
Silnik jakby pracuje lepiej rowno itp. pojezdzilem troche wszystko bylo ok ale niestety znowu check wrocil i tryb awaryjny do 3000 obrotow.

Na postoju jest OK. Moge go wkrecic do odciecia i check nie miga.

Problem pojawia sie jak chce przycisnac, np. wyprzedzic auto, wtedy zaczyna migac check engine i delikatnie czuje jak silnik wibruje. Na bank znowu jest losowe wypadanie zaplonow w calym rzedzie i blad P1313. Nie mam teraz jak sprawdzic OBD. Gdzie szukac dalej problemu?

Moze ten katalizator?
a Czy peknieta uszczelka pod gł. moze powodowac wypadanie zaplonu?
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: Jawe83 w Wrzesień 21, 2013, 15:24:54 pm
Nieźle musiałaby być zakatowana uszczelka pod tą głowicą, żeby cały bank "siadał", raczej bym się nie interesował nią, jeśli nie masz przy okazji innych objawów, jak ubywanie płynu chłodniczego, czy majonez zamiast oleju. Możesz też wykręcić świece zapłonowe i zobaczyć, w jakim są stanie...

Jedź sprawdzić katalizator, możliwe jest, że to przez niego masz te problemy, bo jest już zapchany i gdy chcesz dać kocurowi w pedał, to blokuje przepływ spalin - bardzo niezdrowe dla silnika!
Albo gdzieś zaciąga Ci lewe powietrze przy kolektorze dolotowym.
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Wrzesień 21, 2013, 15:53:42 pm
Dzieki wielkie za rady. Mechanik wspominal o katalizatorze. Bląd P1313.

Wyjac wklad i zostawic puste puszki (oczywiscie emulator sondy musialby byc) ?

Jaki jest dzwiek takiego wydechu? Jak kamienie w rynnie czy znosnie? :P

Chyba ze macie jeszcze jakies pomysly bo nowy kat to droga zabawa :/
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: CiGaR w Wrzesień 21, 2013, 18:01:03 pm
Kupując to auto,  każdy powinien się liczyć z cenami części, a po za tym nie wymienia się  tego co miesiąc,  a raz na 10 lat,  po co drutowac przy aucie, smieszy mnie to, że każdy  szczyci się , że  to mondeo,  a jak przychodzi wymiana czegoś innego niż  tarcz, klocek i innych drobiazgów, to nikt o mondeo nie wspomina,  to, wtedy drutuje sie uzywkami i każdy  chodzi i gada, że jaguary sa tanie, gdyby każdy naprawial i inwestowal w nowe to tanio by nie było, moim zdaniem nie drutuj, wymien katalizator i coraz sie z auta.
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Wrzesień 22, 2013, 11:48:29 am
wolalbym katalizator niz kombinowac wiadomo.
Juz sporo wladowalem w auto i bardzo o nie dbam, nawet o najmniejsze detale.

Jednak W przypadku kata utknalem w miejscu bo nie wiem jak sie za to zabrac.  Bardziej mnie interesuje jaki kupic. Bo nowe sa podobno piekielnie drogie i po prostu sie nie oplaca. Tez nie mam gwarancji ze po jego wymianie moje problemy sie skonczą jesli chodzi o wypadanie zaplonu itp. wiec musze przygotowac sie na dodatkowe wydatki.

Dostalem juz od jednego z forumowiczów cynk na dwie dobre uzywki za co serdecznie dziekuje.  :-za

 Chcialbym sie jeszcze zorientowac czy sa gdzies jakies uniwersalne  katy do takich motorow jak moj za normlane pieniadze?
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: Jawe83 w Wrzesień 22, 2013, 15:00:49 pm
Kupując to auto,  każdy powinien się liczyć z cenami części, a po za tym nie wymienia się  tego co miesiąc,  a raz na 10 lat,  po co drutowac przy aucie, smieszy mnie to, że każdy  szczyci się , że  to mondeo,  a jak przychodzi wymiana czegoś innego niż  tarcz, klocek i innych drobiazgów, to nikt o mondeo nie wspomina,  to, wtedy drutuje sie uzywkami i każdy  chodzi i gada, że jaguary sa tanie, gdyby każdy naprawial i inwestowal w nowe to tanio by nie było, moim zdaniem nie drutuj, wymien katalizator i coraz sie z auta.

Oczywiście, większość ludzi liczy się z tym... ja się liczę z tym, nie drutuję czego popadnie i kupuję części z najwyższej półki... tylko nie półki w salonie Jaguara.
Ale nie będę ładować naprawdę grubych tysięcy złotych na wymianę katalizatora, części, która nie wpływa na bezpieczeństwo i sprawność jazdy (nie mówię o środowisku, to inna sprawa), wolę władować je w porządnej klasy opony zimowe i zawieszenie. Taka jest moja decyzja, może jak wygram w lotka, to wtedy z nudów kupię nowiutki lśniący jak psu jaja układ wydechowy z katalizatorami... do tego czasu będę trzymał gotówkę w zapasie na ewentualne awarie, które mają dużą szansę się pojawić ze względu na wiek auta i które mają wpływ na bezpieczeństwo i sprawność jazdy.
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Wrzesień 24, 2013, 10:01:51 am
Wczoraj jeszcze jedna nowosc. Oprocz wypadania zapolonow podczas przygazowywania silnika na postoju komp wyrzucil jeszcze jeden blad zwiazany z zbyt wysokim napieciem na kompie skrzyni i wyskoczyl gearbox fault. Wynika z tego ze to cos z elektryka nadal. Bo skrzynia sama w sobie pracuje ok.

Check engine zaczyna migac przy wiekszym  obciazeniu, np. jazda pod gorke na 4 biegu czuc nierowna prace, szarpanie delikatne. wlacza sie tryb awaryjny.

Auto zbyt ospale reaguje na pedal gazu. Pali za duzo: miasto przy spokojnej jezdzie 23L. Sondy sprawdzone i graja dobrze podobno.

Połączono

Co warto sprawdzic jesli chodzi o elektryke?
Gdzie samochod jest najbardziej narazony na uszkodzenia instalacji?

 Coraz bardziej podejrzewam ze gdzies jest przetarty kabel albo jakies zwarcie sam nie wiem, poniewaz dzisaij jechalem dosc spokojnie i zadnego checka. Po zatrzymaniu w garazu otworzylem drzwi i chcialem sprawdzic jak sie zachowuje zarowka w kabinie i po dodaniu mocno gazu za drugim razem zgasla na chwile i navigacja.
Kiedys kilka miesiecy temu mialem takie male zdarzenie ze wlaczajac tempomat podczas jazdy zaswiecily mi sie wszystkie kontrolki jakas choinka autem zaczelo rzucac. Zgasilem odczekalem w szoku pare minut i pozniej juz bylo wsyzstko ok. Nigdy taka sytuacja sie nie powtorzyla.

Byc moze te chwiilowe przerwania powoduja wypadanie zaplonu na calym rzedzie cylindrow i chwilowe miganie check engine...
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: Jawe83 w Wrzesień 25, 2013, 17:01:57 pm
1. Akumulator - sprawdzić specjalnym urządzeniem, czy jest sprawny
2. Alternator i kable idące do i z niego - czy wszystko sprawne, czy nie ma za dużych oporów na kablach
3. ECU - wyczytałem, że jest tak niefortunnie zamontowany, że może dostać się do niego woda, spływająca po wiązce kablowej (po deszczu) - sprawdź, czy gniazda w ECU nie są skorodowane
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Wrzesień 25, 2013, 17:23:24 pm
Dzieki za rady! Alternator jest nowy ale poprosze o sprawdzenie przewodow, mas, akumulatora i ecu kompa tak jak radzisz. dzieki!
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: Choina w Wrzesień 25, 2013, 18:11:31 pm
P0300 Losowe wypadanie zapłonu
Przyczyny:
- niska kompresja cylindra
- zużyty wałek rozrządu / złamana(e) sprężyna(y) zaworu(ów)
- za niskie/wysokie ciśnienie paliwa
- wtryskiwacz(e) paliwa ograniczone/wyciek
- wtryskiwacz(e) paliwa stale otwarte
- zanieczyszczone paliwo
- awaria cewki zapłonowej
- nieprawidłowa przerwa na iskrze
- błąd obwodu wtryskiwaczy paliwa - dodatkowy błąd powinien się wyświetlić

P1313 - uszkodzenie katalizatora - bank 1 (uwaga, oznacza tylko wtedy, gdy towarzyszy im przerwa zapłonu indywidualnego cylindra Kody: P0300 - P0306). Bank 1 prawa strona silnika (cylindry 1, 3, 5) (A Bank). Przyczyny te same co powyżej.
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Wrzesień 25, 2013, 19:29:25 pm
Dzieki Choina! czyli wychodzi na to ze kat zapchany stad tez wysokie spalanie i zamulenie przy duzym obciazeniu. Dobrze rozumiem?
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Październik 10, 2013, 09:14:21 am
Witam!

Po dluugich zmaganiach z naprawa auta ostatecznie udalo sie rozwiazac problem checka. zatkane katalizatory....

Dodatkowo wymienilem alternator na nowy, wyczyscilem wtryski. Wszystko OK.

Pojawil mi sie ostatni problem ktorego moj mechanik nie chcial sie podjac. Mianowicie po dodaniu gazu gasna mi kontrolki na deske, swiatlo w kabinie robi sie jasniejsze i wylacza sie jakby jakies zabezpiecznie bylo przed przepieciem. Auto wtedy pracuje, silnik gra rowno jedynie mam dyskoteke w kabinie. przestaja dzialac kierunkowskazy. Pomaga zgaszenie auta i odpalenie

Co powinienem sprawdzic przed udaniem sie jak twierdzi moj mechanik na kosztowna naprawe do elektryka? Z gory dzieki.
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: Choina w Październik 10, 2013, 10:29:32 am
Wcześniej takiego problemu nie było?
Czy dopiero po odebraniu auta od mechanika?
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Październik 10, 2013, 15:41:08 pm
Mechanik twierdzi ze kable sa poklejone tasma ze cos z autem bylo robione w przeszlosci... i ze on nic nie ruszyl. Prosilem go zeby posprawdzal tylko... tak czy siak on za to brac sie nie chce i odsyla mnie to elektryka. Wyciagali silnik zeby dostac sie do drugiego kata. Wszystko zlozyli do kupy silnik pracuje tylko w srodku mam jazde. Wystarczy przekroczyc 3,5 tys obrotow.

Objawow takich nie mialem, moze raz zima jak wlaczylem tempomat zorbila mi sie choinka w kabinie :)

Nie wiem juz co myslec... Auto robie od miesiaca i juz nie mam sily... moze to jakas pierdola, przetarty jeden kabel dziwne....
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Październik 17, 2013, 17:26:31 pm
Oddalem auto mechanikowi do poprawy bo myslalem ze cos jest uszkodzone. Okazuje sie ze przewody, masy wsyzstko jest ok....Wychodzi na to ze po wymiane alternatora (stary dawal za niskie napiecie) wszystko swiruje. Byc moze to alternator jest jakis wadliwy. Kupilem nowy ale zamiennik http://www.hurtowniarozrusznikow.pl/Start.asp?WCU=~TUpBU0E2MDI5
Poprosilem o zmiane na jakas uzywke i sprawdzenie czy to cos zmieni... Na wolnych obrotach wszystko jest ok. Elektryka swiruje tylko po wyzej tych 3-3,5 tys obrotow.

Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: Jawe83 w Październik 18, 2013, 12:07:28 pm
Podaj, jakie wartości masz na klemach akumulatora (zwykły miernik napięcia wystarczy) na poszczególnych obrotach - jałowy, 1000, 2000, 3000, 4000 i w momencie, kiedy zaczyna Ci się "dyskoteka" w kabinie.
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Październik 18, 2013, 22:54:56 pm
Auto stoi u mechanika ale zapytam o wartosci przy najblizszej rozmowie
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: CiGaR w Październik 19, 2013, 09:36:32 am
A gdzie we wrocławiu go serwisujesz ?
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Październik 19, 2013, 14:48:33 pm
YZZY

Sluchajcie a ECU moglo nawalic? bo to ecu steruje napieciem, ostatnia rzecz jaka przychodzi mi do glowy to skrzynka bezpiecznikow.
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Październik 23, 2013, 19:14:10 pm
Witam!

Chcialbym podsumowac moja dluuga naprawe auta. Jednak zakonczona sukcesem. Calym winowajca elektryki byl alternator. Zakupiony zamiennik okazal sie badziewiem... Wymiana na oryginal sprawila ze napiecie jest prawidlowe w kazdym zakresie obrotow. Wyczyszczenie wtryskow oraz naprawa katalizatorow sprawila ze moj Kot odzyskal dawny power. Przyspiesza jak szalony, checka nie widac :)  :-tylko

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: Jawe83 w Październik 24, 2013, 09:46:07 am
Super :) A co zrobiłeś z katalizatorami?
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Październik 24, 2013, 16:55:17 pm
Nie do konca zrozumialem ale podobno tam sa po dwa wklady w kazdym kacie i tylko czesc sie zapchala i przepalila a reszta zostala. takze katy nadal pracuja :) a wydech jest odetkany. Niestety ponowne wyciaganie alternatora wiazalo sie ze zdjeciem po raz drugi kompresora klimy. Za pierwszym razem zrobili serwis klimy, za drugim juz nie nabili chyba juz po zlozeniu wszystkiego do kupy i kompresor sie nie wlacza. Nie ruszam tego bo zima idzie wiec na wiosne mam nadzieje ze jak nabije to wszystko bedzie  ok:)
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: bosniak w Październik 24, 2013, 22:00:19 pm
Nie do konca zrozumialem ale podobno tam sa po dwa wklady w kazdym kacie i tylko czesc sie zapchala i przepalila a reszta zostala. takze katy nadal pracuja :) a wydech jest odetkany. Niestety ponowne wyciaganie alternatora wiazalo sie ze zdjeciem po raz drugi kompresora klimy. Za pierwszym razem zrobili serwis klimy, za drugim juz nie nabili chyba juz po zlozeniu wszystkiego do kupy i kompresor sie nie wlacza. Nie ruszam tego bo zima idzie wiec na wiosne mam nadzieje ze jak nabije to wszystko bedzie  ok:)

Na wiosne to może być za późno, a klima baaaardzo przydaje sie w jesienne szczególnie mokre dni.
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Październik 25, 2013, 18:06:26 pm
W sumie racja. Moze warto sie tym zajac jeszcze teraz.
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: Jawe83 w Październik 29, 2013, 09:05:21 am
W sumie racja. Moze warto sie tym zajac jeszcze teraz.

Warto warto, pomijając wygodę w wilgotne dni, bierz pod uwagę, że masz teraz powietrze w układzie AC, a to nie wpływa pozytywnie na podzespoły... no i filtr (osuszacz) klimy też może stracić swoje właściwości.
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Październik 30, 2013, 21:04:37 pm
Dzieki za porady. Klima zrobiona. Przeciety kabel od sprzegla kompresora + zwarcie i spalony bezpiecznik podczas skrecania dolnego plastiku zderzaka...
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: Tomy w Listopad 02, 2013, 20:43:32 pm
Dodam, informacyjnie, że czynnik z klimy można przechować w serwisie klimatyzacji na okres naprawy auta, gdy konieczny jest demontaż sprężarki klimatyzacji.... chociaż jest sposób wyjęcia alternatora bez demontażu klimy. Po ponownej wizycie nie płacimy już za czynnik tylko za nabicie. Jeżeli serwis klimy pójdzie na taki układ, zaoszczędzimy parę zł i nie ucierpi na tym środowisko.
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Listopad 04, 2013, 22:24:01 pm
Witam ponownie. Myslalem ze moje problemy sie rozwiazaly ale jednak nie. Kot dalej swiruje a ja juz robie sie siwy :(

Dzisiaj skrzynia podczas powolnej spokojniej jezdzie wywalila blad i wpadla w tryb awaryjny.

Zgasilem auto dalem na P i juz nie moglem odpalic. Stojac na 4 pasmowce zaczalem kombinowac:P  Dalem na D na N i na P i odpalil z palacym sie check engine i napisem cruise not available, gearbox fault.

doturlalem sie na parking i odczytalem bledy...

P1796
P1797
P1000 - ten wiadomo
P0191


Dodam ze naraize jezdze tylko na benzynie. Wczoraj wrocilem z trasy (200km) i wszystko bylo ok.

Co ja teraz mam sprawdzic? Alternator wymieniony dopiero co...Moze akumulator? Jak odpalilem po poludniu auto gearbox fault zniknal i wsyzstko bylo ok. Wyczyscilem bledy, odpialem klemy zrobilem ponownie adaptacje... Wiem ze problem powroci bo walcze z ta elektryka juz sporo czasu://

napiecie ladowania mam 13,4 nie wazne jak duzo rzeczy wlacze, ogrzewanie itp.
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: Choina w Listopad 05, 2013, 04:54:07 am
P1796 Awaria sieci CAN
Moduł kontroli automatu - defekt 4 bieg

Przyczyny:
Błąd modułu kontroli automatu
CAN otwarty obwód
CAN zwarcie obwodu

P1797 CAN Moduł kontroli automatu / Moduł kontroli silnika usterka sieci
Moduł kontroli automatu - defekt 4 bieg

Przyczyny:
CAN obwód otwarty – Moduł kontroli silnika / Moduł kontroli automatu
CAN błąd zwarcie
Moduł kontroli silnika awaria
Moduł kontroli automatu awaria

P0191 Czujnik ciśnienia wtrysku poza zakresem

Przyczyny:
Filtr paliwa zanieczyszczony
Nieszczelność układu paliwa
Nieprawidłowe wyjście pompy paliwa
Czujnik ciśnienia wtrysku do ECM wykrywaniem obwodu: wysoka odporność, otwarty obwód, zwarcie do masy, zwarcie do wysokiego napięcia
Czujnik ciśnienia wtrysku sprawdzić obwód zasilania czujnika
Czujnik ciśnienia wtrysku sprawdzić obwód masowy czujnika
Awarii czujnika ciśnienia wtrysku
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Listopad 05, 2013, 13:51:08 pm
Brzmi groznie. Hmm czasami 4 szarpiena zimnym...
Gdzie znajduje sie ta tasma CAN? Co powinienem sprawdzic?

P0191 - Sprawdze czujnik cisnienia i kable. Rowniez to samo pytanie :D Gdzie on sie dokladnie znajduje?
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: Jawe83 w Listopad 06, 2013, 11:58:20 am
Brzmi groznie. Hmm czasami 4 szarpiena zimnym...
Gdzie znajduje sie ta tasma CAN? Co powinienem sprawdzic?

P0191 - Sprawdze czujnik cisnienia i kable. Rowniez to samo pytanie :D Gdzie on sie dokladnie znajduje?

Magistrala CAN to para kabelków, którymi wędruje komunikacja między modułami elektronicznymi samochodu. Najpewniej gdzieś te kabelki uległy uszkodzeniu, przydałby się ogarnięty elektryk, który zna schemat el. X'a i będzie wiedział, gdzie szukać potencjalnej usterki.

P.S. Mi też skrzynia szarpie na zimnym przy wrzucaniu 3 i 4 przełożenia, ale nie generuje to żadnych błędów, więc szukaj problemu w magistrali... a co do skrzyni, wymień olej na początek :)
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Listopad 06, 2013, 15:51:59 pm
No musze wymienic ten olej  bo ja szlag trafi... Statycznie czy dynamicznie?

Zauwazylem ze kickdown z 5 na 3 mi szarpie... tak jakby redukoowal bieg chiwla namyslu i łupp... i jak jade przyspieszajac powoli to czasem z 2 na 3 obroty ida do gory i szarpie. Jedni mi mowia zmien ten olej inni ze jak zmienie to mi wszystko szlag trafi i ze i tak mnie remont skrzyni czeka...


Znalazlem w sieci jeszcze taki opis:
P1797 - Neutral Switch Circuit Malfunction - chodzi o cos w raczce zmiany biegu?
P1796 - Kick Down Switch Circuit Malfunction - tak jakby wyjasnialo czemu mi szarpie przy kickdownie?? to jest czujnik przy pedale przyspiesznia?


Najbardziej zastanawia mnie blad cisnienia paliwa na benzynie.... Mam LPG ale nie jezdze na nim od 2 miesiecy bo musze benzyne doprowadzic do porzadku.
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: Jawe83 w Listopad 07, 2013, 10:16:50 am
Robi się to powoli OT, ale wciąż tyczy się problemów z Twoim autem :) Jeśli zmiana przełożeń następuje z opóźnieniem, może to oznaczać, że płyta sterująca skrzyni biegów nie działa prawidłowo... a dokładniej elektrozawory w niej. Może jest tam syf, może są wyrobione, może po prostu mało oleju.

Wymiana pasywna byłaby na początek chyba najbardziej ekonomiczną opcją, zobaczysz, czy nie brakowało tego oleju i w jakim jest też stanie.
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Listopad 07, 2013, 14:07:00 pm
Dzieki:) tak zrobie.

Przyda sie dobry elektryk we Wroclawiu. Jestem  w trakcie poszukiwan. Jesli znacie kogos takiego kto jest w stanie ogarnac x-a piszcie na priv. Z gory dzieki
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Listopad 10, 2013, 13:46:55 pm
Odpialem klemy wyczyscilem kody. Pojezdzilem wszystko bylo ok blad cisnienia paliwa juz sie nie pojawia.

Gearbox fault pojawia sie jak manewruje na parkingu jade hamuje tocze sie hamuje. Podczas jazdy wszystko dziala ok poza tym ze czuje bardziej twarda zmiane biegow

Pojawil mi sie dizisiaj jeszcze nowy blad P1643

razem z
P1797
P1796

czyli to na bank linia miedzy TCM a ECM
pod kierownica mam TCM. Z niego wychodzi wiazka przewodow. Ma ktos z was jakies zdjecia tej wiazki CAN?


-----------
Zauwazylem tez ze podlaczajac auto pod kompa zawsze moglem odczytac aktualne parametry jak obrotomierz, predkosciomierz, temp cieczy chlodzacej a teraz te parametry swiruja stoje w miejscu bez dodawania gazu a program pokazuje raz 0, raz 2000 obrotow raz 7000 i tak samo reszta parametrow...
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: dzaguar w Listopad 11, 2013, 10:22:20 am
Ja bym szukal przyczyny w elektryce. Gdzies sa wahania napiecia i potem CAN gubi sygnal, skrzynia wpada w tryb awaryjny. Nie koniecznie przewody musza byc uszkodzone.
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Listopad 11, 2013, 13:59:55 pm
Uff pozbylem sie bledow
P1796
P1797

Znalazlem kabel przygniecony akumulatorem. wyjalem go i zaizolowalem. Byc moze to on powodowal jakies zaklucenia i generowal powyzsze bledy.

zostal P1643 ktory pojawia sie pare sekund po skasowaniu. Skrzynia jest w trybie awaryjnym juz na stale. PRND nie swieca sie juz na czerwono...
Sprawdzilem bezpieczniki i juz pomysly mi sie skonczyly. Wychodzi na to ze komp skrzyni nie reaguje. Przy nim tez kable sprawdzone wszystko wyglada ok.
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Listopad 11, 2013, 19:18:41 pm
Zrobilem jeszcze test zegarow. Wszystkie kody mialem ok tylko przy TRN co oznacza skrzynie mialem "--"

0=Transmission function
normal. 1=Transmission
fault. --=CAN message not
received or invalid.

Czyli dalej blad na linii CAN...
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Listopad 12, 2013, 20:44:23 pm
Pojezdzilem dzisiaj troche i w trakcie jazdy skrzynia sama sie naprawia tzn wraca podswietlanie biegow i po zgaszeniu i odpaleniu wszystko pracuje normlanie. Wydaje mi sie ze jednak cos z napieciem. Na zimnym po odpaleniu mam ladowanie 12,8V potem na cieplym jak zgasze auto i odpale to test zegarow pokazuje ladowanie 14,4 chociaz na prawde ladowanie na aku pokazuje tylko okolo 13,2V.... Przy dodaniu gazu jak opadaja obroty spada napiecie na chwile gwaltownie i wraca. Wydaje mi sie ze wlasnie wtedy swiruje elektronika i skrzynia wchodzi w tryb awaryjny....
Co moge jeszcze sprawdzic. Alternator wymienialem dwukrotnie i efekty te same....
Widze jak lapka pulsuje od kabiny na niskich obrotach i podswietlanie zegarow lcd...

Masy podobno tez sprawdzone i jest ok....

Co to jest ten moduł kontroli automatu?
Moduł kontroli silnika?
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: Jawe83 w Listopad 13, 2013, 11:32:31 am
Zostaw napięcie ładowania na razie w spokoju, też u mnie potrafi zamigać oświetlenie zegarów, a nie mam takich jaj ze skrzynią, jak Ty.
Skoro podczas jazdy skrzynia "sama się naprawia", to masz problem z elektryką, tam masz szukać! Połączenia/wtyczki od skrzyni masz w komorze silnika, niech elektryk spokojnie posprawdza WSZYSTKIE kabelki, kostki i wtyczki, jakie znajdzie w okolicy skrzyni biegów (auto na podnośniku).
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Listopad 13, 2013, 19:59:28 pm
 Dzieki!
 :-super

Udam sie do elektryka,  sam raczej tego nie ogarne:)
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Listopad 16, 2013, 10:25:39 am
Poszukiwania elektryka ktory podjalby sie naprawy mojego kota zakonczone porazka... Na slowo Jaguar panom jeżą sie wlosy na plecach i odmawiaja pomocy... :-\ :-\ :-\

Po raz kolejny zwracam sie z prosba do was czy macie jakis namiar na elektryka/elektronika ktory pomoglby mi ogarnac problemy z moim kotem w okolicach wroclawia?
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Listopad 16, 2013, 22:00:38 pm
Postanowilem dzisiaj jeszcze raz podejsc do tematu. Posprawdzalem przekazniki, przewody i dalej wszystko wyglada fizycznie OK a skrzynia nadal nie pracuje prawidlowo. Zrobilem test zegarow i mam tam dwa bledy:

DTC D900 - blad na magistrali Can

ale mam tez:

DTC 9318 - LOW BATTERY VOLTAGE (below 10 volts). Mozliwe ze bateria jest juz stara ale czy stara bateria powodowałaby takie problemy?
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: Jawe83 w Listopad 17, 2013, 17:02:36 pm
Jak najbardziej jest taka możliwość
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: ron.novy w Grudzień 06, 2013, 20:50:40 pm
Problem rozwiazany. Przetrzepanie instalacji elektrycznej, naprawienie linii CAN oraz wymiana komputera skrzyni rozwiązało problem. Auto pracuje super, skrzynia przestala szarpac :)
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: CiGaR w Wrzesień 24, 2016, 17:05:59 pm
Panowie,  mam taki sam problem,  wywala mi błędy P0300,  P0301, P0303, P0305 i P1313,  ponado dodam,  że cewki zostały wymienione,  świece są założone oryginalne jaguara,  które mają ok 30 tys. km,  katalizatory oba są nowe,  nie żadne używki,  czy tez uniwersalne,  uszczelki kolektora ssącego góra dół nowe,  tak samo wtryski są nowe.  Ogólnie w auto dużo zainwestowano.  Pojawiły sie te błędy i zostały odrazu wymienione wszystkie cewki,  niestety migający check w efekcie palący sie na stałe z tymi błędami powraca. Ogolnie auto pod obciążeniem poszarpuje i potrafi strzelić powietrzem przez jeden wlot gdzie zasysa powietrze filtr powietrza, czasami jest ok,  a czasami brakuje mu mocy,  generalnie dodając gazu na postoju przy wyższych obrotach słychać jakby przerywał. Nie mam pomysłu co to może być,  ktoś pomoże w tej sytuacji? Model to benzyna V6 2.1 bez lpg przebieg 187 tys.  km.
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: q_nerk w Wrzesień 24, 2016, 21:37:09 pm
Rozepnij główne kostki i wyczyść je porządnie chemią do tego przeznaczoną. Jestem prawie pewien że masz tam przynajmniej dwa piny zielone
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: voitec w Wrzesień 24, 2016, 21:47:19 pm
Dmuchanie z dolotu to mogło by świadczyć o zatkanym wydechu. Ale piszesz, że katy nowe... Trzeba by to rozebrać wydech, lub przynajmniej pierwsze sondy wykręcić i popatrzeć co tam w środku widać.
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: CiGaR w Wrzesień 24, 2016, 22:17:50 pm
Wydech napewno zatkany nie jest,  bo auto idzie normalnie tylko co jakiś czas się zgubi,  raz śmiga super,  raz kiepsko,  wydech cały był przeglądany,  bo nawet łączniki elastyczne są nowe wspawane. Główne kostki,  chodzi Ci o te co są przy głównym kompie od strony pasażera?
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: q_nerk w Wrzesień 25, 2016, 15:52:05 pm
wyczyść wszystkie w komorze silnika
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: CiGaR w Wrzesień 25, 2016, 16:27:40 pm
W tygodniu się za to zabiorę, na razie wyczyściłem te od cewek, mam zamiar zajrzeć do tej co jest przykręcona na ten klucz pięciogwiazdkowy, po stronie pasażera w komorze silnika i ją wyczyścić. Dzisiaj dla odmiany pod obciążeniem (z niskich obrotów) szedł normalnie i nie przerywał, były tylko chwilowe wahania i wtedy delikatnie było czuć jakiś spadek, ale bez ekscesów jak wczoraj. Na razie zamówiłem ten klucz pięciogwiazdkowy - w tygodniu zabiorę się za czyszczenie wszystkich kostek przy silniku. A Ty miałeś jakiś zielony nalot na kostkach? Dodam tylko, że spalanie jest w normie - można ująć to jako katalogowe, bo specjalnie sprawdzałem.
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: kleber w Wrzesień 26, 2016, 15:28:05 pm
strzelanie w dolot może świadczyć o nieprawidłowych luzach zaworowych
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: CiGaR w Wrzesień 26, 2016, 15:49:49 pm
Były sprawdzane podczas wymiany uszczelek pokryw zaworów wewnętrznych i zewnętrznych, więc to odpada :)
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: voitec w Październik 03, 2016, 19:56:46 pm
I jak tam? Jakie postępy w poszukiwaniach?
Tytuł: Odp: Zamulenie auta 3.0 V6 - P1313 P1000 i P0300
Wiadomość wysłana przez: CiGaR w Październik 30, 2016, 13:52:02 pm
Nowe świece załatwiły sprawę  ;)