Autor Wątek: Problem z kotem  (Przeczytany 29598 razy)

miki151993

  • Gość
Odp: Problem z kotem
« Odpowiedź #75 dnia: Styczeń 12, 2012, 18:52:15 pm »
Nie byłem, a jakby wziąć sterownik od innego x-type i sprawdzić czy wszystko ok ? Czy jak przełożę sterownik to trzeba będzie coś programować ?

zadek07

  • Gość
Odp: Problem z kotem
« Odpowiedź #76 dnia: Styczeń 12, 2012, 20:12:44 pm »
zeby przelozyc sterownik potrzebujesz caly komplet immobilaziera. Musi byc taki sam silnik, skrzynia musi byc taka sama (automat, manual). Potrzebujesz tak: Komputer silnika, modul komfortu ( ten nad komputerem), pierscien ktory odbiera sygnal z immo jest on wokol stacyjki i kluczyk. Cala operacja wyglada tak ze wszystko podpinasz, ale trzeba zrobic myk z kluczem. Nie nakladasz tego pierscienia na stacyjke tylko dajesz go gdzies obok i wkladasz w pierscien kluczyk z tego drugiego auta zeby odczytal poprawny kod immo, a swoj kluczyk wkladasz do stacyjki i odpalasz.
Jesli masz auto 2,5 w manualu to mam taki komplet z rozbiorki.

tatoo-jag

  • Gość
Odp: Problem z kotem
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 13, 2012, 13:26:01 pm »
Sądze że to nie filtr paliwa skoro świeci się check engine..podłączyć pod kompa nie kombinować a morze ta lub tamto szkoda piniędzy na taką diagnoze. Filtr odpada!!
Ew. spr.- przeczyść przepływomierz zamontowany w dolocie..może przepustnica..poszukaj nieszczelności w dolocie silnika..

BlackV6

  • Gość
Odp: Problem z kotem
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 13, 2012, 13:29:03 pm »
Wszystkie czynności zostały już opisane więc powielanie ich mija się z celem

miki151993

  • Gość
Odp: Problem z kotem
« Odpowiedź #79 dnia: Styczeń 13, 2012, 16:52:39 pm »
Jeśli bym chciał wymienić sterownik silnika (tylko) czy jest taka opcja (przeprogramowanie czy coś w tym stylu)
PS
Nie ma żadnej możliwości sprawdzenia takiego modułu.

zadek07

  • Gość
Odp: Problem z kotem
« Odpowiedź #80 dnia: Styczeń 13, 2012, 17:36:29 pm »
Sprawdzic raczej ciezko, malo kto sie na tym zna i odpowiedni sprzet. Przeprogramowac napewno sie da, ale jesli bedzie to zrobione niefachowo moga sie pozniej cuda dziac, samochod bedzie gasnal, nie bedzie chcial odpalic itp itd i nie wiem czy koszt przeprogramowania nie bedzie wiekszy jak kupno uzywanego zestawu.

ciamajda

  • Gość
Odp: Problem z kotem
« Odpowiedź #81 dnia: Styczeń 13, 2012, 17:45:43 pm »
Witam
Mam pytanko, z tego co wyczytałem zmieniasz różne rzeczy, przez chwilę jest dobrze, a później lipa.
Kolego sympatyczny, możesz sprawdzić coś takiego
Uruchom silnik i posłuchaj z tyłu wydechu.
Zrób parę kilometrów i jak znowu straci moc i zapali się kontrolka-wyjdz i posłuchaj znowu wydech-czy czasem dziwnie nie gwizda
Jak coś zadzwoń 511 644 445

miki151993

  • Gość
Odp: Problem z kotem
« Odpowiedź #82 dnia: Styczeń 13, 2012, 18:28:27 pm »
Dobra jak sprawdzę co i jak to napiszę albo zadzwonię. Bo z przełożeniem całego zestawu to są problemy nie znajdę raczej kogoś kto byłby tak łaskawy aby udostępnić cały taki zestaw i jeszcze jak to piszecie musi się zgadzać silnik oraz skrzynia a zestawu nie kupie bo nie jestem pewien że to to a kasę wywalę.

zadek07

  • Gość
Odp: Problem z kotem
« Odpowiedź #83 dnia: Styczeń 13, 2012, 20:29:31 pm »
Jedz na komputer, inaczej to wrozenie z fusow

miki151993

  • Gość
Odp: Problem z kotem
« Odpowiedź #84 dnia: Styczeń 13, 2012, 21:19:51 pm »
Ale jeśli jest to faktycznie sterownik silnika to mechanik na podstawie danych z komputera czy coś w tym stylu będzie mógł wskazać że usterka jest w module? Jak wcześniej pisali moduł jest ciężko sprawdzić mało kto ma specjalistyczny sprzęt.
A więc czy mechanik coś tu pomoże czy trzeba będzie walić do serwisu jaga (tylko słyszałem że oni ładnie kasują za usługi :o)

ciamajda

  • Gość
Odp: Problem z kotem
« Odpowiedź #85 dnia: Styczeń 14, 2012, 17:47:41 pm »
sterownik silnika?????
wątpie, czytając jakie masz objawy

miki151993

  • Gość
Odp: Problem z kotem
« Odpowiedź #86 dnia: Styczeń 15, 2012, 13:31:02 pm »
Ja już nie mam pomysłów co mu jest. W tej chwili jak wsiądę do niego i odpalę nie mam przejechanych kilometrów świeci się kontrola trakcji nie działa prędkościomierz świeci się kontrolka od ręcznego i oczywiście pomarańczowa silnika. Wczoraj odpaliłem i słuchałem przy wydechu na początku nic podejrzanego jak stracił moc nie słyszałem żadnego gwizdu tylko co jakiś czas "puch" z wydechu. Jak jechałem siły nie maił pedał gazu do końca a on strasznie przerywa i szarpie  popuszczając gazu na 4 biegu zaczyna się powoli zbierać jak znowu dodam gazu przerywa popuszczę gazu powoli się zaczyna ruszać. Według moich obserwacji stwierdziłem że źle jest dobierana mieszanka paliwowo powietrzna (za dużo powietrza) wali w wydech itd. Wczoraj jak go przejechałem wjechałem do garażu a obroty strasznie falują i przy filtrze słychać puch puch za chwile chodzi normalnie a potem znowu jeśli dodam gazu na 1200 to normalna praca. Czy może siadać przepływomierz czy moduł silnika a może coś inne jeszcze (tylko czemu robi się taka choinka na desce). Sprawdzę jeszcze raz wszystkie bezpieczniki i przekaźniki. Proszę o pomoc bo normalnie ręce już mi na niego opadają. Jak przez ten tydzień nic nie wymyśle to poszukam jakiegoś dobrego elektryka.

miki151993

  • Gość
Odp: Problem z kotem
« Odpowiedź #87 dnia: Styczeń 16, 2012, 20:53:23 pm »
Dzisiaj byłem przelotem w Sieradzu i zapytałem się po drodze 3 mechaników o moim kocie czy zobaczą podłączą jakie mam objawy itd. a oni mi powiedzieli żebym sobie jechał do kogoś innego bo on się tego nie podejmie. Ręce mi opadły. Zadzwoniłem do znajomego z Sieradza i powiedział mi że do jutra postara się mi dać parę numerów do mechaników a nie psełdo mechaników. Od soboty jeszcze nic nie patrzyłem bo nie mam czasu zobaczę te bezpieczniki jeszcze raz w środę i obejrzę go jeszcze raz ogółem podłącze kompa i zobaczę może wpadnę na nowy trop. A jak nie to muszę szukać mechanika.
P.S
Gdzie najbliżej Sieradza znajduje się serwis Jaguara i czy w ogóle opłaca się do nich jechać bo słyszałem że ładnie zdzierają.

Offline strawinski

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 542
  • Daimler Six
Odp: Problem z kotem
« Odpowiedź #88 dnia: Styczeń 16, 2012, 21:45:10 pm »
witam.
Nie czytałem wszystkich wypowiedzi i nie wiem czy ktoś też tak radził, ale ja był rozłączył wszystkie możliwe wtyczki, psiknął preparatem czyszcząco-polepszającym przewodzenie styków.
To samo z wszelkimi kablami napięcia (na to zwróciłbym szczególna uwagę) które idą do świec, także przeczyściłbym wtyki do sąd lambda i same sądy.
Nigdy nie wiadomo czy auto nie miało jakiegoś wypadku czy stłuczki, dlatego posprawdzaj czy wszystkie przewody powietrza idące do silnika są całe.
Jest to od cholery roboty ale warto.

teraz to:
P0302- brak "eksplozji mieszanki" w 2 cylindrze
P0304- brak "eksplozji mieszanki" w 4 cylindrze
P0306- brak "eksplozji mieszanki" w 6 cylindrze
P1314- ten błąd pojawia się tylko jak wykryte są powyższe, może je powodować:
-niskie ciśnienie paliwa
-cieknące wtryski
-zanieczyszczenie paliwa
-zepsute świece, brak iskry
-zużyty wałek rozrządu
-niska kompresja w cylindrach


chłopaku na moje oko to masz problem z kablem który łączy świece. nie ma napięcia w 2,4,6 cylindrze
tylko połowa silnika ci chodzi!

ja gdy wymieniałem świece zapomniałem podłączyć kabel który "wchodzi" do silnika od strony ściany grodziowej, podłączyłem kabelek, zamruczał jak trzeba.

« Ostatnia zmiana: Styczeń 16, 2012, 21:52:13 pm wysłana przez strawinski »

miki151993

  • Gość
Odp: Problem z kotem
« Odpowiedź #89 dnia: Styczeń 16, 2012, 22:37:27 pm »
ja gdy wymieniałem świece zapomniałem podłączyć kabel który "wchodzi" do silnika od strony ściany grodziowej, podłączyłem kabelek, zamruczał jak trzeba.

Ten kabel jest odpowiedzialny za dane świece na bloku? Gdzie dokładnie znajduje się ten kabel (koło czego) bo nie wiem gdzie on jest.