Autor Wątek: XJR x300 - błąd P1314  (Przeczytany 9695 razy)

HubertZ

  • Gość
XJR x300 - błąd P1314
« dnia: Luty 03, 2011, 21:14:58 pm »
hejka,

Dziś kolega podpiął mnie pod komputer i zczytał błąd P1314. Wój google powiedział że to Misfire Rate Catalyst Damage Fault - Bank 2 ale nie chciał mi już lepiej wytłumaczyć co to działa(wój google). Także drodzy koledzy moglibyście łopatologicznie powiedzieć cóż to za twór? Kolega go skasował i przez czas jazdy z podpiętym komputerem (około 10min) już się nie pojawił.

Inna sprawa - autko dużo mi pali (przy bardzo spokojnej jeździe kot pije około 25-30l na 100 przebiegniętych kilometrów) i wydaje mi się że ma coś mało mocy... Można by rzec że sondy szwankują ale tu dzieje się dziwna rzecz: na sondach lambda bo po podpięciu pod komputer pokazało takież wyniki:
20:Bank 1 Sensor 1 Status     1.240 V
21:Bank 1 Sensor 2 Status     1.240 V
24:Bank 2 Sensor 1 Status     1.255 V
25:Bank 2 Sensor 2 Status     1.255 V
Na wolnych obrotach cały czas pokazuje taki wynik, przy przyspieszaniu też taki sam a przy opadaniu z wysokich obrotów napięcia spadają. Co dziwniejsze przy przełączeniu na gaz (bo takie wskazania ma na benzynie) sondy zaczynają podawać inne wartości (znaczy działają). Jak widać zapewne ma za bogatą mieszankę ale czym to może być spowodowane? bo sondy w zasadzie działają, znaczy wszystkie zachowują się tak samo, a żeby padły wszystkie 4 to też było by dziwne. Przepływomierz również zdaje się działać ale nie wiedzieliśmy jakie powinny być jego poprawne wskazania. Gdzie mógłbym znaleźć wartości jakie powinien wskazywać?
Ma ktoś jakaś idee?

Jakbym coś niejasno opisał to dajcie znać bo jakiś dzisiaj zmęczony jestem i nie wiem czy tekst jest zrozumiały :)

Pozdrawiam
Hubert

Bachytek

  • Gość
Odp: XJR x300 - błąd P1314
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 04, 2011, 07:10:07 am »
znalazłem coś takiego:

Cytuj
Misfire – P1314

Model:
Jaguar XJ 1995

Complaint:
The fault code P1314 is likely to be set due to a detected misfire rate and catalyst damage fault in Bank B.

Remedy:
Ensure the code P1111 has been logged after the service drive cycle has been completed. If this is not the case then go to step 7 of the test below.
Check the harness and connectors at injectors, HT leads and crank, cam and TDC sensors to ensure they are in good condition and are reliable. If they are faulty then either repair or replace and go to step 7 of the test below.
Turn off the engine, and go to step 1 of the test below if no faults are found.

Test:
Ensure there is enough fuel in the tank. If the fuel level is satisfactory then go to step 2. If the fuel is too low then top up, re-connect the harness and sensors and go to step 7.
Ensure there has been no air ingress in the fuel system. If not then go to step 3. If so then repair, re-connect the harness and sensors and go to step 7.
Ensure the fault codes for the ignition and fuel have not been recorded. If not then go to step 4. If so, find and repair the fault, re-connect the harness and sensors and go to step 7.
Ensure the fault codes P0335, P0336, P0340, P1335 or P1336 have not been recorded. If not then go to step 5. If they have then find and repair the wiring fault, re-connect the harness and sensors and go to step 7.
Ensure ECT, MAP, TP or IAT fault codes have not been recorded. If not then go to step 6. If so, then find and repair the fault, re-connect the harness and sensors and go to step 7.
Ensure the EVAP or PCV fault codes have not been recorded. If not then go to step 7. If they have been recorded find and repair the wiring fault, re-connect the harness and sensors and go to step 7.
In order to check if the fault code has been cleared perform the service drive cycle. If this gives a positive result then stop. If the fault is still present then go to step 8.

Repeat the diagnostic procedure. If this now omits a positive result then stop.

HubertZ

  • Gość
Odp: XJR x300 - błąd P1314
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 04, 2011, 13:48:11 pm »
tak sobie teraz myślę czy to przypadkiem nie kolektory (są winne takim wskazaniom sond lambda).
Jakiś czas temu przyuważyłem że są delikatnie popękane (ale nie było widać osadu od spalin więc ich nie wymieniałem/spawałem).

Mój tok myślenia jest teraz taki - jeśli się mylę to proszę poprawcie mnie:
Otóż, jeżeli kolektor jest pęknięty to może zasysać powietrze przez co w spalinach jest więcej tlenu - to wykrywa sonda i daje sygnał dużego napięcia, po czym komputer zwiększa ilość wtryskiwanego paliwa. Przez to mieszanka staje się zbyt bogata i jest nieefektywnie spalana przez co samochód ma mniej mocy i dużo większe spalanie.
Czy dobrze myślę?
Czy pęknięty kolektor może zasysać powietrze czy tylko spaliny uciekają pęknięciem?


I jeszcze jedno pytanko czy kolektory od silnika 3.2 będą pasować do mojego 4.0 XJR?

Chłopaki wierze w waszą wiedzę :)
Pozdrawiam!

lysyyy

  • Gość
Odp: XJR x300 - błąd P1314
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 04, 2011, 15:25:33 pm »
Ja też mam popękane kolektory i przez to lambdy zachowują się dziwnie. Podstawą ich poprawnego działania jest właśnie szczelny układ wydechowy przed sondami. Od 3,2l będą pasować, moim zdaniem. Przyglądałem się im i wydają się być identyczne. Także Twoje podwyższone spalanie może być spowodowane popękanymi kolektorami.

Maru$

  • Gość
Odp: XJR x300 - błąd P1314
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 05, 2011, 10:01:38 am »
......Od 3,2l będą pasować, moim zdaniem. Przyglądałem się im i wydają się być identyczne. .......
Jak by mnie nie było to nawet byś przymierzył i stestował :-gwizd :-R

HubertZ

  • Gość
Odp: XJR x300 - błąd P1314
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 05, 2011, 11:52:59 am »
chyba jednak nie do końca będą pasować..
Rzuciłem okiem na serwisówkę i zauważyłem że silniki SC (to chyba supercharged?  :-gwizd) dodatkowo wyposażone były w 'air injection pump' (nie wiem jak to po polskiemu  ;) ) które to z kolei miały podłączenie do kolektora (patrz rysunek).  Dodatkowo niektóre modele wypuszczane na północną amerykę (mój jest w wersji amerykańskiej ale nie wiem skąd dokładnie) wyposarzone były w EGR ale kurka nie wiem czy u mnie on jest... na moje oko nie ma, ale załączam zdjęcia silnika może ktoś wyluka :) Pytam ponieważ EGR też ma chyba podpięcie pod kolektor?
Co dziwniejsze nie znalazłem w internecie (sklepach internetowych)  kolektorów które mają podączenie pod AIP ale bez EGR...  Są z obiema rzeczami bądź w ogóle bez żadnej :/
Mógłby ktoś potwirdzić to co napisałem? Czy gdzieś źle myślę?
Pozdro!


Podłączenie AIP do kolektora


EGR którego nie moge u siebie zlokalizować :)


Fotki mojego silnika :)



lysyyy

  • Gość
Odp: XJR x300 - błąd P1314
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 05, 2011, 16:53:58 pm »
Chyba jednak będą pasować    :-gwizd :-R Nie ma u mnie nic z tych rzeczy... Takie same kolektory jak w 3,2l

HubertZ

  • Gość
Odp: XJR x300 - błąd P1314
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 05, 2011, 18:13:38 pm »
Chyba jednak będą pasować    :-gwizd :-R Nie ma u mnie nic z tych rzeczy... Takie same kolektory jak w 3,2l

a czy masz u siebie tą pompkę powietrza (aip)? bo u mnie jest i chyba jest wpięta w kolektor  :-\
czy w 3,2 tez były te pompki?

lysyyy

  • Gość
Odp: XJR x300 - błąd P1314
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 05, 2011, 18:18:55 pm »
Nie, nie...Żadnej pompki nie mam! "Czyste" kolektory, bez żadnych dodatkowych podłączeń czegokolwiek. Ja słyszałem, że air pump i EGR były tylko w amerykańskich wersjach

HubertZ

  • Gość
Odp: XJR x300 - błąd P1314
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 05, 2011, 19:13:16 pm »
Nie, nie...Żadnej pompki nie mam! "Czyste" kolektory, bez żadnych dodatkowych podłączeń czegokolwiek. Ja słyszałem, że air pump i EGR były tylko w amerykańskich wersjach

chyba jednak nie do końca będą pasować..
Rzuciłem okiem na serwisówkę i zauważyłem że silniki SC (to chyba supercharged?  :-gwizd) dodatkowo wyposażone były w 'air injection pump' (nie wiem jak to po polskiemu  ;) ) które to z kolei miały podłączenie do kolektora (patrz rysunek).  Dodatkowo niektóre modele wypuszczane na północną amerykę (mój jest w wersji amerykańskiej ale nie wiem skąd dokładnie) wyposarzone były w EGR ale kurka nie wiem czy u mnie on jest... na moje oko nie ma, ale załączam zdjęcia silnika może ktoś wyluka :) (...)


ehh kolego chyba troszkę nie czytałeś moich postów  :-V Mój jest właśnie stety/niestety american born.

Na zdjęciach mojego silnika które wyżej dołączyłem widać air pompkę ale egra ani widu ani słychu albo ja ślepy jestem...

lysyyy

  • Gość
Odp: XJR x300 - błąd P1314
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 05, 2011, 23:06:50 pm »
Czytałem Twoje posty i nie wiem skąd takie podejrzenie, że nie czytałem?? Napisałem tylko, co ja słyszałem!  :-gwizd

HubertZ

  • Gość
Odp: XJR x300 - błąd P1314
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 06, 2011, 13:28:22 pm »
Czytałem Twoje posty i nie wiem skąd takie podejrzenie, że nie czytałem?? Napisałem tylko, co ja słyszałem!  :-gwizd

oki nie sprzeczam się  :-super

W każdym bądź razie ciekaw jestem czy ktoś spotkał się z sytuacją w której w aucie była pompa powietrza a nie było EGR?
Wydaje mi się że u mnie tak jest, ale niestety na british parts są tylko dwa rodzaje kolektorów:
1. Czysty kolektor bez niczego - http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/dd/Jaguar%20X300%20-%20XJR--Exhaust/2887/EXHAUST%20MANIFOLD-REAR
2. Kolektor pod pompę wraz z EGR - http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/dd/Jaguar%20X300%20-%20XJR--Exhaust/4069/EXHAUST%20MANIFOLD-REAR

To u mnie chyba ktoś sobie na specjalne zamówienie kolektor robił...  :- pojecia

TYGRYS3

  • Gość
Odp: XJR x300 - błąd P1314
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 06, 2011, 14:10:41 pm »
jak sam napisałeś masz wersję amerykańską a szukasz części na "britishparts" ,
raczej popatrz na amerykańskich stronach ,skoro samochody wypuszczane na tamten rynek różniły się od brytyjskich
to napewno są tam dostępne części zamienne

TYGRYS3

  • Gość

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: XJR x300 - błąd P1314
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 06, 2011, 22:58:47 pm »
W U.S. są troszkę zaostrzone normy spalin i każdy Jag miał EGR, do tego możesz mieć AIR.
Ja w swoim mam dopalanie spalin, ale nie mam EGR.
Kolektory do wszystkich wersji są takie same, różnią się tylko ilością otworów 0, 1 lub 2.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996