Autor Wątek: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF  (Przeczytany 19104 razy)

kurak22

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 15, 2016, 14:47:58 pm »
Różne końcówki dadzą Ci różne"widmo" wtrysku. Silnik będzie pracowal bo sondy zrobią korekty. Ale przy pełnym bucie sterownik leje po sztywnej mapie. W PB nazywa sie to open loop. Chyba ze w 3.0d to się zmieniło.

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #46 dnia: Kwiecień 15, 2016, 15:49:06 pm »






Zrobiło się „ciekawie”. Jak piałem wtryski maja ten sam wymiar montażowy i taką samą końcówkę wymiarowo - jedyna różnica, to samo zakończenie  –  ale to nie znaczy od razu, że widmo jest inne – niemniej sugeruje – ale...
 … tłoki - miniaturki powyżej - są niemal takie same, zatem nie bardzo wierze w to, że nowy wtryskiwacz daje totalnie różne widmo – ale nie znam się na tych precyzyjnych różnicach. Czy patrząc na zdjęcia się zgodzicie?

Jeśli zatem tłoki i wtryski podobne, to go gdzie leży problem? Naprawdę może być tak różne widmo, że silnik od razu to "czuje" – no i dlaczego nie włącza trybu awaryjnego?
Różne końcówki dadzą Ci różne"widmo" wtrysku. Silnik będzie pracowal bo sondy zrobią korekty. Ale przy pełnym bucie sterownik leje po sztywnej mapie. W PB nazywa sie to open loop. Chyba ze w 3.0d to się zmieniło.

U mnie, co widać z wykresu całość jest jak przeskalowana. W całym zakresie obrotów jest słabo i to proporcjonalnie, nie tylko przy pełnym "bucie". Co masz na myśli pisząc, że e 3,0D mogło się „TO” zmienić?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 15, 2016, 22:55:57 pm wysłana przez Choina »

kurak22

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 16, 2016, 07:21:48 am »
w benzynach starszych modeli było to zrobione tak:
przy jakichś 3/4 wciśniętego gazu komp dostaje odczyt z sondy, robi korektę na właściwą mieszankę i auto leci jak powinno
przy głębszym położeniu sterownik przechodzi na sztywną mapę.
Jednak trzeba wiedzieć że np taki jagu przy korekcie 25/30% (od wgranej mapy) dostaje już szajby (mówię tu o 3.0 Pb). (Renault 2.0t działał przy 50%) :D
Stąd możesz mieć taki cyrk. Dla mnie wymagana jest zmiana map i powinno to grać.
Byłeś u magika?

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #48 dnia: Kwiecień 20, 2016, 10:59:27 am »
Byłem. Wstępnie nic nie stwierdził. Zresztą z odczytów ELM (umnie bo on uzywął czegos profesjonalnego) wszstko wygladało naprawdę OK. Do niczego nie można się było przyczepić. U mechanika wyszedł jais bład EGR ale to nie powinno mieć wpływu takiego na moc i DPF do wyplenia - tu mu system kłamał bo IDS pokazał, że filtr faktyccznie do wypalnia ale sadza bez nadmiernej górki. Uzanał że to duża robota i zaprosił dopiero w maju.

Z innej bedczki. Czy móze ktos wie jak działa wyprzedzenie kont wtrysku w dieslu i jaki ma wpływ na moc?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 20, 2016, 12:16:35 pm wysłana przez Czary_Mary »

kurak22

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 22, 2016, 09:19:49 am »
No fakt. Jest dużo do zrobienia i teraz można tylko wróżyć. Zmiana pojemności. Stare mapy egr puszcza pewnie część spalin a dpf przytyka. Wszystko razem wywala problemy.
Co do zapłonu trzeba by znaleźć w którym momencie podawane jest paliwo w obu silnikach. Przestawienie tego wtrysku powoduje spadek mocy. O ile, i jak pracował by silnik tego juz nie wiem :/

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 22, 2016, 10:32:52 am »
Aby doprecyzować. Komputer nie wywala błędów. "Tylko" spadek mocy obserwowałem. EGRy powymieniane - błąd nie był permanentny. DPF wymieniony i wypalił się normalnie. Pech chciał, że zapełnił się właśnie na wizytę. Podsumowując  - jedna wilka zagadka. Może niedostosowanie mapy, ale parametry OK – tylko kąt wtrysku nie sprawdzony. Reszta to niewiadoma. Wykluczam rzecznej pdo9wójne podkładki pod wtryski. Może rozrząd dziwnie przestawiony….

kurak22

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 23, 2016, 08:02:15 am »
Przy okazji sprawdzania rozrządu można by sprawdzić kompresję :) przy sprawdzaniu parametrów gość podłączał jakąś sobie w wydech? Bo kiedy odczuwasz muła?
Bo w tym momencie to zostaje to tylko na chipa oddać.

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 26, 2016, 13:35:27 pm »
Silnik kupiłem jak praktycznie nowy, zatem z kompresją nie było raczej kłopotu, ale przyznam, że nie sprawdzałem. Generalnie, jeśli coś takiego szwankuje to są problemy z zapalaniem a u mnie wszytko było pięknie. Wydech nie podłączany pod czujniki  - wszystko czytane z komputera.
Co do muła, to w całym zakresie było słabiej niż powinno. Wystarczy ze pokażę wykres z hamowni:




A tunerzy nie chcieli w większości tego robić, bo "zepsutych" nie chipują....

kurak22

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 27, 2016, 23:29:01 pm »
Zupełnie nie trafiłeś jezeli chodzi o magików. Odczyty z kompa są nic nie warte. Miarodajnym testem jest soda w wydech i sprawdzenie tzw AFR. Wow, to dało mi piękny obraz czemu auta po chipach kopcą. Skoro odczyty maja z kompa auta. W razie braku ludzi oświeconych możesz próbować u niektórych gazowników. Lpg-forum, tam możesz zapytać czy ktos nie robi pomiaru w twojej okolicy. Jak to wyjdzie dobrze pozostaje mechanika...
Sprawa jeszcze jedna, nie robiliście pomiaru gdy nie miałeś buta w podłodze?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2016, 23:37:51 pm wysłana przez kurak22 »

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 28, 2016, 15:29:03 pm »
Nie robiłem pomiaru bez "buta" w podłodze, ale wskazania komputera obserwawane były w cąłym zakresie obrotów i nic podejrzanego nie było.

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #55 dnia: Lipiec 07, 2016, 00:13:21 am »
Nie pisałem wiele ostano bo...projekt padł. Tzn padł silnik - stopiło tłok(i), urwało zawory... i nadal nie wiadomo czemu to nie jeździło...
A finansowo to była totalna klapa!

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #56 dnia: Lipiec 08, 2016, 18:14:49 pm »
Takiej masakry to jeszcze nie widziałem i nikt nie wie co jest jej przyczyną.
 Jechałem autostradą. Dodałem gazu na niskim biegu – ponad 4000 RPM i po chwili słyszę stuki ja by coś w wentylator wpadło. Zjechałem z autostrady, samochód zgasł i zablokowało wał  … myślę sobie - silnik prawdopodobnie zatarty na panewkach…
Mechanik rozebrał mi ten motor i okazało się, że nie mam zatartych panewek ale
1 stopił się tłok
2 urwały 2 zawory i pogruchotały cylinder
tak to wygląda:





Pytanie, co mogło być przyczyną. Bo nie wiem co robić dalej. Czy kupować kolejne 3,0 i nie widzieć czemu nie działa po raz kolejny ryzykować, czy może już wziąć standard 2,7 i polec z podmianą.
Czy nieustawienie paramentów pod większą pojemność mogło zrobić taką masakrę? A może był jednak błąd w synchronizacji rozrządu? Czy potopienie wystąpiło nagle przy wypalaniu filtra przez lejący wtrysk czy może jednak przez wiele kilometrów powoli podtapiało tłok i zawory aż w końcu odpadły przy wyższych obrotach. Co tu może być przyczyną a co skutkiem? Dlaczego nie topiło tak reszty cylindrów? Same pytania…


Przy okazji - czy blok z 3.0HDI (w teorii ten sam silnik co 306DT) od PSA jest taki sam jak w JLR? Chodzi tylko o blok - wiem, że miska i wiele innych części rożni się. Ze zdjęć są bardzo podobne... a na moimsilniku było sporo znaczków Citroena...

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #57 dnia: Lipiec 08, 2016, 21:34:07 pm »
Wypalanie tłoka trochę trwa. Bloki sa takie same. Ale byłbyś kompletnie głupi żeby  pakować sie w naprawę tego silnika lub wsadzac od nowa 2.7. Sprzedaj to auto na części -  naprawdę. To będzie niekonczaca sie opowieść.

Tłok spalilo bo lał wtryskiwacz i może stąd też ten brak mocy. 
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Czary_Mary

  • Gość
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #58 dnia: Lipiec 08, 2016, 22:52:11 pm »
Głupie decyzję juz niestety wcześniej podjąłem - choć wydawały się wtedy optymalne. Zresztą wszyscy wiemy dlaczego kupuje się Jaguara i czym...
W sumie każde rozwiązanie już teraz jest złe. Nikt (prawie) na części już S-Type nie kupuje - jestem od 1,5 roku na bieżąco. To co jest w tych autach wartością to silnik, którego nie mam. Odzyskam 10K tracąc 50 lub dołożę 10 i będę jeździł. Auto dopieszczone poza silnikiem oczywiście więc jeśli w coś się pakować to cały sprawny anglik do pełnego przeszczepu - żeby nie było niespodzianek...jednak porażka z 3,0D boli.
Co do bloków to na pewno nie ma różnicy na zewnątrz w mocowaniu między 3,0 Citroen i 3,0 JLR?
Co do wtrysków to jakoś trudno mi uwierzyć że na 2 kompletach ten samochód miał połowę mocy tylko przez jeden lejący a innych objawów nie było tzn. pracował równo i cicho, nie szarpał i palił od razu...

Blok PSA jest inny niż JRL od strony skrzyni biegów - nie ma szans na spasowanie - znalazłem lepsze fotki.....
« Ostatnia zmiana: Lipiec 09, 2016, 00:31:57 am wysłana przez Choina »

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: S-type 2,7D -> swap silnika na 3,0D z XF
« Odpowiedź #59 dnia: Lipiec 09, 2016, 01:38:14 am »
Prawdziwe czary kurczę a ja chciałem kompresor z 4.2 do 4.0 ciekawe czym by się to skończyło  :-boks
Tak Cię czytam i czytam a te silniki 2.7 to czyje tak naprawdę Forda czy UK?
Kod , numer silnika??
:)

s-type 4.0 2000r