FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Innowierca w Listopad 14, 2009, 19:39:22 pm
-
Witam,
w sumie jeszcze to auto nie jest moją własnością, bo odbieram je pod koniec następnego tygodnia, ale mam kilka pytań:
- jaki olej zaleca producent i ile go potrzeba (mam info że 6.4 L ale chce się upewnić żeby nie kupić za mało)
- co jeszcze powinienem wymienić (nie licząc oleju, filtra paliwa, filtra oleju, filtra kabinowego)
- czy rozrząd jest na pasku czy na łańcuchu
Mowa o Kocie z 2005 roku z silnikiem 2.0D i przebiegu teoretycznym 60000km (w praktyce nie wiem ile ma bo podobno nie ma centralnej bazy danych (co mnie bardzo dziwi)
Pozdrawiam
-
:-witamy
x-type w dieslu ma lancuszek wiec nie trzeba nic zmieniec.
olej, tak 6.5 litr, zalecany jest 5W-30, nie lej lotosa ;)
co jeszcze musisz wymieniec oceniasz najlepiej jak masz autko na miejscu, tak na
dziendobry to juz napisales co trzeba. baw sie dobrze z nowym toy-em a takze
na forum. a jak masz konkretnych pytan co do zywotnego diesla to polecam
kontakt z rocco25.5 :) to nasz spec od diesla ;D
ps fajny piesek :-super :-super :-super
-
co do wątpliwości o przebiegu: nie masz książkę serwisowej?
-
Co do książki - jeszcze nie wiem :/ Powiedzmy że sprawdziliśmy z nim wszystko, co było można ale zapomnieliśmy sprawdzić książki. Auto w środku jest jak nowe, więc raczej przebieg jest oryginalny (właściciel ma 3 jagi a jeździ on i żona którzy nie są przedstawicielami handlowymi:)).
Co do pieska - dzięki:D
Odnośnie oleju:
a jaki wg Was olej powinienem lać? Myślałem o castrolu, ale skoro to silnik z mondziaka to może lać oryginał Forda?
-
co do oleju, to ford tak naprawde nie produkuje swoj wlasny olej ...
jaguar/ford podaje specyfikacje WSS M2C913-B
castrol jest w sam raz :) wdgl zalecen castrolu: http://195.82.66.170/castrol/oilguide/index.php?id=1&chapter=117&range=1154&model=140851
wiec MAGNATEC 5W-30 A1 (nie C3) hmmm a castrol podaje pojemnosc 6,7 litr :-wstyd
albo, nastepujacy oleje takze maja spec. WSS M2C913-B:
- Mobil 1 Fuel Economy 0W-30
- Mobil super FE special 5W-30
- SHELL HELIX ULTRA F 5W-30
- Aral HighTronic F
- Formula Techno 5W30
- OMV BIXXOL special FO SAE 5W-30
- bp Visco 5000 FE 5W-30
- Fuchs Titan Supersyn F 5W-30
- AGIP FORMULA LL FO 5W-30
-
Dzięki. Co do oleju Forda chodziło mi o coś takiego:http://allegro.pl/item808465456_ford_formula_f_5w30_5l_pelny_syntetyk_f_vat_g4.html
Przy okazji dowiedziałem się, że zmiana oleju następuje co 20tys km. Przy moim V70tdi komputer krzyczy o wymianę co 15, ale wymieniam co 10 tys. Tyle że tam już używam 10w40
-
tak, wdlg service-manualu co 20 tys. ten olej ford wydaje sie dosc tanio ... jezeli w kanistru jest to, co jest napisany na naklejke to kup to smialo ;)
-
No właśnie tego się obawiam. Ostatnio właśnie przy Volvo kupiłem Elfa po czym dowiedziałem się, że niedawno została zamknięta nielegalna rozlewnia elfa:D Tak naprawdę nie mam zamiaru jakoś wybitnie na aucie oszczędzać bo wiadomo że oszczędny płaci dwa razy, ale z olejem chyba zaryzykuje i kupie Forda skoro spełnia wszystkie wymagania.
-
tak zrob :-super a po odebraniu autko czekamy na fotki :)
-
Tak jak pisał Kogutki - nie ma oleju "jaguarowskiego" - ja polecam Castrola ewentualnie SHELL HELIX ULTRA, oczywiście 5W-30. Wchodzi 6,5 litra. Wymiana (różne źródła) co 20 albo co 24 tys km. Nie masz kontrolki, która informuje o konieczności wymiany oleju. Oleje typu GM, Ford - nie mam zaufania. Próbowałem, ale raczej bliżej im do marki Lotus niż Castrol. Co do centralnej informacji - nie wiem jeśli chodzi o przebieg, ale możesz podjechac i bezplatnie sprawdzic czy auto było bezwypadkowe. Co do wyboru modelu i silnika - trafiłeś w :-100points
Powodzenia :-super
-
Dzwoniłem do Salonu Jaguara żeby po VINie sprawdzić przeszłość auta, które było sprowadzone. Niestety nie ma centralnej bazy która pozwalałaby serwisowi Jag'a w PL sprawdzić co np działo się z autem z niemiec, francji czy jakiegokolwiek innego kraju. Mam jedynie nadzieje, że 4-ro letnie auto nie ma 500tys przebiegu, wymienionych foteli i położonego nowego lakieru:D
Odnośnie modelu i silnika - Jaguar w sumie od zawsze był tą marką, którą chcieliśmy mieć, ale ze względu w sumie na przypadek w 1994 roku przesiedliśmy się z Hyundaia Pony (wtedy to była klasa, kupiony jako nowy w 1990r :D) do Mercedesa W124. Później W210, do tego doszło Volvo V70 i teraz Mietek został wymieniony. Miała być Laguna, Vectra albo 407'ka, ale wiadomo że "Mercedes to samochód, wszystkie inne to (tekst niezgodny z regulaminem - moderatori :-super*" ("gwiazdka" - nie dotyczy Jaguara :)) i wpadliśmy na pomysł Jag'a. Jak będę zmieniać Volvo, to kupie XJ 4.2, ale to później.
-
Nie wiem czy takie informacje udzielają telefonicznie - ale w Poznaniu podajesz (w ASO) numer VIN i podają Ci czy auto miało jakąś "przygodę"
-
Tak wogóle to witaj na forum innowierco!!!
-
Możliwe, ale według mnie chodzi o auta krajowe.Tak przynajmniej zrozumiałem człowieka z serwisu z Wawy
-
Tak wogóle to witaj na forum innowierco!!!
Witam witam :) Jak narazie oficjalnie się nie witam bo nie mam jeszcze auta:D
-
Witam,
ja kupiłem x-typa w lipcu. Wymieniałem olej+filtr, filtr powietrza, filtr kabinowy i klocki hamulcowe. Wszystkie te części i olej, oprócz filtra powietrza pasują od Mondeo. W związku z powyższym kupiłem oryginały Motorcrafta w sklepiku ewcar.pl (http://ewcar.pl) w Warszawie. Olej Ford Motorcraft Formula F 5w30 jest zalecany i produkowany przez koncern Castrol-BP, a o połowę tańszy - w związku z powyższym nie szukałem innych. - http://ewcar.pl/pl,product,376174,olej,5w,30,5l,formula,f,motorcraft,14e9ec.html
(http://ewcar.pl/pl,product,376174,olej,5w,30,5l,formula,f,motorcraft,14e9ec.html)
Pozdrawiam
-
Czyli jazda Kotem jest tańsza niż myślałem. Fajnie Teraz mam Mercedesa W210, poprzednio W124 i każdy mówi, że eksploatacja Mercedesa pochłania dużo pieniędzy. Guzik prawda. Auto jak każde inne. W sumie tańsze bo do V70 muszę kupić cały wahacz (310PLN) na którym zrobie 25tys km zanim końcówki zaczną stukać, a w mietku guma kosztowała 40 zł a wahacz wytrzymuje 200-300tys. Jaguara odradzał mi brat, bo jego znajomy ma jakiegoś młodego XK8 i że zmiana tarcz kosztowała go 6tys zł. I tak to jest słuchać opinii innych. Najlepiej jeździć na hulajnodze, bo kauczukowe kółka są tanie...
Compablo - dzięki za namiary i radę
Pozdrawiam
-
ciekawa historia z tym olejem. na ogol (conajmniej w jagu) oleje w aso sa drosze niz od producenta oleju a nie sadze ze producent samochodowy (obojetny czy ford czy inny) sprzedaje olej o niskej jakosci.
-
Mam znajomego w salonie VW i mówi że u nich litr Castrola Edge cośtam kosztuje 70 albo 75 zł. Sprawdzaliśmy taki sam olej na Allegro - 170zł bańka 5L :)
-
Mam znajomego w salonie VW i mówi że u nich litr Castrola Edge cośtam kosztuje 70 albo 75 zł. Sprawdzaliśmy taki sam olej na Allegro - 170zł bańka 5L :)
z tymi olejami to trzeba uważać bo jest wiele rozlewni garażowych. niby wszystko spoko oryginał ,a w środku nie to za co płacimy.
podobnie jest z amortyzatorami, sam trafiłem na podróbki bilsteina...
-
No Koledzy. Właśnie wróciłem z podróży po auto (420km w jedną stronę). Auto ma 62tys oryginalnego przebiegu, zarówno w środku, jak i na zewnątrz wygląda jak nowe (poza tylnym zderzakiem gdzie ktoś dotknął tyłem do ściany i popękał lakier bezbarwny). Silnik chodzi jak marzenie - nie spodziewałem się aż tak dobrej elastyczności, myślałem że to będzie porównywalne auto jeśli chodzi o osiągi z moim V70tdi. Myliłem się - ogólnie rzecz biorąc po jeździe kotem na Volvo nie chce mi się nawet patrzeć ani go słuchać:). W weekend wrzucę foty, bo teraz już jest za późno.
P.S.
przygotujcie się na lawinę pytań z mojej strony:)
A, i jeszcze jedno: jak włącza się bluetooth w aucie?
-
:-yipee :-yipee :-yipee :-yipee
Super że kotek już w domu :-super
-
a tak z ciekawości Innowierco, to który debil w którym ASO podał Ci takie info, że nie możesz sprawdzić samochodu i jego historii??
-
gratuluje odbioru :-super czekamy na fotek oraz prezentacji na wigilie ;) :) ;D
-
co do bluetootha sprawdz tutaj:
http://bluetooth.jaguar.com/ (http://bluetooth.jaguar.com/)
kliknij na X-type, podaj ostatnich 6 cyferek vin i dostaniesz informacje, czy wogole masz
bluetooth (bo nie bylo to od zawsze standard) a potem mozesz dopasowac swoja
komorke i masz dokladny instrukcje. good luck !
-
a tak z ciekawości Innowierco, to który debil w którym ASO podał Ci takie info, że nie możesz sprawdzić samochodu i jego historii??
Znalazłem na goglach pierwsze lepsze ASO Jaguara i zadzwoniłem. Nawet teraz nie wiem gdzie, napewno do Warszawy. Co do BT to jutro sprawdzę, przed chwilą wróciłem z Torunia i nie mam już siły.
-
A powiedzcie mi odnośnie Bluetootha taką rzecz: gdzie jest przycisk SEND/END ICON
Jak się okazało BT powinien być sądząc po tej instrukcji, tyle że wpisuje kod i nie wiem co dalej..... wpisać go na włączonym radiu? w jakiej pozycji ma być kluczyć? Cholera nie wiem co robie źle i tak szukam różnych powodów :(
Enter ##3#*# using the keypad and press the green Send/End icon (“Discover me” appears on the screen)
-
co do bluetootha sprawdz tutaj:
http://bluetooth.jaguar.com/ (http://bluetooth.jaguar.com/)
kliknij na X-type, podaj ostatnich 6 cyferek vin i dostaniesz informacje, czy wogole masz
bluetooth (bo nie bylo to od zawsze standard) a potem mozesz dopasowac swoja
komorke i masz dokladny instrukcje. good luck !
Cenna informacja. Okazuje się, że wg mojego VIN też mam bluetootha w aucie. Wieczorkiem sprawdzę.
Innowierco, czy ten przycisk send/end to nie jest przypadkiem ta zielona słuchaweczka ??????
-
Też tak kombinowałem, ale niestety to nie to :-[ Zielonego pojęcia nie mam o jaki przycisk chodzi. Może ktoś próbował juz coś takiego zrobić?
Inne pytanie:
czy podczas otwierania bagażnika (niezależnie czy z guzika przy klapie czy w pilocie) klapa ma sama podnosić się ku górze, czy po prostu odbija zamek i trzeba pociągnąć ją ręką?
-
temat klapy był już poruszany
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,8037.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,8037.0.html)
-
Ups, przepraszam. W takim razie można usunąć poprzednie zapytanko.
-
Też tak kombinowałem, ale niestety to nie to :-[ Zielonego pojęcia nie mam o jaki przycisk chodzi. Może ktoś próbował juz coś takiego zrobić?
No niestety, mam ten sam problem :(
-
Mam taki sam problem z BT. Próbowałem wprowadzać ##3#*# w różnych konfiguracjach (zał., wył., itp) niestety bez rezultatu.
-
Z instrukcji X-Type'a:
Follow these steps to pair your phone with the vehicle:
• Switch the vehicle’s ignition ON (position II).
• Press the button (widok telefonu z odłożoną słuchawką), to the left of the touch-screen.
• Using the touch-screen keypad, enterthe code ##3#*#, then touch (przycisk z samą słuchawką telefonu)
Ja dzisiaj testowałem to w moim i jakoś nie działało - być może ktoś przed wywozem USA wymontował go ?????? :-zly - wg. strony mój egzemplarz powinien mieć BT ...
-
Tylko że to jest instrukcja do wersji z NAVI... ja nie mam ekranu dotykowego tylko taki: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,8092.0.html
-
To jest instrukcja ogólnie rzecz biorąc uniwersalna - na wcześniejszych stronach są opisy przycisków dla standardowych wersji :-)
Nie wiem czy ten adres -> http://www.ownerinfo.jaguar.com/extfree2viewjagprod/index.jsp (http://www.ownerinfo.jaguar.com/extfree2viewjagprod/index.jsp) był już na forum, ale ja z niego wziąłem cały manual :D
EDIT: Jakby ktoś chciał, to poskładałem oryginał dla wersji US z małych pdf'ów z tej strony w jeden ładny plik :)
-
W którym miejscu znalazłeś info odnośnie instalacji BT? Ja znalazłem tylko "Telephone System Handbooks (including Bluetooth)" w którym zawarte są tylko informacje o tym, jak łączyć ze sobą telefon i auto.... niewidomy jestem czy co >:(
-
Nie wiem czy to dla Ciebie dobra wiadomość, ale dla wersji z 2004 roku nie ma tego manuala o którym pisałem - > Bluetooth In-Car Telephone Handbook 2005.5 Model Year Onwards - XJ/XK/S-Type/X-Type Ref: JJM 10 31 99 552 (2). Dla modeli z roku 2004 są tylko In-car Telephone Handbook - 2004.5 Model Year oraz Telephone Systems Handbook :-( Czy to oznacza, że BT był dopiero w modelach z roku produkcyjnego 2005? :( Mój w CARFAXie ma datę produkcji 01/01/2005 ... ale co tam siedzi wewnątrz, tego nie wie nikt. Właśnie wysłałem maila do Jaguara z prośbą o informacje co było dokładnie w moim Xie w momencie sprzedaży (mam uzasadnione podejrzenia, że poprzedni właściciel / mechanik / importer coś niecoś sobie wykręcił :-zly ) - jestem ciekaw czy mają takie informacje i czy w ogóle je udostępnią. Póki co otrzymałem tylko odpowiedź, że sprawa została przekazana do Customer Relationship Center ...
-
Rob, wyslales do JLR Polska czy do centrali?
-
Na http://bluetooth.jaguar.com/ po podaniu końcówki VINu mówi mi, że mam BT. Już nic z tego wszystkiego nie rozumiem...
-
Rob, wyslales do JLR Polska czy do centrali?
Do centrali - przez stronę główną - z doświadczenia wiem, że Polscy dealerzy mają dość powszechną przypadłość zwaną potocznie leniem i takie maile szybko lądują w koszu lub piszą w ładnych słowach - nie kupiłeś u Nas, to spadaj. Poza tym moje cudo przyjechało z USA.
-
Na http://bluetooth.jaguar.com/ po podaniu końcówki VINu mówi mi, że mam BT. Już nic z tego wszystkiego nie rozumiem...
Mi też mówi, ale jak próbuję wklepać kod (#3##*#), to nic się nie dzieje ... a widziałem w którymś manualu screeny, że powinny pojawiać się wpisywane znaki na wyświetlaczu od radia.
-
ale to jest doświadczenie twoje? czy obiegowa opinia?
Nie ląduje w koszu tylko w aftersales. Po za tym E46483 początek bluetooth w X-ie.
-
ale to jest doświadczenie twoje? czy obiegowa opinia?
Nie ląduje w koszu tylko w aftersales. Po za tym E46483 początek bluetooth w X-ie.
Doświadczenie moje ale z nieco innych dziedzin - elektronika / komputery / RTV
Mój ma E49730 i jakoś nie działa - m.in. stąd ten mój mail do Jaga (kolejny to brak zmieniarki - widać tylko luźno latające i nie do końca zaizolowane kable w miejscu gdzie jest zmieniarka). Swoją drogą, to co tam jeszcze się znajdowało?
-
co miał to widać w DDW z czym wyszedł... z tego co pamiętam :)
-
Na forum chodzą plotki, że jedynym słusznym wyborem jest X-Type z dwu litrowym silnikiem wysokoprężnym i to do tego w kombi... a Ty co zakupiłeś?
BTW... moja żona...
oszalała... znudziła jej się Panda i teraz ogląda się za iskami :/
-
to przeskok chce zrobic...................................................................duzy :-gwizd
-
z przedniego napędu na przedni....? :-gwizd :-gwizd :-gwizd
-
KRISS - a co to jest DDW?
Mój model to 3.0 V6 - dokładnie ten egzemplarz - http://autoauto.pl/show_car.php5?id=391&place_id=1&search=§ion=&make_id=42&model_id=&price_between=&advanced=y&sort=&sort_type=&price_from=30000&price_to=70000 (http://autoauto.pl/show_car.php5?id=391&place_id=1&search=§ion=&make_id=42&model_id=&price_between=&advanced=y&sort=&sort_type=&price_from=30000&price_to=70000)
Co o nim sądzicie? Live wygląda rewelacyjnie aż :-A się chce :-)
-
Właśnie dzwoniłem do Centrum Dystrybucyjnego JLR i miła Pani powiedziała mi, że nie sprawdzi ani nie poda informacji o samochodzie ponieważ nie jestem jego wlaścicielem, a tylko im udzielane są informacje o samochodzie - ale kicha :-thumpdown :-thumpdown chronią tak naprawdę nierzetelnych sprzedawców :-nuts I znowu moje kiepskie zdanie o lokalnych importerach się potwierdza :(
-
to jest jakieś chore ... :-nuts :-nuts :-nuts żeby dowiedzieć się czegokolwiek o aucie, które chcę się kupić to trzeba najpierw je kupić, żeby się wiedzieć..
-
Nie wiem, czy po zakupie chciałbym się dowiadywać czegoś o aucie :-gwizd
Np. informacji w stylu, że ostatni przegląd w ASO miał miejsce 2 lata temu przy przebiegu 170tyś km, podczas gdy auto pokazuje teraz 90tyś :-gwizd
Chyba w takim wypadku lepiej żyć w błogiej nieświadomości ;D
-
Przy czym trzeba dodać, że auto które kupiłeś na pewno nie było używane przez mężczyznę a i w życiu nie palone.
Świadczyć może o tym chociażby popiół pod fotelem.
Na 150% będziesz drugim właścicielem ... ale w Polsce..
Ah taką listę można wy wydłużać i wydłużać
-
Udalo sie wam w xsie podlaczyc tel? bo widze ze walka byla :), ja tez wielokrtonie probowalem i bez rezultatu :(
-
Jest w sytuacji o tyle komfortowej, że:
1) Potwierdziłem przebieg na podstawie Carfax'u - nie sądzę, żeby w PL ktoś zrobił więcej niż kilka tyś km.
2) Wiem, że miał stłuczkę i mam zdjęcia jak wyglądał w momencie sprowadzenia
Tylko martwię się o to wyposażenie - dzwoniłem dzisiaj do Jaguar UK i na podstawie 6 ostatnich cyfr VIN powiedziano mi tylko co było w nim w momencie wyjazdu z fabryki, ale nie mają informacji co było dołożone np. przez lokalnego dealera :( Więc np wiem, że miał on instalację przygotowaną pod bluetooth i Jaguar Voice, ale nie mam informacji czy zostało to ostatecznie zamontowane :(
Szkoda, że dowiedziałem się o tym tak późno - wysłałem już maila do USA, ale odpowiedź w najlepszym wypadku otrzymam w momencie jak będę odbierał samochód :(
-
I dlatego nie stresuj się już więcej i zostaw ten temat. Po prostu ciesz się nową zabawką :-super
Mniej wiesz - dłużej żyjesz ;D
-
Pewnie że tak. Moje auto jest sprowadzone z Włoch (a najpierw facet mówił o Francji i że to 2005r :D) i ma 61tys przebiegu niesprawdzanego, ale po całym aucie widać, że nie ma więcej. Nie mam zamiaru go gdziekolwiek sprawdzać, bo jeździ pięknie, silnik jest cichutki prawie jak u benzyniaka (cały czas mam porównanie z jednostką 2.5tdi VW więc proszę się ze mnie nie śmiać że tak mi się wydaje :-V), środek nie ma śladu zużycia itd. A z BT walczyłem, bo lubię bajery :)
-
Dlaczego nie udzialają takich informacji? Przyjmijmy hipotetyczną sytuację,: za 1000 GBP kupujemy kwity z blachami od X-Type'a rocznik 2005, zielony, z jasnym wnętrzem i motorkiem 3 litrowym. Szukamy teraz okazji na tani zakup podobnej sztuki. Idziemy do miejscowego złodziejaszka, co prawda debila ale tani i zlecam mu poszukanie takiej sztuki. Myslisz, że każdy złodziej zna się na Jagu? Na wersjach wyposażeniowych i silnikach? Nie. Ale po co ma się znać jak na każdym aucie ma nr VIN. Idzie sobie do JLR i prosi o sprawdzenie auta. Jeśli wszystko pasuje do poszukiwanego modelu to masz pecha bo akurat szukamy identycznej sztuki jak twoja ;D. Mam nadzieje że zrozumiałeś (zrozumieliście) dlaczego ASO nie chce podawać szczegółów o aucie, a tym bardziej przez telefon. ...panowie. Chcesz sprawdzić auto po VINie jedziesz z właścicielem do ASO i to ON jako właściciel wyraża zgode na udostępnienie danych.
-
A z BT walczyłem, bo lubię bajery :)
I coś wywalczyłeś? Ja dzisiaj powinienem w końcu odebrać mojego z komisu i też będę maltretował temat. Czy ktoś próbował samemu lub w warsztacie to montować? Może ma ktoś opis jaki jest part number BT i do których kabelków go podłączyć? :)
-
Choina - nie spodziewałem się tego po Tobie :-gwizd :-hehe
A tak na poważnie to sporo w tym racji :-super
-
A z BT walczyłem, bo lubię bajery :)
I coś wywalczyłeś? Ja dzisiaj powinienem w końcu odebrać mojego z komisu i też będę maltretował temat. Czy ktoś próbował samemu lub w warsztacie to montować? Może ma ktoś opis jaki jest part number BT i do których kabelków go podłączyć? :)
Poddałem się :) I tak prawie nie rozmawiam przez telefon jadąc autem.
-
I tak prawie nie rozmawiam przez telefon jadąc autem.
I bardzo dobrze ;D :-za
-
Choina a Ty też w UK? :)
-
Dorszes, a ty to ten Dorszes oszolom z Torunia co sie prawie bejcą nie zabil? heh ??
-
Ja wczoraj odebrałem mojego X-a i na chwilę obecną jestem w nim totalnie zakochany :-tylko
Auto działa jak szwajcarski zegarek - przyspiesza jak rakieta a hamuje niemalże w miejscu :)
Pełna radość z jazdy :-A - aż się wysiadać nie chce :)
Pobawiłem się trochę elektryką i funkcjami i tak:
1) Pomimo tego, że na wcześniej wspominanej stronie mój model jest określony jako wersja z BT, to na 100% go nie ma - wniosek jest tylko jeden - ta strona pokazuje tylko czy auto jest BT-Ready :(
2) Mam problemy z zaprogramowaniem przycisków do otwierania garaży - albo mój osiedlowy pilot jest jakiś dziwny, albo coś jest nie tak z systemem - czy ktoś się tym bawił?
3) Coś dziwnego dzieje się z jednym przednim światłem - wygląda to tak jakby na górze oświetlanego przedmiotu była tęcza - światło nie jest idealnie białe - czy jest to efekt złego ustawienia świateł? Ogólnie mam wrażenie jakby światla były za wysoko - jak przed nim jechałem to co chwila mnie nieco oślepiały ...
-
odnośnie BT - na stronie pokazuje mi że mój egzemplarz ma - wpisalem kod - nie działa. Zadzwoniłem do Karlika, podałem numer VIN i powiedzileli mi że nie mam nie tylko modułu, ale i samej instalacji :-gwizd :-gwizd :-gwizd
-
Jakiego Karlika? Co to, gdzie to i jak się tam dodzwonić? :)
-
Karlik Autoryzowany Dealer Jaguara tel. 0618737979
-
Ja wczoraj odebrałem mojego X-a i na chwilę obecną jestem w nim totalnie zakochany :-tylko
Auto działa jak szwajcarski zegarek - przyspiesza jak rakieta a hamuje niemalże w miejscu :)
Pełna radość z jazdy :-A - aż się wysiadać nie chce :)
Pobawiłem się trochę elektryką i funkcjami i tak:
1) Pomimo tego, że na wcześniej wspominanej stronie mój model jest określony jako wersja z BT, to na 100% go nie ma - wniosek jest tylko jeden - ta strona pokazuje tylko czy auto jest BT-Ready :(
2) Mam problemy z zaprogramowaniem przycisków do otwierania garaży - albo mój osiedlowy pilot jest jakiś dziwny, albo coś jest nie tak z systemem - czy ktoś się tym bawił?
3) Coś dziwnego dzieje się z jednym przednim światłem - wygląda to tak jakby na górze oświetlanego przedmiotu była tęcza - światło nie jest idealnie białe - czy jest to efekt złego ustawienia świateł? Ogólnie mam wrażenie jakby światla były za wysoko - jak przed nim jechałem to co chwila mnie nieco oślepiały ...
Bo to xenon na soczewce. On zawsze będzie zostawiał tęczę. A oślepianie to też normalna rzecz w soczewce, bo ma bardzo wyraźną linię odcinającą strumień światła. Wszystko jest OK :-za
-
[Bo to xenon na soczewce. On zawsze będzie zostawiał tęczę. A oślepianie to też normalna rzecz w soczewce, bo ma bardzo wyraźną linię odcinającą strumień światła. Wszystko jest OK :-za
Xenon powiadasz ... hmmm ... jak dla mnie to trochę "za żółty" ten xenon ... poza tym xenony zawsze kojarzyły mi się z mocno biało-niebieskim światłem.
Odnośnie BT - zadzwoniłem do tego Karlika i wprawdzie mam wyprowadzone przewody pod instalację, ALE koszt modułu to 2800 + 900 za jakiś przewód + 500 za instalację :o :o :o Teraz już wiem dlaczego Jagi są drogie ;) Pewnie gdybym kupował nowego za 200K PLN, to taki koszt już by mnie nie powalił, ale zakup tego do używanego za taką cenę, to masakra.
Czy ma ktoś jakieś tańsze części? :)
-
to teraz pewnie muszą miec ubaw - że wszyscy sprawdzają BT :-yipee :-yipee :-yipee :-yipee :-yipee
-
A powiedzcie mi odnośnie Bluetootha taką rzecz: gdzie jest przycisk SEND/END ICON
(http://www.bcdonline.com/Jaguar/jaguar4.jpg)
(http://www.bcdonline.com/Jaguar/jaguar5.gif)
(http://www.bcdonline.com/Jaguar/jaguar9.gif)
-
Dorszes, a ty to ten Dorszes oszolom z Torunia co sie prawie bejcą nie zabil? heh ??
Paweł...a Ty to nie ten, z którym piłem hektolitry vódki na Sylwestra u Rosi?? :-super
Ale nie o tym.
Wyjaśnijmy sobie jedną rzecz.
Napisałeś coś co bardzo mnie poruszyło :-zly :-zly :-zly a chyba gówno wiedząc o zaistniałej sytuacji i tu pragnę przeprosić za :-off ale chcę napisać to tu gwoli wyjaśnienia dla wszystkich.
Czy ja prawie zabiłem się bejcą...?
Nie! Prawie zginąłem w wypadku nie z mojej winy i mam na to kilka wyroków sądowych.
Więc nim napiszesz cokolwiek przemyśl to dwa razy, bowiem byłem jedynym który wyszedł z tego wypadku z życiem.
Jeśli kogoś interesuje co się stało mogę to opisać w dziale off topic.
Pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam za poruszenie innego tematu.
-
Dorszes, a ty to ten Dorszes oszolom z Torunia co sie prawie bejcą nie zabil? heh ??
Paweł...a Ty to nie ten, z którym piłem hektolitry vódki na Sylwestra u Rosi?? :-super
Ale nie o tym.
Wyjaśnijmy sobie jedną rzecz.
Napisałeś coś co bardzo mnie poruszyło :-zly :-zly :-zly a chyba gówno wiedząc o zaistniałej sytuacji i tu pragnę przeprosić za :-off ale chcę napisać to tu gwoli wyjaśnienia dla wszystkich.
Czy ja prawie zabiłem się bejcą...?
Nie! Prawie zginąłem w wypadku nie z mojej winy i mam na to kilka wyroków sądowych.
Więc nim napiszesz cokolwiek przemyśl to dwa razy, bowiem byłem jedynym który wyszedł z tego wypadku z życiem.
Jeśli kogoś interesuje co się stało mogę to opisać w dziale off topic.
Pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam za poruszenie innego tematu.
...
ok, chodzilo mi o to ze z bejcy na jaga sie przesiadles, ale ok wyklad o kolizji niezly , wiecej ci zawracal glowy nie bede
pozdrawiam :)
-
Spoko, może po prostu odebrałem to inaczej niżeli Ty chciałeś przekazać.. :-tylko
-
Dzięki Jag-max, już na to wpadłem :) Widocznie nie mam BT.
Rob_W xenon nie zawsze tak świeci. Np w Mercedesie miałem Xenon dokładany o barwie 6000K, a w każdym aucie, w którym xenon montowany jest fabrycznie wsadzają bodajże 4300K albo i niżej. W każdym bądź razie niebieską poświatę zobaczysz w określonych przypadkach, np jak auto skacze na nierównościach i widać akurat ten moment zakończenia barwy. Niektóre debile montują sobie np 12000K, czyli światło wpadające w UV które nie daje NIC, bo UV człowiek nie widzi. Wtedy u takiego gościa zobaczysz dopiero barwę-ni to niebieskie, ni fioletowe :)
-
D. Niektóre debile montują sobie np 12000K, czyli światło wpadające w UV które nie daje NIC, bo UV człowiek nie widzi. Wtedy u takiego gościa zobaczysz dopiero barwę-ni to niebieskie, ni fioletowe :)
Racja, zwłaszcza kiedy są to zestawy z allegro w cenach do 200zł ...
-
Wiesz, tu nie chodzi o to ile on kosztuje. Wiele osób myśli że takie zestawy to gówno. Nie jest to prawdą - dzieje się tak za sprawą odbłyśnika niedopasowanego do xenonu (mówie tutaj o lampach tradycyjnych), jak i z powodu złego ustawiania świateł. Wiadomo że auto z fabrycznym xenonem ma system samopoziomowania, najczęściej spryski (które swoją drogą uważam za absurd, bo co mi po mokrej brudnej lampie???) i każda część jest do siebie dopasowana. Osobiście uważam, że jak ktoś ma soczewkę, to xenon może pakować nawet taki za 150zł. Byle nie wyższa barwa niż 4300, ostatecznie 6000k
-
Ok, dzięki za informacje! :)
W takim razie to są moje pierwsze Xenony :) A po czym mogę poznać, że są dobrze ustawiony i jak zobaczę, że trzeba je wymienić - zgasną, będą słabo świecić, zmienią kolor? :)
-
Zaczną się wypalać tworząc coraz to bardziej fioletową poświatę. Jak zgasną, to znaczy że przetwornica padła, ale znając życie na Xenonach będziesz jeździć i jeździć i jeździć. Ja też się zdziwiłem że mam Xenon. Na pierwszy rzut oka tego nie widać, ale jak przyprowadzaliśmy auto i jechałem w przedzie Volvo, to na górkach/dołkach widziałem jakie niebieskie światło wali mi po oczach :)
A poznasz że są dobrze ustawione jak pojedziesz na diagnostykę ;D Chyba że masz system samopoziomowania (wtedy przy odpalaniu światła powinny "opaść" na dół, a później się ustawić w odpowiednim położeniu.
-
Rob_W jesli ten zielony z ogłoszenia to twoje auto to xenona nie masz (przynajmniej seryjnego).
Jesli masz regulację poziomu świateł z kabiny to na pewno.
Jest to efekt przejścia światła białego przez soczewke - fizyka panowie się kłania - światło się rozczepia na kolory tęczy w pewnym zakresie.
-
A może Ty masz i rację :-wstyd Niedługo będę miał nową lampę to zobaczę :-V
-
Jest to tak zwana dyspersja. Dyspersja polega na zmianach katą załamania się światła podczas przejścia z jednej substancji przezroczystej do drugiej, w zależności od jego długości. Jeżeli przepuścimy przez pryzmat światło białe uzyskamy tęczę w fizyce nazywaną profesjonalnie widmem. Dzieje się tak ponieważ światło białe jest mieszanką wszystkich długości światła.
(http://www.spektroskop.yoyo.pl/graf/pryzmat.gif)
Soczewka działa identycznie.
-
Choina - ale o to chodzi, że regulacji poziomu nie mam - tak samo jak automatycznego poziomowania czy jak to się nazywa :-wstyd
Fizykę znam, ale nie wiedziałem na ile to się ma do zaistniałej sytuacji :) A co do ogłoszenia, to o którym mówisz - tym z autoauto? Jak się dzisiaj przyjrzałem bliżej tym światłom, to nawet zaczęły się wydawać taki xenonowe ... poza tym idealnie pasowały mi poprzednie odpowiedzi do mojej sytuacji :)
-
Rob_W a może masz uszkodzony system autopoziomowania?
-
A jak w ogóle sprawdzić czy go mam? :) Czy przy światłach jest jakiś charakterystyczny mechanizm? :)
-
Jest to coś w rodzaju niewielkiego silnika... sprawdź reflektory z xenonami (oryginały) na jedynym słusznym portalu aukcyjnym i porównaj ze swoimi, może wypatrzysz różnicę...
-
Jeśli auto nie było bite z przodu to przy xenonie powinien mieć spryskiwacze. Jeśli było bite to możliwe że ktoś kupił zwykły zderzak. Xenon jak się odpala to ma takie fajne niebieskie światło, a dopiero po chwili (10-15sekund) światło robi się białe. Zwykła żarówka halogenowa wiesz jak świeci. Jesli auto jest z US (a jest) nie ma pokrętła regulacji świateł - zapomniałem o tym.
-
Choina... a co Ty mówisz?
Poważnie z tym, że auta zza oceanu nie mają ręcznej regulacji poziomu świateł?
to, że motockl który sprowadziłem nie miał przycisku pass do mrugania światłami długimi to ok... ale twoja wypowiedź to dla mnie szok :-V
-
Serio serio. Tam ponoć nikt nie zwraca na to uwagi. Światła halogenowe tam nie maja samopoziomowania, tylko xenon. Jedyna regulacja to śrubka pewnie taka sama jak u nas.
-
Kto by pomyślał...
W miastach o wielkim zaludnieniu uważam, że coś takiego powinno być na porządku dziennym... a tu proszę - niespodzianka
-
Jeśli auto nie było bite z przodu to przy xenonie powinien mieć spryskiwacze. Jeśli było bite to możliwe że ktoś kupił zwykły zderzak. Xenon jak się odpala to ma takie fajne niebieskie światło, a dopiero po chwili (10-15sekund) światło robi się białe. Zwykła żarówka halogenowa wiesz jak świeci. Jesli auto jest z US (a jest) nie ma pokrętła regulacji świateł - zapomniałem o tym.
Ze zdjęć po wypadku, które mam wyraźnie widać, że nie miał spryskiwaczy świateł. A światła są na tyle wysoko ustawione, ze jak jadę w nocy, to co chwila ktoś mi daje w odpowiedzi długimi po oczach :( Czy jakoś mogę je ręcznie wyregulować bez konieczności wizyty w warsztacie?
-
Jeżeli nie masz xenonów to jedź na byle stację diagnostyczną. Zapłacisz 10zł (albo nic - czasem robią to jako gratis) i będziesz miał problem z głowy...
-
Jeżeli nie masz xenonów to jedź na byle stację diagnostyczną. Zapłacisz 10zł (albo nic - czasem robią to jako gratis) i będziesz miał problem z głowy...
A jeżeli mam Xenony ... ? :)
-
Co by to nie było podstawowa regulacja reflektora jest na śrubkę, która znajduje się w któreś z dziur. Jakbym miał X zobaczyłbym i powiedział dokładnie. Ale wydaje mi się, że powinna byc regulacja albo na krzyżaka albo imbus.
(http://img265.imageshack.us/img265/6267/81161851.jpg)
-
Co by to nie było podstawowa regulacja reflektora jest na śrubkę, która znajduje się w któreś z dziur. Jakbym miał X zobaczyłbym i powiedział dokładnie. Ale wydaje mi się, że powinna byc regulacja albo na krzyżaka albo imbus.
Właśnie te śruby zwróciły moją uwagę - dzisiaj w nocy na pewno sprawdzę co daje ich regulacja :)
Aczkolwiek na pewno bym się bardziej cieszył gdybym miał pokrętło w kabinie :)
-
Looknij również czy masz światła na Europe.
(http://img697.imageshack.us/img697/8149/lightu.jpg)
-
Wygląda to ciekawie i domyślam się, że chodzi o tą magiczną blaszkę za reflektorem do której się jeszcze nie dobrałem ;) Powiedz mi tylko z którego puntku widzenia są te linie - z tyłu z góry czy z przodu? ;)
-
To bardzo prosto wyjaśnić.
Swiatła dla UK świecą dalej lewym reflektorem, natomiast dla EU prawym.
W przypadku US nie ma to znaczenia bo oba świecą równo :)
Wydaje mi się, że schemat na rysunku jest trafiony.
Ktoś chyba omyłkowo zamienił EUROPĘ Z UK stąd trudność w odczycie tego obrazka. :-thank
-
(http://img27.imageshack.us/img27/3747/lightos.jpg)
Tak wyglada sytuacja w EU czy PL. Lewe światło świeci krócej, żeby nie oślepiać kierowców jadących z naprzeciwka, a prawe światło świeci dalej, abyśmy dobrze widzieli pobocze i pieszych. W UK jest dokładnie odwrotnie, a US jak zwykle ponad wszelkimi prawami.
Dorsześ nic nie pomyliłem na rysunku.
-
Dorsześ, Choina - WIELKIE DZIĘKI :-thank :-thank :-thank :)
Pogrzebałem dzisiaj nieco pod maską mojego X'a pod kątem konfiguracji świateł i po porównaniu do Focusa otrzymałem nieco szokujące wnioski:
1) Koleś, który wymieniał przedni zderzak NIE MIAŁ ABSOLUTNIE POJĘCIA o tym jak powinny być ustawione światła! :-nuts :-nuts
2) Nie dość, że świeciły ok 40cm wyżej niż w Focusie ...
3) ... to na dodatek prawe świeciło mocniej i wyżej!
Po prostu masakra ... on chyba tylko wymienił blachy, ustawił fizycznie reflektory, sprawdził czy działają i powiedział, że wszystko jest super ...
Pokombinowałem nieco z tymi wajchami w wewnętrzych reflektorach, potem powkręcałem śrubki i teraz jest już ok (przynajmniej na tyle, żebym co chwila nie otrzymywał sygnałów długimi :) )
Jeszcze raz dzięki za oświecenie i pomoc :-thank :)
Teraz już mogę spokojnie :-A w nocy :)
-
Jeśli auto nie było bite z przodu to przy xenonie powinien mieć spryskiwacze. Jeśli było bite to możliwe że ktoś kupił zwykły zderzak. Xenon jak się odpala to ma takie fajne niebieskie światło, a dopiero po chwili (10-15sekund) światło robi się białe. Zwykła żarówka halogenowa wiesz jak świeci. Jesli auto jest z US (a jest) nie ma pokrętła regulacji świateł - zapomniałem o tym.
Moje auto ma ksenony i niema spryskiwaczy i było bite? :-thank
-
Jeśli miał fabryczny xenon to musiał mieć spryskiwacze - taki jest wymóg. Chyba, że poprzedni właściciel przerobił lampy halogenowe na xenony, a na spryskiwacze już zabrakło.
-
No zgadza sie, jak trafisz na nadgorliwego policmajstra to dowodzik rejestracyjny sobie wezmie za brak spryskiwaczy
-
co do bluetootha sprawdz tutaj:
http://bluetooth.jaguar.com/ (http://bluetooth.jaguar.com/)
kliknij na X-type, podaj ostatnich 6 cyferek vin i dostaniesz informacje, czy wogole masz
bluetooth (bo nie bylo to od zawsze standard) a potem mozesz dopasowac swoja
komorke i masz dokladny instrukcje. good luck !
podana strona jest już neaktualna , ale udało mi się znaleźć inną działającą
http://jaguar50.nextgen-technology.net/?RegionId=1&CultureId=0&Culture=en (http://jaguar50.nextgen-technology.net/?RegionId=1&CultureId=0&Culture=en)
może komuś się przyda