Byłem dzisij i elektryka samochodowego na sprawdzeniu napięcia i mój kot daje 15.1 do 15.3 V Panowie jak zdjąć pasek klinowy proszę o opis demontaży alternatora. zaczynam brać się za naprawę!
To opis do silnika V6
1. Najlepiej sprawdzi się tu wysoko podniesione auto bo ciężko jest manewrować na leżąco, a elementy (alternator, pompa klimy) są ciężkie.
2. Odłączamy zasilanie od aku.
3. Odkręcamy prawe koło
4. Demontujemy plastikowe osłony: od silnika, pod zderzakiem ta długa, za amortyzatorem i po prawej stronie u dołu nadkola (ta mała)
5. Luzujemy napinacz ( ten ukośny, srebrny ze śrubą w dolnej części umieszczony tuż za amortyzatorem)
6. Odkręcamy pompę klimy (niektórzy mówią, że nie trzeba ale moim zdaniem to niemożliwe)
7. Odkręcamy alternator (jedna długa śruba u góry odkręcana od strony filtra powietrza, druga od dołu- uwaga bo może spaść na dół po odkręceniu, tu przydałaby się druga osoba)
chyba wszystko.