Autor Wątek: pasek klinowy, alternator  (Przeczytany 61457 razy)

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #90 dnia: Luty 20, 2016, 00:32:47 am »
Skrajne przypadki, że alternator ładuje w siebie, czasem nie ma masy między obudowami nawet... lub na mocowaniach... jakieś "zielone kable" końcówki w punktach łączenia, mały otworek w izolacji, może spowodować wewnętrzną patynę przewodu...
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline milun

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 81
  • X type sport 3.0 awd aut.
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #91 dnia: Luty 20, 2016, 13:58:07 pm »
Sprawdzalem przy akumulatorze. Przy altku nie sprawdzalem.
Przelozylem komplet. Aa i zauwazylem ze lampki w kabinie jakos mrygaja...(swieca mocniej lub slabiej)
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2016, 14:03:53 pm wysłana przez milun »

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #92 dnia: Luty 20, 2016, 14:55:13 pm »
to mogą być różnice ładowania, możliwe że regulator, a nawet luźna "klema" lub kabel plus.
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #93 dnia: Luty 20, 2016, 21:06:22 pm »
Może to Ci coś pomoże:

"The engine control module (ECM) can switch the voltage regulator between two voltages to optimize the charging of the battery.
The low voltage regulator setting is 13.6 volts and the high voltage regulator setting is 15.3 volts, measured with the generator at 25°C
(77°F) and charging at a rate of 5 amps. These values decrease with a rise in temperature or current flow."
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline milun

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 81
  • X type sport 3.0 awd aut.
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #94 dnia: Luty 21, 2016, 08:49:32 am »
 Nie rozumiem ........
Moduł sterujący silnika (ECM ) może przełączyć regulator napięcia między dwoma napięciami w celu optymalizacji ładowania akumulatora.
Ustawienie niskiej regulator napięcia jest 13,6 V i ustawienie regulatora wysokiego napięcia 15,3 V , mierzone z generatorem temperaturze 25 ° C
(77 ° F) i ładowanie w ilości 5 amperów. wartości te zmniejszają się ze wzrostem temperatury i przepływu prądu. "

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #95 dnia: Luty 21, 2016, 15:34:52 pm »
Nie rozumiem ........
Moduł sterujący silnika (ECM ) może przełączyć regulator napięcia między dwoma napięciami w celu optymalizacji ładowania akumulatora.
Ustawienie niskiej regulator napięcia jest 13,6 V i ustawienie regulatora wysokiego napięcia 15,3 V , mierzone z generatorem temperaturze 25 ° C
(77 ° F) i ładowanie w ilości 5 amperów. wartości te zmniejszają się ze wzrostem temperatury i przepływu prądu. "
Nie czytałem całego wątku, ale chodzi mi o to, że ECU steruje napięciem ładowania. I że w zależności od temperatury i poboru prądu może być 15,3V, a po czasie powinno zmniejszyć do 13,6V. I może nie potrzebnie szukasz dziury w całym.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #96 dnia: Luty 21, 2016, 20:50:02 pm »
Nie powinno a może. Trochę się tym zabezpieczają z jednej strony, a z drugiej zostało to tak zaprojektowane żeby jeszcze przy tych 13.6V wszystko działało poprawnie i nie rozładowywało akumulatora.  Jednakże z tego co zaobserwowałem każdy Jag niezależnie od temperatury otoczenia przy odpalaniu na zimnym silniku ładuje ponad 15V i to jest normalna rzecz. Natomiast u kolegi nawet przy odpalaniu ledwo dociąga do 14,5V, a później leci na ponad 12V ale mniej niż 13. Także jest ewidentny problem.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #97 dnia: Luty 21, 2016, 21:39:19 pm »
Masz racje. Moj na zimno odpala 15.1 - 15.2 V. Przy aku Varta w bialej obudowie... :)

Offline milun

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 81
  • X type sport 3.0 awd aut.
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #98 dnia: Luty 23, 2016, 18:29:40 pm »
Też jak odpale to mam ok 15,1, ale spada po jakims czasie do ok 13...
W weekend spawdze na altku ile jest.

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #99 dnia: Luty 23, 2016, 21:46:25 pm »
Też jak odpale to mam ok 15,1, ale spada po jakims czasie do ok 13...
W weekend spawdze na altku ile jest.

Cieszy mnie to bardzo, ze Kolegi Miluna tlusty kot  zachowuje sie podobnie jak moj
chudziaszek ( v6 2.1 l )      :-tylko

frog

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #100 dnia: Październik 05, 2016, 15:35:06 pm »
Witam panowie, mam nie lada kłopot, mianowicie około 3 tyg temu , zaczął padać akumulator , po wymianie na nowy , okazało sie że auto zżera nawet nowy akumulator, po wymianie mostaka diodowego w alternatorze wszystko było ok przez ok 2 tyg, auto znów zaczęło ciężej palić i zżerać prąd, bawiąc się panelem sterowania zauważylem że po włączeniu grzania na szybe przednią gasnie ekran , zaczynają wywalać się błedy abs czek itd, po wyjeciu radia z panelem auto pochodzilo 10 min i cięzko ale odpaliło bez kabli , rozebrałem panel dptykowy, zero przepaleń itd, odłączyłem  bezpieczniki od grzania szyby, powłaczeniu na panelu , objaw wywalania błędów zniknął , natomiast auto, nadal po nocy nie pali,

I teraz pytanie ,
1 akumulator nowy zakupiony przy wymianie mostka diodowego, dobrany przez obsługę sklepu 75 AH , przez zwarcie na szybie juz jest w takim stanie że nie da się go nawet ciut naładować. I czy warto placic min 400 za 80 wapniową ?
2 czy te wszystkie akcje z gasnięciem wyswietlacza wlaczaniem sie bledow to nie czasem regulator nappiecia??? , powiem tyle ze jak elektryk sprawdzal to na swiatlach na klimie i radiu mial 13,8 po wlaczeniu przedniej szyby nie ladowal w ogole
3 kupowac nowy ak i zobaczyc co sie będzie działo czy podjąć inne działania ??

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #101 dnia: Październik 06, 2016, 21:06:45 pm »
Zwarcie w szybie nie powinno dotknąć akumulatora. Po to jest bezpiecznik, żeby spalił się przy dużym obciążeniu.
Co to znaczy, że nie ładował w ogóle? Elektryk mierzył prąd? Czy tylko napięcie?
Odpal silnik, zmierz napięcie na akumulatorze, a później zmierz napięcie między + akumulatora, a np. kolektorem ssącym.

Ja to bym zaczął od zrobienia porządku z masami, bo ich połączenia z akumulatorem pewnie nie wyglądają najlepiej, to by mogło tłumaczyć brak ładowania i dziwne akcje przy dużym obciążeniu.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline sobrus

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 796
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #102 dnia: Październik 07, 2016, 08:33:54 am »
Jeżeli samochód ubija akumulator w 2 tygodnie to nie opłaca się inwestowac w jakikolwiek akumulator.
Dopóki problem nie zniknie weź najtańsze co znajdziesz, używane z piwnicy od znajomego za czteropak piwa.
X-Type 3.0, Rover 416Si

frog

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #103 dnia: Październik 09, 2016, 19:49:40 pm »
wymiana akumulatora na 80 ah wapniowy i wypięcie bezpiecznika od podgrzewania przedniej szyby pomogło, majster sobie sprawdzi gdzie jest zwarcie jak auto będzie mialo trochę wytchnienia , na razie musi tłuc km

Offline KoloRZ

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 69
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #104 dnia: Grudzień 23, 2016, 13:27:35 pm »
Witam gentlemanów,

Podepnę się pod temat aby nie zakładać kolejnego wątku.
Mam trochę problemów z uruchamianiem samochodu. Najczęściej rano się tak zdarza że rozrusznik kręci wyśmienicie, silnik nie zapala i wyświetla się "DSC system fault". Pomaga skasowanie błędów "P1582" lub odłączenie akumulatora na 10 sek. Odpala wtedy od razu. Tajemniczy błąd niestety nie występuje w parze z innym, pomocnym aby rozgryźć temat.
Natomiast wczoraj zwróciłem uwagę że komp wyświetla dość niskie napięcie akumulatora 11,1V. Zmierzone miernikiem na akumulatorze 11,7 V. Zastanawiając się nad zmianą akumulatora postanowiłem sprawdzić napięcia ładowania. Po uruchomieniu silnika daje 15,2V niezależnie od obrotów, potem spada do 13,4V. Włączenie wszystkich możliwych odbiorników powoduje spadek ładowania do ok 12,5V.
Na mój chłopski rozum padnięty regulator i już miałem się za to zabrać ale znalazłem ten wątek i teraz mam wątpliwości. Zresztą sam coś podejrzewałem, bo miałem do czynienia z padniętymi regulatorami i oscylacje ładowania wynosiły wtedy od około 12 do 17V i zmieniały się zależnie od obrotów.
Z ostatnich postów wynika że takie właśnie wartości napięcia ładowania są ok.
W kilku poprzednich postach kolegom udało się "usprawnić" regulator na tyle że daje ciągłe 14,5V co na mój chłopski rozum jest słuszne, ale może nie w Xie.
Moje pytanie wiec:
Voitec skąd ten cytat:
"The engine control module (ECM) can switch the voltage regulator between two voltages to optimize the charging of the battery.
The low voltage regulator setting is 13.6 volts and the high voltage regulator setting is 15.3 volts, measured with the generator at 25°C
(77°F) and charging at a rate of 5 amps. These values decrease with a rise in temperature or current flow."
Czy to że niektórzy koledzy maja ładowanie 14,5V wskazywało by na to ze elektrycy zbezcześcili te samochody wstawiając jakieś "klasyczną" regulację napięcia ładowania i odłączając ECU od sterowania alternatorem?
Pozdrawiam