Autor Wątek: pasek klinowy, alternator  (Przeczytany 58589 razy)

pablo

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #45 dnia: Grudzień 26, 2009, 12:44:33 pm »
z tego co pamietam to u mnie jest 14,3 ... jesli napiecie wariuje to 1 co sie spradza to regulator napiecia a nie alternator .. alternator daje prad ale zadaniem regulatora jest to by prad byl wlasciwy . moim zdaniem zawsze zaczyna sie od regulatora napiecia , dopiero potem spradza sie alternator

Innowierca

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #46 dnia: Grudzień 26, 2009, 13:00:19 pm »
z tego co pamietam to u mnie jest 14,3 ... jesli napiecie wariuje to 1 co sie spradza to regulator napiecia a nie alternator .. alternator daje prad ale zadaniem regulatora jest to by prad byl wlasciwy . moim zdaniem zawsze zaczyna sie od regulatora napiecia , dopiero potem spradza sie alternator

Czyli pokazuje prawie idealnie. Ze sprawdzeniem regulatora 100% racji. Regulator zazwyczaj kosztuje max 30zł (do boscha) a sprawdzenie alternatora przez mechesa trochę więcej...

Godan

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #47 dnia: Grudzień 26, 2009, 19:12:40 pm »
Napiszę wam na pewno jak dam do innego elektryka. Będzie checa jak się okaże że to tylko rzeczywiście regulator, a poprzedni fachowcy nie zrobili nic tylko skasowali za,,przegląd,, 240 zł. ale myślę, że to byłoby bez sensu skoro i tak go rozkręcili i wyciągnęli, a jeszcze do tego sprawdzili na nowym alternatorze i było to samo.( Odwiedzę ich wtedy a wam podam co to za firma i gdzie należy jej unikać.) Tak myślę sobie poza tym wszystkim, że po zmianie akumulatora, przeglądzie alternatora -  może komputer musi ustawić nowe dane i trzeba jednak parę kilometrów pojeździć.  :-\

sebus34

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #48 dnia: Grudzień 28, 2009, 08:28:18 am »
Byłem dzisij i elektryka samochodowego na sprawdzeniu napięcia i mój kot daje 15.1 do 15.3 V Panowie jak zdjąć pasek klinowy prosze o opis demontaży alternatora. zaczynam brac sie za naprawę!

Offline strawinski

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 542
  • Daimler Six
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #49 dnia: Grudzień 28, 2009, 09:16:19 am »
Byłem dzisij i elektryka samochodowego na sprawdzeniu napięcia i mój kot daje 15.1 do 15.3 V Panowie jak zdjąć pasek klinowy proszę o opis demontaży alternatora. zaczynam brać się za naprawę!

To opis do silnika V6
1. Najlepiej sprawdzi się tu wysoko podniesione auto bo ciężko jest manewrować na leżąco, a elementy (alternator, pompa klimy) są ciężkie.
2. Odłączamy zasilanie od aku.
3. Odkręcamy prawe koło
4. Demontujemy plastikowe osłony: od silnika, pod zderzakiem ta długa, za amortyzatorem i po prawej stronie u dołu nadkola (ta mała)
5. Luzujemy napinacz ( ten ukośny, srebrny ze śrubą w dolnej części umieszczony tuż za amortyzatorem)
6. Odkręcamy pompę klimy (niektórzy mówią, że nie trzeba ale moim zdaniem to niemożliwe)
7. Odkręcamy alternator (jedna długa śruba u góry odkręcana od strony filtra powietrza, druga od dołu- uwaga bo może spaść na dół po odkręceniu, tu przydałaby się druga osoba)

chyba wszystko.

Godan

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #50 dnia: Grudzień 28, 2009, 13:46:05 pm »
Sebus 34 proszę, napisz jak zrobisz porządek z alternatorem - czy to wystarczyło i zmniejszyłeś napięcie na akumulatorze?!

Offline strawinski

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 542
  • Daimler Six
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 28, 2009, 14:40:21 pm »
czy to nie dziwne, że większość z nas ma te napięcia między 15 - 15,3 ?
może tak ma być?

Godan

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 28, 2009, 16:05:54 pm »
No nieeeee, powinno być w granicach 14,3 - pewnie wadliwe fabrycznie regulatory :-thumpdown. Fajnie że poruszyliśmy ten temat ,dzięki temu ludzie sprawdzą (mam nadzieję ) napięcie na swoich akumulatorach zanim coś im się rozpieprzy tak jak u mnie (matryca?)w ekranie LCD i przez to nie działa na dotyk. Jutro daję go do elektryka- powiedział , że na 99 % to musi być regulator alternatora, przy okazji dam im do przeczyszczenia przepustnicę i niech mi zmienią objemkę u góry - na wężu z którego cieknie chyba płyn chłodniczy(kolor czerwonawy) ma on średnicę ok. 4 cm i znajduje się patrząc na silnik z przodu - z jego lewej strony i idzie w dół w kierunku chłodnicy, są to rejony które mogli poruszyć poprzedni ,,fachowcy,, od alternatora zaglądając tu i tam. Jeżeli jestem w błędzie to mnie poprawcie.Pozdrawiam.

Offline strawinski

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 542
  • Daimler Six
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 28, 2009, 16:13:23 pm »
No nieeeee, powinno być w granicach 14,3 - pewnie wadliwe fabrycznie regulatory :-thumpdown. Fajnie że poruszyliśmy ten temat ,dzięki temu ludzie sprawdzą (mam nadzieję ) napięcie na swoich akumulatorach zanim coś im się rozpieprzy tak jak u mnie (matryca?)w ekranie LCD i przez to nie działa na dotyk. Jutro daję go do elektryka- powiedział , że na 99 % to musi być regulator alternatora, przy okazji dam im do przeczyszczenia przepustnicę i niech mi zmienią objemkę u góry - na wężu z którego cieknie chyba płyn chłodniczy(kolor czerwonawy) ma on średnicę ok. 4 cm i znajduje się patrząc na silnik z przodu - z jego lewej strony i idzie w dół w kierunku chłodnicy, są to rejony które mogli poruszyć poprzedni ,,fachowcy,, od alternatora zaglądając tu i tam. Jeżeli jestem w błędzie to mnie poprawcie.Pozdrawiam.


z tym wyciekiem to potwierdzam, bo sam się złapałem tego odcinka i wygiąłem - CIEKŁO!!!

robertth

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 28, 2009, 21:44:03 pm »
czy to nie dziwne, że większość z nas ma te napięcia między 15 - 15,3 ?
może tak ma być?
moim zdaniem, to nie dziwne...
regulator napięcia nigdy nie był precyzyjny, nawet wartości nominalne wahają się w granicach od"x" do "y"
poza tym regulator napięcia nie zawsze udostępnia napięcie powyżej 14-15 volt, jak będziesz miał naładowany akumulator, że jego napięcie wyniesie powyżej tej granicy, to regulator nie powinien podać żadnego napięcia na ładowanie, bo uzna akumulator za naładowany...
Poza tym alternator do diesla, różni sie od alternatora do benzyny, ale nie koniecznie budową...

Innowierca

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 28, 2009, 21:50:43 pm »
czy to nie dziwne, że większość z nas ma te napięcia między 15 - 15,3 ?
może tak ma być?
moim zdaniem, to nie dziwne...
regulator napięcia nigdy nie był precyzyjny, nawet wartości nominalne wahają się w granicach od"x" do "y"
poza tym regulator napięcia nie zawsze udostępnia napięcie powyżej 14-15 volt, jak będziesz miał naładowany akumulator, że jego napięcie wyniesie powyżej tej granicy, to regulator nie powinien podać żadnego napięcia na ładowanie, bo uzna akumulator za naładowany...
Poza tym alternator do diesla, różni sie od alternatora do benzyny, ale nie koniecznie budową...

100% Sprawny regulator nie da nawet 0,1V wahania między silnikiem na biegu jałowym a obciążeniem przy np 2000rpm. Poza tym akumulator ma 12V :)

robertth

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 28, 2009, 22:34:06 pm »
czy to nie dziwne, że większość z nas ma te napięcia między 15 - 15,3 ?
może tak ma być?
moim zdaniem, to nie dziwne...
regulator napięcia nigdy nie był precyzyjny, nawet wartości nominalne wahają się w granicach od"x" do "y"
poza tym regulator napięcia nie zawsze udostępnia napięcie powyżej 14-15 volt, jak będziesz miał naładowany akumulator, że jego napięcie wyniesie powyżej tej granicy, to regulator nie powinien podać żadnego napięcia na ładowanie, bo uzna akumulator za naładowany...
Poza tym alternator do diesla, różni sie od alternatora do benzyny, ale nie koniecznie budową...

100% Sprawny regulator nie da nawet 0,1V wahania między silnikiem na biegu jałowym a obciążeniem przy np 2000rpm. Poza tym akumulator ma 12V :)

wahania będą zawsze w grancach tolerancji, bo regulatory nie zawsze są idealne ;)
poza tym napięcie ładownia jest wyższe od nominalnego, inaczej ładowanie było by mało efektywne...

Innowierca

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 28, 2009, 22:46:33 pm »
Nie no wiadomo, ale wszystko zależy od tego, jak to wszystko przewidział dany producent. Z tego co mi wiadomo, 14.4V to optymalne napięcie instalacji elektrycznej samochodu (dodam że osobowego bo zaraz mi ktoś wyskoczy z jakimś DAFem albo czymś  :P ;D )

robertth

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 28, 2009, 23:26:28 pm »
Nie no wiadomo, ale wszystko zależy od tego, jak to wszystko przewidział dany producent. Z tego co mi wiadomo, 14.4V to optymalne napięcie instalacji elektrycznej samochodu (dodam że osobowego bo zaraz mi ktoś wyskoczy z jakimś DAFem albo czymś  :P ;D )
dokładnie tak i nie ma stałego przedziału volt dla wszystkich aut osobowych, zależy to od urządzeń elektronicznych zainstalowanych w aucie, tzn. ile więcej volt i jakim jego natężeniu wytrzymają...
regulator reguluje te wartości, ale nie w stopniu idealnym...
stąd jest tolerancja dzaiałania, np. 11,5-14,4V widoczna na prawie kazdym opisie sprzetu elektronicznego.

Godan

  • Gość
Odp: pasek klinowy, alternator
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 29, 2009, 21:20:43 pm »
Elektryk rozebrał alternator,regulator- sprawdził OK - nadal wysokie napięcie w akumulatorze :'(, teraz sprowadzą jakiś jaguarowski używany z allegro.
Co jest ???może to ten popsuty panel dotykowy podwyższa napięcie? Gdzieś wyczytałem na forum, że facet miał wysokie napięcie na akumulatorze bo tak jak ja jeździł na niewielkich odcinkach i akumulator ciągle mu się ładował ??????Może wgrać nowy soft (chyba tak się to nazywa?) - nie wiem..... :-cry