Autor Wątek: Powrót paliwa  (Przeczytany 873 razy)

Offline tomo81

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
Powrót paliwa
« dnia: Październik 14, 2022, 10:33:05 am »
Panowie czy ktoś mógłby mi wyjaśnić dlaczego wąż powrotowy z silnika jest rozdzielony przy filtrze i jedna część idzie na filter a druga chyba prosto do baku? Nie wiem jak mam ogarnąć te węże bo chcę przepłukać wtryski Liqui Moli a nie chcę czegoś zepsuć? Pacjent to X Type 2.0d 2009r.

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 805
Odp: Powrót paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 14, 2022, 10:58:28 am »
Powrót do filtra ma za zadanie ogrzać filtr (paliwo na powrocie jest gorące).
Nadmiar temperatury jednak szkodzi i np, w korku zagotował by się filtr.
Dla tego w środku filtra jest zaworek z bimetalu i jak jest w nim za gorąco to puszcza paliwo z powrotem do baku zamiast go przyjmować.

Offline tomo81

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
Odp: Powrót paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 14, 2022, 11:34:30 am »
Super to opisałeś, dzięki wielkie. Właśnie się dowiedziałem że nie ma w X-typach pompy w zbiorniku więc nie muszę nic kombinować tylko wpiąć się w metalowe węże z płukanką  ;D Pozdro.
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2022, 13:02:07 pm wysłana przez tomo81 »

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 805
Odp: Powrót paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 14, 2022, 14:13:54 pm »
Właśnie się dowiedziałem że nie ma w X-typach pompy w zbiorniku

Jak to nie ma? Przecież pod kanapą siedzi jak byk.

Daj znać czy zabieg dał jakieś rezultaty.

Offline tomo81

  • Aspirant
  • Wiadomości: 4
Odp: Powrót paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 14, 2022, 14:46:13 pm »
Kurde u mnie po ściągnięciu węża wlotowego do filtra nic nie leci a normalnie mogę odpalić silnik  ?????? Czytałem na angielskim forum że nie ma w X-typach pompy w zbiorniku, że to tylko mit. Skoro jest pompa to gdzieś musi być przekaźnik a w rozpisce nic nie znalazłem  :(

Nawet tutaj na forum ktoś o tym pisał: https://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=42686.0
« Ostatnia zmiana: Październik 14, 2022, 14:52:03 pm wysłana przez tomo81 »

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 805
Odp: Powrót paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 14, 2022, 17:04:24 pm »
To co tam jest to pompa zasilająca działająca na podciśnienie - rurki w środku są na różnych wysokościach (tu dokładnie nie opiszę bo nie miałem nigdy konieczności tego rozkminiać).
Pobiera paliwo ze zbiornika, a następnie tłoczy wymaganą ilość do sekcji wysokiego ciśnienia. Nie jest to tylko pływak.
Jest ona zintegrowana z pompą wysokiego ciśnienia więc nie jest "elektryczna".
Jedyne co to czasem uszczelka pod jej zakrętką lubi się w nich zesrać i cieknie paliwo po baku na dół, a człowiek myśli ze to z rury wlewowej.

Podłączaj normalnie na węże od filtra zgodnie z instrukcją i nie zastanawiaj się nad budowa całego CR :)
Uważaj by go nie zapowietrzyć - odpowietrzenie tego silnika to dramat (warto placka mieć w razie W pod ręką).