Autor Wątek: Problem z dopływem prądu do pompy paliwa - X-type 2004rok 2.0d  (Przeczytany 2050 razy)

Offline xave

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Kocham to forum
Witam, jak w tytule mam problem z pompą paliwa i dopływem prądu do niej. Mianowicie nie ma prądu na kablach przy kostce (zielono czerwony + i czarny -). Dodatkowo pompa paliwa nie chodzi, nawet pod drugi akumulator (na krótko) zero reakcji, spaliła się? Kupiłem drugą ... nadal to samo (sprzedawca zapewniał, że jest sprawna)
Według listy bezpieczników i przekaźników od jaga 2004rok, przekaźnik nr. R7 w przedziale pasażerskim odpowiada za działanie pompy paliwa (ten pod plastikową osłoną, łaczy się z R8 R9 i R10). Niby wszystko działa, po przekręceniu kluczyka przekaźnik cyka, czuć że działa. W takim razie gdzie szukać problemu?

W aucie był wymieniany dwumas na zwykłe/sztywne sprzęgło (tutaj wszystko gra i pasi, biegi zmienia ładnie itp - tak auto chodziło odpalało ale dopiero za którymś razem lub na plaka) i podczas składania skrzyni został przyduszony kabel od czujnika położenia wału (tego na kole zamachowym). Ale został on wymieniony (zlutowany na koszulki te z cyną - tylko 1 łączenie), jednak nadal odpalał za 10-15 razem lub na plaka od strzała. Spaliły mi się wtedy 3 bezpieczniki w przedziale pasażerskim (F30 F26 i F15) i tutaj pytanie, czy przekaźnik R7 ten od pompy paliwa mógł również się przepalić? I to jest powodem dlaczego nie ma prądu na kostce? Mechanik właśnie wtedy stwierdzi, że pompa się spaliła i nie ma ciśnienia dlatego auto nie odpala, no dobra ale nie ma nawet prądu na kostce ani przy niej, więc dlaczego tak? Proszę o pomoc
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2021, 21:59:27 pm wysłana przez xave »

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 877
Odp: Problem z dopływem prądu do pompy paliwa - X-type 2004rok 2.0d
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 27, 2021, 09:56:04 am »
Nie patrzyłem na schematy, ale skoro podejrzewasz problem z przekaźnikiem, to jak sama nazwa wskazuje, on tylko przekazuje, wystarczy go wyjąć i sprawdzić czy do jego nóżki dociera napięcie, żeby mieć pewność, czy ma co podać dalej. Tak samo można zdiagnozować czy dociera do niego 'sygnal', którym ma być załączony.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline xave

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Kocham to forum
Odp: Problem z dopływem prądu do pompy paliwa - X-type 2004rok 2.0d
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 27, 2021, 11:51:34 am »
Tyle że tutaj jest inny problem bo ten przekaźnik jest wbudowany i pytanie czy on wogole jest demontowany? Bo nigdzie nie znalazłem samego przekaźnika, wszędzie same skrzynki. A znowu żeby wyjąć ją to muszę całą skrzynkę ściągnąć (odczepić wtyczki itp) bo ta część z tym przekaźnikiem znajduje się na drugiej stronie - przy silniku.

Niżej załączam zdjęcie poglądowe:

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 877
Odp: Problem z dopływem prądu do pompy paliwa - X-type 2004rok 2.0d
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 27, 2021, 12:55:11 pm »
Ale czekaj czekaj. Niech wypowie się ktoś mądrzejszy - czy diesel ma w ogóle pompę paliwa w baku? Bo z tego co widzę, to R7 jest wykorzystywany ale w 2.1 benzynie, tam gdzie nie ma modułu pompy jak w 2.5/3.0.
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline xave

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Kocham to forum
Odp: Problem z dopływem prądu do pompy paliwa - X-type 2004rok 2.0d
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 27, 2021, 13:34:22 pm »
Tak ma i tak wygląda:
I według schematu przekaźnik R7 odpowiada za działanie pompy

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 877
Odp: Problem z dopływem prądu do pompy paliwa - X-type 2004rok 2.0d
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 27, 2021, 15:05:29 pm »
Tam są tylko dwa przewody? To nie czasem tylko od pływaka?
Od razu zaznaczam, że ja styczność z silnikiem diesla, to w ostatnich 5 latach miałem tylko w agregacie prądotwórczym 🤪
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline xave

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Kocham to forum
Odp: Problem z dopływem prądu do pompy paliwa - X-type 2004rok 2.0d
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 27, 2021, 15:23:15 pm »
Rozebrałem to i okazało się że tam nic nie ma, kupa plastiku w takim razie po co do tego przychodzą te 2 wężyki? I od dołu ma 3 dziury jakby to właśnie tamtędy miało ciągnąć paliwo.

W takim bądź razie jeśli to pływak to gdzie jest pompa paliwa?

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 877
Odp: Problem z dopływem prądu do pompy paliwa - X-type 2004rok 2.0d
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 27, 2021, 16:00:17 pm »
Na silniku (mechaniczna), i ona zaciąga tymi rurkami, po to one są. Stąd popularny problem zapowietrzenia diesla w przypadku wyjeżdżenia do 0 paliwa - Pompa ma problem zaciągnąć.
Także w elektryce tutaj nie ma co szukać problemu.

Pozdrów tego mechanika 🤪
« Ostatnia zmiana: Maj 27, 2021, 16:38:12 pm wysłana przez voitec »
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline xave

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Kocham to forum
Odp: Problem z dopływem prądu do pompy paliwa - X-type 2004rok 2.0d
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 27, 2021, 20:05:23 pm »
Zgadza się, doszedłem do tego że pompa wysokiego ciśnienia jest dwufunkcyjna dlatego pompa nie ma żadnego silniczka i nie potrzebuje prądu bo to tylko czujnik paliwa wysyła sygnał do komputera.

Także pozostało tylko odpowietrzyć układ (najlepiej zamontować gruszkę) i kotek powinien śmigać  :-A

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: Problem z dopływem prądu do pompy paliwa - X-type 2004rok 2.0d
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 27, 2021, 21:00:44 pm »
Jest tylko pompa CR. Zalej filtr i wystarczy, bo chyba że długo kręciłeś bez paliwa to w sumie możesz już wyjąć pompę i wtryski.. Nakrętki przy wtryskach lekko poluzuj niech siknie górą i ma odpalić. Będziesz tak widział też czy pociągnęła pompa.
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sierść ;]

Offline q_nerk

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 584
Odp: Problem z dopływem prądu do pompy paliwa - X-type 2004rok 2.0d
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 28, 2021, 09:57:59 am »
Problem z odpalaniem ma dopiero po postoju?
Jeśli tak to masz problem z nieszczelnością układu paliwowego, paliwo cofa się do zbiornika - typowe dla diesli.



Offline xave

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Kocham to forum
Odp: Problem z dopływem prądu do pompy paliwa - X-type 2004rok 2.0d
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 28, 2021, 20:17:33 pm »
On nie odpala nawet po zgaszeniu.
Dodam że auto stało miesiąc bez odpalania przodem w górę i mogło całe paliwo wtedy spłynąć do zbiornika.

I on odpala na plaka od strzała ale nawet jeśli był by zapowietrzony to chyba po godzinie czasu (na chodzie) powinien sam się odpowietrzyć?

Dziś próbowałem odpalić to nie chciał zaskoczyć nawet na plaka dopiero za 5 razem się udało i chodził ale ciągle coś brzynczy przy silniku, pompa? Ale tylko wtedy kiedy dodaje mu gazu, na wolnych obrotach cisza.

Komputer pokazuje błąd P0045 czyli obwód/przerwana w sterowaniu doładowania turbosprężarki/doładowania tyle na zgaszonym nie ma żadnych błędów więc ewidentnie coś tutaj świruje...
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2021, 20:38:38 pm wysłana przez xave »

Offline xave

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Kocham to forum
Odp: Problem z dopływem prądu do pompy paliwa - X-type 2004rok 2.0d
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 29, 2021, 09:48:15 am »
Dziś już znowu nie odpala i wywala ABS check engine i DSC system fault.. obstawiam że to przez te cofające się paliwo, chce zamontować na stałe gruszkę i dodam do tego zaworek zwrotny powinien on załatwić sprawę?

Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 877
Odp: Problem z dopływem prądu do pompy paliwa - X-type 2004rok 2.0d
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 29, 2021, 10:35:22 am »
ABS i DSC równie dobrze może zaświecać się od spadku napięcia. Bez odczytania konkretnego błędu, nie ma sensu zawracać sobie tym głowy. Co do cofania się paliwa, to tak jak mówiłem, ja nie mam o dieslu pojęcia, ale filtr paliwa jest pod maską, nie da się tam przewodów łatwo rozpiąć, żeby sprawdzić czy paliwo tam jest?
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline xave

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Kocham to forum
Odp: Problem z dopływem prądu do pompy paliwa - X-type 2004rok 2.0d
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 29, 2021, 13:43:58 pm »
Tak paliwo w filtrze jest bo odpala tylko ciągle coś brzynczy przy pompie jak przygazuje i spadają obroty - wtedy właśnie brzynczy

I wtedy kiedy brzynczy silnik nie chodzi równo i szarpie ale skończy brzynczeć to już normalnie ładnie pracuje
Dodam że ten odgłos dobiega z listwy, chyba z elektromagnesu
« Ostatnia zmiana: Maj 29, 2021, 14:05:57 pm wysłana przez xave »