Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story

<< < (9/16) > >>

jagmaniac:
odkrecenie tych dwoch szpilek wymagalo czegos wiekszego :)


jagmaniac:
przez swieta niech ladnie wszystko wyschnie, dekiel tez juz osadzony na plynna uszczelke wiec musi swoje tez przyschnac,
a potem bedzie olej motul pa90 i jedziemy z wymiana czesci i wszystko skladamy do kupy...




jagmaniac:
no dobra, zajalem sie dzis lozyskami piasty...

1. nie wiem o czym mowisz, ale nie da sie skrocic sprezynek, chyba ze to jakas magie sie robi... te sprezynki sa w calosci, wiec powiedz jak ty to ogarniasz

2. udalo mi sie wyjac uszczelniacz wewnetrzny bez wiekszego wysilki, ten zewnetrzny musialem podwazyc srubokrecikiem i go troche wniotlem, czy to juz jest problem? mowiliscie ze przy smarze az takiego duzego znaczenia to nie ma , zwlaszcza ze wgniotki jest od zewnetrznej strony

3. dlaczego pytam, bo te uszczelniacze sa w bdb stanie, miekkie, nie porwane, chce je uratowac, jesli odradzacie to od razu pytam - jakie wymiary/ macie linki do tych uszczelniaczy? za cholere nie moge znalezc w necie jakis wymiarow, a zaloze sie ze normalnie mozna kupic te uszczleniacze w sklepie rolniczym, nie musze miec oryginalow jaguara lub eurospar

4. rolki - blyszcza sie, zadnych rys, zerknijcie pls na foto i jesli cos widzicie dajcie znac

5. bieznie - tez brak wzerow, sa gladkie

6. tuleja dystansowa jest, podkladka tez jest - ciekawe jest ze koles z tego filmu nie ma tych elementow, w sumie domyslam sie ze wazne to jest bo trzyma sztywno piaste miedzy dwoma lozyskami ale on tam ma pusto...:

https://www.youtube.com/watch?v=EPHZ0k_0RX4&list=PLGffNPS_ZPgsc2Txtpq-HM5uoGuPRJEml&index=7

czy moze ktos powiedziec czy na cos szczegolnie trzeba zwrocic uwage, np zeby nie przekosic za mocno lozysko to od strony wewnetrzej - czy to ladnie sie jednak dobija do konca bo ladnie ten dystans i podkladka zapewni ze sie nie przesaadzi przy nabijaniu, albo przy wsuwaniu piasty - czy normalnie wejdzie w swoje miejsce i nie da sie wcisnac "za gleboko"?

kolejne pytanie o srube do przykrecenia polosi - gdzies ktos pisal ze te sruby maja takie zawleczki w gwincie, i nie nadaja sie one (te sruby) do ponownego uzycia, czy ma racje? co widze rozne filmy to jakos nie zauwazylem zeby byly wkrecane nowe sruby

















Yoohas:
1. Sprężynkę należy rozpiąć (znaleźć zapięcie ;)) i skrócić poprzez ucięciu kilku zwojów. Ale po kolei - to nie musi być konieczne.

2. Uszczelniacze u mnie zawsze idą na śmietnik. Skala roboty względem potencjalnej oszczędności nie warta zachodu.

3. Tu może być kłopot - bo to będą zapewne calowe wymiary. Pomierz suwmiarką. Nie da się odczytać symbolu? Mi wyszło z katalogów: 3.150 cala (80 mm)średnica zewnętrzna (lub 3.157 cala w innych katalogach - 80.20mm), wysokość 0.315 cala (8mm), 2.362 cala średnia wewnętrzna. Do weryfikacji. Ale gotowe zestawy naprawcze piasty kosztują niecałe 200 zł. To nie lepiej kupić od razu obydwa łożyska z uszczelniaczami?

4. Łożyska wyglądają ładnie - jeśli nie hałasują to można napakować nowego smaru i naprzód. Ale jak pisałem - jak już "tu jestem" to robię wszystko na nowych gratach. Tylko koniecznie łożyska markowe - Timken.

5. j.w.

6. Tuleja i podkładka służą do ustalenia odległości między łożyskami. Po to właśnie potrzebna jest serwisówka, żeby ustawić naprężenie łożysk. Chodzi o endfloat i preload. Jak dystans będzie zbyt mały - łożyska się spalą, bo będzie zbyt ciasno. Jak zbyt duży - będzie luz i szybko się zużyją.

Jeśli przy tej tulei i podkładkach było ok, to wystarczy to złożyć. Nabijasz do oporu. Jeśli jednak wymieniasz łożyska na nowe - trzeba będzie od nowa wszystko ustawić - zdarza się, że podkładka z poprzedniego ustawienia jest OK, ale trzeba się przygotować na żonglowanie ;) Podkładki w razie czego od grubości 0.1 mm kupisz w necie. Fabryczne pewnie będą drogie.

jagmaniac:
dzieki! serwisowka - masz na mysli ksiazke haynesa?

gdzie takie wszystkie dane mozna znalezc / w necie?

i jeszcze potrzebuje dane dot sily dokrecania srub - np jak mocno dokrecic polos do piasty?

i finalnie, ma ktos nr lozysk? u mnie jest to lekko starte i nie moge odczytac a chce zapisac na przyszlosc

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej